Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gamle Erik? kan noen fortelle om dette emnet?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
kk siden dt står på siden et sted at noen har ropt gamle erik kom og møt din overmann og sånt..
Antall ord: 24
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Nov 2005 23:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lier
Gamle-Erik var mye i Norge før i tiden. Ofte slang han innom kort-lag på bygdene, og ble med på å spille kort. Det var dristig å sitte og spille kort med fanden selv, men det vises til historier der folk har vunnet over ham, og fått belønning i form av gull.
Gamle-Erik hadde et menneskes overkropp, et hestebein med klover og et geitebein. (hvis jeg husker riktig ut ifra skrevne beskrivelser). De fleste historier beskrives han naturlig nok som en skikkelse man ikke kunne stole på, og som i sin vrede kunne kaste veldige krefter over en. Jeg kan heller ikke huske å ha lest en historie hvor han hentet folk.
Gamle-Erik hadde et menneskes overkropp, et hestebein med klover og et geitebein. (hvis jeg husker riktig ut ifra skrevne beskrivelser). De fleste historier beskrives han naturlig nok som en skikkelse man ikke kunne stole på, og som i sin vrede kunne kaste veldige krefter over en. Jeg kan heller ikke huske å ha lest en historie hvor han hentet folk.
Antall ord: 114
Skal du være ærlig, så vær det!
Hide post links |
-
Verifisert
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2006 21:19
- 18
- Kjønn (valgfri): Dame
- Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
- Har takket: 49 ganger
- Blitt takket: 50 ganger
Hos oss ble han kalt Gammel-Erik, og det var bare et annet navn på den herremannen som er omtalt her tidligere i tråden. Årsaken til at han ble kalt Gammel-Erik og ikke ved sitt egentlige navn var at han ikke skulle påkalle kan. Han var ekspert i å få ting til å forsvinne, og hvis ungene fortalte en løgn så kunne han komme dem. :mozilla_cool:
Et annet navn vi også brukte på han var "Han tykje".
Et annet navn vi også brukte på han var "Han tykje".
Antall ord: 80
Peace and love, Honey, Peace and love
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Jeg har også hørt opp igjennom åra at hvis ikke man oppførte seg bra så kom gamle erik å tok deg...
Ganske skummelt å tenke på sånn i ettertid egentlig
Ganske skummelt å tenke på sånn i ettertid egentlig
Antall ord: 31
Enlighten your mind...
Hide post links |