Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHealing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Healing?

Innlegg av sivastar »

Dette er et spørsmål som berører meg personlig.
Sitter her og tenker så mye at det snart er en "besettelse"..
Saken er at de 3 siste årene har jeg vært /er meget syk. Deler av sykdommen har jeg fått diagnose på, men det gjenstår mer. (leddgikt ++)
Dagene består av å komme gjennom døgnet på best mulig måte, noe som jeg mestrer selv om det til tider er dager hvor "alt" er svart - prøver å plukke frem det positive da.
Min svigermor nærmest "beordrer" meg til å gå til healing. Men er kjemperedd for dette - ikke for at det ikke skal virke, men for at det skal virke. - Hørt noe så dumt? Frykten er det at det kanskje hjelper, og holder meg kanskje frisk i en lengre tidsperiode, for så å plutselig komme tilbake for fullt igjen... Orker ikke tanken på å vente og gjennomgå de samme prøver/undersøkelser på sykehuset enda en gang....Etter 3 år driver vi enda med prøver i håp om å finne et svar - jeg er på sykehuset ca 1gang i uka + stadige innleggelser.
Kunne godt tenkt meg og høre hva slags mening andre har om denne situasjonen - skal/skal ikke?
Antall ord: 206
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Healing

Innlegg av kaja43 »

Har omtrent samme historie som deg, bare en annen immunsvikt sykdom.
Forstår godt at du ikke orker samme runde igjen, men om du ser på det utenfra så ville antagelig flere år som frisk fått deg til å føle det på en annen måte.
Det som slår meg når jeg tenker på det fra ett åndelig ståsted er at det kan være sjelen din som prøver å fortelle deg noe. Det er noen ganger sånn at vi skal lære noe av en sykdom og da kan vi ikke bli friske før vi har forstått dette. Du vil da heller ikke bli frisk med healing, men du kan få hjelp til å ha det bedre med den. Bare det å akseptere at en er syk og klare å se på det som en gave er en stor hjelp. Jeg forstår at dette virker merkelig når du ikke er der, men jeg har klart det så vet det er muolig og hvor mye bedre livet blir når en kommer dit.
Lykke til med fortsettelsen
Antall ord: 183
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
Helt enig, du har ingenting å tape på det.
Jeg har selv tatt healing kurs, reiki. Og angrer ikke.
Derfor tror jeg på dette, men i visse tilfeller så er det ikke sikkert det virker.
Dvs man kan ikke kurere alt, fordi om man har hørt at folk har blitt kvitt kreft osv...
Viktig og ikke ha for store forhåpninger og heller ble positivt overrasket hvis det hjelper, du må kanskje gjennom flere/mange behandlinger, og noen ganger blir det verre før det blir bedre, men ikke gi opp av den grunn.
Antall ord: 119
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Hei sivastar
Jeg vet veldig godt hvordan det er og vere syk, men som du er litt inne på så er det værste ofte og ikke vite hva du er syk av, eller om det finnes noen behandling.

Jeg gikk i 18 år med til tider store plager, fikk en diagnose for 15 år siden, jeg fikk en forværring for 2 år siden og fikk en ny runde med tester og undesøkelser, å ja de sliter en ut. Gikk nettopp igjennom en større operasjon og sitter her med pc , og 40 stål sting på magen.


Så med det at du sitter og lurer på om det er en besettelse, nei ,men du verden det kan gjerne føles slik. Mitt råd til deg er, gå til lege og forlang undersøkelser(det har du rett til),Prøv og sett fokus på det posetive i livet. Ta gjerne en tur til hilling det funker på noe om det er folk som kan det.

Jaktmann
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

jaktmann skrev:Hei sivastar
Jeg vet veldig godt hvordan det er og vere syk, men som du er litt inne på så er det værste ofte og ikke vite hva du er syk av, eller om det finnes noen behandling.

Jeg gikk i 18 år med til tider store plager, fikk en diagnose for 15 år siden, jeg fikk en forværring for 2 år siden og fikk en ny runde med tester og undesøkelser, å ja de sliter en ut. Gikk nettopp igjennom en større operasjon og sitter her med pc , og 40 stål sting på magen.


Så med det at du sitter og lurer på om det er en besettelse, nei ,men du verden det kan gjerne føles slik. Mitt råd til deg er, gå til lege og forlang undersøkelser(det har du rett til),Prøv og sett fokus på det posetive i livet. Ta gjerne en tur til hilling det funker på noe om det er folk som kan det.

Jaktmann
Problemet her er at legene ikke blir enige - skal vi transplantere, "konstruere nytt system", eller la henne leve med antibiotika resten av livet..... De finner ikke årsaken til at denne tilstanden min er slik den er - og da vil de ikke gi noen "foreløpig" diagnose..
Alle de forskjellige har selvfølgelig sine egne meninger. Jeg blir "kastet" rundt fra sykehus til sykehus - og det mangler ikke på undersøkelser. Det virker som de gir meg opp og sender meg videre til neste, osv.. Skal inn igjen på sykehuset i morgen til ny spesialist - kanskje kommer vi et skritt nærmere svaret - Har ennå et håp :mozilla_smile:
Antall ord: 280
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg forstår godt at du er skeptisk, jeg. Healing kan være fantastisk når den virker slik vi ønsker den skal virke, men være en påkjenning dersom den gir et uventet utslag. Du gjør rett i å tenke deg godt om. Det du imidlertid kan gjøre, er å ta kontakt med en healer og forklare sammenhengen, slik at du styrer litt selv hvorvidt du ønsker en balansering eller ikke. Det kan være at bare det å snakke med noen "alternative" kan være godt, ettersom legene ikke blir enige med seg selv.
Antall ord: 96
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
For noe tull. Selvfølgelig har hn noe å tape på å gå til healer.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostl ... 70576.html

Hvis healing har noen virkning, må det også kunne ha uønsket virkning. Hvis det ikke har noen virkning, kan det likevel ha uønsket virkning pga dårlige råd som f.eks. å slutte med medisiner eller å ta nye "medisiner" som ødelegger virkningen på de medisiner hn allerede tar.

Sivastar er frustrert over at man ikke finner ut nøyaktig hva som er i veien, men ikke gi opp. Bruk legene, og ikke mist håpet.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lille engel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 11 Mar 2006 17:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av lille engel »

Hei :mozilla_laughing: Jeg var hos en healer idag,føler meg helt tappet for energi om dagen.. :mozilla_cry: .vært sykemeldt en liten periode nå p.g.a.dette... Healeren fortalte at jeg tok til meg mye dårlig energi,og slapp ingenting ut !! rart man føler seg uvell?
Jeg merket jeg ble kald,og fikk litt vondt i hue-fikk en merkelig lykkerus (akkurat som jeg var beruset) ? jeg har en gammel sjel,hvor mange liv fikk jeg ikke svar på,men at jeg har hatt mest "dårlige" liv. Jeg håper å rette på min "uheldige" karma i dette liv :mozilla_innocent: Jeg kan absolutt anbefale healer til de som føler seg tapet for energi,ja,de som føler de har litt å "jobbe" med Lille Engel. :mozilla_smile:
Antall ord: 131
Carpe Diem !! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

BA skrev:
JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
For noe tull. Selvfølgelig har hn noe å tape på å gå til healer.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostl ... 70576.html

Hvis healing har noen virkning, må det også kunne ha uønsket virkning. Hvis det ikke har noen virkning, kan det likevel ha uønsket virkning pga dårlige råd som f.eks. å slutte med medisiner eller å ta nye "medisiner" som ødelegger virkningen på de medisiner hn allerede tar.

Sivastar er frustrert over at man ikke finner ut nøyaktig hva som er i veien, men ikke gi opp. Bruk legene, og ikke mist håpet.
hallo?? å få piller er jo ingen form for healing da vel?
leger gir medisiner, en healer healer....
Antall ord: 143
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

thea84 skrev:
BA skrev:
JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
For noe tull. Selvfølgelig har hn noe å tape på å gå til healer.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostl ... 70576.html

Hvis healing har noen virkning, må det også kunne ha uønsket virkning. Hvis det ikke har noen virkning, kan det likevel ha uønsket virkning pga dårlige råd som f.eks. å slutte med medisiner eller å ta nye "medisiner" som ødelegger virkningen på de medisiner hn allerede tar.

Sivastar er frustrert over at man ikke finner ut nøyaktig hva som er i veien, men ikke gi opp. Bruk legene, og ikke mist håpet.
hallo?? å få piller er jo ingen form for healing da vel?
leger gir medisiner, en healer healer....
Ikke denne healeren her, tydeligvis...
Antall ord: 150
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

Heia skrev:
thea84 skrev:
BA skrev:
JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
For noe tull. Selvfølgelig har hn noe å tape på å gå til healer.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostl ... 70576.html

Hvis healing har noen virkning, må det også kunne ha uønsket virkning. Hvis det ikke har noen virkning, kan det likevel ha uønsket virkning pga dårlige råd som f.eks. å slutte med medisiner eller å ta nye "medisiner" som ødelegger virkningen på de medisiner hn allerede tar.

Sivastar er frustrert over at man ikke finner ut nøyaktig hva som er i veien, men ikke gi opp. Bruk legene, og ikke mist håpet.
hallo?? å få piller er jo ingen form for healing da vel?
leger gir medisiner, en healer healer....
Ikke denne healeren her, tydeligvis...
hehe, nei tydeligvis ikke, men skulle jeg gått til healer ville jeg IKKE tatt imot noen piller, det villle jeg ovelatt til legen min å gitt meg.
En healer bruker hendene, å gi ut piller kalles ikke healing, hehe...
Antall ord: 190
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

thea84 skrev:
BA skrev:
JUNE skrev:jeg hadde nok gjort det. du har jo ikke noe å tape. bare alt å vinne.
lykke til uansett hva du velger!!

klem fra meg :)
For noe tull. Selvfølgelig har hn noe å tape på å gå til healer.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostl ... 70576.html

Hvis healing har noen virkning, må det også kunne ha uønsket virkning. Hvis det ikke har noen virkning, kan det likevel ha uønsket virkning pga dårlige råd som f.eks. å slutte med medisiner eller å ta nye "medisiner" som ødelegger virkningen på de medisiner hn allerede tar.

Sivastar er frustrert over at man ikke finner ut nøyaktig hva som er i veien, men ikke gi opp. Bruk legene, og ikke mist håpet.
hallo?? å få piller er jo ingen form for healing da vel?
leger gir medisiner, en healer healer....
Healing er tydeligvis så mye. Det er etter hva jeg har forstått en samlebetegnelse for alle heksedoktorer som driver med naturmedisin. ;)

Noen healere gir "medisiner" av urter og naturpreparater. Hvis de har dokumentert virkning, rammes de vel av legemiddelloven, og da har ikke healere lov til å selge dem.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

Hei igjen!
Ville bare fortelle at jeg dro på Usui Reiki/ Karuna healing den 4.april...
Dette var utrolig godt og velgjørende der og da - og kraften kjente jeg godt.
Men...6.april begynte jeg å bli veldig dårlig - har en nervestimulator (pace-maker) som jeg opererte inn for ca 10 mnd siden, den begynte plutselig å bli fryktelig vond og innen 2 dager så det ut som en tennisball var plassert oppå den - kjempehevelse -
inn på sykehuset med infeksjon rundt den.. Detetter har det gått "slag i slag" med andre problemer relatert til helsen, så påsken ble ikke akkurat det jeg håpet på..men,men.
Det rareste er egentlig at jeg skulle "få hjelp" til å kutte ut røykingen min - jeg fikk beskjed om at jeg ville føle ubehag når jeg tok en røyk og tilslutt gi opp pga dette.
Samme kveld fikk jeg halsondt og ble fryktelig tett og forkjølet - med andre ord ble lysten på røyk mindre da den bare resulterte i hostekuler... Dette har ennå ikke gitt seg og turen til legen i dag resulterte i enda mere tabletter/cosylan.. Lungbetennelse. Bare det å se røykpakka, får det til å vrenge seg i meg..
Hva skjer her?? Er det tilfeldigheter eller er det slik som noen sier at "ting blir verre før de blir bedre"?
Uansett så var det utrolig godt å ligge der å kjenne det jeg kjente.
Antall ord: 240
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

sivastar skrev:Hei igjen!
Ville bare fortelle at jeg dro på Usui Reiki/ Karuna healing den 4.april...
Dette var utrolig godt og velgjørende der og da - og kraften kjente jeg godt.
Men...6.april begynte jeg å bli veldig dårlig - har en nervestimulator (pace-maker) som jeg opererte inn for ca 10 mnd siden, den begynte plutselig å bli fryktelig vond og innen 2 dager så det ut som en tennisball var plassert oppå den - kjempehevelse -
inn på sykehuset med infeksjon rundt den.. Detetter har det gått "slag i slag" med andre problemer relatert til helsen, så påsken ble ikke akkurat det jeg håpet på..men,men.
Det rareste er egentlig at jeg skulle "få hjelp" til å kutte ut røykingen min - jeg fikk beskjed om at jeg ville føle ubehag når jeg tok en røyk og tilslutt gi opp pga dette.
Samme kveld fikk jeg halsondt og ble fryktelig tett og forkjølet - med andre ord ble lysten på røyk mindre da den bare resulterte i hostekuler... Dette har ennå ikke gitt seg og turen til legen i dag resulterte i enda mere tabletter/cosylan.. Lungbetennelse. Bare det å se røykpakka, får det til å vrenge seg i meg..
Hva skjer her?? Er det tilfeldigheter eller er det slik som noen sier at "ting blir verre før de blir bedre"?
Uansett så var det utrolig godt å ligge der å kjenne det jeg kjente.
Uff da. Ikke noe særlig godt det du har opplevd der! Håper det kommer seg etterhvert for deg, det er kjipt å gå rundt å føle seg konstant dårlig!

Jeg fikk healing for kronisk hodepine for en stund siden. Dagene etterpå var rett og slett grusomme, jeg trodde at enten kom jeg til å klikke fullstendig eller så kom hodet mitt til å bli sprengt. Men det gav seg heldigvis etter noen dager, og nå har jeg ikke vært plaget med hodepine siden det! Håper det funker for deg også!
Antall ord: 334
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links