Jeg (eller mest mamma) opplevde noe muffens for en stund siden som jeg ikke har peiling på hva var.
Jeg hadde gått og lagt meg i 2. etg (huset er bygget år 1880) og våknet av vekkerklokken mye mer uopplagt enn vanlig. Jeg hadde drømt at jeg lå i sengen, at lyset gikk på og av av seg selv, døren gikk opp og igjen av seg selv etc - skikkelig meningsløs drøm. Så dro jeg på jobb og kom tilbake igjen.. Ikke så mye muffens med dèt, men mamma lurte på hva i granskauen jeg hadde drevet med den natten. Hun skulle sove i rommet under meg, men ble forstyrret av voldsomme lyder der jeg lå. Som om de blytunge kommodene ble skøvet over gulvet, sengen ble flyttet etc. Hun trodde det var jeg som fikk det for meg å ommøbelerte nesten midt på natten og at jeg ga meg snart. Lydene var faktisk så ille at hun måtte stappe fingrene i ørene.
Da hun spent neste morgen tittet inn der jeg hadde sovet, var alt som før.
Når det er sagt må jeg si at jeg sover så rolig som ei snorkefri mus.
Hva kan dette ha vært?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Har noen en forklaring??
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Nov 2005 16:41
- 19
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mar 2006 13:37
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: elverum
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Har noen en forklaring??
Det kan være at du ikke sov så rolig denne natten da. Du hadde kanskje noe å tenke på, og lå urolig i første omgang, noe som gjorde at du drømte voldsomme drømmer, og som igjen gjorde at du lå enda mer urolig.Freia skrev:Jeg (eller mest mamma) opplevde noe muffens for en stund siden som jeg ikke har peiling på hva var.
Jeg hadde gått og lagt meg i 2. etg (huset er bygget år 1880) og våknet av vekkerklokken mye mer uopplagt enn vanlig. Jeg hadde drømt at jeg lå i sengen, at lyset gikk på og av av seg selv, døren gikk opp og igjen av seg selv etc - skikkelig meningsløs drøm. Så dro jeg på jobb og kom tilbake igjen.. Ikke så mye muffens med dèt, men mamma lurte på hva i granskauen jeg hadde drevet med den natten. Hun skulle sove i rommet under meg, men ble forstyrret av voldsomme lyder der jeg lå. Som om de blytunge kommodene ble skøvet over gulvet, sengen ble flyttet etc. Hun trodde det var jeg som fikk det for meg å ommøbelerte nesten midt på natten og at jeg ga meg snart. Lydene var faktisk så ille at hun måtte stappe fingrene i ørene.
Da hun spent neste morgen tittet inn der jeg hadde sovet, var alt som før.
Når det er sagt må jeg si at jeg sover så rolig som ei snorkefri mus.
Hva kan dette ha vært?
Antall ord: 258
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg har aldri sovet urolig.. i allefall ikke slik at andre tror møbler blir dratt frem og tilbake over gulvet. Jeg har forrseten hørt slike "dra-lyder" selv i det samme huset familien ferierer, men det er en annen historie:)
Jeg satt i alene i stuen og så en film sen kveld/natt. Plutselig hørte jeg noe i kjelleren under meg, som om noe ble skrapet/dratt bortover i kjellertaket. Det varte i ca 10 sek om gangen, og det gjentok seg 4-5 ganger med noen minutters mellomrom. Katten hørte det også.
Og nei, det var ingen av familien. Trodde først det selv, men døren ned til kjelleren var låst, dessuten var det ellers musestille i huset.
Og nei, det var ikke innbrudd. Jeg trodde det også, og skrudde av lyset i stuen, fant magliten og så i snøen etter spor.
Og nei, det var ikke spor
Ka de va??
Jeg satt i alene i stuen og så en film sen kveld/natt. Plutselig hørte jeg noe i kjelleren under meg, som om noe ble skrapet/dratt bortover i kjellertaket. Det varte i ca 10 sek om gangen, og det gjentok seg 4-5 ganger med noen minutters mellomrom. Katten hørte det også.
Og nei, det var ingen av familien. Trodde først det selv, men døren ned til kjelleren var låst, dessuten var det ellers musestille i huset.
Og nei, det var ikke innbrudd. Jeg trodde det også, og skrudde av lyset i stuen, fant magliten og så i snøen etter spor.
Ka de va??
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Av naturlige forklaringer så vil jeg holde en knapp på luft i vannrørene.Freia skrev:Jeg har aldri sovet urolig.. i allefall ikke slik at andre tror møbler blir dratt frem og tilbake over gulvet. Jeg har forrseten hørt slike "dra-lyder" selv i det samme huset familien ferierer, men det er en annen historie:)
Ka de va??
Har du noen gang hørt det?
Antall ord: 182
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Når det er stillhet ellers i huset, slik som når dere begge sover/prøver å sove, virker selv vekkeklokkens tikk takk som noe forferdelig leven. Det behøvde nok ikke være så mye støy fra ditt rom før din mor trodde du flyttet om på møbler da.
Jeg kan ikke si at dette var årsaken, men har heller ikke forståelse for at du kan utelukke denne muligheten ut fra hva du ellers sier. Alle kan vi sove riktig urolig fra tid til annen, og vi behøver ikke gjøre det ofte heller for at det skal kunne skje en gang.
Jeg kan ikke si at dette var årsaken, men har heller ikke forståelse for at du kan utelukke denne muligheten ut fra hva du ellers sier. Alle kan vi sove riktig urolig fra tid til annen, og vi behøver ikke gjøre det ofte heller for at det skal kunne skje en gang.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Av naturlige forklaringer så vil jeg holde en knapp på luft i vannrørene.
Jeg vet hvordan det høres ut, kjenner husets lyder godt. Ingen vannrør akkurat der heller. Det var lyder som om jeg var 100% sikker på at noen dro/skrapte en planke eller noe frem og tilbake over kjellertaket.
Jeg har tenkt på alle naturlige forklaringer, jeg finner ingen, derfor skriver jeg her for å høre om noen har en annen forklaring. Som om noen skulle si meg: "å ja, dèt ja! Det er jo bare skrapespøkelset! Helt normalt!" eller noe slikt, hehe
Jeg vet hvordan det høres ut, kjenner husets lyder godt. Ingen vannrør akkurat der heller. Det var lyder som om jeg var 100% sikker på at noen dro/skrapte en planke eller noe frem og tilbake over kjellertaket.
Jeg har tenkt på alle naturlige forklaringer, jeg finner ingen, derfor skriver jeg her for å høre om noen har en annen forklaring. Som om noen skulle si meg: "å ja, dèt ja! Det er jo bare skrapespøkelset! Helt normalt!" eller noe slikt, hehe
Antall ord: 106
Hide post links |
Nei - i utgangspunktet ville jeg regnet med at du har drømt mye og gått i søvne eller noe. Selv om du ikke gjør det hver natt så er det fullt mulig at du gjorde det den natten.
Hvis det er noe som skjer 3 ganger i uka og når du ikke er på rommet, da ville jeg reagert.
Selvfølgelig var det du som rotet rundt i søvne, du sier jo selv at du hadde bråkete drømmer. I utgangspunktet er det ingen grunn til å tro noe annet.
Atmi
Hvis det er noe som skjer 3 ganger i uka og når du ikke er på rommet, da ville jeg reagert.
Selvfølgelig var det du som rotet rundt i søvne, du sier jo selv at du hadde bråkete drømmer. I utgangspunktet er det ingen grunn til å tro noe annet.
Atmi
Antall ord: 96
Hide post links |