Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHyggelig dag på jobb...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Hyggelig dag på jobb...

Innlegg av ^Idril^ »

Var på jobb på gamlehjemmet idag, så spør hun ene pasienten meg: "Tror du på spøkelser?" Jeg svarer at jeg gjør vel kanskje det... Så sier hun: "For her kryr det av dem!" Betryggende! Damn, gamlehjem må jo være en av de plassene som er mest hjemsøkt! Så litt senere på kvelden, så ser jeg en kopp bevege seg noen centimeter, da ble jeg nesten litt redd... Vi satser på at det var glatt på benken og at benken helte nedover :mozilla_innocent:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Lokalisering: Bergen

Re: Hyggelig dag på jobb...

Innlegg av nattlyset »

^Idril^ skrev:Var på jobb på gamlehjemmet idag, så spør hun ene pasienten meg: "Tror du på spøkelser?" Jeg svarer at jeg gjør vel kanskje det... Så sier hun: "For her kryr det av dem!" Betryggende! Damn, gamlehjem må jo være en av de plassene som er mest hjemsøkt! Så litt senere på kvelden, så ser jeg en kopp bevege seg noen centimeter, da ble jeg nesten litt redd... Vi satser på at det var glatt på benken og at benken helte nedover :mozilla_innocent:
Hadde praksis på gamlehjem jeg. Det krydde av energier, man kan si det var ganske proppet egentlig. Men jeg opplevde det faktisk ikke så skremmende og forstyrrende som på sykehus. Men så var jeg ikke på den avdelingen med mest aktivitet sånn sett heller da!
Antall ord: 134
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

^Idril^ skrev:Var på jobb på gamlehjemmet idag, så spør hun ene pasienten meg: "Tror du på spøkelser?" Jeg svarer at jeg gjør vel kanskje det... Så sier hun: "For her kryr det av dem!" Betryggende! Damn, gamlehjem må jo være en av de plassene som er mest hjemsøkt! Så litt senere på kvelden, så ser jeg en kopp bevege seg noen centimeter, da ble jeg nesten litt redd... Vi satser på at det var glatt på benken og at benken helte nedover :mozilla_innocent:

Jeg skrev et innlegg her tidligere, om noe som hendte meg som barn, da jeg var på besøk på et alders og syke hjem.

Vet ikke om det ligger her ennå.

Det er jo mange som ender sine dager på slike steder, så jeg er ikke forundret om det er mye aktivitet der :mozilla_smile:
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Selvfølgelig finnes det hvileløse sjeler på gamlehjem.. Men det er da ingenting å være redd for :-) Om du ser eller merker noe til det, så gi dem kjærlighet.. Snakk med dem om du kan, å be dem gå inn i lyset..
Men slipp frykten din, for du har ingenting å frykte..
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg er vel kanskje litt redd for sånn... Kan ikke noe for det :mozilla_frown: Hun samme dama sier ofte når jeg steller henne og sånn: "Ser du han mannen som står i døra?" Så snur jeg meg, og der er det ingen... Ser hun spøkelser, eller er det bare det at hun er dement/gammel?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Nov 2004 15:47
20
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

uh det hadde jeg syntes var kjempe skummelt!!!!
har hatt sommerjobb på en gamlehjem i flere sommere, og det har blitt sagt at d spesielt
er noen som går igjen rundt heisen i første egt...! men sjøl har jeg aldri merka noe rart, desverre...
Antall ord: 47
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

^Idril^ skrev:Jeg er vel kanskje litt redd for sånn... Kan ikke noe for det :mozilla_frown: Hun samme dama sier ofte når jeg steller henne og sånn: "Ser du han mannen som står i døra?" Så snur jeg meg, og der er det ingen... Ser hun spøkelser, eller er det bare det at hun er dement/gammel?
Det kan være at hun bare ser syner. Men det er også godt mulig hvis hun er dement at hun faktisk ser noen, men om det er ett spøkelse eller hva, det er ikke godt å vite. Hvis hun feks nærmer seg klar til å dø, så kan det jo være noen av sine egne slektninger hun ser, eller noen andre som skal følge henne over. Hjelper feks! Eller kan det være en av dine hjelpere hun ser? Ikke godt å vite, men jeg tror ikke du har noe å være redd for, selv om det kan være en litt ubehagelig opplevelse!
Antall ord: 170
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

^Idril^ skrev:Jeg er vel kanskje litt redd for sånn... Kan ikke noe for det :mozilla_frown: Hun samme dama sier ofte når jeg steller henne og sånn: "Ser du han mannen som står i døra?" Så snur jeg meg, og der er det ingen... Ser hun spøkelser, eller er det bare det at hun er dement/gammel?
Det kan vel hende hun ser ånder:-) Jeg ser ånder selv, så jeg syns ikke det er rart.. Selv om hun er gammel, betyr ikke det at hun er skrullete av den grunn.. Kanskje du kan lære noe av den dama? Neste gang hun peker ut en ånd, kan du jo se om du ser omriss av en skikkelse.. Er hun dement da?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg leste en gang at når "øyeblikket" begynner å nerme seg så tiltrekker man seg sjeler som er der å passer på. Sånn at man ikke skal vere alene :mozilla_undecided:
Antall ord: 117
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHjelper
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Mar 2006 12:46
18

Innlegg av LilleHjelper »

Det kan godt hende at det er en av de eller flere av de som har bodd der som går rundt der :mozilla_undecided:
Antall ord: 23
Hilsen LilleHjelper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Skulle nesten tro du jobbet der jeg jobbet før.
Hjemmetjenesten hadde kontorer i 4 et,
og i etasjene under var det sykehjem og kortidsplasser,
dagsenter osv.
Der var det mye aktivitet,
heiser som gikk,luker og dører ble åpnet,
og det ble også observert en eldre mann.
Det ble flere ganger ringt etter politiet som gjennomsøkte huset med hunder,
for de ansatte var sikre på at det var innbrudd.
Det ble aldri funnet noen :mozilla_smile:
Antall ord: 79
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Mystica skrev:Skulle nesten tro du jobbet der jeg jobbet før.
dagsenter osv.
høres jo skikkelig morsomt ut..... :mozilla_undecided:
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ikke farlig? Hva med voldelige beboere? Aggressive demente som slår, spytter, lugger og klyper? Håper de legger av seg disse nykkene før de begynner å spøke, da.

:mozilla_wink:
Antall ord: 32
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

JUNE skrev:
Mystica skrev:Skulle nesten tro du jobbet der jeg jobbet før.
dagsenter osv.
høres jo skikkelig morsomt ut..... :mozilla_undecided:
Var ikke så veldig ille som det kanskje høres ut,
det var ikke konstant og kvelds-/nattevaktene merket det best.
Jeg merket bare litt ubehag noen ganger.
Tror det har roet seg litt der nå :mozilla_smile:
Antall ord: 127
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av ^Idril^ »

nattlyset skrev:
Det kan være at hun bare ser syner. Men det er også godt mulig hvis hun er dement at hun faktisk ser noen, men om det er ett spøkelse eller hva, det er ikke godt å vite. Hvis hun feks nærmer seg klar til å dø, så kan det jo være noen av sine egne slektninger hun ser, eller noen andre som skal følge henne over. Hjelper feks! Eller kan det være en av dine hjelpere hun ser? Ikke godt å vite, men jeg tror ikke du har noe å være redd for, selv om det kan være en litt ubehagelig opplevelse!
Jeg tror ikke hun er en av dem som kommer til å dø først på min avdeling. Hun er ganske klar i hodet selv om hun er dement... Mine hjelpere? Damn, nå gjør du det enda skumlere!
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links