Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTveten gård! tveita i oslo.. spøker om du tror det eller ei

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
tonyboy_86
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 00:33
18

Tveten gård! tveita i oslo.. spøker om du tror det eller ei

Innlegg av tonyboy_86 »

hei. noen som har hørt om dette på tveten gård http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 587811.ece jeg var og noen venner var der. også de kammeraene mine var der dagen før. å de sa se opp der å se om du ser det samme som oss som vi så i går.. og da ca 20 skritt til så merket jeg en kald føelse strømme rundt i kroppen min.. så jeg tenkte jeg går ikke videre. dette orker jeg ikke.. så sa jeg dette å da sa de akruatt der merket vi det i går også. å de sa vi skulle ikek vise deg noe vi skulle bare se om du også merket det. å det skal jeg love dem at jeg gjorde. så jeg trekker meg litt tilbake å tenker at jeg blir ikke med videre. å da gikk de oppover mot dette huset mens jeg står fortsatt der nede å venter. så kommer de ned etter 10 minutters tid da. å da stopper de foran en sti som de syns så litt spennende ut, så jeg tenkte jeg kan vel gå fram til dem men ikke lenger. så jeg går fram mot dette fryse punktet å 5 skritt til lenger fram. der begynte stien.. så jeg ser innover mot enden av stien å legger merke til en ting på venstre side som er helt svart . å jeg syns jeg ser at der er noe ved denne tingen som rører på seg så første jeg tenkte var at det var en katt. men det var det ikke. så jeg syns den rørte mer på seg så blir jeg litt vel vettskremt å roper shit det rørte på ser. å idet jeg sa det så fikk jeg en helt forferdelig av noe kaldt inne i hele kroppen som snudde meg å fikk meg til å løpe over det fruse punktet igjen å da ga det seg. å jeg tenkte nå går jeg f...mmeg ikke fram dit igjen.. å jeg står å ser på istede.å idet dem går in den stien så ser jeg et lys som beveger seg ganske raskt mot dem å det var litt skummelt. så jeg prøvde å få kontakt med dem for å snakke med dem men de lagde ikke lyd fra seg. så jeg og dama står igjen å bare lurter på hvor disse blir av så etter 15 min tid så kommer dem ut igjen. å da kom de ut helt forskrekka begge to. å de hadde stått helt stille på en plass å rakk hånda fram å idet de gjorde det så følte de at det var tungt å veldig kalt å holde hånda akuratt der. å da tenkte jeg at nå må vi komme oss bort. men en ting jeg syns var litt merkelig var at det var en statue der kun av et hode som så alt jeg gjorde men hode var jo snudd i en helt annen retning..

å en dag etter når jeg lukker øynene så ser jeg dette bilde at det var ikke bare det jeg så men når jeg lukekr øya nå å prøve å se etter igjen så syns jeg at jeg ser noe som sitter på huk å holde på med noe bøtter å spann. å idet jeg roper Det RØRER PÅ SEG så reiser denne damen seg opp å flyr rett inn i meg eller mellom meg.

men spenninga var jo så høy der å jeg har veldig lyst til å reise tilbake men tørr ikke pga at jeg føler at jeg ble kasta vekk fra det stedet. det er jo kommunen som eier det så det er jo ikek forbudt å gå der.

så nå sitter jeg hjemme å føler meg kald ennå. har den frysningen i kroppen hele tiden. men det er sikekrt bare det at jeg føler at det var veldig ubhagelig å tenker mye på det.. eller er det noen som har noe annet å si.. dere får tro akuratt hva dere vil om du ikke tror på det så respekterer jeg det. tror du på det å har noen råd eller hva din teori på det er så er jeg veldig takknemmelig hvis du legger igjen en eller skriver her..

Mvh Tony
Sist redigert av tonyboy_86 på 22 Mar 2006 15:20, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 696

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonyboy_86
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av tonyboy_86 »

noen som har noe å si om dette ? jeg venter spent på svar ..!!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonyboy_86
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av tonyboy_86 »

oops jeg ser jeg har skrivi tveita i lier men det stemmer jo ikke det heter jo oslo.. :mozilla_oops:
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

tonyboy_86 skrev:oops jeg ser jeg har skrivi tveita i lier men det stemmer jo ikke det heter jo oslo.. :mozilla_oops:

Det kan du endre selv. Bare edre det første innllegget ditt. Det står endre øverst i høyre hjørnet på de innleggene du har skrevet selv.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonyboy_86
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av tonyboy_86 »

takker :D
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Putas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Apr 2006 16:17
18

Innlegg av Putas »

Helt ny på forumet faktisk første post :p , men siden jeg har god erfaring fra andre forum skal jeg gi det et svar på hvorfro ikke så mange svarer på posten din.

Skrivemåten din, ble sliten av å lese posten. Tror nok det er mange som ikke gidder å lese den fordi du skriver historien din på en utrolig rotete måte. Når du skriver et post tenk deg godt om før du skriver, og les igjennom posten før du poster den.

Men høres ut som en god historie.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

sånn hvor eksakt ligger denne gården da?
mormor bor ved tveita, hmm må sjekke dt ut:P
:mozilla_wink:
Antall ord: 21
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg har også litt kjennskap til Tveita. Så spennende :mozilla_wink:
Antall ord: 11
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*magica*

Innlegg av *magica* »

litt slitsomt at du bytter på å skrive nåtid og fortid men forsto det jo.. spennende uansett :mozilla_laughing:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lovehorse
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2006 22:55
18

Jeg er i stallen på Tveten

Innlegg av Lovehorse »

Hei! Jeg driver i Tveten stall, med utsikt rett mot "spøkelseshuset". Det ser ikke akkurat hyggelig ut, nei, men jeg tror faktisk at det ikke spøker der.. Har vært der en gang før, og det er mange barn som pleier å spille teater i bygningen. Jeg har ikke følt noe spesielt..
Den stien du prata om, Tony, hvor er den? Skjønte ikke det..

Den statuen med et vrengt hode har jeg aldri likt.. Den er så ekkel:P Men det er kanskje bare meg.. Tror egentlig ikke det er noe spesielt med statuen..

Jeg har møtt en veldig rar gammel dame sist sommer. Hun ga meg omvisning på gården, og hun visste faktisk nyaktig hvor alt var i gamle dager!:S Hun viste meg et sted der det var blomsterbed, og hun visste akkurat hvor rosene, tulipanen osv. var!

Jeg synes at dette er litt merkelig..
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillithdemona
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Apr 2006 03:42
18
Lokalisering: drammen

Innlegg av lillithdemona »

hvor ligger denne stien du snakker om på tveten gård??
Antall ord: 11
LillithD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lillithdemona
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Apr 2006 03:42
18
Lokalisering: drammen

Innlegg av lillithdemona »

hei. jeg har akkurat kommet fra tveten gård, hvilken statue er det du mener med det hodet på.. er det den mellom selve huset og det brune huset? den med alle stenen og det runde farge speilet?? det går iallefall en sti ned til venstre fra den..
Så du damen eller visualiserte du henne? ordene dine er litt difuse...
Antall ord: 61
LillithD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonyboy_86
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av tonyboy_86 »

statuen meed hode ligger ved de blokkene som er rett ved siden av gården..
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sarkar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Okt 2006 17:57
18

Innlegg av sarkar »

jeg var på tveten gård, med noen kompiser, så var vi det huset og så en liten dør som gikk til kjelleren, døra var utenfor, vi gikk inn og prøvde å åpne døren men den var låst...

tror også at det spøker der, leste på VG også
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links