Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen som kan forklare dette ?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2006 17:22
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: En plass ;P
Noen som kan forklare dette ?
For noen år siden var jeg i overnattingsbursdag til ei venninne. Kl var rundt 2-3 på natta og vi hadde alle sammen krøpet oss i seng på samme rom. Vi var alene hjemme men moren til venninna mi og broren hennes var vel på vei hjem snart.
Mens vi tullet å herjet på rommet gikk plutselig dørhandtaket ned, forsiktig opnet døra seg på gløtt, vi trodde det var broren eller moren som skulle sjekke om vi sov, men det var ingen der! Vi ble selfølgelig liv redd! Etter en stund torte vi å rope "hallo?" Eller hva vi ropa, det er en stund siden så jeg husker ikke Men ingen var der!
Er det noen naturlig forklaring på dette? Vi hadde ikke noe vindu oppe verken på rommet eller andre plasser.
Mens vi tullet å herjet på rommet gikk plutselig dørhandtaket ned, forsiktig opnet døra seg på gløtt, vi trodde det var broren eller moren som skulle sjekke om vi sov, men det var ingen der! Vi ble selfølgelig liv redd! Etter en stund torte vi å rope "hallo?" Eller hva vi ropa, det er en stund siden så jeg husker ikke Men ingen var der!
Er det noen naturlig forklaring på dette? Vi hadde ikke noe vindu oppe verken på rommet eller andre plasser.
Antall ord: 135
Love me ore leave me ..
- Hey !? Where is everybody going ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Feb 2005 21:55
- 19
- Lokalisering: Akershus
Kanskje døra ikke var helt lukket igjen og at den dermed gikk opp av seg selv?
Antall ord: 17
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Gått mulig, men jeg tror virkelig ikke at det er det, etter det jeg husker var døra
godt lukket at. Dessuten så vi dørhantaket for ned ://
Men det er lov å velge selv om man vil tro på denne historien :mozilla_wink:
godt lukket at. Dessuten så vi dørhantaket for ned ://
Men det er lov å velge selv om man vil tro på denne historien :mozilla_wink:
Antall ord: 44
Love me ore leave me ..
Hide post links |
Så alle sammen som var i rommet at klinka ble dratt ned?
Hvor mange var dere?
Hvor mange var dere?
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nei, vi var tre stykker som så det ;P
Antall ord: 9
Love me ore leave me ..
Hide post links |
Så mens dere tullet og herjet hadde alle 3 blikket festet på dørhåndtaket?Kristiine skrev:Nei, vi var tre stykker som så det ;P
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Joda, tror på historien.
MEN tror nok ikke det er noe paranormalt.
Dører "synker" av seg selv etter noen år, dette er vanlig. Vi har alle en dør som er litt vrien å få igjen hjemme.
Dette fører til at dørklinker ikke klikker igjen selvom man tror det. Så da kan den minste lille vindpust eller berøring gjøre at den går opp av seg selv.
Den kan også gå opp av seg selv uten vind eller berøring siden låsen sklir sakte ut av seg selv.
Mange dører er konstruert slik at dersom man dytter inn den "låsen" som går inn i lista så går håndtaket ned. Så når denne sklir sakte ut så går også håndtaket ned.
Dører "synker" av seg selv etter noen år, dette er vanlig. Vi har alle en dør som er litt vrien å få igjen hjemme.
Dette fører til at dørklinker ikke klikker igjen selvom man tror det. Så da kan den minste lille vindpust eller berøring gjøre at den går opp av seg selv.
Den kan også gå opp av seg selv uten vind eller berøring siden låsen sklir sakte ut av seg selv.
Mange dører er konstruert slik at dersom man dytter inn den "låsen" som går inn i lista så går håndtaket ned. Så når denne sklir sakte ut så går også håndtaket ned.
Antall ord: 133
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Nei, men det var en gammel dør, derfor hørte vi det.>wiz skrev:Så mens dere tullet og herjet hadde alle 3 blikket festet på dørhåndtaket?Kristiine skrev:Nei, vi var tre stykker som så det ;P
Så jeg tror det er noe i det BMFLEX sier.
Tror det er du sier nå er forklaringen, hun bodde i et rekkehus, å dørene var veldig slitte å gamleBMFLEX skrev:Joda, tror på historien.
Antall ord: 205
Love me ore leave me ..
Hide post links |
Du skrev at dere SÅ klinken ble dratt ned. Endrer du nå forklaringen slik at dere hørte det, men ikke så?
Misforstå meg rett, jeg tror på historien, men det er litt forskjell på å se klinken bli dratt ned og det å høre døren bevege seg. Dere så sikkert også at døren gikk opp, men det kan det være flere grunner til.
Misforstå meg rett, jeg tror på historien, men det er litt forskjell på å se klinken bli dratt ned og det å høre døren bevege seg. Dere så sikkert også at døren gikk opp, men det kan det være flere grunner til.
Antall ord: 66
Hide post links |
Jeg synes det er bra med slike historier fordi da lærer alle noe og det er lettere å vurdere senere når det første er noe ekte på gang.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Sorry, jeg er bare dårlig å forklare ;P
Prøver på nytt:
Vi HØRTE at dørhandtaket ble tatt ned / datt ned, og enkelte av oss retter oppmerksomheten mot døren.
Men som sakt, jeg tror "BMFLEX" har forklaringen
Prøver på nytt:
Vi HØRTE at dørhandtaket ble tatt ned / datt ned, og enkelte av oss retter oppmerksomheten mot døren.
Antall ord: 40
Love me ore leave me ..
Hide post links |
Kristiine skrev:Sorry, jeg er bare dårlig å forklare ;P
Prøver på nytt:
tror nok BMFLEX har rett, vi har en dør som bruker og åpne seg, i begynnelsen trodde jeg d var noe paranormalt men d viste seg at d var en feil med døra
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2004 19:06
- 20
- Lokalisering: Nordland
- Blitt takket: 2 ganger
Vi har også en dør som pleier gå opp av seg selv. Og det er en stor og tung dør! Etterhvert har jeg sett at det er det lille katte-udyret som åpner den.
Antall ord: 36
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mar 2006 17:40
- 18
- Lokalisering: Oslo
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
Kjenner til to slike historier med dører som åpner seg... Venninna mi bodde i et hus der alle dørene i kjelleren utenom en pleide å stå åpen.. Den ene døren pleide de å lukke, men hver gang de kom ned igjen i kjelleren sto den åpen... Og det var en veldig tung dør og trykke ned håndtaket på... Hun som bodde i huset før hadde fortalt at en dag så hadde hun lukket alle dørene, når hun kom ned i kjelleren igjen litt senere så var alle dørene åpne og hun så en gammel mann åpnet og gikk inn i den siste døren som ikke var blitt åpnet enda... Om det er fakta er det jo ingen som vet, men fortalte iallefall historien til eksen min... Da fortalte han at i det huset han bodde i tidligere så hadde de hatt sammen problemet i kjelleren, men han hadde låst døren, og alikevel sto den åpen når han kom ned i kjelleren... Det er litt creepy, kunne aldri bodd i et gammelt hus noen har dødd i... Huff..
Antall ord: 189
Hide post links |