Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkt eller bare litt paranoid?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 16:05
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Larvik
Hjemsøkt eller bare litt paranoid?
Hei, jeg er ny her. Vel, egentlig har jeg vært på siden og lest innleggene en stund, helt til jeg bestemte meg for å bli medlem.
Dere skjønner, innimellom kan det virke som om jeg har et gjenferd i huset. Her er tingene som har skjedd over de tre årene jeg har bodd her.
Jeg er egentlig ikke så veldig mørkredd, men når lyset går når jeg er på rommet og prøver å sove, er det nesten så jeg får panikk av en eller annen grunn. Jeg føler meg også ofte beglodd fra et visst punkt litt til venstre for døra til rommet, og i trappa opp til trevet når jeg skal opp på loftet der rommet mitt er. I hele huset er det sånn at alle lampene blir svakere i omtrent ett sekund med jevne mellomrom. Jeg tviler på at det har noe med ledningene å gjøre, siden det skjer med alle lampene i hele huset. Jeg tviler også på at det er pga. at en annen elektrisk gjenstand i huset tapper litt av strømmen fra lampene, fordi det skjer når det (nesten) bare er lampene som er på. Det hender også at jeg ser en stor, hvit fjær i øyekroken, som blir borte omtrent samtidig som jeg snur hodet for å se nærmere på den. Over natten pleier DvD-spilleren å slå seg på også.
En gang, så jeg en møll fly inn vinduet (som sto åpent) og satte seg i lampeskjermen på en av lampene mine. Jeg ville ikke at den skulle bli stekt, så jeg slo av lyset, og da datt den ned på gulvet. Jeg tok den opp og så at det bare var en trekantet papp-bit. Jeg gikk ned til foreldrene mine og fortalte om det som nettopp hadde skjedd, men det eneste svaret jeg fikk var <<Tull, papp kan vel ikke fly.>> Men det var jo akkurat det som var poenget! Det rommet jeg sover i (og sitter i nå) pleide å være min avdøde bestemors soverom, og før jeg fikk flyttet min egen seng inn hit, føltes det noen ganger som en person la seg oppå dyna. Jeg slo på lyset, men det var ingen der. Hvis jeg ristet på dyna, ble tyngden borte, og det var ikke så veldig ofte dette skjedde.
Bor bestemor fortsatt på rommet mitt, eller er det bare meg som begynner å vise tegn på paranoia? Hva tror dere?
Dere skjønner, innimellom kan det virke som om jeg har et gjenferd i huset. Her er tingene som har skjedd over de tre årene jeg har bodd her.
Jeg er egentlig ikke så veldig mørkredd, men når lyset går når jeg er på rommet og prøver å sove, er det nesten så jeg får panikk av en eller annen grunn. Jeg føler meg også ofte beglodd fra et visst punkt litt til venstre for døra til rommet, og i trappa opp til trevet når jeg skal opp på loftet der rommet mitt er. I hele huset er det sånn at alle lampene blir svakere i omtrent ett sekund med jevne mellomrom. Jeg tviler på at det har noe med ledningene å gjøre, siden det skjer med alle lampene i hele huset. Jeg tviler også på at det er pga. at en annen elektrisk gjenstand i huset tapper litt av strømmen fra lampene, fordi det skjer når det (nesten) bare er lampene som er på. Det hender også at jeg ser en stor, hvit fjær i øyekroken, som blir borte omtrent samtidig som jeg snur hodet for å se nærmere på den. Over natten pleier DvD-spilleren å slå seg på også.
En gang, så jeg en møll fly inn vinduet (som sto åpent) og satte seg i lampeskjermen på en av lampene mine. Jeg ville ikke at den skulle bli stekt, så jeg slo av lyset, og da datt den ned på gulvet. Jeg tok den opp og så at det bare var en trekantet papp-bit. Jeg gikk ned til foreldrene mine og fortalte om det som nettopp hadde skjedd, men det eneste svaret jeg fikk var <<Tull, papp kan vel ikke fly.>> Men det var jo akkurat det som var poenget! Det rommet jeg sover i (og sitter i nå) pleide å være min avdøde bestemors soverom, og før jeg fikk flyttet min egen seng inn hit, føltes det noen ganger som en person la seg oppå dyna. Jeg slo på lyset, men det var ingen der. Hvis jeg ristet på dyna, ble tyngden borte, og det var ikke så veldig ofte dette skjedde.
Bor bestemor fortsatt på rommet mitt, eller er det bare meg som begynner å vise tegn på paranoia? Hva tror dere?
Antall ord: 418
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Det kan godt hende at hun bor på romme ditt jah...Jeg har et eget rom til min mormor og morfar. der bodde oldemoren min før. Noen ganger kjenner jeg at hunn sitter oppå meg skikkelig ubehagelig. Men når jeg slår på lyset er det borte! Men tenk på at d er jo familie medlem. hun vil deg ikke vondt. Kanche hun vil passe på deg
Antall ord: 69
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Ja, jeg tror nok ikke at hun vil meg noe vondt, det kan godt hende at hun vil passe på meg, for jeg byttet rom for en stund siden, og det var som om hun fulgte etter meg...
Kanskje hun prøver å få kontakt med meg, at disse tingene har skjedd så jeg skal bli oppmerksom på henne (Hvis det er henne da selvfølgelig, familien min har jo bodd på denne gården i mer enn 100 år.) Men i så fall, er det noen måte jeg kan få kommunisert med denne personen på? Å kontakte en klarsynt er utelukket, foreldrene mine ville ikke gått med på det.
Kanskje hun prøver å få kontakt med meg, at disse tingene har skjedd så jeg skal bli oppmerksom på henne (Hvis det er henne da selvfølgelig, familien min har jo bodd på denne gården i mer enn 100 år.) Men i så fall, er det noen måte jeg kan få kommunisert med denne personen på? Å kontakte en klarsynt er utelukket, foreldrene mine ville ikke gått med på det.
Antall ord: 110
Hide post links |
Re: Hjemsøkt eller bare litt paranoid?
Det med lampene kan du sjekke .. ring til de som leverer strøm der og hør om de slår spenning ned etter visse klokkeslett. Det gjør de her som jeg bor og da ca. kl 21 til 22 :mozilla_wink:Veb skrev:Hei, jeg er ny her. Vel, egentlig har jeg vært på siden og lest innleggene en stund, helt til jeg bestemte meg for å bli medlem.
Antall ord: 463
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Nov 2005 00:51
- 19
- Lokalisering: drammen
hei du jeg er også ganske ny her men jeg har drevet med endel healing pendel tarot og driver og utvikler mitt tredje øye for å si det sånn jeg lurer på om du har en pendel eller noe den kan du bruke som ett redskap for å prate med henne eller få kontakt jeg har en historie rundt det med pendel men tar det ikke nå men situasjonen var ganske lik din bortsett fra at det ikke hvar noen jeg kjenner men noen som ville ha hjelp til å komme over til den andre siden noe de også fikk og i det minuttet de gikk over til den andre siden var det akkurat som om huset pustet lettet ut helt sprøtt men prøv med pendel husk og vise like stor respekt for den som er hos deg som du gjør med venner og familie viktig viktig. klem lykke til
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Nov 2005 00:04
- 19
bare det at du er paranoid betyr ikke at de ikke er etter deg.. :mozilla_laughing:
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Nov 2005 13:12
- 19
- Lokalisering: Ålesund
- Har takket: 13 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
*ler* :mozilla_laughing:myggefant skrev:bare det at du er paranoid betyr ikke at de ikke er etter deg.. :mozilla_laughing:
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Nei , men det kan jo godt hende at alt dette jeg har opplevd bare er min egen fantasi som går på høygir da...myggefant skrev:bare det at du er paranoid betyr ikke at de ikke er etter deg.. :mozilla_laughing:
Tusen takk, jeg kan jo prøve, men skal jeg bare svinge pendelen fram og tilbake og begynne å snakke da eller? Beklager hvis jeg er helt på gjordet, men jeg har ikke vært noe særlig borti sånt før.trollemor78 skrev:hei du jeg er også ganske ny her men jeg har drevet med endel healing pendel tarot og driver og utvikler mitt tredje øye for å si det sånn jeg lurer på om du har en pendel eller noe den kan du bruke som ett redskap for å prate med henne eller få kontakt jeg har en historie rundt det med pendel men tar det ikke nå men situasjonen var ganske lik din bortsett fra at det ikke hvar noen jeg kjenner men noen som ville ha hjelp til å komme over til den andre siden noe de også fikk og i det minuttet de gikk over til den andre siden var det akkurat som om huset pustet lettet ut helt sprøtt men prøv med pendel husk og vise like stor respekt for den som er hos deg som du gjør med venner og familie viktig viktig. klem lykke til
Jeg kunne det, men lampene "blinker" sånn hele døgnet. De gjør det akkurat nå også.jaktmann skrev:Det med lampene kan du sjekke .. ring til de som leverer strøm der og hør om de slår spenning ned etter visse klokkeslett. Det gjør de her som jeg bor og da ca. kl 21 til 22 :mozilla_wink:
Antall ord: 301
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Vær så snill å svar, jeg trenger hjelp med dette! Ikke for å mase, men jeg vil så gjerne få kontakte han/henne, og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det...
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19
- Lokalisering: Storsteinnes, Troms
hmm, nå er det jo ikke sikkert at dette er løsningen på ditt problem, men min far har en gård, og når han arbeider med maskinene som henter gress fra siloene så lager han "underspenning" som igjen gjør at lysene i huset blinker sånn som du beskriver. Har du noe tung industri i nærheten av der du bor?
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg bor midt på landet, den eneste industrien som er her er drivhuset som er omtrent 300m unna.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Hjemsøkt eller bare litt paranoid?
Hei. Først og fremst vil jeg si at jeg tror du kan ta det helt med ro. Dette med å føle seg beglodd kan komme av at du en gang følte slikt, og siden har du tenkt på den gangen, og dermed gjort at den følelsen kommer igjen selv. Dette kan skje selv om ikke du vet at det er det som skjer.Veb skrev:Hei, jeg er ny her. Vel, egentlig har jeg vært på siden og lest innleggene en stund, helt til jeg bestemte meg for å bli medlem.
Jeg er egentlig ikke så veldig mørkredd, men når lyset går når jeg er på rommet og prøver å sove, er det nesten så jeg får panikk av en eller annen grunn. Jeg føler meg også ofte beglodd fra et visst punkt litt til venstre for døra til rommet, og i trappa opp til trevet når jeg skal opp på loftet der rommet mitt er.
Det kan være mange grunner til at nettspenningen varierer. Det kan være at gartneriet har strømkrevende utstyr, eller det kan være slik at fryseboks og kjøleskap hos dere selv gjør at nettspenningen i deres hus varierer. Det kan også være at varmeovner slår seg av og på, og fører til varierende spenning.I hele huset er det sånn at alle lampene blir svakere i omtrent ett sekund med jevne mellomrom. Jeg tviler på at det har noe med ledningene å gjøre, siden det skjer med alle lampene i hele huset. Jeg tviler også på at det er pga. at en annen elektrisk gjenstand i huset tapper litt av strømmen fra lampene, fordi det skjer når det (nesten) bare er lampene som er på.
Slår du DVD-spilleren helt av? Tar du strømmen fra den? Av og til kan elektroniske brytere brytere fuske, og reagere på andre ting. Ta strømmen fra DVD-spilleren og TV-en, så sikrer du deg også mot brann.Det hender også at jeg ser en stor, hvit fjær i øyekroken, som blir borte omtrent samtidig som jeg snur hodet for å se nærmere på den. Over natten pleier DvD-spilleren å slå seg på også.
Det kan jo være at når møllen fløy vekk (falt ned) at du ikke så akkurat hva som skjedde , og at du fant en pappbit på gulvet.En gang, så jeg en møll fly inn vinduet (som sto åpent) og satte seg i lampeskjermen på en av lampene mine. Jeg ville ikke at den skulle bli stekt, så jeg slo av lyset, og da datt den ned på gulvet. Jeg tok den opp og så at det bare var en trekantet papp-bit. Jeg gikk ned til foreldrene mine og fortalte om det som nettopp hadde skjedd, men det eneste svaret jeg fikk var <<Tull, papp kan vel ikke fly.>> Men det var jo akkurat det som var poenget!
Ofte ser vi to forskjellige ting, som ikke har sammenheng i utgangspunktet, men så er det noe som gjør at hjernen kobler disse sammen, som f.eks. at møllen fløy ned, og det så ut som at den falt. Om den passerte et mørkt område, slik at du ikke så den en liten stund, søker du automatisk etter den etterpå, og når du fant pappbiten ville det oppfattes som at det var møllen du fant.
Når episoden så bearbeides av hjernen i ettertid, fjernes usikkerhetsmomentene, og du husker at alt skjedde slik at du så dette.
Av og til når man slapper veldig godt av, føles det som man blir tung. Dette er en følelse man streber etter i avslapningsøvelser. Ikke alle føler slikt på helt samme måten, du kan kanskje ha følt det som at noe tungt kom oppå deg. Jeg har selv opplevd at dyna føles tung noen ganger, men det har, såvidt jeg husker, forsvunnet når jeg har skiftet stilling i senga.Det rommet jeg sover i (og sitter i nå) pleide å være min avdøde bestemors soverom, og før jeg fikk flyttet min egen seng inn hit, føltes det noen ganger som en person la seg oppå dyna. Jeg slo på lyset, men det var ingen der. Hvis jeg ristet på dyna, ble tyngden borte, og det var ikke så veldig ofte dette skjedde.
Ingen av delene. Du gjør sannsynligvis som så veldig mange andre. Du synes det er noen merkelige ting som skjer, og du kan ikke forklare dem selv med en gang. Når det skjer fler merkelige ting, ser du sammenhenger som egentlig ikke er der, og så begynner du å lete etter merkelige ting.Bor bestemor fortsatt på rommet mitt, eller er det bare meg som begynner å vise tegn på paranoia? Hva tror dere?
Slikt gjør du (hjernen din) uten at du vet det, så du synes kanskje det jeg sier er helt på jordet, men hvis du ser over de episodene du har beskrevet, ser du selv at det ikke er sammenheng mellom dem. En pappbit, en vekt på dyna, lamper som blinker, følelse av å bli beglodd. Det er ingen annen sammenheng enn at du ikke kunne forklare dem. Kanskje jeg har kunnet forklare noen av dem for deg, slik at du selv kan finne ut av det andre selv.
Antall ord: 947
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
takk for det svaret. Når jeg tenker over det oppfører ikke hverken hunden min eller katten min seg "rart" når de er på rommet mitt, og jeg har hørt at hunder skal være i stand til å se gjenferd og andre sånne ting, så du har nok rett.
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Jeg har nylig oppdaget noe nytt som er ganske "rart". Jeg var ute om kvelden med Miko (Bildet) og hadde akkurat kommet til et veikryss hvor man kan enten ta til venstre eller høyre fra den retningen jeg kom fra.
Plutselig syntes jeg jeg hørte noe, så jeg lyste lommelykten min ned mot venstre, og der var det helt klart ett eller annet som bevegde seg. Miko begynte å bjeffe som besatt, så jeg gikk noen meter bakover. (Ved det krysset jeg hadde stått, henger det en lampe i et tre, så ved selve krysset var det ganske lyst.) Miko fortsatte å bjeffe, og jeg gjorde det jeg kunne for å holde ham rolig. Skikkelsen gikk forbi meg og opp veien mot høyre, og jeg så at det var en mann med mørke klær.
Det underlige var at han ikke så i den retningen jeg sto, som om han ikke visste at jeg var der. På høyre side av krysset, er det et lite hage fjell med noen busker og trær. Da han hadde gått forbi meg, og bak hagefjellet, skyndte jeg meg etter ham, men han var sporløst forsvunnet. Veien opp til høyre går opp til hovedveien, og han var ikke å se der heller. Det eneste forklarlige stedet han kan ha gått, var bak fjellet og gjemt seg blandt buskene, noe som er lite sannsylig. Jeg fortalte dette til foreldrene mine, og de sa at noe liknende hadde skjedd med grandtanten min, som eide gården før.
Hun hadde vært på vei nedover en annen vei som er bare et lite stykke unna, med noen spredte hus her og der. Hun var på vei til en av de andre bondene i området, og et lite stykke bak henne gikk det en annen person som hun ikke kjente igjen. Da hun skulle hjem igjen, fant hun ingen spor i snøen (det var vinter) bortsett fra sine egne, og det var heller ingen spor inn til noen av husene. Hva kan dette ha vært?
Plutselig syntes jeg jeg hørte noe, så jeg lyste lommelykten min ned mot venstre, og der var det helt klart ett eller annet som bevegde seg. Miko begynte å bjeffe som besatt, så jeg gikk noen meter bakover. (Ved det krysset jeg hadde stått, henger det en lampe i et tre, så ved selve krysset var det ganske lyst.) Miko fortsatte å bjeffe, og jeg gjorde det jeg kunne for å holde ham rolig. Skikkelsen gikk forbi meg og opp veien mot høyre, og jeg så at det var en mann med mørke klær.
Det underlige var at han ikke så i den retningen jeg sto, som om han ikke visste at jeg var der. På høyre side av krysset, er det et lite hage fjell med noen busker og trær. Da han hadde gått forbi meg, og bak hagefjellet, skyndte jeg meg etter ham, men han var sporløst forsvunnet. Veien opp til høyre går opp til hovedveien, og han var ikke å se der heller. Det eneste forklarlige stedet han kan ha gått, var bak fjellet og gjemt seg blandt buskene, noe som er lite sannsylig. Jeg fortalte dette til foreldrene mine, og de sa at noe liknende hadde skjedd med grandtanten min, som eide gården før.
Hun hadde vært på vei nedover en annen vei som er bare et lite stykke unna, med noen spredte hus her og der. Hun var på vei til en av de andre bondene i området, og et lite stykke bak henne gikk det en annen person som hun ikke kjente igjen. Da hun skulle hjem igjen, fant hun ingen spor i snøen (det var vinter) bortsett fra sine egne, og det var heller ingen spor inn til noen av husene. Hva kan dette ha vært?
Antall ord: 348
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 19
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Siden han ikke så mot deg, så kanskje en gjenganger som går en "fast" rute rundt i nabolaget der?
Antall ord: 20
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Hide post links |