Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderkatt som forsvinner i løse lufta...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
chakra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Okt 2005 20:46
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kristiansund

katt som forsvinner i løse lufta...

Innlegg av chakra »

Jeg gikk på folkehøgskole for noen år tilbake og opplevde en hendelse som jeg gjerne vil dele med andre. Det var vinterferie og alle hadde reist,eneste folka som var igjen på skolen var meg og en medelev som ventet på et senere fly. vi sto opp kl 6 om morgenen for å gå ned til pensjonatet der min skolevenn hadde rommet sitt og togbillettene var(..) i det vi skulle gå inn, ser jeg en katt hoppe fram fra bossdunken og forsvinner like fort som den kom fram,i løse luften..(!!!) akkurat der kattn forsvant ser jeg spor av barnespor..sporene går til rundt og bak huskanten.. det som var tingen da er at det var ny sne,kl var 6 om morgenen og det er ingen unger på mils avstand. Senere etter å ha fortalt min historie får jeg høre at det var en liten jente som druknet i en brønn der... det er litt scary ass=) dette er bare en av hendelsene jeg har opplevd..men vil gjerne høre litt fra andre som har sett ting også..
Antall ord: 184
helen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

hmm...det hørtes litt skummelt ut ja..muli det var den jenta som skulle vise seg??
hadde en merkeli opplevelse selv for 8 år siden..jeg var gravid men viste det ikke da,samboeren min var dradd på jobb men jeg lå enda.pluttselig våknet jeg av en gammel dame som sto ved døra,hun kom bort til meg og blåste på hodet mitt før hun forsvant.merkeli nok ble jeg ikke redd.da samboeren min kom hjem den dagen var han så fortvilet for han hadde en pakke melk som av en merkeli grunn sprakk sund når han skulle ta den med ut av bilen.dette var på samme tidspunkt som den damen kom til meg..jeg fortalte han om hva så hente meg med det samme ringte tlf.det var faren som ga beskjed om at bestemoren hans døde på det tidspunktet som vi opplevde disse tingene..muli hun skulle si farvel? hadde aldri møtt henne før..
var en merkeli opplevelse uansett..
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chakra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Okt 2005 20:46
19
Lokalisering: kristiansund

..

Innlegg av chakra »

Det var sikkert det hun ville. utrolig altsa.. synd med bestemora, men var jo bare en fin ting da,at hun kom for å ta farvell=) jeg truur jeg har sett oldemoren min,det var rett etter at hun døde,jeg var bare 4 år så jeg vil ikke påstå om det var en virkelig hendelse eller en drøm..men føler at jeg kan si det var en faktisk hendelse.. jeg våknet midt på natta og ser oldemora mi sveve utenfor viduet mitt..og hun forsvinner mens jeg ser på henne. og det var sikkert som i din situasjon at hun ville ta farvell=)
Antall ord: 108
helen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Nov 2005 03:14
19
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

piara skrev:hmm...det hørtes litt skummelt ut ja..muli det var den jenta som skulle vise seg??
hadde en merkeli opplevelse selv for 8 år siden..jeg var gravid men viste det ikke da,samboeren min var dradd på jobb men jeg lå enda.pluttselig våknet jeg av en gammel dame som sto ved døra,hun kom bort til meg og blåste på hodet mitt før hun forsvant.merkeli nok ble jeg ikke redd.da samboeren min kom hjem den dagen var han så fortvilet for han hadde en pakke melk som av en merkeli grunn sprakk sund når han skulle ta den med ut av bilen.dette var på samme tidspunkt som den damen kom til meg..jeg fortalte han om hva så hente meg med det samme ringte tlf.det var faren som ga beskjed om at bestemoren hans døde på det tidspunktet som vi opplevde disse tingene..muli hun skulle si farvel? hadde aldri møtt henne før..
var en merkeli opplevelse uansett..

Kan du ikke spørre om å få se ett bilde av henne da? så ser du jo om det er den samme damen.
Antall ord: 198
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

kunne selfølgeli ha spurt om det,men som situasjonen er å har vert i 7 år så har jeg ikke kontakt med de lengre..glemte å skrive at det var min tidligere samboer..beklager :mozilla_oops:
men jeg husker jeg beskrev henne å da syntes min "tidligere" samboer at det hørtes ut som henne...så det ble ikke tenkt på desverre..
har opplevd noe lignende me oldeforeldrene mine,men de sto i vindue å så ut som verdens lykkeligste mennesker (el spøkelser) å vinket til meg..tror det har noe med at jeg hadde så dårlig samvittighet for jeg ikke var så ofte på besøk,men etter det var den følelsen borte :)
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

piara skrev:kunne selfølgeli ha spurt om det,men som situasjonen er å har vert i 7 år så har jeg ikke kontakt med de lengre..glemte å skrive at det var min tidligere samboer..beklager :mozilla_oops:
men jeg husker jeg beskrev henne å da syntes min "tidligere" samboer at det hørtes ut som henne...så det ble ikke tenkt på desverre..
har opplevd noe lignende me oldeforeldrene mine,men de sto i vindue å så ut som verdens lykkeligste mennesker (el spøkelser) å vinket til meg..tror det har noe med at jeg hadde så dårlig samvittighet for jeg ikke var så ofte på besøk,men etter det var den følelsen borte :)
det var jo en absolutt fin opplevelse:)
Antall ord: 120
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: katt som forsvinner i løse lufta...

Innlegg av BA. »

chakra skrev:Jeg gikk på folkehøgskole for noen år tilbake og opplevde en hendelse som jeg gjerne vil dele med andre. Det var vinterferie og alle hadde reist,eneste folka som var igjen på skolen var meg og en medelev som ventet på et senere fly. vi sto opp kl 6 om morgenen for å gå ned til pensjonatet der min skolevenn hadde rommet sitt og togbillettene var(..) i det vi skulle gå inn, ser jeg en katt hoppe fram fra bossdunken og forsvinner like fort som den kom fram,i løse luften..(!!!) akkurat der kattn forsvant ser jeg spor av barnespor..sporene går til rundt og bak huskanten.. det som var tingen da er at det var ny sne,kl var 6 om morgenen og det er ingen unger på mils avstand. Senere etter å ha fortalt min historie får jeg høre at det var en liten jente som druknet i en brønn der... det er litt scary ass=) dette er bare en av hendelsene jeg har opplevd..men vil gjerne høre litt fra andre som har sett ting også..
Har du fått bekreftet at det var en jente som druknet akkurat der? Det er ikke umulig at de har tettet brønnen og satt bossdunken der etterpå, men det virker litt merkelig. Denne typen respons på din historie er ikke uvanlig, men har ofte bare luft som ingrediens. Dersom en jente har druknet i brønnen i dette distriktet for lenge siden, kan det være nok til at noen sier det skjedde der, og kanskje også legger til litt for egen hånd.

Klokken 6 i februar kan det være ganske mørkt i skyggene, og skygger kan gjøre at det er mange detaljer som ikke blir synlig, og at noen ting ser ut som noe helt annet.
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links