Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNå har jeg iallefall fått bekreftet...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Nå har jeg iallefall fått bekreftet...

Innlegg av Mysticool »

Sitter her og må skrive fra meg litt.
De siste ukene har vært ganske stressende her i huset mitt....ganske mye sprøtt har skjedd.
Det har jo fra tid til annen vært "aktivitet" i huset....men fra sent i høst (nov) og fram til nå omtrent har det vært mye uro.
Selv min far som ler av paranormale ting, reagerte litt ved førjulstider.
Han kom og spurte meg: Hørte du det tok i døra neda? Hørte du lyder fra kjellerstua?
Og far min hører dårlig, ser han nyhetene klarer han ikke engang høre TLF....
Jeg hadde ikke hørt noe da, for jeg satt og hørte musikk.
Men jeg sa ikke noe til det, lata som ikke noe.
Jeg er vandt til de sammen "fenomenene" som kommer og går:

- Dolokket i kjellern SMELLER igjen om natta (så å si hver natt).
- Et speil på veggen i stua svaier på seg (ingen vinduer, trekke eller noe i området...)
Dette speilet datt plutselig ned men jeg var på jobb for 3 uker siden.
-Gjestene mine føler seg overvåket og utrygge i kjeller der det er gjesteseng.
-Gjestebadet nede kan tempraturen svinge fælt, og man føler seg overvåket.
Studerer og tar bilder av flisebeleeget, masse "fjes" dukker opp.

Ba over noen venner her og "nevnte" at det til tider er uro i huset. Uten å si noe spesifikt. Skrev ned en liste med 5 punkter der JEG opplever aktivitet.
Sendte 3 av gjestene tundt i huset for å FØLE uten at noen sa eller snakka med hverandre. Og alle plukket ut de rette stedene. Spesielt ille er kjellerstua. Der sovesofaen står kunne færreste ha sovet alene.
Det var så ille her i midten av januar at jeg rømte huset i en uke.
Ringte en kompis i stavnager. Når han sover over her, sover han i 2 etasje på madrass, han har kun sovet i kejllern 1 gang, og sa at han ikke likte seg der.
Det er for over 2 årsiden. Jeg tenkte ikke mere over det.
Jeg fortalte han at det "spøker kanksje" i huset mitt.
Da ble han paff, fortalte at da han første gang sov hos meg i kejllern, følte han en kulde der han lå, og at noen stod over han og glodde på han og at han derfor ikke vil ligge nede. Samtidig følte han også en uro ved trappa opp til 2 etasje. Som han sa, jeg føler at det går folk opp og ned trappa, men bare kjenner det i kroppen, ikke at jeg ser og hører.
Så uten at jeg har sagt noe, så har flere av gjestene mine sagt til meg at det føler ditt og datt, der og der og som sagt kjellerstua i sovekroken.

Jeg må jo ta dette alvorlig. Mange av gjestene mine kjenner ikke hverandre og kommer til meg alikevel med disse opplevelsene.

Samtidig; Jeg tror ikke det er noe/noen som vil noe vondt HVIS det går igjen noen her i huset.
Mistenker kanksje bestemor som døde i 99, har som jeg skrev i profilen min sett bestemor et par ganger - skygger/konturen, og det må bare ha vært henne, liten og spe, rundt bølgete hode hår og litt krokat rygg.

MÅTTE bare lufte ut litt tanker.
Det har vært litt roligere her siste uka, men dolokket slamrer fortsatt hver natt, gjerne etter 01 tida...fra 1 til 2, en gang iblandt 3 ganger over en times tid.
Lyden er veldig karakteristsi og kan ikke misforståes med at veggen i huset slår seg i værskifte osv...
Har bedt folk smelle igjen lokket mens jeg hører på i andre enden av huset oppe i 2 etasje....Og det kan ikke taes feil av.

Akuratt det lever jeg greit med, selv om det ikke er spesielt hyggelig da.

Kan jo heller ikke prate med far, han tror vel det har rabla for meg.
Har bl.a. snakka mye med ei kollege (50 åra) og hu tror meg, for hu har opplevd et par ting selv for en del år tilbake.

HAR NOEN NOE RÅD FOR HVA JEG SKAL GJØRE, FOR DETTE ER SLITSOMT TIL TIDER.

Kveldshilsen fra Mysticool ;)
Antall ord: 730
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Legg ned dolokket...? Men det har du kanskje prøvd?

Kanskje du har en gjenganger i huset? En som gjør det samme hele tiden. (Faste rutiner). Men som ikke enser at dere er der.
Antall ord: 35
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

En annen ting. Dersom dette dolokket smeller så å si hver natt til omtrent samme tid, så kunne du jo satt opp et kamera? Så ser du fort hva som gjør at dette dolokket smeller.
Antall ord: 35
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kattøyne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 09 Feb 2006 21:22
18

Re: Nå har jeg iallefall fått bekreftet...

Innlegg av Kattøyne »

Mysticool skrev:Sitter her og må skrive fra meg litt.
De siste ukene har vært ganske stressende her i huset mitt....ganske mye sprøtt har skjedd.
Det har jo fra tid til annen vært "aktivitet" i huset....men fra sent i høst (nov) og fram til nå omtrent har det vært mye uro.
Selv min far som ler av paranormale ting, reagerte litt ved førjulstider.
Han kom og spurte meg: Hørte du det tok i døra neda? Hørte du lyder fra kjellerstua?
Og far min hører dårlig, ser han nyhetene klarer han ikke engang høre TLF....
Jeg hadde ikke hørt noe da, for jeg satt og hørte musikk.
Men jeg sa ikke noe til det, lata som ikke noe.
Jeg er vandt til de sammen "fenomenene" som kommer og går:

- Dolokket i kjellern SMELLER igjen om natta (så å si hver natt).
- Et speil på veggen i stua svaier på seg (ingen vinduer, trekke eller noe i området...)
Dette speilet datt plutselig ned men jeg var på jobb for 3 uker siden.
-Gjestene mine føler seg overvåket og utrygge i kjeller der det er gjesteseng.
-Gjestebadet nede kan tempraturen svinge fælt, og man føler seg overvåket.
Studerer og tar bilder av flisebeleeget, masse "fjes" dukker opp.

Ba over noen venner her og "nevnte" at det til tider er uro i huset. Uten å si noe spesifikt. Skrev ned en liste med 5 punkter der JEG opplever aktivitet.
Sendte 3 av gjestene tundt i huset for å FØLE uten at noen sa eller snakka med hverandre. Og alle plukket ut de rette stedene. Spesielt ille er kjellerstua. Der sovesofaen står kunne færreste ha sovet alene.
Det var så ille her i midten av januar at jeg rømte huset i en uke.
Ringte en kompis i stavnager. Når han sover over her, sover han i 2 etasje på madrass, han har kun sovet i kejllern 1 gang, og sa at han ikke likte seg der.
Det er for over 2 årsiden. Jeg tenkte ikke mere over det.
Jeg fortalte han at det "spøker kanksje" i huset mitt.
Da ble han paff, fortalte at da han første gang sov hos meg i kejllern, følte han en kulde der han lå, og at noen stod over han og glodde på han og at han derfor ikke vil ligge nede. Samtidig følte han også en uro ved trappa opp til 2 etasje. Som han sa, jeg føler at det går folk opp og ned trappa, men bare kjenner det i kroppen, ikke at jeg ser og hører.
Så uten at jeg har sagt noe, så har flere av gjestene mine sagt til meg at det føler ditt og datt, der og der og som sagt kjellerstua i sovekroken.

Jeg må jo ta dette alvorlig. Mange av gjestene mine kjenner ikke hverandre og kommer til meg alikevel med disse opplevelsene.

Samtidig; Jeg tror ikke det er noe/noen som vil noe vondt HVIS det går igjen noen her i huset.
Mistenker kanksje bestemor som døde i 99, har som jeg skrev i profilen min sett bestemor et par ganger - skygger/konturen, og det må bare ha vært henne, liten og spe, rundt bølgete hode hår og litt krokat rygg.

MÅTTE bare lufte ut litt tanker.
Det har vært litt roligere her siste uka, men dolokket slamrer fortsatt hver natt, gjerne etter 01 tida...fra 1 til 2, en gang iblandt 3 ganger over en times tid.
Lyden er veldig karakteristsi og kan ikke misforståes med at veggen i huset slår seg i værskifte osv...
Har bedt folk smelle igjen lokket mens jeg hører på i andre enden av huset oppe i 2 etasje....Og det kan ikke taes feil av.

Akuratt det lever jeg greit med, selv om det ikke er spesielt hyggelig da.

Kan jo heller ikke prate med far, han tror vel det har rabla for meg.
Har bl.a. snakka mye med ei kollege (50 åra) og hu tror meg, for hu har opplevd et par ting selv for en del år tilbake.

HAR NOEN NOE RÅD FOR HVA JEG SKAL GJØRE, FOR DETTE ER SLITSOMT TIL TIDER.

Kveldshilsen fra Mysticool ;)
Antall ord: 732

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

ehum... nå har jeg da sittet på doen din... rødme... og jeg følte at jeg ble observert fra et eller annet sted i rommet. men det var jo ikke bare der det var "ting".

takk for en hyggelig kveld til alle som var med!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

ikke noe å rødme for, june!

vel, natta holdt det seg i ro i huset, godt vi ikke dro igang noe i går.
mye småting som du merket ja, vet ikke om tv r det ertte, åndenes makt m.a.o.
det går jo i perioder, får se om det blir værre igjen senere.
takk for en begivenhets kveld, takk til de andre som var med igår, synd det ikke var brøyta inn på nes...;(

vi tar det igjen når snøeen er vekke.

mysticool ;)
Antall ord: 93
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links