Heres the deal ;p
Min tante i Trondheim bor på Leangen Gård. Dette er en Herre Gård bygd på 1700-tallet.
Sagnet, eller hva jeg skal kalle det, sier at en ung dame går igjen her.
Denne unge piken var en av stuepikene til "herren" som bodde der.
Tanten min har fortalt meg mange historier om denne stuepiken.
Hun har selv opplevd at hvis hun flytter på møbler, vil hun finne dem tilbake der de sto før hun flyttet dem.
Hun har også hørt fotskritt fra loftet.
Dette var bare noen av tingene hun har fortalt meg.
Det var et program på NRK1 for en stund tilbake om Leangen Gård. Der tok de også opp dette gjenferds fenomenet.
Jeg har selv opplevd merkelige ting på denne gården. Jeg har hørt fotskritt når jeg var helt alene i huset. Jeg har sett skikkelse i dører og slikt.
Men jeg vet ikke om det er hjernen min som spiller meg et puss, eller ikke.
Jeg har tatt et par bilder av huset, men ingen fra insiden. Får vel ta et par neste gang jeg er der
Her er noen bilder av huset. (ikke noe overnaturlige på dem, men what ever ;P)
http://img131.imageshack.us/my.php?image=img00249fw.jpg
Jeg har sovet der mange ganger. Et par dager hver sommer siden jeg var 7 år eller noe.
Her ikke sett så mye mens jeg såv der, siden jeg såv såklart :mozilla_surprised:
Har ikke hørt så mye når jeg er på soverommet.
Men jeg har våknet mitt på natten noen ganger og følt at noen var på rommet.
Jeg er på en måte litt overasket av at jeg ikke er redd dette huset. Jeg tror det har noe å gjøre med min tantes holdning til fenomenet. Hun sier at det aldri har skjedd noe dramatisk med dett gjenferdet eller hva enn det er. Hun har også et par vitser om at stuepiken hjelper henne med husvasken og slikt, og at hun er så snill Men det sier hun vel bare får å roe oss barn ned ;p
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Min tantes hus
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 19:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sandnessjøen
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jan 2005 22:57
- 19
- Lokalisering: Ottestad
Lurer på hvorfor du har laget to nesten like tråder..? Sånt er unødvendig synes jeg.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=6665
Trodde jeg begynte å bli tussete for jeg mente å se denne overskriften i går og sa var det plutselig ingen svar på den lenger.. :mozilla_smile:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=6665
Trodde jeg begynte å bli tussete for jeg mente å se denne overskriften i går og sa var det plutselig ingen svar på den lenger.. :mozilla_smile:
Antall ord: 54
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.
Kinesisk ordtak
Kinesisk ordtak
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 19:12
- 18
- Lokalisering: Sandnessjøen
Sorry, men jeg følte jeg hadde postet dette på feil sted
Antall ord: 12
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Okt 2005 10:01
- 19
Antall ord: 0
*Vip*
Skjebnens ironi er vag...................
Skjebnens ironi er vag...................
Hide post links |