Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva er en demon?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Mar 2006 15:31
- 18
Men kan ikke et medium fjerne en demon?...og i så fall hvorfor ikke?
dessuten syns jeg demonene er fryktelig overrepresentert i det programmet, man kan jo undre seg om det har vært onde ånder i enkelte av tilfellene, amerikanere er jo kjent for å overdrive en smule..
Uansett så synes jeg det er bra at discovery, som jeg anser for å være en respektabel kanal, sender slike program...tross alt bedre enn 'åndens makt' hehe
dessuten syns jeg demonene er fryktelig overrepresentert i det programmet, man kan jo undre seg om det har vært onde ånder i enkelte av tilfellene, amerikanere er jo kjent for å overdrive en smule..
Uansett så synes jeg det er bra at discovery, som jeg anser for å være en respektabel kanal, sender slike program...tross alt bedre enn 'åndens makt' hehe
Antall ord: 76
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Hva er en demon?
Er det programmet "Haunting" du sikter til? Det er spennende! Ser på det hver onsdag kl.22.00. (hvis jeg ikke ser på "LOST" da.. hehe)lille-my skrev:Er det noen som kan gi en enkel og grei beskrivelse på hva en demon egentlig er? På discovery på onsdager går det program om overnaturlige ting og da er det stort sett demoner det er snakk om, derfor lurte jeg på hva en demon egentlig er og hvorfor den er så "sterk".
Er det en ikke menneskelig ånd? Og hva er en ikke menneskelig ånd? Hva er forskjellen på en demon og en "vanlig ånd" ?
Håper noen har noen gode svar
My
Antall ord: 114
Hide post links |
noen medier kan faktisk det, men det har også vært medier med i programmene. også oi ganske stor grad, men katolikker har jo sine egne og det er jo naturlig at de bruker prester som tror det samme som dem selv.Asha skrev:Men kan ikke et medium fjerne en demon?...og i så fall hvorfor ikke?
Ja i noen tilfeller har det vært skapninger som er en mellomting av ånder og demoner. Demoner er veldig sterke og jeg tror ikke de hadde klart å drive ut en demon så enkelt. Åndeverden er ufattelig stor. Det er opplagt at det finnes mer enn ånder og demoner. Programmet er MYE bedre enn ÅM.
Antall ord: 175
Hide post links |
Re: Hva er en demon?
Lost slutter 22:20 ca og det er sy mye gjentagelse i A Haunting at man går ikke glipp av noe.Marielle92 skrev:Er det programmet "Haunting" du sikter til? Det er spennende! Ser på det hver onsdag kl.22.00. (hvis jeg ikke ser på "LOST" da.. hehe)lille-my skrev:Er det noen som kan gi en enkel og grei beskrivelse på hva en demon egentlig er? På discovery på onsdager går det program om overnaturlige ting og da er det stort sett demoner det er snakk om, derfor lurte jeg på hva en demon egentlig er og hvorfor den er så "sterk".
Er det en ikke menneskelig ånd? Og hva er en ikke menneskelig ånd? Hva er forskjellen på en demon og en "vanlig ånd" ?
Håper noen har noen gode svar
My
Antall ord: 138
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2004 14:09
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Hva er oppgaven til demoner? hva vil de liksom? hvorfor ta over en menneske kropp?
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mar 2006 16:16
- 18
- Lokalisering: Sarpsborg
De vil vel ta over en menneskelig kropp for å kunne påvirke andre mennesker der igjen? Bare litt tenking fra min side..
Antall ord: 22
Hilsen Ida.
Hide post links |
Viss det jeg så i psykosen min for en stund siden, så er ikke satan særlig høy, og kan ikke skade mennesker, så kanskje han må få demoner for å gjøre jobben for seg? Bare en tanke! jeg benytter ouija, men benytter aldri å invitere andre enn dem jeg kjenner!
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
kan demoner være lavtstående menneskeånder.mennesker som har levd snevre liv fylt av sinne, agresjon og hevngjerrighet? de har gått gjennom livet og fornektet all åndelighet og tro. de vet ikke at de er død,og fortsetter å hate mer og mer ... det er jo egentlig synd i dem! de er låst i ett lavtvibrerende plan som trekker de lengre og lengre ned.. bare en tanke.
Antall ord: 71
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2004 14:09
- 20
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
demoner har altså som jobb å skade mennesker? blir for dumt det altså..
Antall ord: 12
Hide post links |
Demoner har ingen jobb, det ligger i deres natur. De er heller ikke laverestående, de er akkurat like utviklet som såkalte engler.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Lokalisering: Ghettoen
Jeg har heller tenkt at de som blir beskrevet som demoner er ånder av mennesker som ikke har vært spesielt snille mens de levde,
vet ikke helt om jeg tror på demoner.
Ånder kan jo være slemme de også,
tror ikke at feks. Hitler hadde vært et snilt spøkelse å ha på besøk :mozilla_smile:
Hva er det det liksom skal være da?
Små djevler?
Har aldri helt skjønt hva folk legger i demonbetegnelsen.
tror ikke at feks. Hitler hadde vært et snilt spøkelse å ha på besøk :mozilla_smile:
Små djevler?
Antall ord: 80
Hide post links |
Ånder er ånder demoner er demoner. En motorsykkel med 4 hjul er ingen bil.
Antall ord: 14
Hide post links |
PÅ jorden er det mange dyr. Hvorfor skal det være annerledes i åndeverden, som atpåtil et uendelig stor.Mystica skrev:Jeg har heller tenkt at de som blir beskrevet som demoner er ånder av mennesker som ikke har vært spesielt snille mens de levde,
Små djevler?
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Lokalisering: Ghettoen
Men hva er en demon?>wiz skrev:PÅ jorden er det mange dyr. Hvorfor skal det være annerledes i åndeverden, som atpåtil et uendelig stor.Mystica skrev:Jeg har heller tenkt at de som blir beskrevet som demoner er ånder av mennesker som ikke har vært spesielt snille mens de levde,
Små djevler?
Antall ord: 109
Hide post links |