Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHealing, Varme hender, osv.. Virker det?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

ThaSpirit

Healing, Varme hender, osv.. Virker det?

Innlegg av ThaSpirit »

Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det - det gjør jeg, men er man 100% sikker på at det faktisk funker?
At man har varme hender som kan lege?
Er det ikke bare psykologisk? (Vet ikke hva jeg skal kalle det, men jeg mener I hodet..)
Sånn at man TROR på det så skjer det..?
At det ikke egentlig er fysisk, men at de som healer sender energier og positive tanker som kanskje oppfattes av den andre personens kropp og hode - som noe hjelpende?
At det får fart på evt. healingen.
Så det er kroppen selv som gjør det, i den tro at det er personen med varme hender?
Skjønner dere hva jeg mener?
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

at noen har varmere hender en andre er vel sant,,, jeg har pr. dags dato aldri hørt noe annet.... kona er altid kald på nesen...
har du vondt i en muskel blir blodsirkulasjonen nedsatt og temperaturen vil synke, da hjelper det at en som har 37grader i hendene holder over muskelen, hevelse går ned og blodet oppretter sinn sirkulasjon....
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

jaktmann skrev:at noen har varmere hender en andre er vel sant,,, jeg har pr. dags dato aldri hørt noe annet.... kona er altid kald på nesen...
har du vondt i en muskel blir blodsirkulasjonen nedsatt og temperaturen vil synke, da hjelper det at en som har 37grader i hendene holder over muskelen, hevelse går ned og blodet oppretter sinn sirkulasjon....
Jo riktig, men vi hører ofte om folk som har healet større ting enn det.
Dette er hva jeg snakker om.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lissi30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 15 Aug 2005 15:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ullensaker

Innlegg av Lissi30 »

Tror ikke det er å få igang blodsirkulasjonen hun lurer på... hehehe
mange ting man kan gjøre for å få i gang den...
Det jeg tror hun mener er om man kan gjøre andre folk friske??
og hvordan man gjør det? om det er ved tankens kraft...
Jeg synes faktisk det er et godt spørsmål, og her er vi vel inne på samme som tarot, fins både seriøse og useriøse.. Jeg tror på healing. Har selv varme hender og healerevner selv om jeg ikke kan bruke det.
Å om man kan overbevise et annet menneske til å tenke positivt kan nok kroppen heale seg selv..

feks om du er superdeppa, kan jeg få deg i godt humør igjen med positvie tanker ikke sant?? så hvorfor skulle man ikke kunne bli frisk ved healing..?
kanskje andre kan svare deg litt bedre enn meg.. jeg prøvde hvertfall..
klem
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

Lissi30 skrev:Tror ikke det er å få igang blodsirkulasjonen hun lurer på... hehehe
mange ting man kan gjøre for å få i gang den...
Det jeg tror hun mener er om man kan gjøre andre folk friske??
og hvordan man gjør det? om det er ved tankens kraft...
Jeg synes faktisk det er et godt spørsmål, og her er vi vel inne på samme som tarot, fins både seriøse og useriøse.. Jeg tror på healing. Har selv varme hender og healerevner selv om jeg ikke kan bruke det.
Å om man kan overbevise et annet menneske til å tenke positivt kan nok kroppen heale seg selv..

feks om du er superdeppa, kan jeg få deg i godt humør igjen med positvie tanker ikke sant?? så hvorfor skulle man ikke kunne bli frisk ved healing..?
kanskje andre kan svare deg litt bedre enn meg.. jeg prøvde hvertfall..
klem
Du fikk tak i en del av det jeg mener.
Så det aller meste vil vel egentlig da være positiv tenking? (Om man ser bort i fra å få i gang blod sirkulasjon :mozilla_wink: )
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lissi30
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 15 Aug 2005 15:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ullensaker

Innlegg av Lissi30 »

Ja jeg velger å tro d...
jeg tror ikke at vi kan sitte her å få folk i bergen til å bli kreftfrie..
her må jeg ha sterke beviser for å tro på d...
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Lissi30 skrev:Ja jeg velger å tro d...
jeg tror ikke at vi kan sitte her å få folk i bergen til å bli kreftfrie..
her må jeg ha sterke beviser for å tro på d...
At ting har skjedd etter healing som Leger ikke har kunnet forklare, det finnes det flere eksempler på.

MEN : Uansett hva og hvordan, en sykdom SKAL ALLTID BEHANDLES AV LEGE,
og dersom legen ikke har noe imot det, kan en healer forsøke med alternative metoder, men alltid i samråd med lege !

Det er kjent at visse naturprodukter kan endre virkning av legemidler, både positivt men helst negativt, og da kan alternativ medisin som blir kombinert med skolemedisin gi farlige bieffekter !

En healer som påstår ( reklamerer) med at h*n kan helbrede kreft, ville jeg holdt meg LANGT UNNA !
Slik behandling er forbudt dersom du ikke er fagutdannet lege ! (kvakksalverloven).

Healing virker, det har jeg selv merket, OGSÅ på avstand, men å bevise det ?
nei, det kan ikke jeg.
Men TRO, Innbilning, selvhelbredelse, mirakler, kan og ha betydning..

Asbjørn
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristiine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 21 Feb 2006 17:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: En plass ;P

Innlegg av Kristiine »

Jeg har en venninne som er "same".
Før hadde hun vorter på hendene, så hadde de hørt om noen som kunen "lese de bort"
Hun gikk til denne dama da.
Alt hun gjoe var å holde henne i hendene å si/hviske noe.
Noen dager senere var vortene borte, og nå er hun helt kvitt dem.
En annen gang fikk lillebroren hennes nykokt glovarm kaffe over seg, de fikk han fort som bare det i dusjen. Han skrek og skrek og skrek, stoppet ikke.
Så ringte de "ei sånn dame" holdt telefonen forran ørene på gutten, etter en stund ble han stille.
En til historie er noe læreren min har fortalt. Han var plaget av eksem og broren hadde bronkitt, dette var han plaget med lenge og ingen leger eller medisiner hadde hjulpet. Det dro til ei dame som kunne lese det bort. Noen dager senere av broren til læreren min kvitt bronkitten, men læreren min hadde fortsatt eksem.

Tenkte bare at jeg kunne dele disse historiene med dere :D
Antall ord: 173
Love me ore leave me ..
- Hey !? Where is everybody going ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wip_out
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 13 Feb 2006 21:07
18

Innlegg av wip_out »

Kristiine skrev:Jeg har en venninne som er "same".
Før hadde hun vorter på hendene, så hadde de hørt om noen som kunen "lese de bort"
Hun gikk til denne dama da.
Alt hun gjoe var å holde henne i hendene å si/hviske noe.
Noen dager senere var vortene borte, og nå er hun helt kvitt dem.
En annen gang fikk lillebroren hennes nykokt glovarm kaffe over seg, de fikk han fort som bare det i dusjen. Han skrek og skrek og skrek, stoppet ikke.
Så ringte de "ei sånn dame" holdt telefonen forran ørene på gutten, etter en stund ble han stille.
En til historie er noe læreren min har fortalt. Han var plaget av eksem og broren hadde bronkitt, dette var han plaget med lenge og ingen leger eller medisiner hadde hjulpet. Det dro til ei dame som kunne lese det bort. Noen dager senere av broren til læreren min kvitt bronkitten, men læreren min hadde fortsatt eksem.

Tenkte bare at jeg kunne dele disse historiene med dere :D
Jah rart med det dær :P min Bestefar kan lese bort verk og smerter... han har lest bort tannverk og ryggsmerter på meg.. Det rare når han skulle ta vekk ryggsmertene så hadde vi et stearinlys på bordet, og flammen stod på skjevt hele tiden når han leste. Når han var ferdig var det helt vanlig igjenn :o
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjeleleseren 59
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 20 Feb 2006 21:12
18

Innlegg av Sjeleleseren 59 »

Alle lidelser har sin opprinnelse, en årsak til at lidelsen har oppstått, og det er dette healeren søker etter.
Energioverføringen som finner sted mellom healer og klient "hjelper" årsaken frem i lyset, slik at klienten selv ved hjelp av healeren kan tillate seg å slippe årsaken(e) til lidelsen fri fra seg selv.
Selve energien kan komme fra healeren selv, eller at healeren er "koblet" til en healingenergi fra kilden, guddommen, det guddommelige lyset, eller hva en vil kalle det.
Energien som går fra/gjennom healer og til klient kan kjennes som varme gjennom healerens hender.
Dette er veldig kortfattet. :)

Det finnes mangt og forskjellig på markedet... :mozilla_smile:
Antall ord: 112
"Det er lov å være seg selv uten begrensninger og frykt."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Re: Healing, Varme hender, osv.. Virker det?

Innlegg av Maritha »

Heia =) vet ikke helt om dette blir noe svar men..

iallfall jeg kan legge hånden min på et menneske.. jeg har helt vanlig krops tempratur. men etterhvert blir det varmere å varmere å så blir det skikkelig varmt. å jeg kjenner strømninger igjennom hånden å oppover i armen. så etter en stund, kommer litt ann på hva som skal til healing. så blir det litt mer kaldt .. eller normal temp da. å så har jeg tilslutt samme temp i hånden som da jeg startet. å de jeg holder på merker det sammen, unntatt den strømningen som jeg kjenner i armen å hånden.

Men det rare med dette er, at jeg healer av kjærlighet. å når man gjør det, så får man vondt der som de har vondt da. det er jo en ulempe ved dette.. synes nå jeg da.. for de smertene er jo skikkelig vonde. sånn som da jeg holdt på en venn her. han har senebetennelse. å jeg fikk så vondt at.. ja.. men det har ikke blitt borte sånn med en gang. men det blir mye bedre enn det det har vært. å jeg regner med at det snart er helt borte. har og healet en død fisk. er jo en start =)
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liluth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 18 Sep 2006 14:59
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av liluth »

Er enig med Asbjørn om det å bli behandlet av lege først, det er ikke bra dersom en
healer bare fjerner smerten og ikke årsak til smerten. Det kan nemlig skje! :mozilla_smile:
Antall ord: 34
Det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

Healing er for meg et kjærkomment "fenomen" - uten hjelp fra personer her inne + i nærområdet her, kunne jeg gått glipp av en viktig operasjon i sommer...
Operasjonen skulle foregå på en mandag, og fredag morgen våknet jeg opp med en massiv infeksjon i området som skulle opereres...(et implantat).
Samtlige leger fra Rikshospitalet, rister fortsatt på hodet over at det mandag morgen ikke var et eneste tegn igjen av infeksjonen - det var et mirakel sier de.
Både før og etter denne episoden har jeg fått healing av helsemessige grunner i tillegg til ordinær medisinering fra sykehuset.
Min rekonvalesens er ikke tilstrekkelig med "skolemedisin" alene - healing bidrar til at jeg kommer meg gjennom hverdagen litt lettere.
SÅ, jeg benytter sjansen til å takke de det gjelder enda en gang. TAKK.
Skal snart avgårde på et opptreningssenter og bli der i 1mnd. Så da regner jeg med at jeg etter hvert kommer tilbake både " friskere og raskere". :mozilla_smile:
Antall ord: 168
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GiChi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 12 Okt 2006 23:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Notodden

Innlegg av GiChi »

Jeg hadde ikke stor tru på denna healingen før, men mamma kjenner ei som er en så kalt healer. ho fikk mange venniner på besøk hjemme hos oss en gang ho healeren var hos oss.. jeg satt bare satt der å sa ingen ting om den skepsisen jeg hadde. plutselig så ho healeren at ho følte at jeg var skeptisk til detta her å ville prøve å vise meg at detta her virkelig funka. jeg bare lo å sa herregud ja det er bare å prøve...
så tok å på kroppen min å fortelte visse ting i livet mitt som har skjedd i livet mitt som vsr litt vondt å tenke på å sånn så åkjente jeg en kiling gjennom hele kroppen også tok ho bort en VELDIG knute jeg hadde i ryggen akkurat da... men det som var så rart at etter ho slapp meg gråt jeg ut den hendelsen i livet mitt som ho tok bort. nå tenker jeg på det som en likegyldig sak.


blei veldig kronglete detta her, men jeg tror nå på det nå da.. i visse tilfeller.. hehe..
Antall ord: 182
Det er ikke viktig hva du trur på. det viktigste er at du trur!
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 15 Okt 2006 01:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sandefjord

Innlegg av jon »

healing fins det! finnes selfølgelig grenser da, avhengig av erfaring til healern, kjent fenomen at man kan stoppe blødniger!

jeg kan selv bli vitt kraftige mage smerter, smerte ved og ha vrikket beinet , eller slått armen, kun ved og sende litt ekstra chi til stede , samt og sirkulere energien rundt....
i starten gjorde jeg litt feil og fikk flyttet smerten noe som var litt uheldig:P men fikk det til ettervært.
Antall ord: 75
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links