altså, vi har jo nesten alle hørt at dyr har en såkallt sjette sans, dt har jo hendt at når jg ahr ridd forbi noen hus at hesten plutselig skvetter til, helt uten grunn, blir nervøs ser seg rundt, stirrer på noe, for å så snu seg og løpe tilbake i fullgallopp. oxo hunder jg har sett gått tur md har oxo gjort noe ala' dt samme.. katter oxo.. merker de andre ting enn oss, ser de andre ting, umenneskelige ting lissom??
please svar, need answers:P
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ en sjette sans?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
en sjette sans?
Antall ord: 92
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jan 2005 22:57
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ottestad
Det har vært sagt i mange mange år at dyr har en evne til å merke ånder i en større grad enn oss mennesker. Etterhvert som forskningen har utviklet seg i den moderne tid har vi derimot lært at hunder, katter og de fleste andre dyr har langt mer utviklede sanser enn oss. Hunder har en ufattelig god luktesans og de hører masse i forhold til oss. Sånn er det med katter og hester også. Kattene utnytter jo lyset eksepsjonelt bra, de er jo jegere. Jeg tror ikke man skal legge flere evner på dyra enn de de har, selv om jeg nok tror at de kan "være" ånder pga. f.eks. temperaturforskjeller akkurat som mennesker som greier det.
Antall ord: 124
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.
Kinesisk ordtak
Kinesisk ordtak
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
har alltid sett på intuisjonen min som den sjette sans jeg.
Antall ord: 11
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jan 2005 22:57
- 19
- Lokalisering: Ottestad
Det har jeg også. Og dyr har nok intuisjon de også. Men de er ingen vandrende ånde-sensorer.JUNE skrev:har alltid sett på intuisjonen min som den sjette sans jeg.
Antall ord: 31
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.
Kinesisk ordtak
Kinesisk ordtak
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mar 2006 14:13
- 18
- Lokalisering: Overhalla
Tror det at man kan merke at folk ser på seg er en del av den sjette sans.
Det klarer hvertfall ikke jeg å forklare, alle kan teste dette enkelt.
Hvis man f.eks har et hus ved siden av en vei, kan man bare sitte med vinduet. Når en person går forbi som absolutt ikke har sett deg, og stopper av en eller annen grunn (kansje tenne seg en røyk eller at bikkja skal drite eller whatever.)
Uansett om han står med ryggen til deg kan du prøve å stirre på han/hun. Personen vil da i de aller fleste tilfeller reagere med å snu seg og se rett på deg.
En helt vill teori hvorfor dette skjer kan være at det er et gammelt merkelig instinkt som vi har siden den tid vi ble jaktet på og div.
Det klarer hvertfall ikke jeg å forklare, alle kan teste dette enkelt.
Hvis man f.eks har et hus ved siden av en vei, kan man bare sitte med vinduet. Når en person går forbi som absolutt ikke har sett deg, og stopper av en eller annen grunn (kansje tenne seg en røyk eller at bikkja skal drite eller whatever.)
Uansett om han står med ryggen til deg kan du prøve å stirre på han/hun. Personen vil da i de aller fleste tilfeller reagere med å snu seg og se rett på deg.
En helt vill teori hvorfor dette skjer kan være at det er et gammelt merkelig instinkt som vi har siden den tid vi ble jaktet på og div.
Antall ord: 143
Hide post links |