Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Døråpninger og dimensjoner
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Døråpninger og dimensjoner
Jeg har hørt/lest noe om at døråpninger er en inngangsport for andre dimensjoner , mulig det kun var fra en bok som bare er oppspinn for jeg klarer ikke plassere det helt. Grunnen til at jeg nevner det er at jeg veldig ofte tror det står noen i døråpningen inn til kjøkkenet. Jeg tror jeg ser at noen står der, men det gjør det selvfølgelig aldri Har på ingen måte følelsen av at det spøker i leiligheten her, så jeg har i grunn bare avfeid det som fantasien som løper løpsk. Nå har det derimot pågått en del år..
Noen som har noen teorier eller har opplevd det samme?
Noen som har noen teorier eller har opplevd det samme?
Antall ord: 126
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Erfaringsmessig så kan jeg si at det stemmer bra ja. Vet ikke hvorfor, men det har vært sånn i lang lang tid. Vikingene sto aldri i døråpninger.
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Døråpning har jeg aldri hørt om, men speil derimot sies å være portaler over til andre dimensjoner. Men dette er vel mer symbolikk. At man trår over terskelen til noe nytt, eller noe i den duren der.
Antall ord: 41
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.
- Galileo Galilei
- Galileo Galilei
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
der jeg bodde før, kunne jeg ofte se noen i øyekroken som gikk forbi døråpningen til gangen. men det var aldri noen der, så jeg også trodde det var fantasien min. men man vet jo aldri...
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Er ikke det litt sånn feng shui-opplegg også?
Det er mye overtro rundt dette med dører, f.eks. skal en ikke ha to dører plassert rett overfor hverandre i huset. Det er et eller annet med at lykken bare feier gjennom huset og rett ut døren i andre enden.
Det er mye overtro rundt dette med dører, f.eks. skal en ikke ha to dører plassert rett overfor hverandre i huset. Det er et eller annet med at lykken bare feier gjennom huset og rett ut døren i andre enden.
Antall ord: 54
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Veldig spennede dette.
Men, for å sette det litt på spissen: Kan vi da en gang oppleve å gå inn en dør også helt uten å egentlig ha planer om det, gå inn i en annen verden?
Ganske skremmende tanke.
Men, for å sette det litt på spissen: Kan vi da en gang oppleve å gå inn en dør også helt uten å egentlig ha planer om det, gå inn i en annen verden?
Ganske skremmende tanke.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Uten noen intensjon om å ytre tvil om det som her blir sagt om døråpninger, så vil jeg likevel tilføye at mye av det kan nok skyldes underbevisst angst.
Nettopp det med to dører rett ovenfor hverandre får kanskje rommet imellom disse to dørene til å virke litt smalt? Eller kanskje det hele blir litt for åpent når det er sånn.
Det kan vel nesten freudiseres litt med å si at man føler man står fanget i et intet, og at man føler en dragning mot begge døråpninger, siden de står stilt ovenfor hverandre.
Tittelen: "Konfrontert av dørene"
Genre: Skrekk-og-gru-litteratur
Neida.
Men rituelt sett benytter man seg jo gjerne av fysiske objekter eller geografiske steder for å oppnå kontakt med den andre verden.
Nettopp det med to dører rett ovenfor hverandre får kanskje rommet imellom disse to dørene til å virke litt smalt? Eller kanskje det hele blir litt for åpent når det er sånn.
Det kan vel nesten freudiseres litt med å si at man føler man står fanget i et intet, og at man føler en dragning mot begge døråpninger, siden de står stilt ovenfor hverandre.
Tittelen: "Konfrontert av dørene"
Genre: Skrekk-og-gru-litteratur
Neida.
Men rituelt sett benytter man seg jo gjerne av fysiske objekter eller geografiske steder for å oppnå kontakt med den andre verden.
Antall ord: 137
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Angående dører, hadde jeg for en tid tilbake en slags drøm der jeg svevet gjennom luften og inn gjennom en dør,videre gjennom et rom, og en ny dør åpnet seg til et nytt rom, og slik fortsatte det gjennom flere dører og rom.rommene var forsjellig innredet, noen så ut til å være eldgamle med laftet vegger, og andre var av nyere modell. Jeg husker denne drømmen så godt fordi den var så levende å klår. nesten som en UKO.
Det var en drøm med mye symbolikk. fikk meg til å gruble mye dagene etter.
Antall ord: 103
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
What?torgeir skrev:Angående dører, hadde jeg for en tid tilbake en slags drøm der jeg svevet gjennom luften og inn gjennom en dør,videre gjennom et rom, og en ny dør åpnet seg til et nytt rom, og slik fortsatte det gjennom flere dører og rom.rommene var forsjellig innredet, noen så ut til å være eldgamle med laftet vegger, og andre var av nyere modell. Jeg husker denne drømmen så godt fordi den var så levende å klår. nesten som en UKO.
Jeg har hatt en ganske så lik drøm.
I tillegg svevde jeg ned en spiraltrapp til en kjeller, som egentlig viste seg å være innredet som en gammel slags stue. Fargene jeg spesielt husker var teppene eller møblene, de var i burgunder. Også denne drømmen var så klar at det var skremmende.
Antall ord: 161
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Man må vel da på en måte legge opp to det selv??karina skrev:Veldig spennede dette.
Ganske skremmende tanke.
Man må vel ette eller annet slags rituale for å kunne gjøre det,hvis så er tilfelle?
Bare spør i vei her jeg
Antall ord: 77
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Døråpninger ja.. har jeg aldri tenkt over.. Er det noe i det da?
Antall ord: 15
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Jan 2005 12:54
- 19
- Lokalisering: one bedroom apartment
Antall ord: 10
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind
Sending me out of my mind
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Jeg har hørt om det, men ikke tenkt noe over det. Spennende! Kom til å tenke på om det er det som omtales som "tomrommet".? Eller tar jeg helt feil her? :mozilla_smile:
Antall ord: 33
sosja
Hide post links |