Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelseshuset

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
boondock
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2006 18:43
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Spøkelseshuset

Innlegg av boondock »

I fjor til nyttår, flyttet vi inn i et hus vi fikk leie billig gjennom kjente. Det virket som en ok plass helt til vi fikk flyttet inn. De første to ukene, var det et vannvittig bråk i huset. Det gikk i kjellertrapp og dørene til kjelleren slo og slo.
En natt våknet kona mi av at det stod tre skikkelser rundt sengen og bare kikket på henne. Hun klarte ikke å si fra eller noe. Den eldste sønnen vår sov på eget rom, men klaget stadig over at det var en mann og ei lita jente der inne.
En kveld laget han så mye styr at han fikk sove hos oss med en gang, og rommet ble ryddet og gått fra. Om morgenen da vi stod opp, var alle leker og alt tøy strødd ut av kasser og skap uten at vi hadde hørt noe.
Vi kunne oppleve at sikringen gikk, men komfyren ble slått på med hovedsikring av, eller TV og stereo kunne stå på for full guffe om natten.
En dag i vår ropte kona på meg og sa det gikk en sortkledd dame utenfor og ropte på Inger. Jeg gikk ut, men damen var borte, noe kona ikke skjønte, for hun hadde sett henne ved siden av meg i hagen.
En natt i drømme, kom en av personene til meg, en sint mann. - Jeg er Ham som åpner dørene, og dere må ut, sa han.
Noen uker etterpå, fant vi oss et nytt sted å bo, med bedre stemning.
Bortsett fra en plass i rommet. Der stod en trimsykkel vi hadde fått av hun vi leide hos. Stemningen rundt den var som en bit av den dårlige stemningen i huset. En natt drømte kona at hun befant seg i oppkjørselen til huset vi hadde leid. Der svede en nydelig, mørk jente rundt i hagen, og da kona gikk inn i hagen, ble jenta vill og sa hun var der for å passe på at ingen gikk inn i huset. - Da dere flyttet inn, ble de som bodde der sinte, og jeg ble redd og gjemte meg i sykkelen. Dere tok med dere den, og jeg fant ikke veien hjem, sa hun. Kona forklarte da veien, og jenta takket. Jeg hadde glemt noe i kjelleren, og gikk for å hente det ca. to uker etter flyttingen. Da fikk jeg avskjedshilsen som ga meg gåsehud. En stor vedovn av typen Jøtul, begynte å slå med dørene. Jeg forsvant
fort kan du si. Vi fortalte ingen om dette mens vi bodde der, men jeg fortalte det til foreldrene mine som bor like ved. Min mor som alltid har bodd der ble blek når jeg fortalte. Da jeg spurte hvorfor, sa hun at i et gammelt hus som står på samme tomt, bodde en dame som het Inger og var kjent for å være sint, hun hadde dessuten mistet en datter for lenge siden. Om det var noen av disse personene i tillegg til andre vi fikk stiftet bekjentskap med, vet jeg ikke, men vi fikk ny energi og alt ble bedre da vi kom oss bort.
Antall ord: 538
Simul justus et peccator;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Har dere noen gang sett eller snakket med disse åndene mens dere har vært 100% våkne?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

fint det gikk bra til slutt da:)
Du hadde ikke noen direkte spørsmål så jeg mener at du bare ville dele historien med oss?
Det er jo bra ;)
Det var sikkert en merkelig opplevelse!
Antall ord: 36
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boondock
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av boondock »

Denne damen som gikk rundt huset så kona mens hun var våken, ellers har vi bare følt nærværet, og sett ting som har sust gjennom lufta og landet på gulvet.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Fysj, dette hørtes skikkelig ubehagelig ut.
Hadde ikke følt meg mye velkommen der, nei.. :?
Har dere spurt de dere leide av om det dere opplevde?
Antall ord: 27
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boondock
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av boondock »

Nei, vi har latt det ligge, pga at han som eide huset døde, og vi ville ikke plage barna hans med det. Noe som er litt underlig, er at de sendte ham på gamlehjem pga. at de trodde han surret ettersom han hadde kommet til naboer og sagt at han fikk ikke fred hjemme, for huset var fullt av folk. Han påstod til det siste at han var klar.

Datteren hans bodde der litt før oss, men ville fort ut av en eller annen grunn. Jeg hadde vel heller ikke sagt noe dersom jeg ville leie ut.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sastra02
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2006 13:17
18

boondock

Innlegg av sastra02 »

Ser du er fra Kr.sand.
Hvor befinner dette huset seg da??
*nysgjerrig*
:)
Antall ord: 13
- Alla dessa dagar som kom och gick.
Inte visste jag att det var livet.-
Minna Canth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trollemor78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Nov 2005 00:51
19
Lokalisering: drammen

Innlegg av trollemor78 »

det var ikke ett trivelig hus nei, godt at dere kom dere bort derifra.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2005 23:00
19