Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerErkeenglene og diverse

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Marie d´Ponnè
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 02 Feb 2006 00:45
18

Innlegg av Marie d´Ponnè »

Uansett hvem man ber om hjelp fra i forbindelse med healing, så håper jeg det er gode makter. Og hvorfor ikke engler da.......
Hvem har sagt at du må tro på det som står i Bibelen for å tro på engler. Hvem har sagt at du må tro på det som står i Bibelen for å tro på en Gud, eller noen av de andre i persongalleriet du henviser til. Tro er noe du har inne i deg selv. Din egen overbevisning.
Og har man kommet langt nok opp i gradene, så er man nok inne i noenlunde samme tankebaner som andre på samme nivå.

Og tror man på engler, så kan det også være greit å vite at det i følge kabbalistisk tro finnes 72 engle-energier. Som alle står for healing. :mozilla_innocent:
Antall ord: 136
Marie d´Ponnè

Sannheten kom ikke naken til verden,
den kom i typer og bilder.
Man inntar ikke sannheten
på noen annen måte...
Den søkende må tre inn i sannheten
gjennom bildet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Her kan dere lese om de mest kjente formene for "kristus". Jesus var en person, kristus var hans ånd(høyerestående vesen) slik jeg ser det utifra ett gnostisk esoterisk synspunkt. Dette blir opp til hver enkelt å finne ut for dem selv, men iallefall så legger jeg ut en link så folk kan lese de forskjellige meningene om Kristus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Christ#Full_etymology

Også litt å tenke over:
Det har etterhvert blitt ufattelig mange veier til "Rom", og jeg vil tørre og påstå at det meste man leser rundt om er løst tankespinn som bare forvirrer, og ikke fører fremover i noen form for åndelig arbeid.
Spirituellt arbeid har eksistert i tusener av år, og tidligere så var det forbeholdt kun ett fåtall personer innen ett lukket og avgrenset område som gjorde at hemmelighetene bak livets mysterier holdt sin form.
Men så dukket det opp de som ikke tok det spirituelle arbeidet fullt så seriøst, og de begynnte å plukke ut det de likte, og fjernet det de ikke likte, noe som igjen førte til at nye livssyn, religioner og magiske sirkler ble dannet.
Nå de siste 50-100 årene har det tatt helt av, og det har vært en eksplosiv og kaotisk vekst innenfor det såkalte "åndelige". Dette har desverre ført til(spesielt i den vestlige verden) at ingen lenger har begrep på hva åndelighet er, og at alt er "tillatt" sålenge det er snakk om "den andre siden". Alle aktører på det "åndlige marked" lover gull og grønne skoger, mens ingen leverer. Informasjon er det ikke problem å finne i dag, men hvem har rett? Still dere kritiske og lytt til dere selv. De gamle mesterne hadde veldig mye nyttig å si for de som virkelig gidder å sette seg inn i deres budskaper. Etter New-Age strømmen så har det blomstret med pakkeløsninger på åndelighet. "Astral tivoli" kan være moro det, men hvor nyttig er det i lengden? tenk over det folkens. :)
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg vil påstå at både krefter og energier er noko vi menneska er i besittelse av sjølve, at vi kan trene opp dette og bruke det enten positivt eller negativt. At vi alle er ein del av naturen og difor påvirka av både naturen og universet.

Å seie at dette kjem fra engler, ånder eller gud viser vel egentlig bare kor lite mange skjønner av livet og den korte tida vi lever. Det samma gjeld for trua på ei sjel, eit høgare jeg eller reinkarnasjon. Vi vert heller ikkje leda eller styrt av universielle frekvenser. Alt dette er sutte-kluter for sarte personer som ikkje greie å takle livet utan skyggelapper for auga.(Og jo, mange tjener rått på desse sarte personane)

Åpenhet er ikkje bare å være åpen for alt du ser og opplever, åpenhet er og å tørre å fjerne skyggelappane, kaste sutte-kluten og sjå innover i deg sjølv til du kjenner deg i ett med naturen.(Gratis, men eg burde vel skrive ei bok om det, miksa saman mange fine ord iblanda litt vitenskaplig kvasilære med eit enda meir djuptgåande svadaspråk, samt trekke inn noko av det alle allereie trur på av religiøse tilsnitt, forme det som ei fortelling om "da eg besøkte meg sjøl i naturen utan fikenblad" med tilslørte seksuelle undertoner og titulere meg med ein eller anna doktorgrad, dr phil cand ahlt)
:D
Antall ord: 242
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Å seie at dette kjem fra engler, ånder eller gud viser vel egentlig bare kor lite mange skjønner av livet og den korte tida vi lever. Det samma gjeld for trua på ei sjel, eit høgare jeg eller reinkarnasjon. Vi vert heller ikkje leda eller styrt av universielle frekvenser. Alt dette er sutte-kluter for sarte personer som ikkje greie å takle livet utan skyggelapper for auga.(Og jo, mange tjener rått på desse sarte personane)
Og hva gjør deg til en så spesiell person madjava at du vet mer om slikt enn folk har gjort i årtusener? Jeg har ennå ikke skjønt din misjonering her inne på forumet. Om du virkelig har ett ønske om å oppleve paranormale hendelser, så kanskje du selv burde kaste dine egne skyggelapper, logge av forumet en stund og prøve å finne deg selv. Dette handler ikke om penger, og hver gang du nevner ordet penger og at folk tjener på deg, så sier det bare meg at du selv har blitt lurt opp i stry av nettop det jeg snakka om. Prøv å gjøre rede for deg på en litt bedre måte enn å si at folk har vært idioter i flere tusen år, og at du sitter på svaret om at det ikke finnes noe mer. Hvem sitter på skyggelappene her?
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Horus^ skrev:
Å seie at dette kjem fra engler, ånder eller gud viser vel egentlig bare kor lite mange skjønner av livet og den korte tida vi lever. Det samma gjeld for trua på ei sjel, eit høgare jeg eller reinkarnasjon. Vi vert heller ikkje leda eller styrt av universielle frekvenser. Alt dette er sutte-kluter for sarte personer som ikkje greie å takle livet utan skyggelapper for auga.(Og jo, mange tjener rått på desse sarte personane)
Og hva gjør deg til en så spesiell person madjava at du vet mer om slikt enn folk har gjort i årtusener? Jeg har ennå ikke skjønt din misjonering her inne på forumet. Om du virkelig har ett ønske om å oppleve paranormale hendelser, så kanskje du selv burde kaste dine egne skyggelapper, logge av forumet en stund og prøve å finne deg selv. Dette handler ikke om penger, og hver gang du nevner ordet penger og at folk tjener på deg, så sier det bare meg at du selv har blitt lurt opp i stry av nettop det jeg snakka om. Prøv å gjøre rede for deg på en litt bedre måte enn å si at folk har vært idioter i flere tusen år, og at du sitter på svaret om at det ikke finnes noe mer. Hvem sitter på skyggelappene her?
Du drar sitatet ut av samanhengen og skaper ein illusjon om kva dette sitatet uttrykker. Det vert feil for meg, og eg syns heller du skal sjå på sitatet som mine meininger, enn å la det gå inn på deg personlig. Det er heller ikkje nødvendig å legge opp til at det er eg som hevder at "folk har vært idioter i flere tusen år". Det får du stå for sjøl.
Elles vil eg påpeike at eg ser på evner som ein del av menneskenaturen og ikkje som noko igangsatt av engler eller noko anna utanfrå. Kanskje eg er for jordnær i mitt livsyn, men at det skulle provosere så mykje at du helst ser at eg tek ferie fra forumet og finn meg sjøl, det seie vel meir om kva fundament du bygger livet ditt på.
Antall ord: 367
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Å seie at dette kjem fra engler, ånder eller gud viser vel egentlig bare kor lite mange skjønner av livet og den korte tida vi lever.
Mange skjønner vel kanskje lite av verden, men hvem kan si det er de som snakker om engler, ånder eller gud? Kanskje vi som tror og har opplevd slikt, vet mer om verden, enn du som sier du ikke har opplevd slikt. Her sier du at du vet mer om livet, enn vi som tror på engler, gud og ånder.
Vi vert heller ikkje leda eller styrt av universielle frekvenser. Alt dette er sutte-kluter for sarte personer som ikkje greie å takle livet utan skyggelapper for auga.
Hva vet du om vi blir styrt av universelle frekvenser og lover? Det som provoserer, er det at du presterer å generalisere alle som tror på høyere makter til personer med suttekluter, som ikke klarer å takle livet uten skyggelapper. Hva vet du om at vi er sarte personer som ikke klarer å leve livet uten den oppfatningen vi har gjort oss?

De sitatene jeg dro frem der sier vel igrunn sitt. Kaster du stein i glasshus, så må du bare forvente at folk reagerer.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

Re: Erkeenglene og diverse

Innlegg av Kittana »

snuppedilla skrev:Jeg hører en del forbinder engler som mickael, gabriel og rafael med hjelpere, guider og healingenergi...

blir dette gjort med base i bibelsk tro... hvordan kan dette henge sammen... hvordan har det seg at noen er mer velansett og har slike høyerestående hjelpere/guider og at noen letter kan påkalle såkalte christus, maria og diverse erkeengelfrekvenser til hjelp i å heale.. er det reelle engler, jesus etc .. eller bare benevnelse på kraften/hjelpen etc..?

sliter litt med hvordan folk kan bruke slike navn når de ellers har frigjort seg fra bibelen når det er liksom bibelen som har eierskapet på dette persongalleriet og deres kraft... hvordan greier folk å koble dette sammen til en egen/felles tro...

får litt sånn; mikse og trikse så har du noe fint noe du kan tro på?

jeg er lutter øre til de som har noe å tilføye min undring og nysgjerrighet på dette...

på forhånd tusen takk :)

Hei !
Alle religioner på hverdens basis har en sammen heng i hverandre.anbefalt bok til dette temaet er : verdens religioner .

Mvh Kira
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Engler

Innlegg av kaja43 »

Forstår godt folks skepsis til å forholde seg til alle begreper som blir brukt og som vi i Norge relaterer til bibelen. Det er mange av oss som ikke har ett særlig godt forhold til kristendommen eller andre religioner for den saks skyld. For meg er det å jobbe åndelig veien for igjen å åpne seg for den universelle kjærligheten og ser en på religionenes historie så er det vel mer de selvopphøyde og fordømmende tonene en hører og ikke den universelle nestekjærligheten.
Med ett sånt ståsted var jeg også veldig skeptisk til dette med Gud, Kristus og engler.
Men jeg er ett åpent menneske og ble nysgjerrig....det er en god egenskap tror jeg......
Så jeg startet å studere esoterien og å jobbe målrettet innover i meg selv. Og plutselig en dag så klarte jeg forstå nettopp det som er nevnt her. At ingen religion eller trosretning har enerett på disse navnene....og for meg er det blitt nettopp det....navn på forskjellige energier som jobber på de indre planer på forskjellige frekvenser. Det er noe som jobber sammen med oss og som vi alle kan kalle på og få hjelp av. Det er ingen sutteklut eller krykke jeg må ha for å klare livet. Det er en styrke og en berikelse i tillegg til alt det andre jeg er.
Det ble også spurt hvordan det kan ha seg at noen er mer opphøyd enn andre, både her på jorden og i universet. For meg blir det feil å si at det er sånn, forde vi alle er like verdifulle i kraft av den vi er. Men jeg tror at vi alle går en evolusjonsvei hvor vi lever mange liv her på jorden for å kunne lære oss hva lidelse og smerte er. Når vi har lært alt vi trenger for den jobben vi har så er vi klare til å slippe smerten og kun vite hva andre går gjennom uten å måtte oppleve det mer. Det er dette som gjør at vi får utvidet vår bevissthet og ser ting klarere for hvert utviklingstrinn vi er villig til å gå. Erkeenglene og Mestrene har gått denne veien ferdig og har defor ett høyt bevissthetsnivå, noe som gjør at de er istand til å hjelpe oss som fortsatt strever på den måten vi trenger det best akkurat nå. De som driver med healing er jo avhengig av å stole på dette, selv om det ikke er alle som er kommet dit at de er bevisst det. Hva om det ikke var sånn og healingenergiene bare ble kanalisert av noen som var på vårt nivå? Uten innsikt i hva det bestemte menneske kunne tåle og trenger?Det er grunnen til at noen er "høyere oppe" enn andre. De er ikke mer hvert, bare mer utviklet om du vil.
Og sånn er det med alle oss mennesker også.
Spørsmålet om hvorfor noen får høyere frekvens av hjelp enn andre er ganske enkelt at 1. De har tatt på seg en stor oppgave før de gikk ned i livet og dermed trenger bedre veiledning for å klare denne oppgaven
2. De viser at de er villige til å gjøre denne oppgaven målrettet og med full tyngde. Det er jo akkurat som her på jorden. Tenk deg at du skal hjelpe noen som sliter med skolearbeidet f.eks Hvor mye energi du er villig til å legge i denne hjelpen kommer an på hvor engasjert den du hjelper er.
Så var det dette med navnene. Om en jobber med healing og aktivt bruker energiene så forstår en forskjellen på f.eks Maria og Kristus. Det er rene energier på forskjellige frekvenser og som derfor kan hjelpe med forskjellige ting. En erfaren healer som jobber med dette kjenner når de forskjellige er nødvendig. Maria er som vi kjenner det mild og kjærlig og kommer forsiktig inn å løser opp. Kristus er mer kraftfull og trneger dypere inn i blokkeringer. Prøv å kall på de når du healer så vil du etterhvert få kontakt å kjenne forskjellen.
For meg er dette den store forskjellen på en god og en mindre åpen healer.
Den som er så senstiv at den kan skille på energiene og vite når de forskjellige trengs vil kunne hjelpe mye mer enn en som bare legger hendene på og håper at det skjer noe bra.
Men vi kan også heale med vår egen eterkraft så derfor kan vi alle gi energi som den andre føler strømmer og dermed overføre energi. Og det er nettopp det det er, ikke healing i den forstand at det hjelper på dype blokkeringer.
Antall ord: 797
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !