Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpere...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Joggart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 02 Jan 2006 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Hjelpere...

Innlegg av Joggart »

Hva hjelper hjelpere folk med? Er de rundt "deg, meg, oss" hele tiden? Hvis du er kriminell, gjør eller har gjort onde ting (drepe, stjele, voldtatt) vil hjelperene forsatt "hjelpe" deg?

(unskyld de dumme spørsmålene men... ;))

Mvh.
J O dobbel G, ART :mozilla_cool:
Sist redigert av Joggart på 01 Mar 2006 22:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 47
U afraid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Hjelpere...

Innlegg av Gjest »

Hva hjelper hjelpere folk med?
Hjelpere skal (som jeg har oppfattet det) Hjelpe med å ta valg, og sånt.
De kan på en måte beskytte deg (dette kan jeg si ut i fra en opplevelse jeg selv hadde..)
Er de rundt "deg, meg, oss" hele tiden?
Jeg vil tørre å påstå at de er der så snart du trenger det.
Du kan vel gå på do uten at de ser det liksom.. :lol:
Hvis du er kriminell, gjør eller har gjort onde ting (drepe, stjele, voldtatt) vil hjelperene forsatt "hjelpe" deg?
Jeg tror det. Det er jo "jobben deres".
Selv Kriminelle trenger råd og valg, men kanskje er det sånn at de som velger å gjøre noe galt ikke er mottagelig nok for råd fra hjelperne..?

Noen andre litt mer "proffe" burde kanskje svare på dette for at du skal få noe ut av det, men jeg prøøver :)
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Joggart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 02 Jan 2006 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Joggart »

:mozilla_smile:
Sist redigert av Joggart på 02 Mar 2006 17:05, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 2
U afraid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Innlegg av Gjest »

Joggart skrev:Du skriver "Selv Kriminelle trenger råd og valg, men kanskje er det sånn at de som velger å gjøre noe galt ikke er mottagelig nok for råd fra hjelperne..?" Hva med personer med psykiske lidelser, angst, depresjon osv: er de også "ikke" mottagelig nok for råd fra hjelperne (vis du skjønner ka eg mener) ?
Det vet jeg ikke. (Og nei, jeg skjønner ikke hva du mener.. :P )

Det jeg mente med at de som velger å gjøre noe kriminelt kanskje ikke er mottagelig nok er at;
I det øyeblikket de bestemte seg for å rane den banken, og idet øyeblikket de faktisk gjorde det - kanskje sto hjelperne bak og.. Hva skal jeg si? "rådet" dem til ikke å gjøre det.
Noen ville kanskje kalt det den lille stemme i bakhodet (Mån' tro om det egentlig er det samme noen ganger!? ), De hørte den egentlig, men de valgte å ignorere den. Ellers så hørte de den ikke.
Kanskje er det noen ganger sånn at de som gjør kriminelle ting ikke har sterke nok hjelpere!?

Jeg stiller nesten like mange spørsmål her som du, ser'u!
Jeg kan ikke så mye, har ikke lært så mye enda. Men jeg prøver som sakt. Kanskje.. øh.. Hvordan formulere det på norsk?
Gir det noen mening..!?

-FM ;)
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Hvis du er kriminell, gjør eller har gjort onde ting (drepe, stjele, voldtatt) vil hjelperene forsatt "hjelpe" deg?


Tror nok ikke det er noen som har mulighet til og ta mennesker sine valg, de gjør hver enkelt selv. Men en hjelper vil nok prøve og styre deg men han/hun avgjør ikke dine valg det er det du som gjør...

hmmm..bedre en dette kan de ikke forklares fra noen, eller ?
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
19

Innlegg av skytte »

Joggart skrev:Du skriver "Selv Kriminelle trenger råd og valg, men kanskje er det sånn at de som velger å gjøre noe galt ikke er mottagelig nok for råd fra hjelperne..?" Hva med personer med psykiske lidelser, angst, depresjon osv: er de også "ikke" mottagelig nok for råd fra hjelperne (vis du skjønner ka eg mener) ?
Livet er ikke noen dans på roser..Vi alle skal gjennom vonde opplevelser å handlinger for å lære..Om hjelperen er der da, vil jeg da tro..er kanskje da vi trenger de mest!Har selv opplevd å bli "henta" av hjelperen min en tøff tid..likerå tro det var hjelperen min..var nå iallefall en slag ånd.Jeg tror nok vi er her for å ta selvstendige valg..å de prøvelsene vi selv har satt oss før vi kom tilbake hit igjen...Mens hjelpere er noen slags støttespillere..Eller kanskje bare er daue ånder som har hengt seg på deg..hehe..å ikke kommet videre.. :mozilla_cool:
Sist redigert av skytte på 02 Mar 2006 00:23, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

tror nok alle har hjelpere eller hvertfall di fleste
enten di er krimminelle,depressive så har di like mye...om ikke mere behov for å ha hjelpere til stede.
Hjelpere hjelper til i det hverdagslige.Å valgene tar man selv
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Joggart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 02 Jan 2006 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Joggart »

Joggart skrev: :mozilla_smile:
Antall ord: 4
U afraid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Joggart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 02 Jan 2006 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Joggart »

Antall ord: 0
U afraid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hva var dette?
Hvorfor har du tatt vekk det du skrev?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

uenighet om det der.. men de skal ikke akkurat hindre deg i oppleve fæle ting det er ment du skal igjennom, mn de kan bidra i å hindre at du opplever noe du ikke skal oppleve.. jeg tror neppe at livet ekskluderer uforutsette hendeler uansett hvor planlagt livet er...
Antall ord: 49
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Det er ikke sånn

Innlegg av kaja43 »

på den andre siden at du blir dømt og glemt om du gjør ukjærlige handlinger.
Sånne ting er menneskeskapt. Vi påtar oss oppgaver eller blir pålagt å lære spesielle ting før vi går ned hit. Det kan være enormt mye å lære av å begå kriminelle handlinger også.
Og det du lærer har du bruk for i ett annet liv, eller i den jobben du har når du ikke er inkarnert. Det er også fortsatt mange som ikke har gjort seg ferdig med sin karma og dermed må oppleve ting for å gjøre opp for tidligere handligner.

Jeg får ihvertfall beksjed om at alle har hjelpere, men ikke alle har Guider gjennom hele livet. Det er også ett resultat av det jeg skrev over. Guider er noe som er der for å lære deg ting og dermed varierer det etter hvor du står i livet hvem som er sterkest tilstede. Hvor bevisst og målerettet du jobber er også ett aspekt i dette, hvor villig du er til å se dine skjyggesider og forandre deg, gi slipp på personlighetens egoisme og hvor du står på utviklingsveien på de indre plan er alle ting som har innflytelse på hvor mye hjelp du får og på hvilket nivå dine indre veiledere er.
Antall ord: 223
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Det er ikke sånn

Innlegg av Eireen »

kaja43 skrev:på den andre siden at du blir dømt og glemt om du gjør ukjærlige handlinger.
Sånne ting er menneskeskapt. Vi påtar oss oppgaver eller blir pålagt å lære spesielle ting før vi går ned hit. Det kan være enormt mye å lære av å begå kriminelle handlinger også.
Og det du lærer har du bruk for i ett annet liv, eller i den jobben du har når du ikke er inkarnert. Det er også fortsatt mange som ikke har gjort seg ferdig med sin karma og dermed må oppleve ting for å gjøre opp for tidligere handligner.

Jeg får ihvertfall beksjed om at alle har hjelpere, men ikke alle har Guider gjennom hele livet. Det er også ett resultat av det jeg skrev over. Guider er noe som er der for å lære deg ting og dermed varierer det etter hvor du står i livet hvem som er sterkest tilstede. Hvor bevisst og målerettet du jobber er også ett aspekt i dette, hvor villig du er til å se dine skjyggesider og forandre deg, gi slipp på personlighetens egoisme og hvor du står på utviklingsveien på de indre plan er alle ting som har innflytelse på hvor mye hjelp du får og på hvilket nivå dine indre veiledere er.
For meg blir det å si at å være kriminell er en avtale inngått på forhånd, litt for generelt desverre. Det gir faktisk like lite mening som når jeg hører folk si at å bli misbrukt, enten vi snakker om seksuelt eller fysisk misbruk, er et resultat av dine egen handlinger i et tidligere liv... noe a la tilbakebetaling.

Personlig tror jeg faktisk ikke det er handlingene vi er her for å oppleve, snarere hvordan vi kan unngå og/eller håndtere de situasjoner vi møter på. Dette henger sammen med min tro på at alle mennesker har et valg.

Hva angår hjelpere mener jeg bestemt at alle har sitt eget følge. Disse følger oss uansett hvilke valg vi gjør. Skulle vi ta "feil" valg, er de likevel med oss, vel vitende om at vi kanskje trenger deres støtte mer enn noensinne. Hjelpere og guider har, slik jeg ser det, et overordnet syn på tragedier enn det vi har. Deres oppgave er å støtte og veilede oss på den veien vi velger å gå, selv om denne veien skulle avvike fra grunnplanen. De har ingen makt til å gripe inn i de valgene mennesket har gjort, da mennesket er gitt fri vilje.

Dessuten har de også et høyere og mer detaljert perspektiv på erfaringer i livet, noe som forklarer hvorfor de sjelden eller aldri griper inn og forhindrer at noe skjer oss. De erfaringene vi gjør som mennesker - både på godt og vondt - er nødvendige for at vi skal kunne vokse og utvikle oss.
Antall ord: 488
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Er det noen her inne som vet hva den engelske betegnelsen for hjelper og guide er? Tenkte jeg skulle undersøke litt dypere i akkurat dette med hva hjelpere og guider er, for det virker som denne suppen begynner å bli litt utvannet. For meg virker det som det har sitt utspring i New Age, og at den opprinnelige meningen har kommet litt ut å kjøre i årenes løp. Tar imot alle svar med takk :)

Mvh Horus^
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Horus^ skrev:Er det noen her inne som vet hva den engelske betegnelsen for hjelper og guide er? Tenkte jeg skulle undersøke litt dypere i akkurat dette med hva hjelpere og guider er, for det virker som denne suppen begynner å bli litt utvannet. For meg virker det som det har sitt utspring i New Age, og at den opprinnelige meningen har kommet litt ut å kjøre i årenes løp. Tar imot alle svar med takk :)

Mvh Horus^
Du kan feks søke på spirit guide/s, spirit helper/s, guardian spirit/s eller doorkeeper
Antall ord: 96
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !