Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDimensjoner

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Dimensjoner

Innlegg av Drømmen »

Dette er noe jeg har lurt på lenge..

Jeg har lest litt her og der om dimensjoner..

Er det slik at det finnes et visst antall dimensjoner, hvor hver grad tar for seg forskjellige deler/vesener eller lignende.
Jeg har fått for meg at det for høyere man kommer, for lengre vekk kommer man. Altså, mere rare skapninger osv.. I mine dypeste drømmer, har jeg møtt forskjellige energier og vesener jeg aldri trodde skulle finnes.. ikke alle er like trivelige, og noen gir meg føleleser jeg ikke klarer å tolke hverken negativt eller positivt. De er ukjente.. Nå er jeg veldig åpen person, så dette er snodig..
Eller er det bare fantasien min som spiller meg ett puss? :D

Noen som kan forklare de forskjellige dimensjonen for meg, og hva dette går ut på?

Mvh Drømmen
Antall ord: 141
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

Sist redigert av Spirou på 05 Apr 2006 09:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 27
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

hvem av de skal jeg velge. Det var en del "klipp/filmer" å velge mellom.
Antall ord: 14
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

det er en dokumentar serie...

bare se alt...
Antall ord: 8
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

jeg spurte ikke... :mozilla_sealed: bare surra litt..... takk for svar :)
Antall ord: 9
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

Håper noen kan forklare meg noe av det jeg lurte på her... Det er det jeg lurer på mest for tiden..
Antall ord: 22
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Innenfor new age er det vel ganske mye fokus på dimensjoner. Det er også teorier om at jorden vil bevege seg inn i femte dimensjon i år 2012, og at det er dette menneskene nå jobber for (lysarbeidere): at jorden skal heve vibrasjonsnivået så dette skal være mulig..

Dimensjonene er forskjellig i vibrasjonsnivå, det vil f.eks ikke være nødvendig å referere til hendelser med "tid" i 5.dimensjon. Man har større frihet i den forstand at man også har større forståelse av energi og hvordan den kan brukes.

Dette er fra en bok jeg har:

1st Dimension - Mineral Kingdom.
The Mineral Kingdom has a harmonic range of one to seven frequencies, and it is the lowest solidification of thought-forms. Counciousness exists in the atom, and in this dimension consciousness is experienced through the laws of magnetism, gravity and chemical properties. This is the dimesnsion of solidification of thought-forms experienced through the lowest form of vibration known to our existence.

2nd Dimension - Plant Kingdom.
The Plant Kingdom includes the harmonic range of eight to fourteen frequencies. Plant life exists in this dimension, and Light is required to sustain it. (but the mineral kindom does not.) It is the mineral kingdom that provides the photons to be converted in the plants, through the process of photosynthesis.

3rd Dimension - Animal Kingdom.
The Animal Kingdom exists within the harmonic range from fifteen through twenty-one. Counciousness is complex, ranging from simple behaviour to the intelligence of humans.

The Third Dimension adds the measurements of depth to the flat measurements of lenght and width. It is this quality that supports the physical world around us.
The Third Dimension is ruled by our five senses of taste, sight, smell, hearing and touch- all connected witht he physical world around us.
Since all is energy, the Third Dimension is often reffered to as solidified thought - that which constitutes the maya (illusion) around us. Everything seems real because things have physical appearances (length, width, and depth) but everything actually is energy when viewed from a higher perspective. The densitiy of matter makes things move in slow motion, or at a slower vibration, often causing people to perceive reality as consisting of limitations because it takes so much effort to create within this density. Because of this slow motion, individuals have difficulty comprehending the power of mind and the way in which it rules thoughts to manifest form.

4th Dimension -Astral Plane.
The Astral Plane exists within the range of twenty-two through twenty-eight. This is the transition between the physical world and the world of Celestials. Time travel, or the extension to the past, or future, is possible. The Fourth Dimension is the vibration that opens the heart and provides a gateway to higher worlds. It also is the dimension that challenges us and causes us to transmute duality into Oneness.

5th Dimension -Mind and Thought Manifistation.
The Fifth Dimension exists within the vibrational frequency of twenty-nine to thirty-five, and it opens a broader spectrum of colors and sounds. Our Higher Selves (Light Bodies) and physical bodies merge. We are able to learn lessons of creation and to experience a reality that moves beyond the physical world.

6th Dimension -Higher Etheric Dimension
7th Dimension -Seventh Heaven
Antall ord: 550
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

synes du sku ha oversatt det derre zind ?
Antall ord: 8
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

gnåh.. det ville jo vært aaalt for mye arbeid. Bruk ordboka :mozilla_tongue:
Antall ord: 13
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

zind skrev:gnåh.. det ville jo vært aaalt for mye arbeid. Bruk ordboka :mozilla_tongue:
jammen.... det va veldig intresseant da...
Antall ord: 21
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 10 Nov 2004 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

skjønner at d var altfor mye arbeid! hadde trolig gjort akkurat d samme sjøl.. :mozilla_innocent:
men fysj så irriterende for oss andre.. hehe :mozilla_tongue:
Antall ord: 24
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

spennende zind :) men hvor finner man alle de forskjellige skapningene.. Jeg tenker alt i fra vampyrer, småfolk og til vesener jeg bare har anelse om i min dypeste fantasi.. *humre* det finnes så langt mer enn bare ånder, hvor finner man alle disse... Kanskje det ikke har noe med dimensjoner å gjøre?
Antall ord: 53
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sånne ting som dette gjør at jeg tror mindre og mindre på alt dette her sånn.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Drømmen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 12 Aug 2005 21:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Drømmen »

Wiz, hvorfor?
Antall ord: 2
Søkende sjel i drømmeland..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Drømmen skrev:spennende zind :) men hvor finner man alle de forskjellige skapningene.. Jeg tenker alt i fra vampyrer, småfolk og til vesener jeg bare har anelse om i min dypeste fantasi.. *humre* det finnes så langt mer enn bare ånder, hvor finner man alle disse... Kanskje det ikke har noe med dimensjoner å gjøre?
Vet du, jeg vet like lite som deg om det der, bortsett fra diverse teorier jeg har lest :) Jeg synes det virker som det er en ganske stor enighet blandt de som tror på disse vesnene at de lever i en dimensjon parallel til vår egen.
Du finner sikkert en hel masse informasjon på nettet, bare å søke på "fearies" så skulle det dukke opp mer enn du klarer å fordøye på en stund. hehe. Brian Froud har skrevet noen bøker om "fearies" (har prøvd mange ganger, men ordet lar seg desverre ikke oversette). Han er vel først og fremst en fantastisk flink kunstner i mine øyne, men han hevder jo å ha kontakt med disse vesnene...

Synes du skal ta en titt på linken til sprint! Jeg begynte å se programmet i går, og det var kjempespennende. Det blir fra en litt mer vitenskapelig vinkel, men det har vi ikke vondt av :)
Antall ord: 212
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links