Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHvor spøker det?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

jeg bor på et ganske spredt bygd sted og her er det flere spøkelser enn folk. noen spøkelser tror de enda lever, mens noen som lever tror de er døde (ser døde ut ihvertfall)...
Antall ord: 38
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

PÅ Sotra utenfor Bergen ligger etter krigen nord europas største kanon-stiling(festning),under bygging av denne ble det brukt krigsfanger hovedsakelig fra Russland. Mangen av de døde naturlig nok under dette, men noen grav ferd fikk de naturligvis ikke. De ble murt\støpt inn i veggene ettervert . De som døde uten at de foregikk støping ble lagt i en masse grav like ved.Her oppe er det ikke mangen som liker å gå åleine idag, de er ekstreme energier i hele området, og det er opent for (en del) publikum, Sotras forsvars forrening drifter også en kafe der oppe som er åpen i helgene.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

der bestisen min bodde før, i Tromsø, hmm håpet trur jg dt heter, der huset står spøker dt, hunden dems klikka noen ganger, når de undersøkte md et medium el noe sånt så hadde dt vært en kirkegård der huset stod, moren hennes hadde pleid å se noen spøkelser og ble vant md dt, litt creppy

jg bare anbefaler, Egeskov, siden jg er halvt dansk så har jg vært der mange ganger, kommer like i næretheten av stedet, mn der sies dt at dn dukka som er oppe på loftet den sitter inntil en bjelke, hvis man flytter dn så raser slottet sammen, man må sette opp mat til dn og sånt, dn hat sitti der i umindelige tider, og så spøker dt der, pluss at dt er masse snakk om at dt har vært/er vampyrer der...
Antall ord: 152
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

jaktmann skrev:
Vet du om et sted det sies at det spøker?
Over alt, gjør det ikke ?
Jepp
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

Jonette skrev: ...jg bare anbefaler, Egeskov, siden jg er halvt dansk så har jg vært der mange ganger, kommer like i næretheten av stedet, mn der sies dt at dn dukka som er oppe på loftet den sitter inntil en bjelke, hvis man flytter dn så raser slottet sammen, man må sette opp mat til dn og sånt, dn hat sitti der i umindelige tider, og så spøker dt der, pluss at dt er masse snakk om at dt har vært/er vampyrer der...
For de som er interessert, så er det et par bilder av dukken her :

http://www.egeskov.dk/img/xl_new/EGES-S28A.jpg

http://www.egeskov.dk/img/xl_new/EGES-S28B.jpg
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
riise^^
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2006 13:37
18
Lokalisering: elverum

Innlegg av riise^^ »

et gammelt hus/sykehus/kirkegård/skog osv en natt da spøker det sikkert :mozilla_tongue:
Antall ord: 15
hva var det:S

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

et gammelt hus/sykehus/kirkegård/skog osv en natt da spøker det sikkert
kjøper ikke helt den der... er aktivitet i nye hus også, ikke bare gamle.og det at det bare er å gå inn i en kirke så er det en masse ånder der, (virker som noen tror det) er bare tull i mine øyne. er ikke noe mer aktivitet der enn andre plasser, bare flere som vet om det, altså mer opplyst. og ingen kan jo benekte at det er litt ekstra spennende med en kirkegård med spøkelser enn en uten... :mozilla_wink: har selv opplevd aktivitet på gammel kirkeplass, så sier ikke at det ikke er der. har sitti å smurfa litt rundt i gamle innlegg her, er det noe som går igjen i innleggene så er det sykehus og kirkegårder.

var ikke bare mynta til riise egentlig detta da... :mozilla_smile:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

foresten, plassen jeg sikter til er der hvor gamle skillingmarks kirke sto fra 1350 til 1680 ett eller annet, ligger i sverige. har overnattet der flere netter.
Sist redigert av spissmusa på 07 Apr 2006 12:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss 24/7
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Des 2005 09:44
18
Lokalisering: rogaland

Innlegg av miss 24/7 »

Alvejenta skrev:Åh, det finnes nok utallige steder der det spøker!! (Stakkar spøkelser.. :( )
Jeg kan jo nevne Utstein kloster.
Ellers vet jeg av flere lokale steder, men det blir vel ingen vits å liste dem opp her. :mozilla_wink:

Hvor kan jeg finne noe om spøkelse-damen på Austrått?
det hørtes intressant ut,men er det Åustrått i sandnes du mener ? (rogaland)
har ikke hørt om denne damen,men jeg vil gjerne også vite litt mere...
:)
Antall ord: 82
Fantasien ble gitt oss mennesker som erstatning for det vi ikke er - den humoristiske sansen fikk vi til trøst for det vi er...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Har i allefall funnet en sterk personlighet med navnet Inger, som har med Austrått å gjøre.

Fru Inger på Austrått har dukket opp flere ganger når jeg har forsket på mine aner fra Trondheimsområdet. Men jeg har så langt ikke lest at hun ble igjen på Austrått etter sin død. :D

Her står det en del om Austråtts historie, og litt om Inger http://home.nvg.org/~oddso/nsh/t-austraatt.html

Det som var litt morsomt nå, var at da jeg søkte på google, fant jeg en side der det står at en av mine forfedre muligens kan være tippoldebarn av mannen til Fru Inger...
Antall ord: 116
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

her..

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

det spøker på bryggen hotell i ålesund og! søstra mi jobber der og hun har vært (hun jobber som stuepike) innpå et rom som er helt rart det er helt kaldt, og man får følelsen av å ikke ville være der i det hele tatt!
ting flytter på seg vasken skrur seg av og på.
og det er en mann med hatt som går igjen der som ikke er veldig snill akkurat. det henger et bilde av ham i resepsjonen, og det er flere personer som har sluttet på dagen eller aldri gått inn i et rom fordi de har blitt så skremt av "det" som er der!

Mvh meg.. :D
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Apr 2006 01:00
18
Lokalisering: Birkeland

Innlegg av sandan »

Det fins flere steder i verden hvor det spøker for ikke å snakke om den Kinesiske mur (I løpet av byggingen ble arbeidere som etterhvert døde støpt inn i muren, men mest i tårnene)

Slottsfjellet i Tønsberg (gammel festning hvor kampstrider har foregått)

Alle kirkegårder :mozilla_tongue:

Konsentrasjonsleirer
Antall ord: 53
Det paranormale er rundt oss.. Always

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg og mamma skal kanskje til Austtråt i sommer - skal ta med digitalkameraet. Vi får se om vi har den æren av å treffe på "hu Inger".
Hehe..

Folk sier at det er mest sannsynlig at det spøker i gamle hus og gamle kirker, men hvorfor?
det kan kanskje ha å gjøre med at gamle hus og kirker har mer atmosfære. Veggene kan fortelle mer.
Kanskje har et hus som er 78 år gammlet sett 15 generasjoner vokse opp for så å dø.
Skandaler, dyr, lykke, drap, kjærlighet.
Dette sitter ofte igjen i gamle vegger.
Men dette betyr ikke derfor at det er mer trolig at det spøker der..
det sies jo at når det spøker skal h*n som døde ha gjort noe h*n angrer på, eller at h*n har noe ugjort..
Det trenger jo ikke å være en veldig gammel person!
Spør du meg virker det som om det foregår mer drap og merkelige dødsfall nå. Folk blir bare yngre og yngre..

Så.. min Konklusjon: Bare fordi et hus er gammelt trenger det ikke å bety at det spøker der.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Punky
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2006 21:36
18

Innlegg av Punky »

LilleFm skrev:Jeg og mamma skal kanskje til Austtråt i sommer - skal ta med digitalkameraet. Vi får se om vi har den æren av å treffe på "hu Inger".
Hehe..

Folk sier at det er mest sannsynlig at det spøker i gamle hus og gamle kirker, men hvorfor?
det kan kanskje ha å gjøre med at gamle hus og kirker har mer atmosfære. Veggene kan fortelle mer.
Kanskje har et hus som er 78 år gammlet sett 15 generasjoner vokse opp for så å dø.
Skandaler, dyr, lykke, drap, kjærlighet.
Dette sitter ofte igjen i gamle vegger.
Men dette betyr ikke derfor at det er mer trolig at det spøker der..
det sies jo at når det spøker skal h*n som døde ha gjort noe h*n angrer på, eller at h*n har noe ugjort..
Det trenger jo ikke å være en veldig gammel person!
Spør du meg virker det som om det foregår mer drap og merkelige dødsfall nå. Folk blir bare yngre og yngre..

Så.. min Konklusjon: Bare fordi et hus er gammelt trenger det ikke å bety at det spøker der.
Der er jeg enig.. Jeg har truen på at det er mest "nye" hus det skjer ting i.. (men også gammle). Det kan hende noen bygger på en "bevokted" tomt.. eller noe lignende, hvem vet..
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
profilerfx
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Apr 2006 22:40
18
Lokalisering: Kongsvinger

Re: Hvor spøker det?

Innlegg av profilerfx »

LilleFm skrev:Vet du om et sted det sies at det spøker?
Disse stedene har jeg fått med meg:
-Fredriksten festing(i halden), der er det jo en gammel historie om den hvite dame
-Lier psykiatrisk sykehus
-NidarosDomen med den "berømte" munken.. (Det sies også at det har blitt sett ei hvit dame..!?)
-Tavern Vertshus, en mann og ei gammel dame?
-Austerot (Et slott ute i nerheten av Kristiansund - i Trondhjemsfjorden) Der går Ei dame som heter Inger eller Ingerid igjen.
-Munkholmen.. eller Steinvikholmen - Husker ikke hvilken av dem.
-Nes kirkeruiner..

Har jeg glemt noen?
Hvis du ønsker å se LIVE fra utlandet gå på: http://www.researchwebcam.com/
Antall ord: 112
For those that beleive, there is no need for proof, For those that don't believe, there will never be enough proof.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links