Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hørte noe...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Mar 2006 20:43
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Senja
Hørte noe...
Jeg har aldri sett et spøkelse/ånd, men jeg har hørt det...
Jeg og en venninne var på besøk hos en annen skolevenninne i fjor. Vi satt i stuen og tok en røyk før vi skulle gå ned til skolens kantine.
Venninna hadde fortalt at det spøkte der, men det hade roet seg den siste tiden (det var verst da hun akkurat hadde flyttet dit).
Da ble nøkler og andre viktige eiendeler flyttet på, og ting som før sto en plass, var dagen etter en helt annen plass. Men tilbake til det jeg opplevde:
Plutselig hørte vi noe i andre atasjen. Det hørtes ut som noe tungt ble slept over gulvet... Jeg ble først veldig redd, siden vi viste at det bare var vi i huset, men da kom jeg jo på det hun hadde fortalt :mozilla_wink:
Jeg har blitt fortalt at noen som bodde der før har brukt oija board der, og at det kan være en av grunnene til den åndelige aktiviteten...
Jeg har hørt noe i et annet hus i samme bygden, bare at da var det tunge skritt som gikk over gulvet i andre etasjen. (dette skjedde flere ganger).
Det bor ganske mange i den bygden, og de fleste husene er gamle.. Det er utrolig mye åndelig aktivitet der...
Det er en skole der og som har mye aktivitett, men de vil ikke ut i "verden" med det...
Ville bare fortelle dere om dette...
klem.
Jeg og en venninne var på besøk hos en annen skolevenninne i fjor. Vi satt i stuen og tok en røyk før vi skulle gå ned til skolens kantine.
Venninna hadde fortalt at det spøkte der, men det hade roet seg den siste tiden (det var verst da hun akkurat hadde flyttet dit).
Da ble nøkler og andre viktige eiendeler flyttet på, og ting som før sto en plass, var dagen etter en helt annen plass. Men tilbake til det jeg opplevde:
Plutselig hørte vi noe i andre atasjen. Det hørtes ut som noe tungt ble slept over gulvet... Jeg ble først veldig redd, siden vi viste at det bare var vi i huset, men da kom jeg jo på det hun hadde fortalt :mozilla_wink:
Jeg har blitt fortalt at noen som bodde der før har brukt oija board der, og at det kan være en av grunnene til den åndelige aktiviteten...
Jeg har hørt noe i et annet hus i samme bygden, bare at da var det tunge skritt som gikk over gulvet i andre etasjen. (dette skjedde flere ganger).
Det bor ganske mange i den bygden, og de fleste husene er gamle.. Det er utrolig mye åndelig aktivitet der...
Det er en skole der og som har mye aktivitett, men de vil ikke ut i "verden" med det...
Ville bare fortelle dere om dette...
klem.
Antall ord: 254
"I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it."
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Må huske at i gamle hus er det mye lyder som er naturlige. Gamle rør, gulv, tak og vegger har lett for å lage lyd som ofte kan forveksles med skritt o.l. Særlig gamle rør har jeg opplevd kan lage mye rare lyder.
Det med at ting flytter seg om natta kan være at en i familien går i søvne og flytter ting.
(har vært borte i det selv)
Sier ikke at jeg ikke tror på deg, men husk at det kan være MANGE naturlige forklaringer:)
Det med at ting flytter seg om natta kan være at en i familien går i søvne og flytter ting.
(har vært borte i det selv)
Sier ikke at jeg ikke tror på deg, men husk at det kan være MANGE naturlige forklaringer:)
Antall ord: 94
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
godt mulig...
ja, skrittene kan godt mulig være bygningen i seg selv, men at vi alle tre hørte noe som f.eks kunne vært en kiste full av leksikon ble dratt over gulvet tviler jeg på er gamle rør... :mozilla_wink:
Antall ord: 43
"I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: godt mulig...
Nja... Hvor lenge varte det a?Rose Red skrev:ja, skrittene kan godt mulig være bygningen i seg selv, men at vi alle tre hørte noe som f.eks kunne vært en kiste full av leksikon ble dratt over gulvet tviler jeg på er gamle rør... :mozilla_wink:
Men det jeg ikke skjønner. Når dere hører en lyd slik som denne. Hvorfor går dere ikke da opp og sjekker hva det er?
Dere slo dere bare til ro med at det var ett spøkelse?
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg husker ikke hvor lenge det varte...
for å være ærli var jeg for redd til og gå opp...
ikke lett å være bare jenter alene i et hus... hehe :mozilla_wink:
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Mange gutter som heller ikke sjekker sånt virker det som:)Rose Red skrev:Jeg husker ikke hvor lenge det varte...
Hvis det ikke varte så lenge så er det mye mulig det er gamle rør. Jeg bor i en gammel crappy bygård i oslo og her lager røra lyder som både kan høres ut som banking, skriking og skraping. Jeg bor øverst, så vet ikke hvordan det høres ut for de som bor nedover i etasjene, men det kan sikkert også forveksles med noen som drar noe. Men disse lydene varer ikke så lenge om gangen som regel. Snakk om 1-3 sekunder ca.
Antall ord: 136
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja, jeg vet ikke hva det var, men det var litt skummelt... :mozilla_frown:
Men jeg lever i håpet om å få finne ut mer av energiene på skolen... :mozilla_smile:
Bestemoren til ei jeg gikk i klasse med i fjor reiser rundt i Norge og er utdriver, og hun sa det var noe fra krigen... det er så spennende
Men skolen er redd for og miste søkere, så de vil ikke få det ut... :mozilla_frown:
klem
Men jeg lever i håpet om å få finne ut mer av energiene på skolen... :mozilla_smile:
Bestemoren til ei jeg gikk i klasse med i fjor reiser rundt i Norge og er utdriver, og hun sa det var noe fra krigen... det er så spennende
Men skolen er redd for og miste søkere, så de vil ikke få det ut... :mozilla_frown:
klem
Antall ord: 79
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ting man ikke vet hva er, eller når det skjer ting man ikke forventer så kan det være litt skummelt ja:)Rose Red skrev:Ja, jeg vet ikke hva det var, men det var litt skummelt... :mozilla_frown:
Hvordan type skole er dette a?
barne? ungdom? vgs? høyskole?
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
ja, det er vel det
det er en videregående skole.. har vært her siden rundt 2 verdenskrig om jeg ikke tar helt feil.. Da var det kun landbruksskole, men nå er det mange andre linjer der..
Det har blitt hengt opp kors i stallen der for noen år siden, fordi det skjedde mange ting med hestene der...
Mange hester døde helt plutselig, og andre ble alvorlig syk...
*stakkars hester* hehe
det er en videregående skole.. har vært her siden rundt 2 verdenskrig om jeg ikke tar helt feil.. Da var det kun landbruksskole, men nå er det mange andre linjer der..
Det har blitt hengt opp kors i stallen der for noen år siden, fordi det skjedde mange ting med hestene der...
*stakkars hester* hehe
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ett kors? hjalp det noe a:)Rose Red skrev: Det har blitt hengt opp kors i stallen der for noen år siden, fordi det skjedde mange ting med hestene der...
*stakkars hester* hehe
stakkars hester hehe?;) har ikke noe særlig til overs for hester:)?
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
ja, det må det ha jort siden det fortsett er hester der hehe=)
(i live )
Næj, men det er lovt vettu :mozilla_wink: men jeg liker de...
Det var faktisk en hest som hjalp selvtilitten min på bedre veier...
Det betydde mye for meg da jeg var liten og ha kontroll på et så stort dyr.. :mozilla_smile:
men nokk om sånne klisjeer
(i live )
Næj, men det er lovt vettu :mozilla_wink: men jeg liker de...
Det var faktisk en hest som hjalp selvtilitten min på bedre veier...
Det betydde mye for meg da jeg var liten og ha kontroll på et så stort dyr.. :mozilla_smile:
men nokk om sånne klisjeer
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg personlig kan ikke fordra hester. Dette pga. en leirskole for mange år siden:)
Men hvordan er det du har planlagt å få sjekket ut hvem disse spøkelsene som trasker rundt på skolen din er?
Men hvordan er det du har planlagt å få sjekket ut hvem disse spøkelsene som trasker rundt på skolen din er?
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Uff, ja du er ikke den eneste jeg har hørt om som har den erfaringen...
Først burde jeg vel få lov/tilatelse fra skolen til og undresøke det (men med deres tankegang tror jeg det kan bli vanskelig). :mozilla_frown:
Så må jeg vel finne en klarsynt som vil undersøke dette...
Har noen flere historier, men vil ikke at så mange skal vite om de...
Først burde jeg vel få lov/tilatelse fra skolen til og undresøke det (men med deres tankegang tror jeg det kan bli vanskelig). :mozilla_frown:
Så må jeg vel finne en klarsynt som vil undersøke dette...
Har noen flere historier, men vil ikke at så mange skal vite om de...
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Skjønner.
Du får ha lykke til da.
Så får du si ifra hvordan det går, og om du finner ut noe:)
Du får ha lykke til da.
Så får du si ifra hvordan det går, og om du finner ut noe:)
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
hehe, tror jeg trenger det
Ja, skal gjøre det..
Ja, skal gjøre det..
Antall ord: 10
Hide post links |