Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Han er fortsatt med meg..?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2006 10:34
- 18
Han er fortsatt med meg..?
Eg hadde ein hund som var den beste vennen min! Han sov allti på teppe i gangen om natta å var allti gla og livlig. Men ein dag kom han i en sloss kamp med en mye større hund som bet han i ryggen.. senere på kvelden ble han slakk, og vi skulle ta han til dyrlege dagen etterpå for den var stengt så sent på kvelden. Dagen etter når jeg sto opp, kom jeg opp i gnagen der han sov, og han låg død på teppet sitt ved trappa... =( Det er ett halvt år siden nå å jeg savner han veldi, men saken her er at for 2-3 veker siden kom jeg opp i gangen igjenn på morgenen og sto og fikset øredobben i speiket for den hadde falt ut. stuedøra var åpen og eg ser i speilet(som er ganske stort.) Ingen andre enn meg var våken, og eg såg ned i speilet, å der seg eg hunden min, i live, gående bak meg og legger seg på teppet sitt, akkuratt sånn som han gjorde da han levde.. eg snudde meg å da var verken teppet eller hunden min der. Eg har fortalt det til noen venner og bror min, men alle seier eg bare ser syner.. eg har sett sånne ting før, å jeg VET at han var der, at han fortsatt lever i huset vårt. Det var jo i gangen jeg så ham, å det var der han døde.. savner ham veldi, men føler det var eit tegn på at han har det bra nå..
Antall ord: 268
*Belive in what you see, couse i do*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sørlandet
Du var nok bare litt trøtt, og så spilte hjernen et lite puss med deg...
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2006 17:51
- 18
- Lokalisering: Drammen
Det kan jo være at du var vant til å se dette tidligere, og at det var et gammelt syn som du har "lagret" som et bilde i hodet, slik at det "spilte deg et puss"
Antall ord: 36
Vær forandringen, og du vil se verden
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Nov 2004 15:47
- 20
- Lokalisering: valdres
sysn uansett det var en fin fistorie jeg!
og at slikt hjelper en i sorgen - så man skal bare forstette å tru på det man har sett
og at slikt hjelper en i sorgen - så man skal bare forstette å tru på det man har sett
Antall ord: 26
~*lehni*~
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2006 10:34
- 18
Takk, men eg e sikker på at han "går i gjenn" hjemme hos oss... men det er ingen som tror meg.. allti sånn..
Antall ord: 25
*Belive in what you see, couse i do*
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Han er fortsatt med meg..?
Jeg har hørt om flere slike tilfeller, hvor dyr har vist seg i ettertid, spesielt ovenfor tidligere eier. ( og ikke andre familiemedlemmer ).Tinooo90 skrev:der seg eg hunden min, i live, gående bak meg og legger seg på teppet sitt, akkuratt sånn som han gjorde da han levde.. eg snudde meg å da var verken teppet eller hunden min der.
Rett og slett fordi det har vært et eget nært forhold mellom dyr og menneske.
Personlig tror jeg nok at dyr kan vise seg igjen på denne måten, og kansje tilogmed være med som et "snilt påheng" - omtrent som en hjelper.
Men ofte bare av og til.
En annen mulighet er som nevnt over - en underbevisst "ønsketanke" - og i noen tilfeller er nok det mer riktig.
MEN ; Man skal aldri si aldri - det ER mer mellom himmel og jord.... enn noe annet sted.
( vi og ).
mvh Asbjørn
Antall ord: 155
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
Var det jeg mente... Har hørt flere slike tilfeller.... Ikke med dyr da, men alt mulig...sivastar skrev:Det kan jo være at du var vant til å se dette tidligere, og at det var et gammelt syn som du har "lagret" som et bilde i hodet, slik at det "spilte deg et puss"
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Feb 2006 21:08
- 18
Hei,tilbake på en snarvisitt vi hadde to hunder for 5 år siden,9 og 7 år.den gamleste fikk svulst på milten,den sprakk og vi måtte avlive han(23 des01)den andre hunden vår begynte å oppføre seg merkelig.ville ikke ligge på plassen sin,sto og bjeffet og så der den eldste hunden vår hadde hatt sin faste plass,dette foregikk over ett par mnd tid...gikk inn på rommet der de hadde plassen sin og bjeffet og kom i full fart ut igjen.kan ikke si at jeg vet hva denne reakjsonen tyder på ,men jeg tror kankje at han senset noe
Antall ord: 109
livet
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Det er to mulige forklaringer ;bestemora skrev:Hei,tilbake på en snarvisitt vi hadde to hunder for 5 år siden,9 og 7 år.den gamleste fikk svulst på milten,den sprakk og vi måtte avlive han(23 des01)den andre hunden vår begynte å oppføre seg merkelig.ville ikke ligge på plassen sin,sto og bjeffet og så der den eldste hunden vår hadde hatt sin faste plass,dette foregikk over ett par mnd tid...gikk inn på rommet der de hadde plassen sin og bjeffet og kom i full fart ut igjen.kan ikke si at jeg vet hva denne reakjsonen tyder på ,men jeg tror kankje at han senset noe
-Det VAR noe der - som den registrerte
-Den reagerte på at det var en som manglet.... ( savn )
mvh Asbjørn
Antall ord: 136
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mar 2006 16:16
- 18
- Lokalisering: Sarpsborg
Re: Han er fortsatt med meg..?
Ja, venninna mi har den sånn med den gamle katta hennes..Asbjørn skrev:Jeg har hørt om flere slike tilfeller, hvor dyr har vist seg i ettertid, spesielt ovenfor tidligere eier. ( og ikke andre familiemedlemmer ).Tinooo90 skrev:der seg eg hunden min, i live, gående bak meg og legger seg på teppet sitt, akkuratt sånn som han gjorde da han levde.. eg snudde meg å da var verken teppet eller hunden min der.
Rett og slett fordi det har vært et eget nært forhold mellom dyr og menneske.
Personlig tror jeg nok at dyr kan vise seg igjen på denne måten, og kansje tilogmed være med som et "snilt påheng" - omtrent som en hjelper.
Men ofte bare av og til.
En annen mulighet er som nevnt over - en underbevisst "ønsketanke" - og i noen tilfeller er nok det mer riktig.
MEN ; Man skal aldri si aldri - det ER mer mellom himmel og jord.... enn noe annet sted.
( vi og ).
mvh Asbjørn
Antall ord: 170
Hilsen Ida.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mar 2006 16:16
- 18
- Lokalisering: Sarpsborg
Alt jeg sier er at dyr er mer intutive og ser gjenferd oftere enn mennesker.. Det har jeg opplvd selv også!..bestemora skrev:Hei,tilbake på en snarvisitt vi hadde to hunder for 5 år siden,9 og 7 år.den gamleste fikk svulst på milten,den sprakk og vi måtte avlive han(23 des01)den andre hunden vår begynte å oppføre seg merkelig.ville ikke ligge på plassen sin,sto og bjeffet og så der den eldste hunden vår hadde hatt sin faste plass,dette foregikk over ett par mnd tid...gikk inn på rommet der de hadde plassen sin og bjeffet og kom i full fart ut igjen.kan ikke si at jeg vet hva denne reakjsonen tyder på ,men jeg tror kankje at han senset noe
Antall ord: 132
Hilsen Ida.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Feb 2006 21:08
- 18
må bare fortelle dette...etter å ha skrevet inn hva som hendte med hunden våres...og litt ekstra om ånder og demoner tok jeg en pause for å gå på toalettet...satt der i mine egne tanker da jeg hørte en mannstemme i fra gangen....jeg var tydeligvis fortsatt i åndeverdenen for jeg holdt på å dette av dassen så redd som jeg ble...jeg var alene for gubben var på jobb....men når skrekken forlot den skjelvende kroppen og fantasien var fløyet,begynte tankene å arbeide...det var bare pc tjeneren som kom med mail til med....og han sier så høflig...your mail sir....phuuu
Antall ord: 108
livet
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mar 2006 17:40
- 18
- Lokalisering: Oslo
for meg høres det ut som du savner hunden din mye. å på grunn av savnet til hunden din gjør at du ser ting som ikke er der og at det er lett å tro at man ser det.
"ønsketanke"
men man kan jo aldri vite. bare en tanke som slo meg når jeg leste det du hadde skrivet siden du savnet hunden din sånn.
det er ikke noe gøy å miste noen dyr man er glad i og som har hvert der på vondt og godt..
"ønsketanke"
men man kan jo aldri vite. bare en tanke som slo meg når jeg leste det du hadde skrivet siden du savnet hunden din sånn.
det er ikke noe gøy å miste noen dyr man er glad i og som har hvert der på vondt og godt..
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
jg mista kaninen min i høst, hu ble alvorlig sjuk, har ikke merka noe spess, m,n har alltid på følelesen av at hu er her. mn uansett, saken er at dt er verre å miste ett kjæledyr enn et familiemedlem!
Antall ord: 43
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |