Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerforskjellen på en hjelper,guide,skytsengel?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
janneho
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Feb 2006 16:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: strømmen/gjøvik

forskjellen på en hjelper,guide,skytsengel?

Innlegg av janneho »

hva er forskjellen på en hjelper,guide og skytsengel?
jeg har fått høre av en kraftig mentor at min skytsengel er en hanhun med hale og gule øyer og at denne alltid står bak meg.
men jeg har også hørt at man har en skytsengel foran og en bak, og at den bak er ond?

blir forvirret her jeg.håper noen kan gi meg svar..
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Det beste er kansje å velge selv. Det virker som om det er mange forskjellige meninger om hvem som kalles hva..
Jeg velger meg en guide. Det føles riktig for meg :mozilla_smile:
Antall ord: 33
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: forskjellen på en hjelper,guide,skytsengel?

Innlegg av Asbjørn »

janneho skrev:hva er forskjellen på en hjelper,guide og skytsengel?
jeg har fått høre av en kraftig mentor at min skytsengel er en hanhun med hale og gule øyer og at denne alltid står bak meg.
men jeg har også hørt at man har en skytsengel foran og en bak, og at den bak er ond?

blir forvirret her jeg.håper noen kan gi meg svar..
Det er omtrent like mange meninger på dette som det finnes mennesker... ;-)

Personlig har jeg en "hovedgruppe" jeg kaller for Hjelpere , fordi de er der for å hjelpe deg på forskjellige områder.

HVA disse hjelperene kan klassifiserers som , se DET er en annen ting,
en GUIDE , er en som viser deg veien - eller andre ting du skal lære - H*n Guider deg fremover.
en ENGEL er kansje mer en som passer på, en som sørger for at visse ting ikke skjer...
( derav også Skytsengel ) - en som beskytter
og andre Hjelpere gir deg små input / innskytelser, og er med å tilrettelegge ting....

Akkutrat hvordan dette fungerer, hvilke hierarkier og så videre som finnes i dette, det er det mange meninger om.

Men dette med at den som går bak deg er ond, det tviler jeg på...
Det er heller en som passer på deg - som en baktropp ???

Det FINNES onde vesen også, og de kan og klebe seg fast i deg, og tømme deg for energi. Men disse vil iallfall ikke jeg kalle for Hjelpere , da heller snyltere.
Så har du de energiene som bare er ute etter å lage trøbbel.

Normalt sett, tror jeg at de fleste slike energier blir avvist av den/de Hjelpere som følger deg.
Ikke nødvendigvis hvert sekund, men når det trengs.

MEN : Dersom DU åpner for disse andre kreftene, da må DU også få de fjernet, enten ved hjelp av folk som kan det, eller på egenhånd - hvis du kan nok om det...

Spørsmålet er hva du selv tillater, og hva du selv bestemmer deg for å tillate fremover.
Noen slike energier er enkle - omtrent som å skremme vekk en harepus, andre er like irriterende som fluer...

Somsagt ; det er like mange meninger om dette som det er folk rundtomkring, hvem som har rett og hvem som har feil, det er vel litt begge deler hos de fleste.

Hvilke synspunkter finnes ellers på dette ? ( stikke handa inn i vepsebolet ) Bilde

Asbjørn
Antall ord: 405

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AnneBerit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 23 Feb 2006 20:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge! =P

Innlegg av AnneBerit »

Jeg er HELT enig med Asbjørn :!:
en GUIDE , er en som viser deg veien - eller andre ting du skal lære - H*n Guider deg fremover.
en ENGEL er kansje mer en som passer på, en som sørger for at visse ting ikke skjer...
( derav også Skytsengel ) - en som beskytter
og andre Hjelpere gir deg små input / innskytelser, og er med å tilrettelegge ting....


Det er jeg enig med Asbjørn med! :-({|=
Antall ord: 73
Det "overnaturlige" er ikke alltid så overnaturlig som man tror... De er rundt oss over alt! De store "fenomenene!" Så hvorfor så "overnaturlig"?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links