Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Mann i sofaen
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Mann i sofaen
Vil bare fortelle om en episode som skjedde i går.
Jeg hadde besøk av en kamerat i leiligheten min i går kveld.
Grunnen til at han kom på besøk var at vi begge skulle spille samme pokerturnering på nettet, og da er det litt mer sosialt å sitte sammen å spille. Vi satt da i hver vår stressless med ett bord i mellom oss. Etter å spilt noen timer røk kameraten min ut. Så rundt klokken 0400 sa han at han bare skulle ta en powernap i stolen og at jeg skulle vekke ham dersom jeg kom på finalebordet.
Ca. kl. 0500 ble det slått sammen til finalebord, så da tenkte jeg vekke kameraten min å si ifra slik han hadde sagt jeg skulle. Jeg så bort på han
Så sier:
Jeg: "stropp" (Det han blir kalt), nå er det finalebord.
Han: Ok.
Så åpner han øynene og ser rundt seg.
Så går det 4-5 sekunder.
Så hopper han ut av stolen, mens han roper høyt: Hvem faen er han! Mens han ser bort i sofaen.
Jeg skvetter rundt og ser bort på sofaen, der er det ingen.
Jeg: Hva faen er det du snakker om?
Han: Kunne sverget på at det satt en kar i sofaen din.
Jeg: Ok-men det gjør det ikke. Så sett deg ned å se på nå.
Han: Ok, lykke til.
Så setter han seg ned, så sier han: Hvorfor har du skrudd av filmen?
Jeg: Den er ferdig.. Ble ferdig mens du sov.
Han: Jeg har da ikke sovet.
Jeg: Jo det har du.
Da tenker han litt, så sier han: ok, trodde ikke det jeg.
Så kom jeg til å tenke på dette jeg har lest her inne om at folk ser ting etter de har lagt seg og når de våkner o.l.
Så jeg spurte han om dette med at han ser ting da han våkner er ett vanlig fenomen for han. Og da sa han at det hadde skjedd ett par ganger. Og som han sa, "hadde jeg vært alene her nå tror jeg jeg hadde driti på meg".
Og dette er en voksen "stor" gutt, så jeg skjønner godt at disse halvt våken, halvt i søvne greiene mange opplever er skremmende. MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min. Så dette har en naturlig forklaring. (som tidligere diskutert) Og han var sikker på han ikke hadde sovet, men det hadde han, jeg både så og hørte at han sov. Sikkert mange her inne som har opplevd det samme, som tror det er noe paranormalt, men det er altså ett ganske vanlig fenomen.
Etter jeg hadde fortalt dette om at sånt kan skje når man våkner\legger seg, så fortalte han meg om en gang han våknet og så en mann som sto med en kniv i rommet hvor han sov. Da hadde han løpt ut av leiligheten i bare boxern. Dette var jo også selvfølgelig bare innbilning. Hehe
Jeg hadde besøk av en kamerat i leiligheten min i går kveld.
Grunnen til at han kom på besøk var at vi begge skulle spille samme pokerturnering på nettet, og da er det litt mer sosialt å sitte sammen å spille. Vi satt da i hver vår stressless med ett bord i mellom oss. Etter å spilt noen timer røk kameraten min ut. Så rundt klokken 0400 sa han at han bare skulle ta en powernap i stolen og at jeg skulle vekke ham dersom jeg kom på finalebordet.
Ca. kl. 0500 ble det slått sammen til finalebord, så da tenkte jeg vekke kameraten min å si ifra slik han hadde sagt jeg skulle. Jeg så bort på han
Så sier:
Jeg: "stropp" (Det han blir kalt), nå er det finalebord.
Han: Ok.
Så åpner han øynene og ser rundt seg.
Så går det 4-5 sekunder.
Så hopper han ut av stolen, mens han roper høyt: Hvem faen er han! Mens han ser bort i sofaen.
Jeg skvetter rundt og ser bort på sofaen, der er det ingen.
Jeg: Hva faen er det du snakker om?
Han: Kunne sverget på at det satt en kar i sofaen din.
Jeg: Ok-men det gjør det ikke. Så sett deg ned å se på nå.
Han: Ok, lykke til.
Så setter han seg ned, så sier han: Hvorfor har du skrudd av filmen?
Jeg: Den er ferdig.. Ble ferdig mens du sov.
Han: Jeg har da ikke sovet.
Jeg: Jo det har du.
Da tenker han litt, så sier han: ok, trodde ikke det jeg.
Så kom jeg til å tenke på dette jeg har lest her inne om at folk ser ting etter de har lagt seg og når de våkner o.l.
Så jeg spurte han om dette med at han ser ting da han våkner er ett vanlig fenomen for han. Og da sa han at det hadde skjedd ett par ganger. Og som han sa, "hadde jeg vært alene her nå tror jeg jeg hadde driti på meg".
Og dette er en voksen "stor" gutt, så jeg skjønner godt at disse halvt våken, halvt i søvne greiene mange opplever er skremmende. MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min. Så dette har en naturlig forklaring. (som tidligere diskutert) Og han var sikker på han ikke hadde sovet, men det hadde han, jeg både så og hørte at han sov. Sikkert mange her inne som har opplevd det samme, som tror det er noe paranormalt, men det er altså ett ganske vanlig fenomen.
Etter jeg hadde fortalt dette om at sånt kan skje når man våkner\legger seg, så fortalte han meg om en gang han våknet og så en mann som sto med en kniv i rommet hvor han sov. Da hadde han løpt ut av leiligheten i bare boxern. Dette var jo også selvfølgelig bare innbilning. Hehe
Antall ord: 515
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
hmm... de to gangene mamma har hørt og kjent spøkelse så hadde hun nettopp sovet... men jeg vet ikke jeg.. det var rett etter mannen døde.. så jeg tror like så gjerne at han faktisk gikk igjen.. mormor merka det og, og hun sov ikke.. mamma hadde ikke fortalt det til henne en gang... vet ikke jeg..
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jan 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: helgeland
heisann
det var vel dette temaet som fikk meg til å begynne å lete på nett for å få svar på slike opplevelser..har hatt det noen ganger mens jeg nettopp har lakt meg..slik fant jeg denne siden:)
min siste opplevelse var at jeg våknet av at noen lå oppå meg og holdt rundt meg,trodde det var sønn min men så jikk det rundt i hode på meg..kjentes ut som alt av energi ble sugd ut av meg..ba det om å forsvinne men ble liggende som lam å kunne ikke røre meg..etter en stund sovnet jeg men våknet på nytt av en skikkelse sto på siden av sengen min..akkurat som den skikkelsen hadde tatt så mye energi fra meg at den hadde blitt stor?
leste litt om søvnlammelser å at man kunne oppleve slike ting i forbindelse med de?
var til en spåkone en gang å hun mente jeg hadde kontakt med øvre makter som hun sa,å måtte lære meg å utvikle meg,det var derfor jeg hadde slike opplevelser?
helt erlig vet jeg ikke hva jeg skal tro,men det er ikke noe behagelig når det skjer..så jeg håper å finne en forklaring på det da..
det var vel dette temaet som fikk meg til å begynne å lete på nett for å få svar på slike opplevelser..har hatt det noen ganger mens jeg nettopp har lakt meg..slik fant jeg denne siden:)
min siste opplevelse var at jeg våknet av at noen lå oppå meg og holdt rundt meg,trodde det var sønn min men så jikk det rundt i hode på meg..kjentes ut som alt av energi ble sugd ut av meg..ba det om å forsvinne men ble liggende som lam å kunne ikke røre meg..etter en stund sovnet jeg men våknet på nytt av en skikkelse sto på siden av sengen min..akkurat som den skikkelsen hadde tatt så mye energi fra meg at den hadde blitt stor?
leste litt om søvnlammelser å at man kunne oppleve slike ting i forbindelse med de?
var til en spåkone en gang å hun mente jeg hadde kontakt med øvre makter som hun sa,å måtte lære meg å utvikle meg,det var derfor jeg hadde slike opplevelser?
helt erlig vet jeg ikke hva jeg skal tro,men det er ikke noe behagelig når det skjer..så jeg håper å finne en forklaring på det da..
Antall ord: 205
Hide post links |
Re: Mann i sofaen
Hvordan vet du det? (spør på en nyskjerrig måte) :mozilla_smile:MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
mamma sa hun ble helt paralysert på en måte, hun kunne ikke røre seg...piara skrev:heisann
Antall ord: 223
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Fordi i løpet av 4 år har hverken jeg eller noen av de andre kara som bor her opplevd noe paranormalt. Så det er nok ikke noe action her nei:)Tutta skrev:Hvordan vet du det? (spør på en nyskjerrig måte) :mozilla_smile:MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min.
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jan 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: helgeland
jeg hadde vel samme følelsen som mamman din da...men etter det jeg har lest her er det vel et stadie når man sover at kroppen slapper så av at man ikke rører seg?
jeg vet at pappan min bruker å ha det slik av å til..vet ikke om det har noe sammenheng med at man er i en periode man er ekstra sliten el no?
det jeg synes er merkeli er at hver gang dette skjer meg ligger sønnen min i samme seng som meg..sist sa han"mamma sant du hadde mareritt i natt? for jeg drømte at du laget en stor hvirvelvind i stua å alt jikk rundt"
jeg vet at pappan min bruker å ha det slik av å til..vet ikke om det har noe sammenheng med at man er i en periode man er ekstra sliten el no?
det jeg synes er merkeli er at hver gang dette skjer meg ligger sønnen min i samme seng som meg..sist sa han"mamma sant du hadde mareritt i natt? for jeg drømte at du laget en stor hvirvelvind i stua å alt jikk rundt"
Antall ord: 114
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Han var vel litt groggy etter å ha sovet.. mulig han ikke var helt våken enda og fortsatt drømte noe. Kansje noe han så på filmen før han sovnet.
Antall ord: 31
"initative comes to thems that wait!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2005 00:51
- 19
- Lokalisering: drammen
har hatt slike opplevelser selv. men jeg vet at "hode mitt ikke sov, for å si det sånn. men hele kroppen hvar som lammet, men jeg kunne føle smerter og se alt i rommet. og jeg husker det som om at det hvar for 5 min siden. rommet hvar litt tåkete og jeg hvar helt kald i panna. etter andre gangen så hvar jeg nesten redd for å sovne, hviste at det hvar noe/noen der som ville meg noe.... men når jeg prøvde og holde meg våken så var det akkurat som om noen la en iskald han på panna mi, som for å få meg til og sovne, det funka og så hvar jeg der igjen. skikkelig ekkelt
Antall ord: 123
carpe diem!!!
Etter regnet skinner alltid solen!!
Etter regnet skinner alltid solen!!
Hide post links |
Ok :mozilla_smile: Jeg har opplevd noe lignende selv,helt merkelige ting. Feks hadde jeg en mann stående i klesskapet mitt(som sto åpent)...trodde hjertet mitt skulle stoppe :mozilla_smile: Noen mener jo at det er (para)normale ting overalt,hele tiden,det er bare det at vi ikke oppfatter alt..heldigvis. Om en tror på flere dimensjoner kan det jo foregå mye på 20 kvadratmeter stue :mozilla_laughing:BMFLEX skrev:Fordi i løpet av 4 år har hverken jeg eller noen av de andre kara som bor her opplevd noe paranormalt. Så det er nok ikke noe action her nei:)Tutta skrev:Hvordan vet du det? (spør på en nyskjerrig måte) :mozilla_smile:MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min.
Antall ord: 132
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Paranormal aktivitet er ikke nødvendigvis det samme som at det skjer fysiske ting...BMFLEX skrev:Fordi i løpet av 4 år har hverken jeg eller noen av de andre kara som bor her opplevd noe paranormalt. Så det er nok ikke noe action her nei:)Tutta skrev:Hvordan vet du det? (spør på en nyskjerrig måte) :mozilla_smile:MEN, poenget mitt er at det finnes ikke paranormal aktivitet i leiligheten min.
Slik jeg definerer det paranormale, så kommer også Hjelpere, Guider, Skytsengler som noen liker å kalle dem, med videre også inn i denne kategorien.
Den mannen som ble sett ( i ett glimt), kan like gjerne ha vært en hjelper eller tilsvarende, som noe annet.
HVORFOR blir slike ting ofte oppdaget i forbindelse med søvn, trance, hypnose, sykdom, og andre litt spesielle situasjoner ?
Dersom du har radio på NRK alltid klassisk, TV på et av musikkprogrammene med chat, mor jobber på kjøkkenet med miksmaster, ungene krangler, og bikkja bjeffer på katten,
hører du da knappenåla falle ?
Tvilsomt. Men at den falt, jo spør far, han tråkka på den der den lå slik til at han fikk den i foten. ( kommentaren skal ikke gjengies her ;-) )
hehe... MEN
klokken 2 om natten, alt teknsik utstyr er av, alle, også hunden sover, katten er ute,
og du skal akkurat til å gå å legge deg, DA hører du kansje at knappenåla falt !
Fenomenet kalles SIGNAL/STØY forhold, ( og måles i dB (Desibel). )
Når det gjelder fenomenene her, ( ser en person som ikke er der ), så er man før man har våknet ( eller sovnet) skikkelig, ien mellomfase hvor det er lite støy.
Og DA kan signalet komme igjennom, fordi støyen ikke overdøver signalet...
Ok, Dette er jo en teknisk forklaring på hvorfor fenomenet ofte inntreffer når man våkner...
Og en av forklaringene er at akkurat da er hjernen på tomgang - den støyer ikke.
Å si at ikke paranormale fenomener er der, rett og slett fordi man ikke har merket det -
det kan være fordi det er så svake signaler ( lite aktivitet) at den ikke blir merket.
Men den er der - også.
Husk; Ikke ALL paranormal aktivitet er skremmende... ;-)
Håper jeg fikk frem hvordan jeg ser på dette, og en forklaring som kan virke forståelig, også for de som ikke har teknisk peiling...
mvh Asbjørn
(Ps; Han i sofaen, var der som hjelper - tidligere slektning.-. ( trur jeg tra la la... ) ;-) )
Antall ord: 419
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Gudbedre.. Asbjørn du vet allt du!
Jeg er imponert!
Jeg er imponert!
Antall ord: 10
"initative comes to thems that wait!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Så på "super troopers", en komedie. Som er veldig bra forresten.Silmarill skrev:Han var vel litt groggy etter å ha sovet.. mulig han ikke var helt våken enda og fortsatt drømte noe. Kansje noe han så på filmen før han sovnet.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Ikke for at jeg tror det er riktig svar på dette, uavhengig av egne opplevelser i dette så kan det hende at man i en slik tilstand åpner opp for enkelte ting og at frykten man opplever er bla pga det ukjente... man er jo tross alt et fysisk vesen og et mentalt ett, men bundet av fysikken og mer kjent med denne slik at; i en slik tilstand åpner man opp for langt mer mentalt ukjente ting og "andre verdener".. dette resulterer i at man blir panikkslagen og redd og vil mest av alt tilbake til det fysiske håndfaste: kroppen og det man kan sanse med de normale sansene..?
jeg har selv avfunnet meg med denne "disfunksjonen" hos meg selv og opplever det ganske ofte. når jeg betrakter utviklingen så jeg har slått meg til ro med at det både er å være åpen og ha litt større andel av søvnforstyrrelser... jeg har både kommet over panikken jeg får og opplevd snodig nydelig ting og sittet fast i panikken og hatt problem med å tørre og sove, til og med ikke turt å stå opp av senga for å komme meg ut av settingen.. av redsel pga det jeg har opplevd som kan være kun i mitt hodet men også noe utenfra i selve rommet.
så trikset er å ta det som det kommer når det skjer, for jeg klarer ikke å unngå det, men jeg kan klare å takle.. etterhvert håper jeg he he
for de som opplever dette og har en som sover ved siden av seg kan det være lurt å si ifra til denne at du trenger å bli "vekket", jeg pleier å puste på en spesiell måte som min samboer tar som hint på at nå må han røre litt på meg for å få meg ut av lammelsen og jeg har ofte en hånd på han, fordi jeg klarer med viljen å bevege litt på en finger eller to og prikke han.. en avtale vi har som hjelper meg når opplevelsen er skremmende.
bare en liten teori :mozilla_wink:
jeg har selv avfunnet meg med denne "disfunksjonen" hos meg selv og opplever det ganske ofte. når jeg betrakter utviklingen så jeg har slått meg til ro med at det både er å være åpen og ha litt større andel av søvnforstyrrelser... jeg har både kommet over panikken jeg får og opplevd snodig nydelig ting og sittet fast i panikken og hatt problem med å tørre og sove, til og med ikke turt å stå opp av senga for å komme meg ut av settingen.. av redsel pga det jeg har opplevd som kan være kun i mitt hodet men også noe utenfra i selve rommet.
så trikset er å ta det som det kommer når det skjer, for jeg klarer ikke å unngå det, men jeg kan klare å takle.. etterhvert håper jeg he he
for de som opplever dette og har en som sover ved siden av seg kan det være lurt å si ifra til denne at du trenger å bli "vekket", jeg pleier å puste på en spesiell måte som min samboer tar som hint på at nå må han røre litt på meg for å få meg ut av lammelsen og jeg har ofte en hånd på han, fordi jeg klarer med viljen å bevege litt på en finger eller to og prikke han.. en avtale vi har som hjelper meg når opplevelsen er skremmende.
bare en liten teori :mozilla_wink:
Antall ord: 352
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
Asbjørn! har et spørsmål til deg:
for meg; på natterstid har opplevelsene lettere for å være av den skumle typen, men på dagtid når de skjer da er de lettere å håndtere og kan gå over til å bli flotte, men en smule forvirrende og irriterende fordi det føles som å få for mye info og inntrykk på en gang.. langt mer enn bevisstheten kan takle.
ikke for det.. jeg har opplevd bla en episode på dagtid ilag med flere andre hvor vi satt og mediterte og hadde øvelser sammen og jeg ble vettskremt da noe kom imot meg mens jeg lukket øynene og jeg begynte å hyperventilere og grine og blei helt satt ut lenge etterpå.. så har var det iallfall et brudd på denne rytmen jeg opplever også.
en forklaring jeg fikk var såkalte fremmede frekvenser og andre gikk ut på at shakraene ikke var i balanse he he... (hvem har de helt i balanse alltid ?)
og spør jeg med selv så var den som kom imot meg ikke min egen fantasi, jeg satt jo og nesten hylte: "det var ikke fra meg, ikke meg" da var jeg våken også, men dette var helt likt det som skjer når jeg opplever søvnparalyse.
finnes det en forklaring på natt og dag i forhold til dette..?
for meg; på natterstid har opplevelsene lettere for å være av den skumle typen, men på dagtid når de skjer da er de lettere å håndtere og kan gå over til å bli flotte, men en smule forvirrende og irriterende fordi det føles som å få for mye info og inntrykk på en gang.. langt mer enn bevisstheten kan takle.
ikke for det.. jeg har opplevd bla en episode på dagtid ilag med flere andre hvor vi satt og mediterte og hadde øvelser sammen og jeg ble vettskremt da noe kom imot meg mens jeg lukket øynene og jeg begynte å hyperventilere og grine og blei helt satt ut lenge etterpå.. så har var det iallfall et brudd på denne rytmen jeg opplever også.
en forklaring jeg fikk var såkalte fremmede frekvenser og andre gikk ut på at shakraene ikke var i balanse he he... (hvem har de helt i balanse alltid ?)
og spør jeg med selv så var den som kom imot meg ikke min egen fantasi, jeg satt jo og nesten hylte: "det var ikke fra meg, ikke meg" da var jeg våken også, men dette var helt likt det som skjer når jeg opplever søvnparalyse.
finnes det en forklaring på natt og dag i forhold til dette..?
Antall ord: 223
Vær snille mot dyrene
Hide post links |