Drømmer, NDO & ut av kroppenMann i sofaen

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Tilleggs opplysninger: Min kamerat ble "redd" av denne skikkelsen. Man blir vel ikke redd av sine egne hjelpere asbjørn? Tven sto på og alt lyset var på i stuen. Han som "så" skyggen tror ikke på spøkelser o.l overhodet.
Antall ord: 42
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BMFLEX skrev:Tilleggs opplysninger: Min kamerat ble "redd" av denne skikkelsen. Man blir vel ikke redd av sine egne hjelpere asbjørn? Tven sto på og alt lyset var på i stuen. Han som "så" skyggen tror ikke på spøkelser o.l overhodet.
det er ikke automatisk at det er hjelpere, men er man ikke vant til slikt så kan hva som helst skremme vannet av en.. så jeg vil heller ikke utelukke at det var en hjelper som skremte vannet av kompisen din. fordi man går jo ikke rundt vanlighvis og stifter bekjentskap med noe annet enn det du kan se med det blotte øyet..

og å se en hjelper er ikke alltid med en gang noe du vet er godt.. jeg hadde også blitt
skremt hvis jeg ikke hadde hatt noe særlig kjennskap til slike ting om jeg så en engel hehe... og om jeg hadde hatt kjennskap ville jeg kanskje til og med da tissa på meg av redsel he he..

bare noen tanker...
Antall ord: 169
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snuppedilla skrev:Asbjørn! har et spørsmål til deg:

finnes det en forklaring på natt og dag i forhold til dette..?
Jeg tror forskjellen ligger i at når du mediterer ( dag ) så styrer du selv de intrykkene på en annen måte enn når du sover ( natt).
Det at du opplevdte de "fremmede frekvensene" , kan være akkurat det, du mottok inntrykk og bilder som de andre egentlig var kanaler for. Og da kan bildene ha blitt forvrengt.

Dessuten ; om natten når DU sover, så vil de intrykkene du får være mer filtrert av Guider / Hjelpere enn hva som skjer når du mediterer.
Da styrer du nemlig mye bevisst, og da er det og opp til deg å blokkere ( som hjelperene gjør når du sover).

Det er hva jeg tror, men jeg skal jo ikke påstå at det er slik, da... ;-)

Asbjørn
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BMFLEX skrev:Tilleggs opplysninger: Min kamerat ble "redd" av denne skikkelsen. Man blir vel ikke redd av sine egne hjelpere asbjørn? Tven sto på og alt lyset var på i stuen. Han som "så" skyggen tror ikke på spøkelser o.l overhodet.
Har du aldri blitt skremt av noen av dine nærmeste - UTEN at de var ute for å skremme ?

Idet du går inn i et rom , møter du helt uventet et annet familiemedlem på vei ut ?
( du trodde vedkmmende var på jobb, f.ex... )

Poenget er at det uventede kan du bli skremt av uansett om det så er kjæresten som forårsaker det.... Og det er somsagt ikke nødvendigvis hensikten å skremme heller...

Han som satt i sofaen, KAN ha vært hjelperen til ham som sov, og passet på.
Normalt skal han være usynlig, men imellom sovende / våken tilstand, KAN bevisstheten få synsintrykk via sjelen.. tror jeg, og da...

Kameraten din forventet IKKE å se en for ham fremmed person i sofaen ( som kansje tilogmed satt tilbakelent og stirret på ham, føflekk på ene kinnet osv... ( ?? )
Derfor skvatt han ... og ikke mindre når den han så plutselig ikke var i rommet engang ?

MEN : Det BEHØVER ikke å ha vært en hjelper, hva/hvem var det da for en ?

Asbjørn
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

vi er vel alle redd for ting man ikke vet hva er..disse tingene skjer jo så pluttselig.
har lest at ved søvnlammelser følger det ofte synsforstyrrelser ol når det skjer..?
men hver gang jeg har opplevd disse tingene er jeg helt klar i hodet men det er kroppen som ikke fungerer..første gangen virket det som jeg jikk ut av kroppen å var oppe i taket å på tur ut av vinduet,jeg ble livredd å tenkte jeg kunne jo ikke dra ut for sønnen min ble jo alene.men" tanker" kom inn i hodet mitt å sa at de passet på han så jeg skulle ikke være redd..men etter noe som lignet en evighet kom jeg inn i meg selv til slutt.
er det da noen som vil gi meg informasjon om noe? eller er det bare jeg som er gal :mozilla_smile: :mozilla_smile: er det hjelperne mine som prøver å kommunisere da?
synes det er mest skummelt for man ikke hvet hva det er...
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BMFLEX »

Asbjørn skrev:
Har du aldri blitt skremt av noen av dine nærmeste - UTEN at de var ute for å skremme ?

Idet du går inn i et rom , møter du helt uventet et annet familiemedlem på vei ut ?
( du trodde vedkmmende var på jobb, f.ex... )

Poenget er at det uventede kan du bli skremt av uansett om det så er kjæresten som forårsaker det.... Og det er somsagt ikke nødvendigvis hensikten å skremme heller...

Han som satt i sofaen, KAN ha vært hjelperen til ham som sov, og passet på.
Normalt skal han være usynlig, men imellom sovende / våken tilstand, KAN bevisstheten få synsintrykk via sjelen.. tror jeg, og da...

Kameraten din forventet IKKE å se en for ham fremmed person i sofaen ( som kansje tilogmed satt tilbakelent og stirret på ham, føflekk på ene kinnet osv... ( ?? )
Derfor skvatt han ... og ikke mindre når den han så plutselig ikke var i rommet engang ?

MEN : Det BEHØVER ikke å ha vært en hjelper, hva/hvem var det da for en ?

Asbjørn
Ja, det er kanskje noe i det.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Asbjørn skrev: kan være akkurat det, du mottok inntrykk og bilder som de andre egentlig var kanaler for. Og da kan bildene ha blitt forvrengt.
Asbjørn
hvem er de andre her? andre mennesker?
Antall ord: 36
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

snuppedilla skrev:
Asbjørn skrev: kan være akkurat det, du mottok inntrykk og bilder som de andre egentlig var kanaler for. Og da kan bildene ha blitt forvrengt.
Asbjørn
hvem er de andre her? andre mennesker?
Ja, andre mennesker som egentlig skulle være mottakere.
Når vi har "radioen på" - dvs vi tar inn frekvenser, så kan frekvenser som ikke er riktig justert bli helt forvrengt.
Vi kan BEGGE høre på P2 samtidig, - ja faktisk kan alle som er innen rekkevidde høre på P2.

Eksempel :
Ta ett tv-bilde.
Idet du skrur justeringen av frekvensen ut av stille, blir bildet forvrengt, og tilslutt ender du med snø ( ingenting / bakgrunnsstøy ).

Husk at noen mennesker kan føle andre menneskers reaksjoner, ( i våken tilstand).
Hva hvis de "våkne " filterene ikke jobber godt nok når du sover ? ( eller er i halvsøvne )

Her er eksempler (tatt i full fart i kveld...) :
Disse er tatt ved hjelp av å endre formatet i opptaket ( fikk tilsendt fra en skype-venn...)
PAL ( norsk System)
NTSC (Amerikansk system)
SECAM (Mellomeuropeisk format.)
Eksempler på feil mottak :
Her er ett mottatt i det ene formatet:
Merk at her er fargene HELT feil
Bilde

Og Ett mottatt i det andre formatet.
og her mangler fargene...
Bilde

Her er det primært fargene som blir feil, men det er jo gale nok, ikke sant ?
Bildene her er ikke vist i Norsk fomat...
mvh Asbjørn
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Nå skal ikke jeg komme med bastante utsagn om at slik er det, og slik er det ikke, men heller dele ett syn på saken som har vært akseptert i lange tider innen forskjellige esoteriske system.Uten å gå for mye inn på detaljer og slikt rundt dette fenomenet, så skal jeg prøve å gjøre det enklest mulig.

Når vi har en søvnparalyse så er vi i en tilstand hvor bevisstheten vår er på det eteriske bevissthetsplan/dimensjon. Dette er det "planet" hvor klarsynte får kontakt med avdøde, får syner og visjoner, etc etc. Dette planet ligger mellom vår fysiske tilstedeværelse og astralplanet(som er knyttet våre følelser), som vi besøker hver natt når vi drømmer. Det som skjer når man opplever en søvnparalyse er at man "setter seg fast" imellom drømmeland(astrale) og vår fysiske verden, og får ett glimt av "den andre siden" som mange liker å kalle den.

Tilleggsopplysning:
Det er også her i den eteriske "dimensjonen" man kommer i kontakt med laverestående jordbundne ånder og vesener ved bruk av ouija brett og andre former for kanalisering.
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Oj,både skremmende og spennende på en gang."Feil" tidspunkt å lese det på når alle sover-er litt "husredd". :mozilla_oops: Har jo opplevd søvnparalyse,men ikke "sett" noen/noe i forbindelse med det.Fikk følelsen av å skulle "lette",forsvinne i full fart mot taket.Ble redd nok.
Tror jeg hadde blitt like vettskremt om jeg så noen så tydelig som vennen din,BMFLEX.(Skygger/omriss har jeg sett,men blåst av det.) Fine svar fikk du ,hjalp meg litt også.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BMFLEX »

Ja, mye bra svar. Takk for det. Skal si ifra hvis han nevner at han har opplevd noen nye episoder.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

piara skrev:heisann
det var vel dette temaet som fikk meg til å begynne å lete på nett for å få svar på slike opplevelser..har hatt det noen ganger mens jeg nettopp har lakt meg..slik fant jeg denne siden:)
min siste opplevelse var at jeg våknet av at noen lå oppå meg og holdt rundt meg,trodde det var sønn min men så jikk det rundt i hode på meg..kjentes ut som alt av energi ble sugd ut av meg..ba det om å forsvinne men ble liggende som lam å kunne ikke røre meg..etter en stund sovnet jeg men våknet på nytt av en skikkelse sto på siden av sengen min..akkurat som den skikkelsen hadde tatt så mye energi fra meg at den hadde blitt stor?
leste litt om søvnlammelser å at man kunne oppleve slike ting i forbindelse med de?
var til en spåkone en gang å hun mente jeg hadde kontakt med øvre makter som hun sa,å måtte lære meg å utvikle meg,det var derfor jeg hadde slike opplevelser?
helt erlig vet jeg ikke hva jeg skal tro,men det er ikke noe behagelig når det skjer..så jeg håper å finne en forklaring på det da..
Dette kalles søvnparaplyse.. Det er da vanlig å halusinere og samtidig føle at du er lammet og å ikke kunne bevege kroppen.. Dette pleier å skje like før eller etter at du sovner.. Det er mange temaer/innlegg om dette, er sikker på at du finner en god del om emnet!
Antall ord: 258
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

....ser jeg feil eller hva skjer?Sensurert m.m.?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BMFLEX »

snowfall skrev:....ser jeg feil eller hva skjer?Sensurert m.m.?
Lurer jeg på også. Hva kommer det av?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

er vel ikke lov å banne her lenger da...
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links