Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Angående EVP
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Angående EVP
Gjelds dette bare båndopptakere?
Muligens rart spørsmål, men kan det forekomme i forbindelse med andre elektriske apparater, som for eksempel en hårføner?
Muligens rart spørsmål, men kan det forekomme i forbindelse med andre elektriske apparater, som for eksempel en hårføner?
Antall ord: 27
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
-
- Standard bruker
- 19
For jeg pleier ofte å høre noen rope navnet mitt når jeg føner håret
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2005 00:59
- 19
- Lokalisering: Lillehammer
merksnodig, bruker og å høre mitt navn.. kan jo være innbilling!karina skrev:For jeg pleier ofte å høre noen rope navnet mitt når jeg føner håret
Antall ord: 31
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Så rart, du også?magdalena skrev:merksnodig, bruker og å høre mitt navn.. kan jo være innbilling!karina skrev:For jeg pleier ofte å høre noen rope navnet mitt når jeg føner håret
Jeg husker det helt fra jeg var liten, at jeg trodde noen andre hjemme ropte på meg.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Mar 2005 00:59
- 19
- Lokalisering: Lillehammer
Har også opplevd det, må bestandig snu mæ etter lyden av d æ tror e navnet mett. spør alltid"ka d e?" de andre ser bare rart på mæ!karina skrev:Så rart, du også?magdalena skrev:merksnodig, bruker og å høre mitt navn.. kan jo være innbilling!karina skrev:For jeg pleier ofte å høre noen rope navnet mitt når jeg føner håret
Jeg husker det helt fra jeg var liten, at jeg trodde noen andre hjemme ropte på meg.
Antall ord: 85
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2005 13:56
- 19
- Lokalisering: Bergen
Jeg tror alltid telefonen ringer når jeg støvsuger. Men når jeg hører på musikk eller føner håret hører jeg at navnet mitt blir sagt!
Antall ord: 31
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
-
- Standard bruker
- 19
Hva er placeboeffekt?paraunormal skrev:placebo effekt? :mozilla_laughing:
Antall ord: 9
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Forskere er enige om at i all behandling er det to virksomme elementer. Den ene delen er legemiddelet eller det kirurgiske inngrepet. Den andre delen er de prosessene pasienten selv setter i gang gjennom forventningene til behandlingen.
Ordet placebo er latinsk og betyr «jeg vil behage». Det er navnet vitenskapen har gitt den behandlinga som ikke inneholder virksomme elementer. Forskere tror placeboeffekten oppstår på grunn av at det dannes en forventning hos pasienten. Forventningen setter i gang kroppslige prosesser som virker på sykdom eller symptomer.
Ordet placebo er latinsk og betyr «jeg vil behage». Det er navnet vitenskapen har gitt den behandlinga som ikke inneholder virksomme elementer. Forskere tror placeboeffekten oppstår på grunn av at det dannes en forventning hos pasienten. Forventningen setter i gang kroppslige prosesser som virker på sykdom eller symptomer.
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Så det han mente var at siden jeg har hørt om EVP, forventet jeg å høre noe, og dermed hørte jeg noe?JUNE skrev:Forskere er enige om at i all behandling er det to virksomme elementer. Den ene delen er legemiddelet eller det kirurgiske inngrepet. Den andre delen er de prosessene pasienten selv setter i gang gjennom forventningene til behandlingen.
Må nesten protestere der da, for jeg hadde aldri hørt om EVP da jeg var liten og fønet håret eller mamman min fønet håret mitt.
Antall ord: 142
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Hmfr...dette har eg heller ikkje opplevd. Verken når eg støvsuger eller bruker nokre andre elektriske duppedingser. Er dette noko som bare er hørbart når brukt elektroniske duppedings bråker over eit visst nivå?
Antall ord: 38
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
Verifisert
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2006 21:19
- 18
- Kjønn (valgfri): Dame
- Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
- Har takket: 49 ganger
- Blitt takket: 50 ganger
Hmm.. Hører stort sett bare musikk i hodet mitt når jeg støvsuger.
Men, det har nok sammenheng med at jeg som regel synger. Da også :mozilla_cool:
Men, det har nok sammenheng med at jeg som regel synger. Da også :mozilla_cool:
Antall ord: 30
Peace and love, Honey, Peace and love
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2006 18:17
- 18
- Lokalisering: Senja
- Blitt takket: 8 ganger
Jeg har også opplevd å høre at det blir ropt på meg, eller at telefonen ringer (uten at det skjer), både når jeg støvsuger eller hører på høy musikk.
Tror egentlig ikke at det er så merkelig dette...
Kanskje fordi jeg i disse situasjonene virkelig har opplevd at det var noen som ropte, og at telefonen har ringt, så forventer jeg at det skal skje igjen, og at jeg derfor er blitt veldig sensitiv på å gjenkjenne disse lydene...så mye at jeg noen ganger hører dem, uten at de er der.... Eller......? :mozilla_wink:
Tror egentlig ikke at det er så merkelig dette...
Kanskje fordi jeg i disse situasjonene virkelig har opplevd at det var noen som ropte, og at telefonen har ringt, så forventer jeg at det skal skje igjen, og at jeg derfor er blitt veldig sensitiv på å gjenkjenne disse lydene...så mye at jeg noen ganger hører dem, uten at de er der.... Eller......? :mozilla_wink:
Antall ord: 100
Mystica Eterna
Carpe diem quam minimum credula postero
Carpe diem quam minimum credula postero
Hide post links |