hvis man visste at personen 110% sikkert kom til å dø, hadde meningen min vært annerledes. men så lenge dette ikke kan bevises, mener jeg at man må la naturen gå sin gang så lenge det er mulig. jeg for min del hadde syntes det var litt rart om noen jeg ikke kjente kom bort til meg og fortalte meg at jeg antakeligvis hadde en dødelig sykdom...karina skrev:Hvis jeg setter det på spissen, hva hvis personen oppdager sykdommen for sent så han eventuelt dør? Ville det ikke da være riktig å si ifra, når dette er en liten, men fortsatt en eksisterende risiko.JUNE skrev:mulig jeg er rar... men jeg ville ikke sagt noe til vedkommende i denne situasjonen. hvis du ikke kjente dette mennesket, ville jo "sykdommen" gått sin gang uansett ikke sant?
jeg tror det er en mening med alt her i livet, og dette med sykdom har vel sikkert også en mening. hvis ikke vi mennesker hadde begynt å rote med så mye forskjellige medisiner, hadde vi ikke hatt så fryktelig mange typer sykdommer heller. nei... la være å si noe. dette mennesket kommer til å få den hjelpen h*n trenger uansett. du har ikke ansvar for denne personens liv og helse!!
vi snakker jo så mye om at den dagen vi skal dø er forutbestemt, så da kan ikke trådstarter gjøre noe fra eller til mener jeg.