Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMIN HISTORIE

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

MIN HISTORIE

Innlegg av thea84 »

må nesten legge den her fordi jeg ikke fant utav hvordan jeg skulle legge den inn på historier....

Så her er min historie:

Dette skjedde sommeren for ca 7 - 8 år siden, husker jeg gikk på ungdomskolen men ikke hvilket trinn og det spiller forsåvidt ingen rolle heller.
Siden det var sommer så var det ganske lyst ute så vi skulle ned å bade da kl var elleve, men først måtte jeg ned på rommet mitt som lå i kjelleren for å hente bagen min.
Jeg spurte vennina mi om hun ville gå ned å hente den, ikke fordi jeg var redd for å gå ned eller noe for på det tidspunktet var jeg ikke redd for å være alene hjemme, men fordi hun sto klar å venta på meg og tenkte derfor hun kunne gå ned å hente den.
Men uansett...Hun sa nei, men sa hun kunne bli med meg, jeg tenkte ikke noe på det, kunne forsåvidt gå ned alene, men sånn ble det.
For å kunne forklare resten sånn at dere forstår mest mulig så må jeg forklare hvordan det ser ut i huset...
Vi har en ganske stor stue, og med da, en åpen kjøkken løsning, så når du stod i gangen kunne du se både kjøkkenet og stua, og fra den gangen går det en glass dør inn til en gang på ca 3- 4 meter, i enden av gangen er det en dør til høyre og en til venstre, hvor soverommet til foreldrene mine ligger til venstre og badet til høyre, i mellom de to rommene så er det en skyvedør.
Trappa ned til kjelleren og der rommet mitt er går ned til høyre rett etter glassdøra.
Jeg gikk først og vennina mi gikk rett bak meg, jeg vrir om knotten på glass døra og åpner, akkurat i det jeg skulle til å gå ned trappa hører vi noen/noe som tar i et dørhandtak, ikke forsiktig, men skikkelig hardt og mange ganger fort opp og ned.
Vi reagerer samtidig så innbilning var det ikke, ikke var det flere folk i huset heller, vi var alene hjemme.
Vi løper mot stua og jeg må hjelpe vennina mi med å åpne veranda døra for den er ganske hard, vi løper ut på verandaen og nedover bakken, barbein og i bare kort sommerkjole...
Jeg husker at jeg var vettskremt og hadde aldri vært så redd før, jeg var kvalm og var glovarm i kroppen, ikke mangel på adrenalin for å si det sånn!
Vi viste ikke helt hva vi skulle gjøre for vi turte absolutt ikke gå tilbake i huset og vi turte heller ikke gå til naboen, fordi da måtte vi tilbake forbi huset og vi turte ikke, for vi var redde for å se noe i vinduene til badet, for det var dette handtaket som ble tatt i, du hørte lyden på en måte fra høyre hvis det går ann å si det sånn og vennina mi sa hun hadde sett det bevege seg. Jeg så det ikke.
Så vi gikk derfor ned til neste nabo som vi ikke kjente fult så godt men godt nok til å spørre om å få låne tlf.
De skjønte jo at noe var galt, for vi var på gråten og pusta og peste som om vi hadde løpt maraton.
Vi forklarte så godt vi kunne og de tenkte vel heller at vi var sprøe og at alt hadde en naturlig forklaring, men vi fikk ringt mamma og pappa, så mamma og ei vennine som de var på besøk hos kom opp.
Det var såvidt vi turte å gå inn i huset igjen, men siden mamma og vennina hennes var med var det ikke like skummelt.
Den første plassen de skjekket var badet siden det var der vi var sikre på at lyden kom fra, der lå min toalett veske på gulvet og alt som hadde vært oppi lå spredd rundt, da var det to alternativer som slo meg, enten hadde den dette ned på gulvet og i farten truffet handtaket, eller så hadde den handtak lyden som vi hadde hørt, vært forårsaket av alt dette som datt utover.
Det jeg fort fant ut det var at første alternativ ikke kunne stemme, det var fordi jeg viste hvor toalett veska hadde ligget og der kan den ikke ha truffet handtaket, da måtte den hoppa opp til venstre og ett stykke ut, for den lå i ett sånt rom i badeinnredingen. Uansett hvor den hadde ligget på den badeinnredningen kunne den ikke truffet handtaket.
Og de lydene som kommer fra halvfulle/nesten tomme produktflasker i en toalettveske detter utover fliser på ett bad lignet absolutt ikke den lyden vi hørte, for det var så spesifikt noen som med makt røska dørhandtaket opp og ned...(Dessuten har jeg med vilje dyttet toalettveska med disse flaskene i ut fra samme hylle og lyden er helt anderledes.)
Mamma og vennina gikk igjennom hele huset og ringt til og med min 5 år gamle eldre bror og hørte om han kunne hatt noe med dette å gjøre, for vi har veranda dør på soverommet til mamma og pappa som han kunne gått inn, men han skjønte ingenting av hva hun snakket om og var på fest 30 minutter hjemmefra.

Etter dette har jeg vært mildt sagt døds redd for å være alene hjemme, ihvertfall i dette huset, nå er det bare pappa som bor der, fordi mamma og pappa skilte seg og jeg har flytta hjemme fra, broren min bodde ikke engang hjemme da dette skjedde tror jeg.
Jeg har også blitt veldig husredd etter dette, ikke bare der, men alle andre plasser også, jeg er mest redd for hus med lange ganger.
Jeg har også etter dette blitt veldig oppmerksom når jeg kommer til nye hus, jeg får noen ganger enn følelse av at her liker jeg meg ikke, noen ganger sterkere enn andre og av og til kan jeg få en følelse av at her trives jeg virkelig godt!!
Nå er jeg jo av og til hjemme i helgene og da sover jeg alltid hos pappa, men han har fått seg kjæreste og er mye der, så det hender at jeg er alene hjemme, det som er veldig rart er at jeg kan godt være hjemme alene på dagen/kvelden uten at jeg er sånn veldig redd men ikke sove alene, jeg blir totalt hysterisk. Og det som er enda merkeligere er at noen ganger når jeg er på vei ut og har glemt noe, enten om det er på badet, kjøkkenet osv, og må inn igjen så får jeg også en slags panikk følelse, som om jeg ikke burde være der, får hjerteklapp og blir veldig redd, men dette skjer kun når jeg bare skal innom fort, også hvis jeg har vært en plass og bare skal innnom å hente noe.
også når jeg skal ut, og står og skal ta på meg skoa, så føler jeg at jeg må forte meg vekk...

Kan jo nevne, fordi om det sikkert ikke har noe med saken og gjøre, at vi i min bursdag spilte spiritisme på badet i kjelleren, det badet ligger rett under badet oppe, vi avslutta ikke, men vi tegnet bare bokstaver, ja og nei på ett ark og spilte, vi fniste mye og tror egentlig ikke vi fikk kontakt med noen, da flere på kødd styrte med vilje, men uka etter så jeg en pynte engel som stod nede i gangen hadde mistet den ene vingen, den hadde stått oppe men nå var den kanta, men dette kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig..

Uff, håper ikke dette ble for langt, syns bare selv det er kjedelig å lese en historie som er så forkortet ned at man nesten ikke skjønner noe, derfor jeg tok med alle detaljene, er kjempe glad for innspill, om hvorfor jeg føler som jeg gjør og om noen evt har opplevd noe lignende.
Antall ord: 1394
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

wrææl!! :mozilla_surprised: hjelpes, dette var skummelt*grøsse* mn du sier at dere ikke avslutta når dere spilte spiritisme. du vet, glasset man bruker er på en måte dt tilholds stedet til ånden da. kanskje dt har noe md dt å gjøre? mn jg synes du skal prøve å få kontakt md en klarsynt kanskje:P

Lykke til Klemz=)=)=)==)
Antall ord: 63
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thea84 »

Jonette skrev:wrææl!! :mozilla_surprised: hjelpes, dette var skummelt*grøsse* mn du sier at dere ikke avslutta når dere spilte spiritisme. du vet, glasset man bruker er på en måte dt tilholds stedet til ånden da. kanskje dt har noe md dt å gjøre? mn jg synes du skal prøve å få kontakt md en klarsynt kanskje:P

Lykke til Klemz=)=)=)==)
ja, det var veldig skummelt, unner ingen den følelsen jeg hadde da dette skjedde, som sagt ble helt varm og ekkel i kroppen... total panikk følelse, tror jeg aldri har reagert og løpt så fort noen gang...
en klarsyn ja, har tenkt på det, men har aldri blitt noe til det, har ei vennine som er flink til å føle energier og ho merka noe på badet nede og litt på badet oppe... men ikke noe skikkelig ondt....
Det er bare så helt forj*** å være alene om natta der, og i en alder en 21 år så er ikke det noe kult.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

Ååhhh dette va skummelt....Eg sjønne godt du e redde eg..
I mittt hus har eg og opplevd masse skummelt, så eg heller ikkje vet helt ka eg ska gjør med, eller ka det e for någe liksom....men du sa du hadde ein følelse av når du kunne føle deg trygg osv...Slik har eg det også, av og til føle eg at eg må bare gå ud av huset fordi det e liksom någe "negativt" der..!!!!Og når eg komme t bage t huset så føle eg meg "trygg" igjen...( det e jo kanon rart)
Men eg prøve bare og leva med det, men eg har bestemmt meg for at vis det ikkje blir bedre så må eg ta kontakt med någen så kan få "det" vekk og det kan du og gjør dersom det ikkje blir bedre...Men eg føle helt seriøst at det hjelpe å bare prøva å leva med det og gjør det til ein del av hverdagen liksom... :)

Eg ønske deg ijallefall lykke til....Og du må sei kozzen det går videre.... :D :D
Antall ord: 194
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thea84 »

lille_mia skrev:Ååhhh dette va skummelt....Eg sjønne godt du e redde eg..
I mittt hus har eg og opplevd masse skummelt, så eg heller ikkje vet helt ka eg ska gjør med, eller ka det e for någe liksom....men du sa du hadde ein følelse av når du kunne føle deg trygg osv...Slik har eg det også, av og til føle eg at eg må bare gå ud av huset fordi det e liksom någe "negativt" der..!!!!Og når eg komme t bage t huset så føle eg meg "trygg" igjen...( det e jo kanon rart)
Men eg prøve bare og leva med det, men eg har bestemmt meg for at vis det ikkje blir bedre så må eg ta kontakt med någen så kan få "det" vekk og det kan du og gjør dersom det ikkje blir bedre...Men eg føle helt seriøst at det hjelpe å bare prøva å leva med det og gjør det til ein del av hverdagen liksom... :)

Eg ønske deg ijallefall lykke til....Og du må sei kozzen det går videre.... :D :D
bra det ikke bare er meg som har det sånn, pappa skal selge huset da, så blir vel ikke lenge før han flytter, altfor stort til en person, men hadde egentlig vært interresant å få en person dit som kan kjenne litt på energien der, kanskje få noen svar, og ikke bare tro at det er jeg som er paranoid, veldig merkelig det her med at jeg kan være der og se tv, gå på do på badet, dusje, osv, og ikke være spesielt redd, men når e bare skal innom får e totalt panikk....
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lille_mia »

thea84 skrev:

bra det ikke bare er meg som har det sånn, pappa skal selge huset da, så blir vel ikke lenge før han flytter, altfor stort til en person, men hadde egentlig vært interresant å få en person dit som kan kjenne litt på energien der, kanskje få noen svar, og ikke bare tro at det er jeg som er paranoid, veldig merkelig det her med at jeg kan være der og se tv, gå på do på badet, dusje, osv, og ikke være spesielt redd, men når e bare skal innom får e totalt panikk....

Ja eg sjønne deg godt eg...
Eg tror og det hadde vert lurt å fått någen t å komma der, sån at du kan finna ud ka det e for någe så e i huset ditt, fordi det e jo tydeligt at det e någe der....
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thea84 »

lille_mia skrev:
thea84 skrev:

Eg tror og det hadde vert lurt å fått någen t å komma der, sån at du kan finna ud ka det e for någe så e i huset ditt, fordi det e jo tydeligt at det e någe der....
off ja, du sier noe... men jeg bor der heldigvis ikke da, har flytta hjemme fra...men rart pappa ikke har merka noe, men han er ikkke typen som tror eller vil tro på sånne ting, han har rasjonelle forklaringer på alt, hehe... så tørr ikke spørre han, han merker aldri sånne ting.
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lille_mia »

thea84 skrev:
lille_mia skrev:
thea84 skrev:

off ja, du sier noe... men jeg bor der heldigvis ikke da, har flytta hjemme fra...men rart pappa ikke har merka noe, men han er ikkke typen som tror eller vil tro på sånne ting, han har rasjonelle forklaringer på alt, hehe... så tørr ikke spørre han, han merker aldri sånne ting.
Nei det sjønne eg godt...har familiemedlemmer så og e sån, så ikkje tørr å innrømme at av og til får de frysninger av hva som skjer i dette huset...men du må jo bare forsøke..det har ijallefall eg gjort :mozilla_tongue:

lykke til :D
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thea84 »

Nei det sjønne eg godt...har familiemedlemmer så og e sån, så ikkje tørr å innrømme at av og til får de frysninger av hva som skjer i dette huset...men du må jo bare forsøke..det har ijallefall eg gjort :mozilla_tongue:

lykke til :D[/quote]

ja, kan jo bare spørre rett ut, merker du aldri noe rart i dette huset og se hva han svarer, hehe...
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Tips:
Når du quoter så trykk quote først lim så inn tekst quote igjen , og skriv din tekst deretter
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av thea84 »

jaktmann skrev:Tips:
Når du quoter så trykk quote først lim så inn tekst quote igjen , og skriv din tekst deretter
hehe, ja, så d ble litt feil det der...takk:)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lille_mia »

hehe :mozilla_tongue: kjenne t det ja :D :D
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

Jeg tror det kan ha veldig mye med spiritismen å gjøre...

Jeg har så utrolig stor respekt for slike ting ass..
Antall ord: 21
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links