Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerstedsbunnede hjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Gjesten

stedsbunnede hjelpere

Innlegg av Gjesten »

Lurer på om noen her har erfaringer med det? (stedsbunnede hjelpere)
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

Hva mener du med det?
Hjelpere (altså skytsånder?) som bare kan hjelpe innen et visst område?
Eller Hjelpende Ånder som kan bevege seg innen et visst område?
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

Nei vet ingenting om det, men jeg skal følge med på hva de mer erfarne på dette planet sier. jeg trenger virkelig en sterk hjelper selv. Har noe i huset mitt som suger energien ut av meg. Det er noe som har fulgt etter meg lenge. Tilfeldigvis så er det en gammel mann som går igjen her også, men han er harmløs. Han ble litt sint da jeg flytta inn her I Nov 2003, og begynte å pusse opp badet i 2 etasje, og lagde litt støy. det er ikke han som er problemet. Har lest litt om klebeånder, og jeg tror jeg har en sånn på meg. :( . Mitt tips er å kontakte erfarne mennesker når det gjelder dette temaet.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Re: stedsbunnede hjelpere

Innlegg av Asbjørn »

jaktmann skrev:Lurer på om noen her har erfaringer med det? (stedsbunnede hjelpere)
Dette høres ikke "logisk" ut...
Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle en som er stedsbunden for en Hjelper.

Av den grunn av at en som er stedsbunden, ikke har vært innom i lyset først, og "fått lagt av seg sine lenker".

At Ånden ( til det avdøde mennekset) ønsker å hjelpe deg , DET er en annen sak,
men vedkommende er ikke mer hjelper enn en levende som går ved din side.
Med omtrent like mye "makt"...
Det er iallfall hva jeg tror.

Denne stedsbundne Ånden, kan nok forsøke å hjelpe deg, på en eller flere måter,
MEN ;
Det er og en bitteliten mulighet for at det er en som er ute med "lurestreker"
Dvs ; En ånd (eller noe annet) som ikke er noen hjelper, men derimot av en eller annen grunn ikke ønsket / kunne gå over i lyset som h*n burde.
Og så fordriver tiden med å "leke" at h*n er en hjelper.

Slike falske "titler" forekommer jo stadig, og i det siste har jo nyhetene omtalt forskning med konstruerte resultater (i de levendes rekker ...). Men forekommer garantert og på "andre siden".

Uansett ; Jeg ville ikke stole på en slik stedbunden "hjelper", sånn helt uten videre.
Jeg ville forsøkt å finne spørsmål som et menneske ikke skulle kunne svare på,
deretter se om jeg fikk godkjenning på denne "hjelperen" fra andre hold.
( andre Hjelpere / Guider / o.l. )

Vær obs på at falskspillere som er drevne, kan komme med utsagn, fakta og annet i en blanding som gjør at de lett blir tror...
Mange slike kalles også for psykopater... - eller har psykopatiske trekk...

Dersom noen "leser" noe her, bør kansje slike kommentarer sendes som PM til jaktmann, fordi jeg ikke tror folk flest har behov for eventuelle "detaljer" som kansje dukker opp... det være seg både positive og negative.

Håper dette var litt hjelp, og at jeg ikke misforstod spørsmålet helt ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Av den grunn av at en som er stedsbunden, ikke har vært innom i lyset først, og "fått lagt av seg sine lenker".
Kjenner kvalmen stige av dette lyspreiket. Har du lest for mange eventyr asbjørn?
Sorry, men jeg blir frustrert når folk kommer med ord og utrykk og definisjoner og forklarer i detaljer fra en verden som ikke bevist på noe som helst måte.
Sist redigert av >wiz på 22 Feb 2006 15:17, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Et eksempel:

Om det i tideligere tider var en kjær og god familie på to voksne og 5-6 barn, de lever et liv for og greie seg selv og dyrker marken og fiker. (var vel slik det var før i tia)

De mister to av sine barn i en tragisk druknings ulykke, mor og far sitter igjen med en samvitighet som sier at dette va deres feil. Familien lever sitt liv videre og mor er i en bunnløs sørg resten av livet.

Er det ikke da en mulighet for at denne moren vil prøve å være der hos sine barn ? Om det kommer nye barn der vil hun da kunne prøve og stanse de fra og gå ned til vannet?


-------------------------------
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

jaktmann skrev:Et eksempel:

Om det i tideligere tider var en kjær og god familie på to voksne og 5-6 barn, de lever et liv for og greie seg selv og dyrker marken og fiker. (var vel slik det var før i tia)

De mister to av sine barn i en tragisk druknings ulykke, mor og far sitter igjen med en samvitighet som sier at dette va deres feil. Familien lever sitt liv videre og mor er i en bunnløs sørg resten av livet.

Er det ikke da en mulighet for at denne moren vil prøve å være der hos sine barn ? Om det kommer nye barn der vil hun da kunne prøve og stanse de fra og gå ned til vannet?


-------------------------------
Ikke enkelt å svare på, den ene teorien ser ut til å eliminerer den andre, - gjenganger vs. spøkelse.

Spennende teori da, og ser ikke bort fra at det kan være noe i den. Det finnes flere historier hvor feks den som går igjen i huset beskytter barna til de nye beoboerne, men da gjerne mot noe som hendte før deres tid.
Antall ord: 192
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Ikke enkelt å svare på, den ene teorien ser ut til å eliminerer den andre, - gjenganger vs. spøkelse.

Spennende teori da, og ser ikke bort fra at det kan være noe i den. Det finnes flere historier hvor feks den som går igjen i huset beskytter barna til de nye beoboerne, men da gjerne mot noe som hendte før deres tid.



Nei er ikke lett og svare på dette..men jeg tror dette er like sannsynelig som at det er "personlige" hjelpere. De hjelperene som er med oss gjennom livet kjenner oss og vil bare gripe skjelden inn....
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:
Av den grunn av at en som er stedsbunden, ikke har vært innom i lyset først, og "fått lagt av seg sine lenker".
Kjenner kvalmen stige av dette lyspreiket. Har du lest for mange eventyr asbjørn?
Sorry, men jeg blir frustrert når folk kommer med ord og utrykk og definisjoner og forklarer i detaljer fra en verden som ikke bevist på noe som helst måte.
Merk deg følgende linje ; Det er iallfall hva jeg tror.

Jeg påstår altså ikke at det er slik det er, jeg sier det er hva jeg tror det kan være.

Beklager at du blir kvalm av min tro, det er ikke meningen.

Og for å ikke forårsake mer kvalme, skal jeg ikke utbrodere mer om min tro for deg her i denne meldingen ... ;-)

Asbjørn
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

jaktmann skrev:Et eksempel:

Om det i tideligere tider var en kjær og god familie på to voksne og 5-6 barn, de lever et liv for og greie seg selv og dyrker marken og fiker. (var vel slik det var før i tia)

De mister to av sine barn i en tragisk druknings ulykke, mor og far sitter igjen med en samvitighet som sier at dette va deres feil. Familien lever sitt liv videre og mor er i en bunnløs sørg resten av livet.

Er det ikke da en mulighet for at denne moren vil prøve å være der hos sine barn ? Om det kommer nye barn der vil hun da kunne prøve og stanse de fra og gå ned til vannet?
Helt klart. Og jeg ser egentlig ingen problemer med en slik "løsning" eller "forklaring"..
Asbjørn skrev:At Ånden ( til det avdøde mennekset) ønsker å hjelpe deg , DET er en annen sak,
Og dette er et slikt eksempel... et godt et !

mvh Asbjørn
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links