Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBlir alle til gjenferd?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kisab

Blir alle til gjenferd?

Innlegg av kisab »

Hei. Ny her :mozilla_smile:
Jeg bare lurte på en ting angående spøkelser/gjenferd (som jeg har begynt å interessere meg for i det siste).
Er det slik at ALLE som dør blir til spøkelser, eller bare noen?
Hvorfor?
Og en ting til: Er det på noen måte mulig å fange opp gjenferd på film?
Takk på forhånd :mozilla_laughing:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

velkommen hit! :)
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Blir alle til gjenferd?

Innlegg av >wiz »

kisab skrev:Hei. Ny her :mozilla_smile:
Jeg bare lurte på en ting angående spøkelser/gjenferd (som jeg har begynt å interessere meg for i det siste).
Er det slik at ALLE som dør blir til spøkelser, eller bare noen?
Hvorfor?
Og en ting til: Er det på noen måte mulig å fange opp gjenferd på film?
Takk på forhånd :mozilla_laughing:
Det er ikke sikkert at det finnes gjenferd engang...så spm ditt er umulig å svare på.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sparky_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 13 Mar 2006 21:06
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skotterud

Innlegg av Sparky_ »

Gjenferd finnes! sjøl om det kanskje ikke er noe faste bevis, så er det mer mellom himmel og jord vi ikke veit om!

Alle blir ikke Gjenferd, mange tror at grunnen til at man blir til gjenferd er at de har noe uoppgjort! Fortapte sjeler! :P

men en liten fortelling her! :P

Bror min han er 30 år nå, for 10 år siden hadde han og noen andre kamerater vært I Oslo, de dro hjemover kl var vel langt over kl 12 om natta! De kjørte Kongsvinger veien fra Oslo, da de kom til Nes bestemte de seg for å ta en kikk innom Nes Kirkeruiner! På veien oppover står det på ett skilt at man ikke skal oppholde seg her etter kl 23 på kvelden! de kjører oppover mot Ruinene..å merker at Volvoen drar seg av veien..
Fremme ved ruinene, går de ut av bilen.. går rundt på kirka i mørket.. de går inn i ruinene.. Bruttern står midt i ruinene, ser noe sveve 10-30 cm over bakken..komme mot dem.. dere kan tenke dere en munk! han så slik ut..med en slik Hette over hodet..han så såvidt ansiktet, men la merke til at han mangla øyne! det høres sikkert ut som en dårlig fortelling..men det er sant! han fikk frysninger og ropte på de andre kamerata sine.. å reiste!! Det er sant at det er noe som aldri hviler på det stedet! hvis dere ikke tror meg, dra dit etter kl 23 om kvelden! and u will see!
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Gjenferd finnes! sjøl om det kanskje ikke er noe faste bevis, så er det mer mellom himmel og jord vi ikke veit om!
Så lenge det ikke finnes faste bevis så kan man ikke vite om de finnes. jaja, masse mellom himmel og jord vi ikke vet om. Feks masse uoppdaget vitenskape som kan gi naturlig forklaring på masse fenomener vi idag kaller paranormale.

Det at vitenskapen ikke kan forklare alt er ikke et bevis for noe som helst.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Er ikke sikker det finnes gjenferd i det hele tatt.. Mennesket bruker bare omtrent 10% av hjernen.. Folk som har større hjerneaktivitet er kanskje åpne for "uforklarelige ting", men ingen vet med sikkerhet hva som er meningen med alt!

Siden sparky kom med en teit spøkelseshistorie, så kan jo jeg slå i med en jeg også!

Søskenbarnet til mamma bodde i usa, og når han levde så hadde de hørt et gammelt sagn om en slags togvarsler som gikk igjen.. (vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men en som går med en bjelle å varsler at det kommer et tog) Er ikke helt sikker på hvordan han hadde dødd, men sagnet sa hvertfall at hver kveld så kunne en høre at denne mannen varslet at toget kom, og etterpå kunne en høre toget... Så søskenbarnet til mamma og noen kamerater dro til dette jernbanesporet og campa en kveld/natt... En stund etter de hadde ankommet, så kunne de høre lyden av en bjelle som kom mot dem... og de kunne se omrisset av en mann... Søskenbarnet til mamma skulle tøffe seg og stilte seg opp på jernbanesporet for å avsløre den bløffemakeren... Men mannen gikk rett gjennom han!

Det kan godt være dem faktisk opplevde dette, men det kan også være at de ønsket så sterkt at sagnet skulle være sant, at hjernen spilte et puss med dem!

Jeg tror hjernen er veldig veldig undervurdert!!

F.eks... Mange nær døden pasienter hevder at de har sett det hvite lyset i enden av tunnelen... Det er faktisk vitenskapelig bevist at det er hjernen som spiller et puss!
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det er ikke sant at vi bare bruker 10% av hjernen. Det er bare en dårlig myte.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

>wiz skrev:Det er ikke sant at vi bare bruker 10% av hjernen. Det er bare en dårlig myte.
Tror du skal sjekke opp anatomi kunnskapene dine gutt!
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

^Idril^ skrev:
>wiz skrev:Det er ikke sant at vi bare bruker 10% av hjernen. Det er bare en dårlig myte.
Tror du skal sjekke opp anatomi kunnskapene dine gutt!
Ikke tull! Makan til vås. Det du påstår er ikke vitenskapelig bevist. Vær litt forsiktig med å blande tro/ønske sammen med vitenskap.

Men jeg gleder meg til å høre deg forklare anatomisk hvordan din hypotese stemmer.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Ugh! Jeg må på skolebiblioteket på onsdag å studere hjernen!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, ikke så lett å finne svaret når man bare har 10% hjernekapasitet.

Men når skiller jeg mellom åndelighet og hjernen da. Vi kunne brukt 110% for min del.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

>wiz skrev:Ja, ikke så lett å finne svaret når man bare har 10% hjernekapasitet.

Men når skiller jeg mellom åndelighet og hjernen da. Vi kunne brukt 110% for min del.
Men du har jo heller ikke et fasitsvar!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Blir alle til gjenferd?

Innlegg av Gjesten »

kisab skrev:Hei. Ny her :mozilla_smile:
Jeg bare lurte på en ting angående spøkelser/gjenferd (som jeg har begynt å interessere meg for i det siste).
Er det slik at ALLE som dør blir til spøkelser, eller bare noen?
Hvorfor?
Og en ting til: Er det på noen måte mulig å fange opp gjenferd på film?
Takk på forhånd :mozilla_laughing:
Mangen måter og snakke om spøkelser\ånd. Jeg kan si at alle blir til spøkelser inntil det motsatte er bevist. :mozilla_wink:
Andre vil si at de ikke finnes før de er bevist :mozilla_undecided: da er vi jo like langt igjen da :mozilla_yell:
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heks82
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Feb 2006 18:39
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Heks82 »

Hei!

Hva jeg mener,er at ikke alle blir gjenferd i den forstand at de blir igjen her med oss. Jeg tror vi alle har en sjel,og at når vi dør skjer det noe med sjelen. At den går ut av kroppen,og enten følger du lyset,ellers blir du hva en kan kalle et gjenferd. En energi som sitter igjen kan en kanskje heller kalle det. De som ikke går over til den andre siden,er endten fordi de ikke har insett at de døde,eller de har noe uppgjort på jorden.

Men hva som skjer når en går over til den andre siden? Vel,siden jeg fortsatt er i levende live,så det aner jeg ikke,hehe.. :D

og når det gjelder å filme gjenferd,så er det mange bilder hvertfall,der en mener å ha fanget gjenferd på. Om det finnes en naturlig forklaring på de,eller om de er manipulerte,vet ikke. Uansett,det finnes utstyr som kan måle aktivitet.

Så jeg kan si jeg vet,men kan ikke dokumentere det,så det forblir med hva jeg selv tror. :mozilla_wink:
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links