Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er en demon?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
bestemora
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Feb 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av bestemora »

>wiz skrev:
bestemora skrev:
>wiz skrev:
bestemora skrev:
>wiz skrev: Demoner er av ikke menneskelig karakter så det stemmer nok ikke.
min bror er ikke av menneskelig karakter,så det så :mozilla_wink:
tviler jeg sterkt på, men det er ikke vanskelig å teste
da min bror tok rundt halsen på meg med en hånd og holdt den andre rett opp i ansiktet mitt og skulle til å slå,da var det en demons øyne som så på meg.aldri mere skal den DEMONEN få legge sin hånd (knyttneve) på meg...hans natur er å slå andre mennesker,for meg er en demon ett slemt vesen......for meg altså
ja, men da tar man 1 ting og kaller det noen annet. En demon er ikke slem. En demon er så ond at man ikke kan beskrive det engang.
phuuuu :mozilla_smile:
Antall ord: 140
livet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Atmi

Innlegg av Atmi »

En demon er en grønn mann med små horn i pannen som driver en klubb der folk går opp på senen og synger - for når de synger, da kan han lese alt om dem.

(sorry, jeg klarte ikke holde meg)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingrid78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Feb 2006 01:29
18
Lokalisering: buskerud

Innlegg av ingrid78 »

Hvordan man definerer en demon er veldig forskjellig utifra hvilken religion man har. Hinduene mener at en demon er en person helt uten gudstro. Han er rent ego, og i mange tilfeller har han også overnaturlige evner. Den eneste grunnen til at en demon vil tilbe en gud, er fordi han vil oppnå noe. I kristendommen/islam og jødedommen er det mer snakk om personer som er rent onde. En slags Satan i mindre skala. Og hver eneste lille stammereligion rundt om i verden har sin oppfatning av det. Så hva en demon egentlig er, er ganske vanskelig å vite, men en god konklusjon er at det er en meget egoistisk person, som har en del overnaturlige evner og som er ond.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2005 20:44
19

Innlegg av lille-my »

Atmi skrev:En demon er en grønn mann med små horn i pannen som driver en klubb der folk går opp på senen og synger - for når de synger, da kan han lese alt om dem.

:lol: :lol: Takk Atmi det gjorde det hele mye klarere, så lenge man ikke synger går det bra eller?
Antall ord: 63
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Demoner skapes i menneskers hoder pga frykt.
Antall ord: 7
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

torgeir skrev:Demoner skapes i menneskers hoder pga frykt.
Før så ville jeg sagt, ja kanskje, men vet du hva; Ikke nå lenger. Men jeg gleder meg allerede til å se deg skape en demon :mozilla_cool:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av lille-my »

Horus^ skrev:Det er vel flere meninger om hva demoner er, og hvor de stammer fra. Noen mener også at demoner er falne engler, og at de har hierarkier også innenfor demoner som engler har. Jeg er en av dem som mener demoner og engler er to sider av samme sak. Det er opplyste vesener som har gått hver sin vei. Onde demoner på den ene siden, og gode engler på den andre. Og det er slik med både demoner og engler. Man må slippe dem inn for at man skal få oppleve dem. Demoner prøver å bryte deg ned psykisk, mens engler hjelper deg frem på den "fromme" stien. Nå snakker jeg ikke om engler med vinger og basuner utifra hvordan de er fremstilt i bibelen, men heller som psykologiske deler av oss selv. Jeg avslutter her, for jeg kan snakke meg forvirra av dette emnet. Med det mener jeg at hvis jeg ikke slutter nå, så har jeg å gjøre resten av helgen ;) hehe
Takk for svaret :mozilla_smile:

Men er de ikke menneskelige ånder? og hva er en ikke menneskelig ånd?
Hvorfor er de så sterke?
Hva mener du med at de er psykologiske deler av oss selv?
Antall ord: 203
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

lille-my skrev:
Horus^ skrev:Det er vel flere meninger om hva demoner er, og hvor de stammer fra. Noen mener også at demoner er falne engler, og at de har hierarkier også innenfor demoner som engler har. Jeg er en av dem som mener demoner og engler er to sider av samme sak. Det er opplyste vesener som har gått hver sin vei. Onde demoner på den ene siden, og gode engler på den andre. Og det er slik med både demoner og engler. Man må slippe dem inn for at man skal få oppleve dem. Demoner prøver å bryte deg ned psykisk, mens engler hjelper deg frem på den "fromme" stien. Nå snakker jeg ikke om engler med vinger og basuner utifra hvordan de er fremstilt i bibelen, men heller som psykologiske deler av oss selv. Jeg avslutter her, for jeg kan snakke meg forvirra av dette emnet. Med det mener jeg at hvis jeg ikke slutter nå, så har jeg å gjøre resten av helgen ;) hehe

Hvorfor er de så sterke?
Det er mange ikke menneskelige skikkelse. Alver, demoner ol
Men jeg lar horus svare på denne siden det var til han.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Q: What exactly are Demons?

A: In the Judeo/Christian belief, demons are "fallen angels" who conspired against the Heavenly Kingdom under the leadership of Satan, were defeated by the Archangel Michael and the holy angels, and were cast out of the Heavenly Realm...banished to roam the earth and the earthly heavens. Although we know very little about this terrible incident, it is assumed to have taken place long before recorded human history. Demons, like Satan and like their angelic counterparts, are inhuman spirit beings, never having been human...NOT the damned souls of evil humans.

Keith Johnson (prest tror jeg)

Hvis du går inn på denne linken så står det veldig mye (men allikevel kort og presist, så det blir ikke kjedelig å lese)

http://www.the-atlantic-paranormal-soci ... yhome.html
Antall ord: 135
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av lille-my »

Takk for linken BMFLEX
Antall ord: 4
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

lille-my skrev:

Hvorfor er de så sterke?
Nå skal jeg ikke gå så langt innpå å dele opp ånder i forskjellige deler, for jeg mener at demoner også kommer i flere varianter. Jeg er av den oppfatning at "demoner" finnes i oss alle i større eller mindre grad i form av Egoer eller "jeg". Til mer du forer ett ego, til mer næring gir du til dine indre "demoner". Hvorfor de er så sterke kan jeg ikke svare på, for en demon er ikke en demon, men heller ett unikt ondt vesen. Også demoner varierer i styrke og evne.

Når jeg sier psykologi så tenker jeg mer esoterisk psykologi.Se for deg at alt er koblet sammen. Ta hjernen din som ett trådløst nettverk som kommuniserer med "de andre sidene"(koblet til de dypere deler av menneskets psyke), hvor det er en konstant kamp mot de negative kreftene/energiene.

Når man begynner å observere seg selv innover, så treffer man ofte på slike "stygginger/demoner/ego'er" og man kan også se tydelig hvilke deler av deg de "kontrollerer". Disse kreftene kan vel også manifestere seg uten at jeg kan svare på det akkurat nå, ettersom jeg ikke har sett en manifestert demon ennå ;)
Antall ord: 407

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

lille-my skrev:
Atmi skrev:En demon er en grønn mann med små horn i pannen som driver en klubb der folk går opp på senen og synger - for når de synger, da kan han lese alt om dem.

:lol: :lol: Takk Atmi det gjorde det hele mye klarere, så lenge man ikke synger går det bra eller?
Nei, tror man MÅ synge, ellers kan de ikke sanse noen ting fra oss.

Atmi
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Atmi skrev:
lille-my skrev:

Nei, tror man MÅ synge, ellers kan de ikke sanse noen ting fra oss.

Atmi
Fæl sangstemme og sceneskrekk tiltrekker dem ;)
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Asha
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Mar 2006 15:31
18

Innlegg av Asha »

Til dere som har sett programmet på discovery.....

Har hatt inntrykk av at det har har vært med en demon i omtrent alle programmene som har gått...
Noen som har formening om hvorfor det må en kristen utdrivelse til for å fjerne dem?...
Jeg bare spør:)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Asha skrev:Til dere som har sett programmet på discovery.....

Har hatt inntrykk av at det har har vært med en demon i omtrent alle programmene som har gått...
Noen som har formening om hvorfor det må en kristen utdrivelse til for å fjerne dem?...
Jeg bare spør:)
Fordi omtrent i alle programmene som har det vært kristne eller katolske familier. Så har det vel litt med det å gjøre at de sender det beste/veste man har. Ånder som velter pyntegjenstander er ikke like interessant.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links