Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvor spøker det??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: melhus

Hvor spøker det??

Innlegg av liseviola »

Heihei!!

Jeg har ett enkelt og greit spørsmål... hvor spøker det i trondhjemsområdet? altså trondhjem og sørover i sør-trøndelag..

jeg har så veldig lyst til og dra på "spøkalsesjakt" som søskenbarnet mitt så enkelt kalte det..
saken er den at jeg har så lyst til og teste ut mine egene evner.. for og se om jeg kjenner det som liksom man skal skjenne, eller om det er jeg som er gal, hvis dere forstår..

Hadde kansje vært greit om dere skriver hva det skal være som skjer på den plassen dere nevner, så jeg vet, tilfelle jeg finner ut at jeg skal dra og kjenner på noe.. :)

på forhånd
tusen tusen tusen takk!
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kanskje om du leste litt før du postet et emne..!

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=6397
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Re: Hvor spøker det??

Innlegg av Krull - sluttet »

liseviola skrev:Heihei!!

Jeg har ett enkelt og greit spørsmål... hvor spøker det i trondhjemsområdet? altså trondhjem og sørover i sør-trøndelag..

jeg har så veldig lyst til og dra på "spøkalsesjakt" som søskenbarnet mitt så enkelt kalte det..
saken er den at jeg har så lyst til og teste ut mine egene evner.. for og se om jeg kjenner det som liksom man skal skjenne, eller om det er jeg som er gal, hvis dere forstår..

Hadde kansje vært greit om dere skriver hva det skal være som skjer på den plassen dere nevner, så jeg vet, tilfelle jeg finner ut at jeg skal dra og kjenner på noe.. :)

på forhånd
tusen tusen tusen takk!

Vet ikke hvor det spøker i Trondheimstraktene, men jeg vet i hvertfall et sted hvor det spøker i Rogaland.

Hos meg!

Tydlige skritt i trappen, etterfulgt av dører som åpner seg i enden av trappen.
Cdspiller, som begynner å spille av se selv på topp volum kl 0230 om natten.
Brus bokser som blir spredt utover hele gulvet i gangen.
Kalde (Iskalde) små felt i huset. (Variabelt)
Bevegelser i sidesynet, som forsvinner når man retter blikket den veien.
Gjester som føler unormalt ubehag når de er på besøk.
Ekstreme (Følte, ikke målte) temperatur forandringer ved oppussing i 2 etg. :mozilla_smile:
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Det spøker overalt! :mozilla_surprised:
I større eller mindre grad.. Du trenger ikke dra på store ekspedisjoner for å se og oppleve ånder.. Har du evnen til å se ånder, vil du se dem, uten å måtte jage etter dem.. Ta deg en tur til en gammel resturant eller herskapshus. Der vil du sikkert møte på noen *S* Nidarosdomen er en fulltreffer..
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Lokalisering: melhus

Innlegg av liseviola »

ToneG skrev:Det spøker overalt! :mozilla_surprised:
I større eller mindre grad.. Du trenger ikke dra på store ekspedisjoner for å se og oppleve ånder.. Har du evnen til å se ånder, vil du se dem, uten å måtte jage etter dem.. Ta deg en tur til en gammel resturant eller herskapshus. Der vil du sikkert møte på noen *S* Nidarosdomen er en fulltreffer..
ja, dome selvfølgelig! den har jeg jo helt glemt!! Jeg må dra dit en dag altså! JEg har faktsik aldri vært innenfor domens vegger, hmm.. og jeg kaller meg trønder? *skamme seg*

Så lurer jeg på om det er noen som vet om jeg tulle rmed hodet mitt, eller om det stemmer at det sies at det spøker på lisbethsetra, i skaun?

og så mener jeg og ha hørt om en politisstasjon? eller var det en brannstasjon, her i tr.lags området.. hvor er det da?
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

liseviola skrev: ...og så mener jeg og ha hørt om en politisstasjon? eller var det en brannstasjon, her i tr.lags området.. hvor er det da?
Regner med at det er Norsk Rettsmuseum på Kalvskinnet du tenker på :

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... e44347.ece

eller det gamle Tukthuset i samme området :

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... e43364.ece
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links