Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er en demon?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

torgeir skrev:kan demoner være lavtstående menneskeånder.mennesker som har levd snevre liv fylt av sinne, agresjon og hevngjerrighet? de har gått gjennom livet og fornektet all åndelighet og tro. de vet ikke at de er død,og fortsetter å hate mer og mer :mozilla_yell: ... det er jo egentlig synd i dem! :mozilla_cry: de er låst i ett lavtvibrerende plan som trekker de lengre og lengre ned.. bare en tanke. :mozilla_undecided:
Synes den tanken var god jeg!.. :) :mozilla_wink:
Antall ord: 81
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

wizzz'ern:
Du tenker nå at demoner er en art som forekommer i en viss "dimensjon". Jeg har ikke så mye peiling på disse entitene, men den ene boken jeg har lest, så "utdriveren" dem i både dyreskikkelse og menneskeskikkelse, men han var klar på å skille mellom menneskelig og demonisk energi.

Kryon har uttalt seg om at det finnes negative entiteter en skal passe seg for, så når det kommer fra en lysets new age-engel, så tenker jeg at det er godt at finnes noen som ikke sier at alt bare er lys og kjærlighet i den leiren også. :mozilla_wink:
Antall ord: 105
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Mystica skrev:
>wiz skrev:
Mystica skrev:Jeg har heller tenkt at de som blir beskrevet som demoner er ånder av mennesker som ikke har vært spesielt snille mens de levde,
vet ikke helt om jeg tror på demoner.
Ånder kan jo være slemme de også,
tror ikke at feks. Hitler hadde vært et snilt spøkelse å ha på besøk :mozilla_smile:
Hva er det det liksom skal være da?
Små djevler?
Har aldri helt skjønt hva folk legger i demonbetegnelsen.
PÅ jorden er det mange dyr. Hvorfor skal det være annerledes i åndeverden, som atpåtil et uendelig stor.
Men hva er en demon?
De kommer fra en annen dimensjon. Jeg vet ikke så mye og det lille jeg vet har jeg ikke lyst til å si da det vil bli misforstått.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:wizzz'ern:
Du tenker nå at demoner er en art som forekommer i en viss "dimensjon". Jeg har ikke så mye peiling på disse entitene, men den ene boken jeg har lest, så "utdriveren" dem i både dyreskikkelse og menneskeskikkelse, men han var klar på å skille mellom menneskelig og demonisk energi.

Kryon har uttalt seg om at det finnes negative entiteter en skal passe seg for, så når det kommer fra en lysets new age-engel, så tenker jeg at det er godt at finnes noen som ikke sier at alt bare er lys og kjærlighet i den leiren også. :mozilla_wink:
Selvfølgelig er det ikke det. Jeg kunne sikkert sagt mye om dette, men de som mener at det ikke finnes er rett og slett dumme og har ikke et religiøst eller filosofisk perspektiv på verden. Derfor mener jeg at all info ikke skal deles for som du ser så skriver folk her i denne tråden hva dem tror en demon er så sier andre, ja det høres fint. Det er jo helt latterlig. Alle seriøse vet at det er like mye ondskap som godhet og mener man noe annet så tar man feil. Dette er jeg ikke engang villig til å diskutere.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

vi får spørre dragonheart... han vet nok hva en demon er. han hadde jo et angrep i indre østfold.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Overlord skrev:demoner har altså som jobb å skade mennesker? blir for dumt det altså..
Hehe, hvorfor driver du å snakker om jobb? Det er jo ikke snakk om noen jobb. Det er i deres natur.

Akkurat som noen mennesker er gode og noen er onde.

De som er onde gjør slemme ting uten noen grunn.
Antall ord: 55
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Heia skrev:Jeg har ikke så mye peiling på disse entitene, men den ene boken jeg har lest, så "utdriveren" dem i både dyreskikkelse og menneskeskikkelse, men han var klar på å skille mellom menneskelig og demonisk energi.
Jeg har lest på flere forskjellige nettsider at det er sjelden demoner viser seg som en skikkelse, men når de viser seg som en skikkelse er det visstnok ofte som en hund, og hvis de viser seg som en menneske skikkelse, så mangler skikkelsen ofte en del av kroppen. Som for eksempel ett hode eller ett ben.
Antall ord: 96
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

det jg vet om demoner er at de er onde, egoistiske, ufølsomme og stygge
Antall ord: 15
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cova
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Des 2004 22:39
19
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Cova »

bestemora skrev:en demon er en beskrivelse som passer godt på min bror,du blir dårlig fysisk og psykisk bare å være i nærheten .det oser ondskap.....ja ja..å sånn går no dagan
heheh.. såpass
Antall ord: 40
Alt er mulig, det umulige tar bare litt lenger tid ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Et demon's karakter kan vel beskrives som uempatisk, braindead aktige, hatende skapninger som ikke vet hva kjærlighet er..
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

mordecai skrev:Et demon's karakter kan vel beskrives som uempatisk, braindead aktige, hatende skapninger som ikke vet hva kjærlighet er..
Det kan vel tenkes at enkelte bare tenker annerledes og bare velger bort kjærligheten?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 08:36
20
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Det kan vel tenkes at enkelte bare tenker annerledes og bare velger bort kjærligheten?[/quote]

Jeg ga kun en enkel subjektiv forklaring på spørsmålet, alt annet blir bare teorier..
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LadyDark
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2006 18:02
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Akershus

Demoner:

Innlegg av LadyDark »

Trenger IKKE være påkallet, invitert eller lignende.
Jeg trodde ikke engang at de eksisterte som en synlig livsform.
At det bare var snakk om god fantasi eller en form for sinnsykdom.
Og jeg visste på gjeldende tidspunkt ingenting om satanisme, okkultisme o.l.

De dukker opp der de selv måtte ønske, og de er som noen nevnte her svært egosentriske.
Lytter KUN til seg selv i mange tilfeller, uten at en mektigere mørk kraft (F.eks. Satan) styrer dem.
Demoner er KUN ute etter å ødelegge, spre ondskap og skape kaos og frykt.
I mange tilfeller skaper det ising/kulde på huden vår, og man føler gjerne at noe skal skje. At noe skal komme, uten at man vet HVA...
Jeg har opplevd omtr. Det samme som ved ankomst av et poltergeist.
Merbar temperatur forandring.

Som regel dukker de opp som "vesner" man har lite lyst til å titte to ganger på.
(Eller en for den saks skyld...)
Og det er mange forskjellige størrelser og farve nyanser på dem. Jeg har aldri sett horn eller hale på noen av dem, så det er temmelig oppskrytt.

Noen er nokså lave, men like fullt har de svært sterke krefter.
Gjerne den nevnte type her som skremmer mest faktisk.
Ihvertfall i følge mine venner som har blitt angrepet fysisk av demoniske vesner.
Jeg har selv sett hva de er i stand til å gjøre, og hva man IKKE skal vise dem.
Frykt. IKKE frykt dem, for de "vokser" og får mer krefter på den måten.
De NYTER ubehaget du føler, og skaper enda mer frykt hos deg.
Gjør deg mentalt ustabil, psyker deg kjapt ned. Onde vesner!!!
Hvordan la være å frykte? Det er ikke lett å gi et bra svar på.
Men jeg foreslår at etter det første sjokket har lagt seg noenlunde, griper du tak i den nest sterkeste følelsen du innehar. Enten sinne, viljestyrke eller lyset i deg selv.
Og BRUK DET mot den/dem/det!!! Ikke la det få overtaket over deg! Aldri!

Andre er kjempehøye, smale og ikke minst i stand til å stoppe deg fysisk hvis de ønsker det selv.
Som å holde deg tilbake, dytte deg unna osv. I mange tilfeller ser du dem ikke, men like fullt kan du FØLE at de dukker opp rett foran deg og hindrer deg i å bevege deg. Du kan bli lammet, eller føle en tung følelse i og mot kroppen. Som om noe legger tyngde på deg!
De er i fysisk stand til å vise seg, og angripe både mennesker og dyr.
Dag såvel som natt.
Selv om jeg har merket at de aller helst dukker opp der det er mørkt.
De som likevel mener at demoner KUN dukker opp ved mørkets frembrudd, vet dessverre altfor lite om dem.
Demoner dukker opp når de føler for det, akkurat som skikkelser fra "den lyse" siden.

I mine øyne er demoner FEIGE.

Jeg kunne skrevet side opp og ned om dette emnet, men har rett og slett ikke tid nok.
MÅ få gjort endel ting her i dag.

Hvis det er noen spørsmål ang. Dette innlegget, send meg gjerne en privat melding. :-)

Vennlig Hilsen
Nyx
Antall ord: 547

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har også fått det inntrykket av at de har sin egen agenda og dukker opp når de finner det passende, utifra den boken jeg har lest. Lurer på hvor de egentlig kommer fra?
I følge newage, så finnes det negative entiteter, men de er menneskeskapt siden mennesker har en guddommelig skaperkraft og kan manifestere sin tankeenergi. Er virkelig mennesker så onde? Husker også at MDJ skriver om en ikke-mennesklig energi, i en av sine bøker, som hun mente var manifestasjoner av negative hendelser mannen i huset var utsatt for. I og med at de ernærer seg på vår frykt og stjelre energi, så virker det som om vi er ganske viktige for dem. Kan det virkelig være sant at mennesker også skaper dem? :mozilla_surprised:
Antall ord: 134
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg er gjerne på tynn is med disse tankene, men jeg tror på at Demoner er den onde siden av yin/yan...

Altså at ca halvparten er godt og ca halvparten er ondt.

En demon er IKKE en menneskelig ånd eller sjel, selv om mange tror det.
På samme måte som at en ENGEL ikke er en menneskelig ånd eller sjel.

En ENGEL vil normalt sett kun det beste for alt levende - en Demon vil det motsatte.

Akkurat som et batteri har en PLUSS pol og en MINUS pol, så tror jeg det er slik innenfor den åndelige verden. (les den verden som ikke er menneskelig og materiell, men som vi likevel er en bitteliten del av)

Ånder er ofte menneskelige vesen, men trenger ikke å være det.
Demoner er ikke menneskelige... men kan påvirke mennesker og omliggende fysikse ting..

Med andre ord ; en side OVER og en side UNDER null-linjen.
Et apatisk menneske er nær null-linjen - gidder ikke å bry seg om hverken godt eller vondt.
Jo lenger vekk fra null-linjen man kommer, jo snillere / slemmere blir vesenet.

Det er iallfall min tro på dette...
Om det er rett eller galt, får tiden vise ... ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links