Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ A Haunting - program på discovery
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
A Haunting - program på discovery
Jeg så a haunting in connecticut (eller hvordan det stedsnavnet skrives) på discovery for en knapp uke siden. A haunting er en ny serie som beskriver og gjenfilmatiserer hus hvor det har gått igjen ånder og hendelser deromkring. Autentiske mennesker snakker om hendelsene, og akkurat i denne historien var de anonymisert. (hvilket gjorde det hele mye mer troverdig) :mozilla_surprised:
Fordi det var så mye snakk om gud og at huset var en åpen port til helvete, det var snakk om demoner som besatt ett av familiemedlemmene ( og når sant skal sies så var det som tatt ut av en skikkelig grøsser), lurer jeg på om virkelighetens ånder ikke bare er mennesker som ikke har klart å passere over. Har et inntrykk av at dem egentlig ikke vil noen noe vondt... de føler bare at noen har tatt over deres hjem, ikke skjønner at de er døde osv
Spørsmålet mitt her blir da .... kan man bli demonbesatt... ? i følge programmet kunne demonbesetting føre til en evt død. dette syns jeg er merkelig, hva ville de tjene på å drepe folk? Er dette muligens et produkt av superfanatisme.. de er jo kjempe kristne over there (dette var fra en amerikansk familie som dere sikkert har skjønnt, men nevner det for ordensskyld)... jeg personlig er ikke kristen... og derfor må jeg naturlignok stille meg selv noen spørsmål. Krusifikser og ting ble jo tatt ned fra veggene uten at noen skjønte noe.... så da må det jo være en gud da ? hvis denne historien var sann
dessuten... åndene ble sure når prestene kom og chantet salmer til dem, jeg ahr ikke intrykk av at ånder blir sure på medier som kommer og skal snakke med dem... kanskje det er en sammenheng der... at de bare vil snakke med noen som forstår dem?
Uansett så er det ultimate spørsmåle om jeg har noe å frykte ... sover særdeles lite om nettene .. så derfor trenger jeg noen seriøse svar ...
kan man bli demonbesatt?
finnes det onde ånder som bare har som oppdrag å gjøre folk redde og misserable?
hvordan kan man evt unngå dem ?
hilsen søvnløse eileen
Fordi det var så mye snakk om gud og at huset var en åpen port til helvete, det var snakk om demoner som besatt ett av familiemedlemmene ( og når sant skal sies så var det som tatt ut av en skikkelig grøsser), lurer jeg på om virkelighetens ånder ikke bare er mennesker som ikke har klart å passere over. Har et inntrykk av at dem egentlig ikke vil noen noe vondt... de føler bare at noen har tatt over deres hjem, ikke skjønner at de er døde osv
Spørsmålet mitt her blir da .... kan man bli demonbesatt... ? i følge programmet kunne demonbesetting føre til en evt død. dette syns jeg er merkelig, hva ville de tjene på å drepe folk? Er dette muligens et produkt av superfanatisme.. de er jo kjempe kristne over there (dette var fra en amerikansk familie som dere sikkert har skjønnt, men nevner det for ordensskyld)... jeg personlig er ikke kristen... og derfor må jeg naturlignok stille meg selv noen spørsmål. Krusifikser og ting ble jo tatt ned fra veggene uten at noen skjønte noe.... så da må det jo være en gud da ? hvis denne historien var sann
dessuten... åndene ble sure når prestene kom og chantet salmer til dem, jeg ahr ikke intrykk av at ånder blir sure på medier som kommer og skal snakke med dem... kanskje det er en sammenheng der... at de bare vil snakke med noen som forstår dem?
Uansett så er det ultimate spørsmåle om jeg har noe å frykte ... sover særdeles lite om nettene .. så derfor trenger jeg noen seriøse svar ...
kan man bli demonbesatt?
finnes det onde ånder som bare har som oppdrag å gjøre folk redde og misserable?
hvordan kan man evt unngå dem ?
hilsen søvnløse eileen
Antall ord: 372
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Teoretisk ja, men det er lite trolig. Man blir besatt når man bruker ouija også.kan man bli demonbesatt?
Mange, men ikke alle er ånder. Akkurat som i det programmet du så. Det var ikke en ånd.finnes det onde ånder som bare har som oppdrag å gjøre folk redde og misserable?
Igrunn ikke noe å gjøre. Bare pass på å ikke tenke på dem og invitere dem.hvordan kan man evt unngå dem ?
Ånder som snakker med medier kommer frivillig. Her var det presten som kom og blandet seg borti. Dessuten er det forskjell på menneskeånder og demoner.dessuten... åndene ble sure når prestene kom og chantet salmer til dem, jeg ahr ikke intrykk av at ånder blir sure på medier som kommer og skal snakke med dem... kanskje det er en sammenheng der... at de bare vil snakke med noen som forstår dem?
Antall ord: 148
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Nov 2005 10:00
- 18
Så faktisk akkurat Haunted in Georgia, var vel ikke noe hyggelig program, men veldig interessant. Her var det først dattera i huset som hadde en eldre mann som venn. Fantasivenn trodde foreldrene helt de ved en tilfeldighet fant samme navnet som dattera kalte mannen på et ark.
Dette utviklet seg mer og mer over årene. De fikk en datter til som også så ånder, også moren merket uforklarige ting. Eksperter, prester og medium kom inn i bildet. Varte vel to timer det programmet, var ikke helt våken, så fikk ikke med meg alt, men spennende var det i hvert fall. Mediumet fortalte omtrent det samme som den eldste dattera i huset. Ei snill gammel mann som passet på familie, ei jentunge som ikke gjorde stort bry, så to eldre herrer som ikke var noe hyggelig og en mørk skikkelse av en ung mann som var alt annet enn hyggelig...
Fikk ikke med meg alt på slutten dog...
Dette utviklet seg mer og mer over årene. De fikk en datter til som også så ånder, også moren merket uforklarige ting. Eksperter, prester og medium kom inn i bildet. Varte vel to timer det programmet, var ikke helt våken, så fikk ikke med meg alt, men spennende var det i hvert fall. Mediumet fortalte omtrent det samme som den eldste dattera i huset. Ei snill gammel mann som passet på familie, ei jentunge som ikke gjorde stort bry, så to eldre herrer som ikke var noe hyggelig og en mørk skikkelse av en ung mann som var alt annet enn hyggelig...
Fikk ikke med meg alt på slutten dog...
Antall ord: 160
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Aug 2004 00:29
- 20
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
Jeg så også Haunting in Georgia.
Programmet begynte ganske greit da, med hun lille jenta Heidi, som fant seg en "spøkelsesbestefar". Så etterhvert så hun, som du skriver flere spøkelser. Både gode og vonde.
Jeg begynte også å bli trøtt på slutten av programmet, men fikk med meg at familien aldri kommer til å bli kvitt spøkelser og ånder. Jentene har en tiltrekningskraft for ånder og spøkelser, som de sannsynlig kommer til å ha hele livet. Det viste seg at de hadde arvet egenskapene etter mormor og/eller morfar.
Men jeg syntes ikke programmet ble så troverdig etterhvert. Heid(før lillesøsteren ble født) og faren ble skadet av et spøkelse. Heidi hadde 3 paralelle kloremerker på kinnet, og faren hadde 3 likedane ca 10-15 cm ovenfor hofta. Begge fikk kloremerkene mens de sov. Minner meg litt om Nightmare on Elm Street...
Men det mest skremmende med programmet må være foreldrenes reaksjoner. Familien hadde nettopp flyttet inn i huset og kjente ikke naboene. Da "spøkelsesbestefaren" dukket opp første gang, spurte han Heidi om han skulle dytte henne i dissa som hang i treet i hagen foran huset. Jenta løp inn og fortalte dette til moren. Moren ble helt hysterisk, løp ut å så etter mannen. Men han var selvfølgelig borte. Så løper hun inn å ringer mannen sin. Han fyker hjem fra jobben. Løper inn og finner fram pistolen, og løper rundt huset med den.
Når neste spøkelse banker på døra, åpner Heidi. Hun går til moren og sier det står en mann med blod på skjorta utenfor døra. Moren finner tak i den største kniven hun har og løper ut med den. Men hun ser selvfølgelig ikke denne mannen heller.
Hva om han "spøkelsesbestefaren" hadde vært en nabo, gammel og litt senil? Eller spøkelset med blod på skjorta hadde vært en mann som hadde hatt et uhell, og kom for å spørre om hjelp?
De hadde jo risikert å blitt drep.
Så jeg tror denne dokumentaren var en del overdrevet, eller oppdiktet.
Programmet begynte ganske greit da, med hun lille jenta Heidi, som fant seg en "spøkelsesbestefar". Så etterhvert så hun, som du skriver flere spøkelser. Både gode og vonde.
Jeg begynte også å bli trøtt på slutten av programmet, men fikk med meg at familien aldri kommer til å bli kvitt spøkelser og ånder. Jentene har en tiltrekningskraft for ånder og spøkelser, som de sannsynlig kommer til å ha hele livet. Det viste seg at de hadde arvet egenskapene etter mormor og/eller morfar.
Men jeg syntes ikke programmet ble så troverdig etterhvert. Heid(før lillesøsteren ble født) og faren ble skadet av et spøkelse. Heidi hadde 3 paralelle kloremerker på kinnet, og faren hadde 3 likedane ca 10-15 cm ovenfor hofta. Begge fikk kloremerkene mens de sov. Minner meg litt om Nightmare on Elm Street...
Men det mest skremmende med programmet må være foreldrenes reaksjoner. Familien hadde nettopp flyttet inn i huset og kjente ikke naboene. Da "spøkelsesbestefaren" dukket opp første gang, spurte han Heidi om han skulle dytte henne i dissa som hang i treet i hagen foran huset. Jenta løp inn og fortalte dette til moren. Moren ble helt hysterisk, løp ut å så etter mannen. Men han var selvfølgelig borte. Så løper hun inn å ringer mannen sin. Han fyker hjem fra jobben. Løper inn og finner fram pistolen, og løper rundt huset med den.
Når neste spøkelse banker på døra, åpner Heidi. Hun går til moren og sier det står en mann med blod på skjorta utenfor døra. Moren finner tak i den største kniven hun har og løper ut med den. Men hun ser selvfølgelig ikke denne mannen heller.
Hva om han "spøkelsesbestefaren" hadde vært en nabo, gammel og litt senil? Eller spøkelset med blod på skjorta hadde vært en mann som hadde hatt et uhell, og kom for å spørre om hjelp?
De hadde jo risikert å blitt drep.
Så jeg tror denne dokumentaren var en del overdrevet, eller oppdiktet.
Antall ord: 359
Carpe noctem
Hide post links |
Jeg så det første programmet, som er beskrevet her.. fy å fy, snakk om creepy da.. jeg lå under dyna og lyden av nesten hele tiden jeg.. stakkars gutt.. Dette er deffinitivt den ekleste episoden jeg har sett av de hittil..
Jeg så også den Georgia episoden her, men jeg så ikke det siste 15 minuttene.. Mannen uten ansikt var jo skikkelig ekkel da.
Og til det du lurer på, så holder jeg med det Wiz sier.. Ikke alle er like glade fordi om de er ånder.. Noen er forvirret og sinna, de skjønner ikke at de er døde..
Jeg så også den Georgia episoden her, men jeg så ikke det siste 15 minuttene.. Mannen uten ansikt var jo skikkelig ekkel da.
Og til det du lurer på, så holder jeg med det Wiz sier.. Ikke alle er like glade fordi om de er ånder.. Noen er forvirret og sinna, de skjønner ikke at de er døde..
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2006 15:05
- 18
Det er omtrent som å si "ikke tenk på en kenguru", det er jo akkurat det du gjør hvis du hører noe sånt? Nå kommer ihvertfall ikke jeg til å sove trygt om nettene lengre.. "/>wiz skrev:Bare pass på å ikke tenke på demkan man bli demonbesatt?
Antall ord: 49
Hide post links |
Nei nei. Sorry, det var litt forenklet fra min side. Det jeg mente var positivt tiltrekker positivt og negativ tiltrekker negativt. Du kan tenke på det, men du må ikke bli besatt av det hvis du skjønner. Jeg synes heller ikke det er en god ide å snakke om demoner høyt. Jeg gjør aldri det, fordi det er saker man ikke vil ha kontakt med. Men samtidig så inngår det i mange samtaler og da bruker man andre navn.Zorba skrev:Det er omtrent som å si "ikke tenk på en kenguru", det er jo akkurat det du gjør hvis du hører noe sånt? Nå kommer ihvertfall ikke jeg til å sove trygt om nettene lengre.. "/>wiz skrev:Bare pass på å ikke tenke på demkan man bli demonbesatt?
Du kan fint ligge å fundere på åndeverden ol uten at de kommer og tar deg. Og hvis de kommer og tar deg så...ja, da har du jo fått en :mozilla_cool: opplevelse for livet
Antall ord: 169
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 08:36
- 20
- Har takket: 2 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mar 2006 14:08
- 18
- Lokalisering: Bærum
Når?
noen som vet når dette programmet går ?? :-S
Antall ord: 10
Cathrine
Hide post links |
Re: Når?
Jeg har fått med meg at det går søndager, og onsdager.. men det kan godt gå hver dag for alt jeg vet.. også pleier det å starte ett sted mellom 10 og 11 på kvelden og varer til 12 tiden.cthrn skrev:noen som vet når dette programmet går ?? :-S
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2005 16:47
- 18
- Lokalisering: Telemark
Dagens episode kl 22.00: Echoes from the Grave
Ron and Nancy are convinced that their new home is too good to be true: The historic Baltimore house is ideally suited to their budget and accommodating to their large family. Only the seller has doubts that they will be happy here. As they plan their future, he casually says, "I hope you’re good fighters."
At first, their fight is with the house itself. The electricity is unreliable. Faucets turn on and off for no reason. Objects move by themselves when no one is looking. The family tries to rationalize these strange occurrences, but Nancy perceives a more serious threat. An old woman, in historic clothing, appears to her in a dream… and laughs as the family tries to escape their burning home.
As the haunting grows more intense, the family learns that their house is a way-station between life and death… and they begin to ponder the stories they’ve heard about the previous owner, who nailed all of the windows shut.
Was she trying to keep something out? Or was something trying to keep her in?
Ron and Nancy are convinced that their new home is too good to be true: The historic Baltimore house is ideally suited to their budget and accommodating to their large family. Only the seller has doubts that they will be happy here. As they plan their future, he casually says, "I hope you’re good fighters."
At first, their fight is with the house itself. The electricity is unreliable. Faucets turn on and off for no reason. Objects move by themselves when no one is looking. The family tries to rationalize these strange occurrences, but Nancy perceives a more serious threat. An old woman, in historic clothing, appears to her in a dream… and laughs as the family tries to escape their burning home.
As the haunting grows more intense, the family learns that their house is a way-station between life and death… and they begin to ponder the stories they’ve heard about the previous owner, who nailed all of the windows shut.
Was she trying to keep something out? Or was something trying to keep her in?
Antall ord: 189
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
hvorfor det da ?^Idril^ skrev:A haunting er dødsteit...
Antall ord: 10
Hide post links |
^Idril^ skrev:A haunting er dødsteit...
Det interessante er ikke hva folk mener men hvorfor.
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19
- Lokalisering: Storsteinnes, Troms
mor mi liker slike ting mer enn meg, og derfor såg ho forrige episode sammen med meg. Vi fikk hvertfall gåsehud deluxe. Må nok se ikveld og bare fordi det er interessant. Jeg er redd for slikt...men samtidig må jeg se for jeg er nysgjerrig
Antall ord: 48
Hide post links |