Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOverraskelse! - not :D

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Og ja BA. Rekkefølgen har noe å si. Hvis man gjetter 5 kort så derretter plukker 5 kort så er sjansen for 1 treff mye større. Men det gidder jeg ikke engang gå inn på da du sannsynligvis ikke vet hva matte er for noe.

Og forutsetningen er ikke endret. Jeg tippet 1 kort. Sjekket. Tippet neste..sjekket osv.
Hvis jeg hadde bomma på det første kortet, men at det kom som nummer 5 så ville det vært BOM. Ergo ordna rekker uten tilbakelegg.

OG uansett...5 treff av 5 treff er uansett imponerende. Men det var altså den vanskeligste varianten jeg brukte. Du kan gjerne ikke tro på historien, men du får f.aen meg regne oddsen riktig.
Hva var oddsen jeg regnet ut? Var ikke den riktig ut fra forutsetningene du ga?
De første fem kortene.

At du nå senere legger til at de skal være i rekkefølge gjør ikke den første beregningen feil.
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>wiz skrev:BA. Vet du hva. Du er dum. Det sier jeg rett ut.
Man stokker en kortstokk. Man skal da tippe de 5 første kortene. Det var det jeg gjorde. 52*51...osv..osv

Omsetningen i Lotto er på ca 80 millioner i uka. Det gir 26,6 millioner rekker og mange av rekkene er system. Sjansen for å vinne med ei rekke er 1 til 5 millioner. Med 26 000 000 rekker i uka, mener du altså at det kan sammenlignes med at JEG wiz får 1 eneste sjanse med en sannsynlighet som er MYE mindre enn lotto. Hvis du mener det vil jeg anbefale deg å lære deg litt realfag.
For hver enkelt som tipper er sjansen 1 til 5,5 millioner. Dette skjer for flere personer nesten hver uke.
Sjansen for at du skal klare å tippe rekkefølgen på de første fem kortene i kortstokken er selvfølgelig veldig, veldig liten, men ikke umulig. Så har vi spørsmålet da, om du er troverdig. Selv krever du bevis fra andre, men du skal få en utfordring her, av meg. Si fem kort, så skal jeg trekke kortene i fra en stokket kortstokk. Hvis du klarer å si de første fem med rekkefølge skal jeg tro deg.
Sjansen for å trekke riktig er så og si ikke sannsynlig i det hele tatt.

Lottotallene mine var litt feil. De siste ukene har ommsetningen liggert på overkant av 60 mill. DVS 20 mill rekker.

Næmmen BA da. Så du innrømmer at du ikke tror på det. Det er helt greit, jeg ville ikke trodd på det selv, men det er jo synd at du ikke klarer å regne mattestykker du ikke tror på.

ok BA.
1/5 mill = Lotto
1/ 300 mill = kortstokk.

jaja, like stor sjanse. Så forå bruke BA logikk så er man nesten nødt til å treffe med 5 kort på rad hvis man tipper 10 ganger selv om oddsen er 1/ 300 000 000.

For at jeg skal klare det så MÅ jeg koble meg opp. Jeg kan umulig klare det over en sånn avstand. Jeg klarer det sikkert ikke en gang til for meg selv heller.

Men vet du hva? HVis jeg hadde gjort det og klart det så hadde 1 av 2 ting skjedd.
1: Du ville sagt; jaja, flaks
2: Du ville fortalt en løgn for du er så opptatt av at du selv skal ha rett at du ikke klarer å akseptere at dine teorier kan slå feil. Du er en fundamentalist av verste sort.
Antall ord: 431

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>wiz skrev:Og ja BA. Rekkefølgen har noe å si. Hvis man gjetter 5 kort så derretter plukker 5 kort så er sjansen for 1 treff mye større. Men det gidder jeg ikke engang gå inn på da du sannsynligvis ikke vet hva matte er for noe.

Og forutsetningen er ikke endret. Jeg tippet 1 kort. Sjekket. Tippet neste..sjekket osv.
Hvis jeg hadde bomma på det første kortet, men at det kom som nummer 5 så ville det vært BOM. Ergo ordna rekker uten tilbakelegg.

OG uansett...5 treff av 5 treff er uansett imponerende. Men det var altså den vanskeligste varianten jeg brukte. Du kan gjerne ikke tro på historien, men du får f.aen meg regne oddsen riktig.
Hva var oddsen jeg regnet ut? Var ikke den riktig ut fra forutsetningene du ga?
De første fem kortene.

At du nå senere legger til at de skal være i rekkefølge gjør ikke den første beregningen feil.
Som sagt så kan jeg ha vært uklar sist. Men jeg tippet 1 og 1 kort. Det betyr at det MÅ være i rekkefølge. Sjansen for det er 1 til 300 000 000. Jeg husker ikke hva du tippet sist, men jeg mener det var 1/ 2 000 000

Jeg har ikke endret forutsetningene, men du vil jo selvfølgelig at oddsen skal være minst mulig ergo du tolker feil istedenfor å spørre.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Sjansen for å trekke riktig er så og si ikke sannsynlig i det hele tatt.

Lottotallene mine var litt feil. De siste ukene har ommsetningen liggert på overkant av 60 mill. DVS 20 mill rekker.

Næmmen BA da. Så du innrømmer at du ikke tror på det. Det er helt greit, jeg ville ikke trodd på det selv, men det er jo synd at du ikke klarer å regne mattestykker du ikke tror på.

ok BA.
1/5 mill = Lotto
1/ 300 mill = kortstokk.

jaja, like stor sjanse. Så forå bruke BA logikk så er man nesten nødt til å treffe med 5 kort på rad hvis man tipper 10 ganger selv om oddsen er 1/ 300 000 000.

For at jeg skal klare det så MÅ jeg koble meg opp. Jeg kan umulig klare det over en sånn avstand. Jeg klarer det sikkert ikke en gang til for meg selv heller.

Men vet du hva? HVis jeg hadde gjort det og klart det så hadde 1 av 2 ting skjedd.
1: Du ville sagt; jaja, flaks
2: Du ville fortalt en løgn for du er så opptatt av at du selv skal ha rett at du ikke klarer å akseptere at dine teorier kan slå feil. Du er en fundamentalist av verste sort.
Hehe. Nå begynner du å bli uærlig, wiz.

Like stor sjanse sa jeg ikke. Ut fra de første forutsetningene sa jeg at lotto var mindre sannsynlighet, ut fra de nye forusetningene har jeg ikke sammenlignet sannsynlighet.
Jeg har imidlertid skrevet at sannsynligheten er veldig, veldig liten.

Den stråmannen du setter opp skjønner jeg ikke. Hvorfor skal min logikk tilsvare at du må treffe etter ti forsøk på dette forsøket ditt?

Om du skulle ha klart forsøket hadde ikke alternativ 2 skjedd. Det er sikkert, men om 1 eller andre reaksjoner hadde kommet kan jeg ikke si noe om så lenge du ikke vil gjennomføre.
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Som sagt så kan jeg ha vært uklar sist. Men jeg tippet 1 og 1 kort. Det betyr at det MÅ være i rekkefølge. Sjansen for det er 1 til 300 000 000. Jeg husker ikke hva du tippet sist, men jeg mener det var 1/ 2 000 000

Jeg har ikke endret forutsetningene, men du vil jo selvfølgelig at oddsen skal være minst mulig ergo du tolker feil istedenfor å spørre.
Da sammenlignet jeg med lotto, og brukte samme regnemodell. 2 mill kan nok stemme sånn noenlunde ja. Var det feil, ut fra forutsetningene som lå til grunn?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>wiz skrev:Som sagt så kan jeg ha vært uklar sist. Men jeg tippet 1 og 1 kort. Det betyr at det MÅ være i rekkefølge. Sjansen for det er 1 til 300 000 000. Jeg husker ikke hva du tippet sist, men jeg mener det var 1/ 2 000 000

Jeg har ikke endret forutsetningene, men du vil jo selvfølgelig at oddsen skal være minst mulig ergo du tolker feil istedenfor å spørre.
Da sammenlignet jeg med lotto, og brukte samme regnemodell. 2 mill kan nok stemme sånn noenlunde ja. Var det feil, ut fra forutsetningene som lå til grunn?
ja det var feil. Nå har jeg forklart det flere ganger. Ta poenget. Hvis jeg var uklar første gangen så får du bare finne deg i de nye forutsetningene. Det var det jeg prøvde å få frem hele tiden, men siden jeg har forklart det 3 ganger nå og du ennå ikke skjønner det så er det naturlig at du misforstå første gangen også.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev: ja det var feil. Nå har jeg forklart det flere ganger. Ta poenget. Hvis jeg var uklar første gangen så får du bare finne deg i de nye forutsetningene. Det var det jeg prøvde å få frem hele tiden, men siden jeg har forklart det 3 ganger nå og du ennå ikke skjønner det så er det naturlig at du misforstå første gangen også.
Nå blander du med forutsetningene.
Først var forutsetningene 52*51*50*49*48/(5*4*3*2*1)=2 598 960.

Så kommer du med nye forutsetninger som ikke var nevnt i første omgang. Du var ikke bare uklar, du nevnte dem ikke i det hele tatt.
De nye forutsetningene er da 52*51*50*49*48=311 875 200

Finn så feil i regnestykkene.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

BA skrev:
>wiz skrev: ja det var feil. Nå har jeg forklart det flere ganger. Ta poenget. Hvis jeg var uklar første gangen så får du bare finne deg i de nye forutsetningene. Det var det jeg prøvde å få frem hele tiden, men siden jeg har forklart det 3 ganger nå og du ennå ikke skjønner det så er det naturlig at du misforstå første gangen også.
Nå blander du med forutsetningene.
Først var forutsetningene 52*51*50*49*48/(5*4*3*2*1)=2 598 960.

Så kommer du med nye forutsetninger som ikke var nevnt i første omgang. Du var ikke bare uklar, du nevnte dem ikke i det hele tatt.
De nye forutsetningene er da 52*51*50*49*48=311 875 200

Finn så feil i regnestykkene.
Du juger meg opp i trynet. Jeg gidder ikke diskutere med løgnere.
Sist redigert av >wiz på 23 Mar 2006 11:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Du kan prøve å finne den opprinnelige tråden BA. Jeg finnes den ikke, men slutt med løgnene. Men du som er så opptatt av dokumentasjon hadde vel funnet den hvis den talte din sak.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Du juger meg opp i trynet. Jeg gidder ikke diskutere med løgnere.
>wiz skrev:Du kan prøve å finne den opprinnelige tråden BA. Jeg finnes den ikke, men slutt med løgnene. Men du som er så opptatt av dokumentasjon hadde vel funnet den hvis den talte din sak.
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 635#110635
>wiz skrev:Et eksempel BA. Man tar en kortstokk og stokker. Hva er sjansen for at man klarer å "gjette" de 5 øverte kortene i stokken?
Nå får du vise meg hva jeg har løyet om, eller vil du heller stå fram som løgneren selv her?
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Du er løgneren. Ja, jeg skrev de 5 øverste kortene. Men poenget er at jeg har forklart meg i denne tråden. Det har ikke vært min intensjon å lyve eller endre forutsetningene. Du har gjort alt i din makt for å få meg til fremstå som en løgner.

Senere i den tråden skrev jeg:
Du du mener altså at dette er flaks. Vet du hva; prøv selv å gjett 2 kort etter hverandre. Sjansen for det er (regne kjapt i hodet) 1/2500 og litt til.
. Hadde jeg ment tilfeldig rekkefølge hadde sjansen vært 1/1200.

Da er det opplagt at jeg mener at kortene må være i rekkefølge. Jeg skal innrømme at jeg ikke skrev det veldig tydelig i det første innlegget. Det har jeg også innrømmet i denne tråden. Men jeg kunne ikke vite at dette skulle utvikle seg til en big-deal. Du er vrang med vilje. Du tar ikke hensyn til hva jeg sier nå. Jeg har forklart deg hva jeg mente med det og du prøver fortsatt å fremstille meg som falsk. Jeg gidder ikke sånn.

Jeg vet hvordan du jobber BA og det funker ikke. Men nå tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere mere med deg. Taktikken din er total usmakelig.

Forstår du nå at de forutsetningene jeg mente er 1/300 mill eller skal du fortsatt henge deg opp i det gamle? Du vet, siden du er sånn på dette området er det opplagt at du er sånn på alle andre områder også. Du kommer aldri til å lære noe nytt på den måten. Det ser man tydelig av alle dine innlegg.

Hvordan er det egentlig, inne i hodet på en ekstremist?
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Du er løgneren. Ja, jeg skrev de 5 øverste kortene. Men poenget er at jeg har forklart meg i denne tråden. Det har ikke vært min intensjon å lyve eller endre forutsetningene. Du har gjort alt i din makt for å få meg til fremstå som en løgner.
Det stemmer ikke. Du har åpent kalt meg løgner, og du fortsetter med det.
Flere ganger har jeg pekt på hva forutsetningene var, og hvordan de er endret. Nå har jeg også dokumentert det jeg har sagt hele tiden, likevel forstsetter du å kalle meg løgner.
Senere i den tråden skrev jeg:
Du du mener altså at dette er flaks. Vet du hva; prøv selv å gjett 2 kort etter hverandre. Sjansen for det er (regne kjapt i hodet) 1/2500 og litt til.
. Hadde jeg ment tilfeldig rekkefølge hadde sjansen vært 1/1200.
Som du selv sier, senere skrev du dette. Da var jeg allerede ferdig med utregningen. Altså legger du nå inn flere falske premisser.
Da er det opplagt at jeg mener at kortene må være i rekkefølge. Jeg skal innrømme at jeg ikke skrev det veldig tydelig i det første innlegget. Det har jeg også innrømmet i denne tråden. Men jeg kunne ikke vite at dette skulle utvikle seg til en big-deal. Du er vrang med vilje. Du tar ikke hensyn til hva jeg sier nå. Jeg har forklart deg hva jeg mente med det og du prøver fortsatt å fremstille meg som falsk. Jeg gidder ikke sånn.
Tidlig i denne tråden forsto jeg at du hele tiden mente at kortene skulle nevnes i rekkefølge, men det kom ikke fram av forutsetningene du beskrev først.

Å tilføre nye elementer som ikke er nevnt tidligere er å endre forutsetningene. Det var nok ikke din mening å gjøre det, men du gjorde det. Når du så beskylder meg for å bruke gale tall fordi jeg brukte de forutsetningene som gjaldt i øyeblikket, er det du som tar feil. Om du ikke vil innrømme det, men fortsetter å lyve om forutsetningene, blir du løgner.
Jeg vet hvordan du jobber BA og det funker ikke. Men nå tror jeg ikke at jeg gidder å diskutere mere med deg. Taktikken din er total usmakelig.
Ja, er det ikke ufyselig å måtte svare for beskyldningene sine?
Forstår du nå at de forutsetningene jeg mente er 1/300 mill eller skal du fortsatt henge deg opp i det gamle? Du vet, siden du er sånn på dette området er det opplagt at du er sånn på alle andre områder også. Du kommer aldri til å lære noe nytt på den måten. Det ser man tydelig av alle dine innlegg.

Hvordan er det egentlig, inne i hodet på en ekstremist?
Dette har jeg forstått for lenge siden, og har skrevet det flere ganger også. Har du forstått at mine tall ikke var gale ut fra de forutsetningene du la?

Dine skjellsord og din banning påvirker meg ikke slik du ønsker. :)
Antall ord: 520

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Husk 1 ting BA. Jeg har aldri skrevet at jeg har påstått at jeg skrev korrekt første gangen. Jeg har har bare sagt hva jeg mente med det jeg skrev. Ut fra det har du prøvd å få meg til å virke som en som endrer på reglene underveis.

Når jeg da idag sier at det var ikke det jeg mente, hvorfor prøver du da å fremstille meg som en løgner eller falsk person. Hvorfor kan du ikke tro meg når jeg sier hva jeg mente?
Skjønner du at jeg blir sur på deg?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Husk 1 ting BA. Jeg har aldri skrevet at jeg har påstått at jeg skrev korrekt første gangen. Jeg har har bare sagt hva jeg mente med det jeg skrev. Ut fra det har du prøvd å få meg til å virke som en som endrer på reglene underveis.

Når jeg da idag sier at det var ikke det jeg mente, hvorfor prøver du da å fremstille meg som en løgner eller falsk person. Hvorfor kan du ikke tro meg når jeg sier hva jeg mente?
Skjønner du at jeg blir sur på deg?
Du påsto at 1/2 598 960 var feil, til tross for at forutsetningene på det tidspunktet var annerledes enn de er nå.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Dette har jeg forstått for lenge siden, og har skrevet det flere ganger også. Har du forstått at mine tall ikke var gale ut fra de forutsetningene du la?
Ja, de er korrekte.

Har du forstått at jeg ordla meg feil eller for kort, men ikke som en løgner?
Forstår du at det er mulig å glemme 2 ord?
Hadde jeg lagt til 2 ord; I rekkefølge så hadde alt dette vært unødvendig?
At du prøver å fremstille meg som en løgner basert på de 2 ordene?

Men du skal pokker meg ta kritikk for å ikke ha spurt hva jeg mente? Jeg la frem kort-episoden som et eksempel. Dette er et diskusjonsforum, det er ikke et krav at innlegg skal holde vitenskapelig standard?

Dette er et ja og nei spørsmål;
Skjønner du nå at ved min metode så er oddsen 1/300 mill og at det er det vi skal gå ut ifra uavhengig av tidligere "misforståelser"?
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links