Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva var det her?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
neseblod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 21:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar/Skien

Hva var det her?

Innlegg av neseblod »

Hei! Jeg bodde i leilighet med ei venninne i Sverige på ett gammelt slott for noen mnd siden. Bodde ikke i selve slottet, men i den gamle tjenerfløyen, som var omgjort til leiligheter.. Tror det ble bygd på 1700tallet. Var eid av en greve. Vet ikke så mye om historien rundt det og sånt, men vet at det ble brent ned en eller annen gang. Men det var kun "hovedslottet", så det huset jeg bodde i har stått siden det ble bygd. Murhus.

Allerede første kvelden/natta vi skulle sove der, så ble venninna mi livredd, påstod at hu hadde hørt mangle snakke ute på gårdsplassen/tunet der. Vet ikke om det stemte, det var på en måte murer rundt hele tunet, og det blåste, så mulig det kan ha vært noe annet. Husker ikke helt om det her starta første natta, men det starta ihvertfall en av de første dagene vi sov der. Det var en slags jevn dunking i fra hele taket/gulvet. Vi fant ingen logisk forklaring på hva det var mens vi var der, for det var ikke noe loft/rom over oss. Kun tak og isolering. Sa eierene.. Det var akkurat som om hele rommet vibererte. Ganske høyt. I begynnelsen trodde vi at det kom av at vi spilte musikk/hadde på høy lyd på tven. Snakka med naboen, og de hadde ikke dunka. Fikk ikke spurt om de hadde hørt det, desverre. I begynnelsen ble vi kjemperedde, og var som om jo mer vi stressa oss opp og ble redde, jo mer intest og høyere ble det. Var selvfølgelige redde hver gang, men etter hvert ble jeg nesten vant med det. Helt til vi våkna en dag, og alle krokene på badet, som forøvrig var skrudd inn i en murvegg var dratt ut. Hang bare håndkler på dem. Etter det ble det igjen mer instenst. Har vært flere som har vært inne hos oss og hørt det. Så det er nok ikke bare meg som innbiler meg ting. Selv om jeg på en måte kunne ønske det. Hehe. Har aldri vært borte i ett sånt sted, og følt sånne ting. Har skjedd andre ting også, dører som sklir igjen av seg selv og sånt. Men dunkinga er vel det jeg virkelig lurer på hva var. Skulle ønske jeg hadde fått tatt det opp på video, men hadde aldri annet enn mobil, som ikke fungerte spesielt bra, så fikk desverre ikke gjort det.
Noen som har vært borte i noe lignende? Eller vet noe som helst om det her? Blir glad for alle teorier! :)

Spørr om dere lurer på noe mer. Slottet heter Björnö Slott.
MVH Tina :)
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Spør huseier hvor vann og kloakkrørene går. Rør kan lage dunkelyder. Just a tip.
Antall ord: 18
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

BMFLEX skrev:Spør huseier hvor vann og kloakkrørene går. Rør kan lage dunkelyder. Just a tip.
EN STOR SANNHET!!!!!!!!!!!! *hehe*
Min kjære far kom på besøk til meg og mine da vi bodde i ett gammelt hus i Valdres. han har i alle år vært en notorisk natt-røyker!! Man kunne faktisk stille klokka etter ham. På slaget fire, måtte han ha røyk, og micro-varma kaffe!! :mozilla_laughing:

Han hadde kommet skrekkslagen inn igjen på rommet til min mor, og påstod hardnakket at han hadde hørt en "smed" i kjelleren hos oss.... Noe som viste seg å være temperatur svingninger, og dermed "banking" i vann-rørene!!!!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wonder_girl

Innlegg av wonder_girl »

tintin skrev:
BMFLEX skrev:Spør huseier hvor vann og kloakkrørene går. Rør kan lage dunkelyder. Just a tip.
Min kjære far kom på besøk til meg og mine da vi bodde i ett gammelt hus i Valdres. han har i alle år vært en notorisk natt-røyker!! Man kunne faktisk stille klokka etter ham. På slaget fire, måtte han ha røyk, og micro-varma kaffe!! :mozilla_laughing:

Han hadde kommet skrekkslagen inn igjen på rommet til min mor, og påstod hardnakket at han hadde hørt en "smed" i kjelleren hos oss.... Noe som viste seg å være temperatur svingninger, og dermed "banking" i vann-rørene!!!!
Hehe, skjønner han godt jeg.. Vi hadde lekkasje her i vinter så vi fikk luft i annlegget, kan jo virke som det er enn elefant som prøver å lirke seg igjennom rørene da slik det rister og dundrer..
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

wonder_girl skrev:
tintin skrev:

Hehe, skjønner han godt jeg.. Vi hadde lekkasje her i vinter så vi fikk luft i annlegget, kan jo virke som det er enn elefant som prøver å lirke seg igjennom rørene da slik det rister og dundrer..
Gliiiser... Jeg syns jo selvsagt dette var hysterisk morsomt, hvertfall med tanke på at han alltid har "blåst" av det paranormale.... Så kombinasjonen Valdres og vann-rør ble helt fatal for ham..... :mozilla_laughing:
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

neseblod
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 21:39
18
Lokalisering: Hamar/Skien

Innlegg av neseblod »

Ingen vannrør :) Desverre :) Har spurt om det!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

alchemist
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2005 16:32
19

Innlegg av alchemist »

jeg og en venn var hos en annen venn og så synes jeg og venn 1 at vi hørte en grevling i skapet mens venn2 var på do, men det var bare vannrøra.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links