Fiffig den, Silmarill..
Litt motvekt er bestandig av det gode.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Dødeggere
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Det er helt sant!
Jeg har bare opplevd dette en gang, men til gjengjeld veldig sterkt. Jeg er nesten litt skuffet fordi jeg ikke har opplevd det flere ganger, selv om det var litt skummelt på samme tid.
Jeg hørte at mamma kom hjem (sent på natta, hun hadde vært i oslo på et møte), låste opp døra, gikk inn,slo på lyset og la fra seg nøklene på et bord som sto i gangen.
Tok av seg ytter klærne og gikk videre inn i stua, samtidig som hun slo på lys.
Så jeg sto opp for å si hei, i og med at jeg ikke hadde sovnet.
Det var mørkt i hele huset og mamma var ikke der!
10 min etter kom hun hjem!
Nå har jo alle mobil telefoner, så hvis man venter på noen har de enten ringt el sendt melding i forveien så da vet man når folk kommer.
Vardøgger er et forvasel om at noe skjer. Jeg tenkte at vardøger kansje er fenomen som er blitt litt overflødig i vårt teknologiske samfunn, hvor vi til enhver tid vet hvor folk befinner seg!
Jeg har bare opplevd dette en gang, men til gjengjeld veldig sterkt. Jeg er nesten litt skuffet fordi jeg ikke har opplevd det flere ganger, selv om det var litt skummelt på samme tid.
Jeg hørte at mamma kom hjem (sent på natta, hun hadde vært i oslo på et møte), låste opp døra, gikk inn,slo på lyset og la fra seg nøklene på et bord som sto i gangen.
Tok av seg ytter klærne og gikk videre inn i stua, samtidig som hun slo på lys.
Så jeg sto opp for å si hei, i og med at jeg ikke hadde sovnet.
Det var mørkt i hele huset og mamma var ikke der!
10 min etter kom hun hjem!
Nå har jo alle mobil telefoner, så hvis man venter på noen har de enten ringt el sendt melding i forveien så da vet man når folk kommer.
Vardøgger er et forvasel om at noe skjer. Jeg tenkte at vardøger kansje er fenomen som er blitt litt overflødig i vårt teknologiske samfunn, hvor vi til enhver tid vet hvor folk befinner seg!
Antall ord: 199
"initative comes to thems that wait!"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2006 18:17
- 18
- Lokalisering: Senja
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Jeg kaller det også for vardøger. Har opplevd det en god del ganger, spesielt da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. Og de fleste gangene var det mamma jeg hørte disse vardøgene på. Hørte at bilen hennes kom opp avkjørselen, og at hun smekket igjen bildøren, og til tider også at hun låste seg inn og åpnet kjellerdøren.
Til og med hunden i huset må har hørt dette. Hun pleide å storme opp fra sin faste plass når hun hørte mamma komme hjem fra jobb, og en av de gangene jeg hørte vardøger på mamma, så styrtet hunden i glade byks fram til døren der mamma pleide å komme opp fra kjelleren. Bare at det at hun kom jo ikke. Og når vi da gikk til vinduet for å se hvor hun ble av, så svingte hun akkurat opp avkjørselen. Det tok ca 5-10 min mellom vardøgeret jeg hørte, og til mamma kom.
Har også hørt at telefon har ringt, uten at den har det, og noen minutter etterpå så ringer det. Da er det vel uten unntak noen i familien som ringer, (altså noen som står meg nær).
Mamma har også opplevd vardøger mange ganger, og det spesielt på pappa. Han er død nå, men ble 66 år. Mamma blir 60 i år, så jeg tror ikke det at man hører vardøger har noe å si på om man blir gammel eller ikke......
Til og med hunden i huset må har hørt dette. Hun pleide å storme opp fra sin faste plass når hun hørte mamma komme hjem fra jobb, og en av de gangene jeg hørte vardøger på mamma, så styrtet hunden i glade byks fram til døren der mamma pleide å komme opp fra kjelleren. Bare at det at hun kom jo ikke. Og når vi da gikk til vinduet for å se hvor hun ble av, så svingte hun akkurat opp avkjørselen. Det tok ca 5-10 min mellom vardøgeret jeg hørte, og til mamma kom.
Har også hørt at telefon har ringt, uten at den har det, og noen minutter etterpå så ringer det. Da er det vel uten unntak noen i familien som ringer, (altså noen som står meg nær).
Mamma har også opplevd vardøger mange ganger, og det spesielt på pappa. Han er død nå, men ble 66 år. Mamma blir 60 i år, så jeg tror ikke det at man hører vardøger har noe å si på om man blir gammel eller ikke......
Antall ord: 257
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Jun 2005 15:06
- 19
- Kjønn (valgfri): Guteslamp
- Lokalisering: Vestfold
Caplex:
http://www.caplex.net/Web/ArticleView.aspx?id=9339611
Vardøger , også kalt vardyger, vardyvle el. vardøgle, i no. folketro en ånd som følger (går foran) et menneske og varsler når det kommer.
http://www.caplex.net/Web/ArticleView.aspx?id=9339611
Vardøger , også kalt vardyger, vardyvle el. vardøgle, i no. folketro en ånd som følger (går foran) et menneske og varsler når det kommer.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
noen av disse vardøgene for min del er like nyttige som unyttige he he...
siste nå var ikke akkurat vardøge ang mennesker, men mer at jeg skulle hente min datter på skolen og de hadde skidag den dagen, rett i det jeg runda skolegården dukket tanken opp om at noe hadde skjedd slik at hun ikke fikk gått på ski eller at skidagen ble ødelagt for henne..
da jeg kom inn viste det seg at skibindingen hadde knekt så hun fikk ikke gått på ski og skistøvlene hennes var bort, og jeg viste en i klassen hadde tatt med hennes skistøvler ved en feiltagelse he he... vet ikke hva den forvarselen skulle hjelpe meg med annet enn at jeg ble ikke så overrasket?
siste nå var ikke akkurat vardøge ang mennesker, men mer at jeg skulle hente min datter på skolen og de hadde skidag den dagen, rett i det jeg runda skolegården dukket tanken opp om at noe hadde skjedd slik at hun ikke fikk gått på ski eller at skidagen ble ødelagt for henne..
da jeg kom inn viste det seg at skibindingen hadde knekt så hun fikk ikke gått på ski og skistøvlene hennes var bort, og jeg viste en i klassen hadde tatt med hennes skistøvler ved en feiltagelse he he... vet ikke hva den forvarselen skulle hjelpe meg med annet enn at jeg ble ikke så overrasket?
Antall ord: 130
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Apr 2005 14:58
- 19
- Lokalisering: Sørlandet
vil ikke helt si det var det samme da...snuppedilla skrev:noen av disse vardøgene for min del er like nyttige som unyttige he he...
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
vil ikke si det var helt det samme da..snuppedilla skrev:noen av disse vardøgene for min del er like nyttige som unyttige he he...
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
takk for opplysningenNostradamus2 skrev:Bare for ordens skyld, dette finnes mere om på Paranormal.no også:
https://www.paran.no/b_story.php?id=477
Hvorfor gå over bekken etter vann.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 04 Mai 2005 13:28
- 19
- Lokalisering: Ghettoen
-
- Standard bruker
- 19
Nei, men er jo mange myter om så mangt...Mystica skrev:Tror ikke vardøger har noe å si om levealder
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Feb 2005 19:22
- 19
- Lokalisering: In a galaxy far, far away!
Hehe... vi driver å lager en repotasje om myten at studentkjøkken er møkkete og rotete!^Idril^ skrev:Nei, men er jo mange myter om så mangt...Mystica skrev:Tror ikke vardøger har noe å si om levealder
Men denne myten stemmer ser det ut til
Antall ord: 46
"initative comes to thems that wait!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19