Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Nesjestranda vgs
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2005 02:49
- 19
Nesjestranda vgs
Er det noen som vet om det foregår noe aktivitet der?
Når jeg bodde på internatet der, så hadde jeg i en periode rom rett over inngangsdøre, 2 etasjer over. Og hver natt hørte jeg lyder i utgangsdøren.. En tung dør med glassruter. Den hadde spesielle lyder den ga fra seg når den gikk opp og igjen.
Den var låst fra kl. 23 hver natt... Vi hadde ei husmor som låste den, og hun var gammel! La seg med en gang hun hadde låst...
Når jeg bodde på internatet der, så hadde jeg i en periode rom rett over inngangsdøre, 2 etasjer over. Og hver natt hørte jeg lyder i utgangsdøren.. En tung dør med glassruter. Den hadde spesielle lyder den ga fra seg når den gikk opp og igjen.
Den var låst fra kl. 23 hver natt... Vi hadde ei husmor som låste den, og hun var gammel! La seg med en gang hun hadde låst...
Antall ord: 94
September7
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Folk som gikk ut for å røyke kanskje?
Antall ord: 8
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
ingen som slapp ut etter 23 der... Husmora som hadde nøkkelen.
Antall ord: 12
September7
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Men du mener at en "ånd" kunne ha åpnet døren? selvom den var låst og ingen av dere klarte åpne den? Eller mener du at det er en slags "fantom" lyd?
Jeg er alltid skeptisk til at folk hører ting, men aldri ser noe unormalt. Det er så ufattelig mange ting som kan lage lyder som man bare legger merke til om natten. Ikke fordi lydene ikke er der om dagen. Det er bare det at da legger man ikke merke til dem pga. av alt annet støy som er rundt.
Spesielt i gamle hus, slik som dette sikkert er, så er det MANGE naturlige lyder.
Jeg er alltid skeptisk til at folk hører ting, men aldri ser noe unormalt. Det er så ufattelig mange ting som kan lage lyder som man bare legger merke til om natten. Ikke fordi lydene ikke er der om dagen. Det er bare det at da legger man ikke merke til dem pga. av alt annet støy som er rundt.
Spesielt i gamle hus, slik som dette sikkert er, så er det MANGE naturlige lyder.
Sist redigert av BMFLEX på 09 Mar 2006 02:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 110
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2006 20:43
- 18
- Lokalisering: Senja
Er det bare du som har hørt det eller?
Er internatet gammelt?
*nyskjerri*
Er internatet gammelt?
*nyskjerri*
Antall ord: 14
"I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Aner ikke.... Var lyden av døren som gikk opp og igjen. Min romkamerat sov bestandig da. Jeg turte ikke se ut av vinduet... Var temmelig redd. Spurte ingen andre om dette...Aner ikke hvor gammelt det er.
Antall ord: 38
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Aner ikke.... Var lyden av døren som gikk opp og igjen. Min romkamerat sov bestandig da. Jeg turte ikke se ut av vinduet... Var temmelig redd. Spurte ingen andre om dette...Aner ikke hvor gammelt det er.
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg vet ikke... Det var lyden av døren som gikk opp og igjen. Min romkamerat sov bestandig når jeg hørte det... Spurte ingen om dette. Turde ikke å se ut. Var veldig redd... Aner ikke hvor gammelt det er....
Antall ord: 41
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
.
Jeg vet ikke... Det var lyden av døren som gikk opp og igjen. Min romkamerat sov bestandig når jeg hørte det... Spurte ingen om dette. Turde ikke å se ut. Var veldig redd... Aner ikke hvor gammelt det er....
Antall ord: 41
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Re: Nesjestranda vgs
Hva tenker du på? Vite mer?
Jeg vet det går et rykte om at en jente henge seg i ene trappeoppgangen til loftet... Jeg gikk aldri ned der!! Hva som er sant vet jeg ikke, men det var noe der....
(aner ikke hvorfor mitt innlegg har kommet en haug med ganger...)
Jeg vet det går et rykte om at en jente henge seg i ene trappeoppgangen til loftet... Jeg gikk aldri ned der!! Hva som er sant vet jeg ikke, men det var noe der....
(aner ikke hvorfor mitt innlegg har kommet en haug med ganger...)
Antall ord: 52
September7
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Jan 2009 15:43
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Tønsberg
Kanskje en blanding av at du skremmer deg selv litt opp, siden du vet om dette med hun jenta som hang seg og da lyder i et sikkert litt eldre hus.
Lyder i hus er helt normalt...
Lyder i hus er helt normalt...
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Nei, jeg har ikke skremt meg opp! Jeg vet hva jeg hørt, dette var ikke små lyder i et hus.
Antall ord: 21
September7
Hide post links |