Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerVG : Alternativ behandling virker ...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

VG : Alternativ behandling virker ...

Innlegg av Asbjørn »

Alternativ behandling virker

Det er sterkt vitenskapelig belegg for at akupunktur virker smertelindrende ved langvarige smerter.
Les mer her :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179755


mvh Asbjørn
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det står igrunn det samme som den artikkelen som BA la ut. Men se på hvordan dem legger det frem? Interessant.

Litt skuffet over at healing ikke kommer bedre ut, men det har vært andre tester i Norge der healing har "litt" effekt utover placebo og hvor akupunktur kommer mye bedre ut.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Re: VG : Alternativ behandling virker ...

Innlegg av Krull - sluttet »

Asbjørn skrev:Alternativ behandling virker

Det er sterkt vitenskapelig belegg for at akupunktur virker smertelindrende ved langvarige smerter.
Les mer her :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179755


mvh Asbjørn
Dette minner litt om de samme bevisene, USA hadde for at Irak hadde diverse våpen, før de gikk til anngrep.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

ehhhh....dette er vitenskapelig undersøkt da, ikke synsing.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:Det står igrunn det samme som den artikkelen som BA la ut. Men se på hvordan dem legger det frem? Interessant.

Litt skuffet over at healing ikke kommer bedre ut, men det har vært andre tester i Norge der healing har "litt" effekt utover placebo og hvor akupunktur kommer mye bedre ut.

Uansett ; Noe vi vet ER at placebo har en viss effekt - selv om den er helt uten virkestoffer.

Med andre ord ; også placebo virker - fordi den som bruker det tror det virker.

Dersom det egentlig er slik at healing ikke virker bedre enn placebo - så vil faktisk noen bli bra av healing, på samme måte som noen blir bra av placebo.

Derfor ; De som driver med healing , fortsett med det.
MEN: La legene ha førsterett til behandling... så får healing være i tillegg til legenes behandling og medisiner.

IKKE bruk healing ISTEDENFOR lege !

Snakk gjerne med legen om tillatelse til å utføre healing også - i tillegg til legens behandling.
Og blånekter legen, så følg det rådet...

Asbjørn
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Altså, hva du henviser til her er altså en påstand fra VG om at de nå tør ytre seg med henhold til at akupunktur virker, og dette er jo bare helt villt med tanke på at det bare er en noen tusen år gammel teknik fra kina hvor akupresur og åpning av meridianer er ingredienser og som jeg aldri tidligere har hørt nevnt som placebo.
Legevitenskapens medisinoverforbruk og hva legen din gjør for deg er liksom mere uptodate, eller misforstår jeg deg her asbjørn...

Men isåfall om jeg forstår deg rett eller ei, så vil jeg gjerne spørre dere alle følgende spørsmål.:

Hva har legen din gjort for deg?

Få inn solskinnshistoriene som overgår akupunktur og andre spookie behandlingsmetoder, nå..
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Hva har han gjort?

Ingenting annet enn jobben sin. Jeg kunne igrunn ikke forventet noe mer siden jeg ikke har hatt særlig stort behov.

Men jeg vil bare si en ting til Asbjørn og det er: En lege har ikke bedre grunnlag for å uttale seg om alternative metoder enn andre mennesker, så sant han ikke har forsket på emnet. Hvis han bestemmer seg for å gjøre undersøkelser så er utdanningen veldig nyttig, men så var det det med paradigme da...
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn: Placebo er effekten. Den virker ikke alltid, men effekten må regnes med når vi undersøker om medisin virker.
Hvis man skal lege folk med placeboeffekten blir det dobbelt placeboeffekt, for man gjør bevisst noe som ikke virker, og håper at placeboeffekten slår til denne gangen.

Derfor dere som vurderer å gå til healer, gå til lege isteden. :)

Det er interessant å se på VGs første artikkel om emnet. Der skrev de det samme som Aftenposten, men så skrev de på at denne er tilbakevist. De har fått beskjed fra SBU, som sier at de er feilsitert.
Feilsiteringen ser ut til å bare gjelde akupunktur, men hele artikkelen påstås tilbakevist.

qinqong: Legene har sørget for at gjennomsnittlig levealder har økt fra ca 40 til ca 75 år i Norge.

>wiz: Jo, en lege har bedre forutsetninger for å uttale seg om kroppens virkemåter enn Hvermannsen. Om hvordan kroppen vil fungere ut fra hver enkelt av de alternative metoder. Samlebetegnelsen "alternative metoder" kan ingen si noe bestemt om, for det er for vidt begrep.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

qinqong: Legene har sørget for at gjennomsnittlig levealder har økt fra ca 40 til ca 75 år i Norge.
hva i alle dager, hvor har du dette fra?
I denne sammenheng vil jeg stille deg et spørsmål, BA.:
Hva er gjennomsnitts levealder for leger? (finnes tilgjengelig)
Hva er gjennomsnitts levealder for hvermannsen? (finnes også tilgjengelig)
Hva er højeste levealder i snitt på jorden i dag, altså, hvilken områder?

Du går litt med blinkers nå...............
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

så det er sagt.. legen er kun et menneske dog med en profesjon på lik linje med en snekker og alle kan ta feil eller møte tilfeller der de ikke forstår og likegjerne tar feil.. om det så er symptomer hos en pasient eller hva nå en snekker kan trøble med :mozilla_wink:

jeg drar stor nytte av allmennmedisinen og ty til det alternative uten at jeg lar min erfaring=skepsis utelukke den ene "behandler" gruppen.. mennesket er et vesen som trenger både for kropp og sjel og derfor skal vi være glad for variasjonen av behandling de fleste kan få i Norge.. og de sorte fårene, de udyktige, steile finnes i alle lag og profesjoner!!
Antall ord: 122
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:
qinqong: Legene har sørget for at gjennomsnittlig levealder har økt fra ca 40 til ca 75 år i Norge.
hva i alle dager, hvor har du dette fra?
I denne sammenheng vil jeg stille deg et spørsmål, BA.:
Hva er gjennomsnitts levealder for leger? (finnes tilgjengelig)
Hva er gjennomsnitts levealder for hvermannsen? (finnes også tilgjengelig)
Hva er højeste levealder i snitt på jorden i dag, altså, hvilken områder?

Du går litt med blinkers nå...............
Det tok jeg fra hukommelsen. :)

Forøvrig støtter Universitetet i Bergen meg med tidligere levealder, mens SSB viste at jeg husket feil. Kvinners levealder er 81 år, mens menn har 75 år. Altså er forskjellen økt mer enn jeg skrev. :)

Det andre er ikke så interessant, så det lar jeg ligge. Hvis du synes det er interessant, kan jo du bruke din tid på det. :)
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Seriøs forskning på komplementær og alternativ behandling;

http://uit.no/nafkam/
Antall ord: 13
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Skolemedisin vs naturmedisin

Innlegg av kaja43 »

har lyst til å legge inn noe her. Jeg har en kronisk sykdom. Det er noe de kaller det når legevitenskapen ikke kan gjøre deg frisk. Men de har så klart noe å hemme sykdomsutbruddene med. Dette er stoffer som gir en masse andre plager, både på kort og lang sikt. Jeg er selv utdannet healingterapeut og burde, sett fra manges syn lagt vekk medisiner og healet meg selv. Men det er faktisk sånn at noe må vi godta at vi skal leve med.
Og gjøre det beste ut av situasjonen. Det er ikke alt som kan heales, eller alle som kan heale alt. og det er ikke alt legevitenskapen kan og ikke alle leger som kan alt. Med det synspunktet blir ting enkelt. Prøv det som føles rett og bruk det som gir best effekt for nettopp deg og din sykdom. Hvorfor krangle om hva som er best eller hvem som kan mest?. Ingen kan ordne alt. Og hvert menneske er forskjellig derfor er det som er feil for din kropp kanskje riktig for min og vise versa
Antall ord: 184
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg som privatperson HAR stor tiltro til både akupunnktur, homeopati, Healing, og mange andre såkalt alternative metoder.

Som Admin på et annet forum, og som Moderator her, er jeg dog bundet litt med tanke på uttalelser :

Det er noe som heter Norsk Lov ! Og noe som heter Kvakksalverloven !


Da jeg ikke ønsker å sette meg utover Norsk Lov, kan jeg heller ikke si at "gi f... i legen .. forsøk fisking istedet - det hjelper..."

Jeg vet like godt som de fleste her at legene ikke alltid klarer oppgaven med å få folk friske.
Det hender og at leger feilbehandler...
Men de er dekket av loven, sålenge de følger gjeldende lover, regler og forskrifter.

Hverken JEG eller andre kan gå utover Norsk lov, , og jeg må derfor henvise til lege, og dersom lege tillater annen aktivitet, så kan man...

HUSK ; Enkelte typer naturmedisin KAN VÆRE GIFTIG kombinert med annen foreskrevet medisin gitt av lege...
Eller de ødelegger medisinens virkning.

Jeg har hatt god hjelp av lege, og jeg har vært hos lege som sier - ta to dispril, og ring meg i morgen...

Håper mine meninger er klargjordt med dette.

Ps;
BA skrev:Asbjørn: Placebo er effekten. Den virker ikke alltid, men effekten må regnes med når vi undersøker om medisin virker.
Hvis man skal lege folk med placeboeffekten blir det dobbelt placeboeffekt, for man gjør bevisst noe som ikke virker, og håper at placeboeffekten slår til denne gangen.
Hvem andre kunne misforstå meg slik enn du , BA ? ;-)
>Wiz skrev:Men jeg vil bare si en ting til Asbjørn og det er: En lege har ikke bedre grunnlag for å uttale seg om alternative metoder enn andre mennesker, så sant han ikke har forsket på emnet.
Helt klart, og det var da heller ikke det jeg siktet til.
Norsk lov - ikke sant ? ;-)
qinqong skrev:Altså, hva du henviser til her er altså en påstand fra VG om at de nå tør ytre seg med henhold til at akupunktur virker, og dette er jo bare helt villt med tanke på at det bare er en noen tusen år gammel teknik fra kina hvor akupresur og åpning av meridianer er ingredienser og som jeg aldri tidligere har hørt nevnt som placebo.
Legevitenskapens medisinoverforbruk og hva legen din gjør for deg er liksom mere uptodate, eller misforstår jeg deg her asbjørn...
Jo, du har nok misforstått meg ( fælt å folk misforstår ;-) )
Jeg er helt enig i at medisiner ofte gir uønskede bivirkninger, og når enkelte nesten spiser seg mett på tabletter - FØR de skal spise middag, da er det klart at noe er riv ruskende...
Og når noe er praktisert LENGER enn mye av den moderne medisin - så er det sannsynligvis ikke uten grunn at man fortsetter med det....
Som nevnt over - jeg har tro på akupunktur (også...).

mvh Asbjørn
Antall ord: 489

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
BA skrev:Asbjørn: Placebo er effekten. Den virker ikke alltid, men effekten må regnes med når vi undersøker om medisin virker.
Hvis man skal lege folk med placeboeffekten blir det dobbelt placeboeffekt, for man gjør bevisst noe som ikke virker, og håper at placeboeffekten slår til denne gangen.
Hvem andre kunne misforstå meg slik enn du , BA ? ;-)
Ja, si det? :)
Var ikke poenget ditt at det ikke har betydning om healing virker eller ikke, så lenge placeboeffekten virker?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links