Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr det hjelperne mine som sier ifra?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Svennis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 21 Nov 2005 23:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lier

Er det hjelperne mine som sier ifra?

Innlegg av Svennis »

Jeg er ikke den som kan si jeg føler ånder. Likevel har jeg flere ganger
oppsøkt steder hvor det "spøker". Jeg kan da stå der og kjenne etter i
kroppen, men likke merke noen forandring. Noen ganger er det likevel som om
noe sier meg at nå er det nok! Før kunne jeg bli grepet av en
slags panikkangst i slike tilfeller, men nå har jeg lært meg til å takle slike
hendelser med å rolig trekke meg tilbake, og forlate stedet.

Kan det være hjelperne mine som beskytter meg?

Jeg er ellers en person som gjennom arbeid er vant til tøffe situasjoner og
mørke avkroker, men enkelte ganger på slike "hjemsøkte" steder sier på en
måte kroppen min stopp og snu.
Antall ord: 130
Skal du være ærlig, så vær det!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Ja, jeg har tro på at det kan være hjelperne dine som beskytter deg.
Jeg påstår heller ikke at jeg er en av de som kan "føle" ånder, men jeg har opplevd en god del overnaturlige ting, og vil ikke si at jeg er kommet uskadet fra det...og da gjelder det min egen redsel for det ukjente...
Spesielt noen hendelser som skjedde da jeg var rundt 13-14 år, gjorde at jeg ble engstelig og nesten redd for min egen skygge, og da ba jeg hjelperne mine om å beskytte meg fra å oppleve slike ting, til jeg var klar for det. Og da mener jeg sterkere psykisk til å takle slikt.
Det hjalp veldig, og jeg har senere bare opplevd det som har gjort meg vell og som føles trygt innenfor dette området....

Så takk dine hjelpere for at de er der for DEG!!!!!! :mozilla_smile:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Når man får en slik slags angst som iallefall jeg får når jeg synes en plass er skummel, så er det jo tross alt et resultat av kjemiske reaksjoner og forandringer i kroppen at man føler. Det kommer ikke av ingenting om pulsen stiger og sansene skjerpes. Når man er i en slik tilstand er det ikke rart man lett blir redd av ingenting. Om en basehopper velger å tro at det er hjelperne som gir følelsen av adrenalinrusen, så handler det plutselig mer om tro enn viten. Om alle som er inne på temaet hjelpere her på forumet hadde sendt meg en privat melding der de skrev hva de personlig forbinder eller definerer som en hjelper, så hadde jeg nok fått ganske mange forskjellige svar. Det hele koker vel ned til hva du tror på en hjelper som. Jeg mener at alle har hjelpere om de velger å tro at de har en, ikke om man ikke tror. Jeg for min del har ikke noen trang til å tro det.

Tankene dine er jo uansett hjelpere etter definisjon, om du da ser på det å trekke deg unna som en hjelpende tanke.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

paraunormal skrev:Når man får en slik slags angst som iallefall jeg får når jeg synes en plass er skummel, så er det jo tross alt et resultat av kjemiske reaksjoner og forandringer i kroppen at man føler. Det kommer ikke av ingenting om pulsen stiger og sansene skjerpes. Når man er i en slik tilstand er det ikke rart man lett blir redd av ingenting. Om en basehopper velger å tro at det er hjelperne som gir følelsen av adrenalinrusen, så handler det plutselig mer om tro enn viten. Om alle som er inne på temaet hjelpere her på forumet hadde sendt meg en privat melding der de skrev hva de personlig forbinder eller definerer som en hjelper, så hadde jeg nok fått ganske mange forskjellige svar. Det hele koker vel ned til hva du tror på en hjelper som. Jeg mener at alle har hjelpere om de velger å tro at de har en, ikke om man ikke tror. Jeg for min del har ikke noen trang til å tro det.

Tankene dine er jo uansett hjelpere etter definisjon, om du da ser på det å trekke deg unna som en hjelpende tanke.
"ikke om man ikke tror", hva mener du med det, - at du ikke har noen hjelper(e), siden du ikke har noen trang til å tro det? :mozilla_smile:
Start en "tråd" (kalles det vel?) da, og ikke pm, så får vi se hva de fleste mener om hva en hjelper er....kan jo bli morsomt! :mozilla_smile:
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Innlegg av Minsinn »

Hva man velger å kalle det er vel egentlig opp til hver enkelt. Noen kaller de hjelpere, andre kaller de varslere, mens jeg kaller dem "forsynet". I min teori er det egentlig mindre viktig hvem det er, hovedsaken er at du blir varslet og hindret fra å gjøre ting eller oppsøke steder som ikke er bra for deg. :mozilla_cool:
Har opplevd det samme som deg, har "fått beskjed" om å komme meg vekk, gå lengre til høyre, har blitt forsinket osv. Om det ville skjedd noe dersom jeg ikke fulgte "rådene" vet jeg ikke, men jeg føler meg trygg når jeg gjør det. Og til syvende og sist er det vel egentlig det det hele handler om, er det ikke? :mozilla_cool:
Antall ord: 128
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

Ja det kan vell være hjelperne som sender deg beskjed om at du skal trekke deg tilbake,
eller at du selv er sensitiv for åndelige ting....uten å vre helt klar over det.
At du føler energier
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Virker som dette er hjelpere som passer på og beskytter deg fra negative energier.
Det er bra å stole på de advarslene du får.Da får du et godt forhold til din hjelper.
Antall ord: 34
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det er fint. Da er det vedtatt på paranormal at det er hjelpere. Når så mange tror det så må det ligge noe mer i det.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Det er fint. Da er det vedtatt på paranormal at det er hjelpere. Når så mange tror det så må det ligge noe mer i det.
Hva tror du det er da, wiz? Jeg tenkte faktisk først og fremst psykologiske reaksjoner, men jeg kan ta feil.
Antall ord: 50
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Erfaringsmessig så vet jeg at hjelpere kommer veldig sjelden. Det har skjedd, men det er ytterst unaturlig.

Jeg heller mer mot at det er utvikling av intuisjon eller psykologiske reaksjoner. At man blir skeptisk selv av en eller annet grunn og tolker det som et indre varsel. Nå man blir redd eller skeptisk gir det utslag i magen eller brystet. Derfor vil den personen tolke de fysiske signalene som om de kom før frykten. Jeg tror det er motsatt. Man blir faktisk redd først.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

>wiz skrev:Erfaringsmessig så vet jeg at hjelpere kommer veldig sjelden. Det har skjedd, men det er ytterst unaturlig.

Jeg heller mer mot at det er utvikling av intuisjon eller psykologiske reaksjoner. At man blir skeptisk selv av en eller annet grunn og tolker det som et indre varsel. Nå man blir redd eller skeptisk gir det utslag i magen eller brystet. Derfor vil den personen tolke de fysiske signalene som om de kom før frykten. Jeg tror det er motsatt. Man blir faktisk redd først.
Enig med deg. Jeg tror heller ikke hjelpere og guider bare dukker opp sånn ut av det blå. Dessuten finnes tross alt langt farligere situasjoner, enn hjemsøkte hus. Men som sagt, jeg kan ta feil.
Antall ord: 125
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Er det hjelperne mine som sier ifra?

Innlegg av snuppedilla »

Svennis skrev:Jeg er ikke den som kan si jeg føler ånder. Likevel har jeg flere ganger
oppsøkt steder hvor det "spøker". Jeg kan da stå der og kjenne etter i
kroppen, men likke merke noen forandring. Noen ganger er det likevel som om
noe sier meg at nå er det nok! Før kunne jeg bli grepet av en
slags panikkangst i slike tilfeller, men nå har jeg lært meg til å takle slike
hendelser med å rolig trekke meg tilbake, og forlate stedet.

Kan det være hjelperne mine som beskytter meg?

Jeg er ellers en person som gjennom arbeid er vant til tøffe situasjoner og
mørke avkroker, men enkelte ganger på slike "hjemsøkte" steder sier på en
måte kroppen min stopp og snu.
syns det er fint jeg at du lytter til den indre stemmen uavhengig av om det er hjelpere eller intuisjonen.. fordi det kan være en grunn og denne muligens går på beskyttelse.. spørsmålet er vel hvem ligger bak disse stemmene :) ja det kan fint være hjelpere, men det kan også være dine antenner eller at du har fått en vanereaksjon på slik steder. at du automatisk får advarsel selv om det kan hende det ikke er noe vondt i vente. uansett.. tryggest å følge de da :mozilla_wink:
Antall ord: 228
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Er det egentlig er forskjell på "hjelpere" og andre instanser? Hvis nei, er det da sannsynlig at hjelpere funker på den måten mange her inne beskriver?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

>wiz skrev:Er det egentlig er forskjell på "hjelpere" og andre instanser? Hvis nei, er det da sannsynlig at hjelpere funker på den måten mange her inne beskriver?
andre instanser? he he... hva mener du.. får meg til å tenke på "åndelig politi.. åndelig avdeling" he he
Antall ord: 48
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links