Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Eireen skrev:
Horus^ skrev:Er det noen her inne som vet hva den engelske betegnelsen for hjelper og guide er? Tenkte jeg skulle undersøke litt dypere i akkurat dette med hva hjelpere og guider er, for det virker som denne suppen begynner å bli litt utvannet. For meg virker det som det har sitt utspring i New Age, og at den opprinnelige meningen har kommet litt ut å kjøre i årenes løp. Tar imot alle svar med takk :)

Mvh Horus^
Du kan feks søke på spirit guides eller doorkeeper
Søkte på spirit guides på wikipedia, men der kom det bare opp en artikkel om totems. Doorkeeper fant den ingenting om i wikipedia. Men kom over en annen side når jeg brukte google til å søke med.
http://home.vicnet.net.au/~johnf/spirits.htm

Takk for svar! skal kikke litt nærmere på denne saken :)
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Horus^ skrev:
Eireen skrev:
Horus^ skrev:Er det noen her inne som vet hva den engelske betegnelsen for hjelper og guide er? Tenkte jeg skulle undersøke litt dypere i akkurat dette med hva hjelpere og guider er, for det virker som denne suppen begynner å bli litt utvannet. For meg virker det som det har sitt utspring i New Age, og at den opprinnelige meningen har kommet litt ut å kjøre i årenes løp. Tar imot alle svar med takk :)

Mvh Horus^
Du kan feks søke på spirit guides eller doorkeeper
Søkte på spirit guides på wikipedia, men der kom det bare opp en artikkel om totems. Doorkeeper fant den ingenting om i wikipedia. Men kom over en annen side når jeg brukte google til å søke med.
http://home.vicnet.net.au/~johnf/spirits.htm

Takk for svar! skal kikke litt nærmere på denne saken :)
Google er tingen :D Spent på hva du finner ut ;)
Antall ord: 160
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Eireen skrev:
Horus^ skrev:
Eireen skrev:
Horus^ skrev:Er det noen her inne som vet hva den engelske betegnelsen for hjelper og guide er? Tenkte jeg skulle undersøke litt dypere i akkurat dette med hva hjelpere og guider er, for det virker som denne suppen begynner å bli litt utvannet. For meg virker det som det har sitt utspring i New Age, og at den opprinnelige meningen har kommet litt ut å kjøre i årenes løp. Tar imot alle svar med takk :)

Mvh Horus^
Du kan feks søke på spirit guides eller doorkeeper
Søkte på spirit guides på wikipedia, men der kom det bare opp en artikkel om totems. Doorkeeper fant den ingenting om i wikipedia. Men kom over en annen side når jeg brukte google til å søke med.
http://home.vicnet.net.au/~johnf/spirits.htm

Takk for svar! skal kikke litt nærmere på denne saken :)
Google er tingen :D Spent på hva du finner ut ;)
Har funnet ut en del allerede, men det er så mye motstridende og forskjellige syn på hjelpere og guider at her må man virkelig grave i dybden. Men for meg virker det som om at navnene hjelpere og guider har sitt utspring i new age bevegelsen, og at spiritister og spiritualister verden over har begynnt å bruke disse de siste 20 årene. Noen plasser kan man se ganske klare trekk mellom hjelpere/guider og engler.
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

Er å noe som heter gatekeeper
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Re: hei

Innlegg av >wiz »

Rose78 skrev:Er å noe som heter gatekeeper
Hva er det da?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: hei

Innlegg av Horus^ »

Rose78 skrev:Er å noe som heter gatekeeper
Takker så meget Rose :)
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: Det er ikke sånn

Innlegg av Asbjørn »

Eireen skrev:Personlig tror jeg faktisk ikke det er handlingene vi er her for å oppleve, snarere hvordan vi kan unngå og/eller håndtere de situasjoner vi møter på. Dette henger sammen med min tro på at alle mennesker har et valg.
Akkurat ! Som om jeg skulle sagt det selv ;-)

Jeg har ganske bastante meninger om dette med hjelpere, Guider, "dørvoktere", osv.
Jeg VET mange er uenige med meg, og finner at det jeg sier er feil.
For meg spiller det mindre rolle, jeg tror hva jeg vil så får andre tro hva de vil ;-) Hva som er rett får vi se tilslutt, da... ;-)

Jeg mener :
- Hjelpere er en "fellesbetegnelse" på alle som er med oss i åndeverdenen, om det er avdøde slektninger, Guider, Dørvoktere, osv.
-En Guide er en som skal lede deg - vise deg - forskjellige ting igjennom livet.
Guider ( og andre Hjepere ) leder deg frem til situasjoner hvor DU skal ta et valg.

Det er sannsynligvis IKKE forutbestemt om du skal bli kriminell...
Det er derimot sannsynlig at det er forutbestemt at du får ett / flere valg som vil kunne lede deg i den retning - eller en ikke kriminell retning.
Resultatet er avhengig av DINE VALG.

En dørvokter / "doorkeeper" - er en som du har avtalt med FØR du kom til jorden om hva han /hun skal beskytte deg mot i dette livet.
For noen - så opplever de ikke åndelige ting i det hele tatt- dørvokteren slipper ikke disse frem til deg.
Alikevel får du diverse valg fra en Guide , f.ex.

Å si at et menneske har f.ex 3 Hjelpere kan nok være riktig - DER OG DA !
Men å tro at dette er en situasjon som følger deg igjennom hele livet - det tror jeg er feil.
At du kansje har EN hjelper som tildels følger deg til daglig, det er mulig, men du har ikke en skokk Hjelpere som følger deg hele tiden.
Det er omtrent som på sykehus, mesteparten av tiden er du der som pasient UTEN at en eneste lege er i nærheten.
Men trekker du i snora fordi du trenger hjelp, dukker de opp - om nødvendig.
( den første hjelperen som dukker opp på sykehuset er en sykepleier eller sykesøster... )

PÅ den annen side, så er nok de åndelige Hjelpere tilstede idet du trenger dem - husk i den åndelige verden er tusen år lik en dag, og en dag er lik tusen år...

At mange mennesker får beskjed om at "du har x antall Hjelpere , to foran og tre bak, samt en på siden - KAN KOMME AV FØLGENDE:
I slike settinger hvor man får påvist Hjelpere er det somregel en alternativ messe av et eller annet slag.
Og slike steder ER EN MAGNET på åndelige vesen, både gode og onde.
DER MÅ man gjerne ha flere Hjelpere tilstede for å beskyttes.
Men to minutter etter at du har gått ut av døra, er plutselig ikke behovet tilstede lenger, og du går kansje hjem HELT UTEN EN ENESTE hjelper ved din side ( eller foran/bak )...

Og det på tross av at et anerkjent medium har vist deg at du har tre Hjelpere ...
og en gjøk med navn Asbjørn har gått der med søkepinnene, og OGSÅ FUNNET tre...
Og to minutter etter at du har gått derfra er det ingen Hjelpere der med deg lengre...

At de samme hjelperene følger deg igjennom livet, det tror jeg nok - på samme måte som vi har "fastlege". Men vi er ikke til legen 24 timer i døgnet, er vi vel ?

Ok, dette kommer til å vekke reaksjoner, men de får komme... noen er enige, andre ikke. Somsagt ; hvem som har feil / rett får vi se når sålangt kommer.
Men spiller det egentlig noen stor rolle hvor mange vi har av tilgjengelige Hjelpere - sålenge de er der NÅR det trengs ?


mvh Asbjørn
Antall ord: 669

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Re: Det er ikke sånn

Innlegg av tintin »

Asbjørn skrev:
Eireen skrev:Personlig tror jeg faktisk ikke det er handlingene vi er her for å oppleve, snarere hvordan vi kan unngå og/eller håndtere de situasjoner vi møter på. Dette henger sammen med min tro på at alle mennesker har et valg.
Akkurat ! Som om jeg skulle sagt det selv ;-)

Jeg har ganske bastante meninger om dette med hjelpere, Guider, "dørvoktere", osv.
Jeg VET mange er uenige med meg, og finner at det jeg sier er feil.
For meg spiller det mindre rolle, jeg tror hva jeg vil så får andre tro hva de vil ;-) Hva som er rett får vi se tilslutt, da... ;-)

Jeg mener :
- Hjelpere er en "fellesbetegnelse" på alle som er med oss i åndeverdenen, om det er avdøde slektninger, Guider, Dørvoktere, osv.
-En Guide er en som skal lede deg - vise deg - forskjellige ting igjennom livet.
Guider ( og andre Hjepere ) leder deg frem til situasjoner hvor DU skal ta et valg.

Det er sannsynligvis IKKE forutbestemt om du skal bli kriminell...
Det er derimot sannsynlig at det er forutbestemt at du får ett / flere valg som vil kunne lede deg i den retning - eller en ikke kriminell retning.
Resultatet er avhengig av DINE VALG.

En dørvokter / "doorkeeper" - er en som du har avtalt med FØR du kom til jorden om hva han /hun skal beskytte deg mot i dette livet.
For noen - så opplever de ikke åndelige ting i det hele tatt- dørvokteren slipper ikke disse frem til deg.
Alikevel får du diverse valg fra en Guide , f.ex.

Å si at et menneske har f.ex 3 Hjelpere kan nok være riktig - DER OG DA !
Men å tro at dette er en situasjon som følger deg igjennom hele livet - det tror jeg er feil.
At du kansje har EN hjelper som tildels følger deg til daglig, det er mulig, men du har ikke en skokk Hjelpere som følger deg hele tiden.
Det er omtrent som på sykehus, mesteparten av tiden er du der som pasient UTEN at en eneste lege er i nærheten.
Men trekker du i snora fordi du trenger hjelp, dukker de opp - om nødvendig.
( den første hjelperen som dukker opp på sykehuset er en sykepleier eller sykesøster... )

PÅ den annen side, så er nok de åndelige Hjelpere tilstede idet du trenger dem - husk i den åndelige verden er tusen år lik en dag, og en dag er lik tusen år...

At mange mennesker får beskjed om at "du har x antall Hjelpere , to foran og tre bak, samt en på siden - KAN KOMME AV FØLGENDE:
I slike settinger hvor man får påvist Hjelpere er det somregel en alternativ messe av et eller annet slag.
Og slike steder ER EN MAGNET på åndelige vesen, både gode og onde.
DER MÅ man gjerne ha flere Hjelpere tilstede for å beskyttes.
Men to minutter etter at du har gått ut av døra, er plutselig ikke behovet tilstede lenger, og du går kansje hjem HELT UTEN EN ENESTE hjelper ved din side ( eller foran/bak )...

Og det på tross av at et anerkjent medium har vist deg at du har tre Hjelpere ...
og en gjøk med navn Asbjørn har gått der med søkepinnene, og OGSÅ FUNNET tre...
Og to minutter etter at du har gått derfra er det ingen Hjelpere der med deg lengre...

At de samme hjelperene følger deg igjennom livet, det tror jeg nok - på samme måte som vi har "fastlege". Men vi er ikke til legen 24 timer i døgnet, er vi vel ?

Ok, dette kommer til å vekke reaksjoner, men de får komme... noen er enige, andre ikke. Somsagt ; hvem som har feil / rett får vi se når sålangt kommer.
Men spiller det egentlig noen stor rolle hvor mange vi har av tilgjengelige Hjelpere - sålenge de er der NÅR det trengs ?


mvh Asbjørn

Jeg henger meg på denne... Fra mitt stå sted og erfaring rundt dette, stemmer det på en prikk :D Jeg har en hel haug med hjelpere rundt meg til tider, og andre ganger er der en, tre, kanskje fire... Men avhenger av situasjon, og hva man trenger hjelp til...

Dette i forhold til min egenutvikling, ikke når jeg skal kjøpe flaks-lodd eller om jeg skal levere lotto kupongen i dag eller i morgen...... :mozilla_cool:

Hele livet, hver eneste dag er fylt med valg. Disse må vi jo ta selv, og hva vi velger kommer jo helt an på hvem vei man tidligere har valgt å gå, hvilken vei våre foreldre har gått før oss etc, etc..

Tror jeg da!!! :mozilla_oops:
Antall ord: 796

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: hei

Innlegg av Rose78 »

>wiz skrev:
Rose78 skrev:Er å noe som heter gatekeeper
Hva er det da?
Det jeg har lært at det er,er di som (liksom sørger for at en å en avdød komuniserer om gangen,at ikke alle prater på en gang) for da blir det jo rot,hvis et medium skal få innfo å viss alle avdøde...ånder prater på en gang.
tror jeg skrev det i et tidligere innlegg :mozilla_undecided:
men di passer å på at du er beskyttet.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !