Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderpappa..eller??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
chakra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Okt 2005 20:46
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: kristiansund

pappa..eller??

Innlegg av chakra »

Heisann :)
vel,dette er lenge siden,men husker det som om det skulle vært i går.
på rommet der jeg bodde hadde jeg et lite vindu ovenfor sengen min,der jeg kunne sitte å se i bakgården. Hver kveld var pappa ute i gården for å lufte hundene..
så var det en kveld da,jeg hadde lagt meg og såvidt sovnet..men våknet av at jeg hørte pappa hoste utenfor,så nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo opp i vinduet for å se ut..
idet jeg ser ut går pappa rett forbi vinduet,han ser på meg med et tomt svart blikk,og uten hundene.. jeg synes det var rart..og ropte på mamma..,men den som svarte var pappa,han satte oppe på stua.. jeg har tenkt mye på denne historia.. jeg er vant til at slike ting sjer,har en del historier.. men det jeg lurer på er hvorfor så jeg det i form av pappan min??
Antall ord: 166
helen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Toadii »

Jeg har hørt historier fra før i tiden... de kaldte dette for dauda.. jeg vil ikke skremme deg, men de sa at hvis man ser dette som du har sett kommer personen til å dø... men det er ting som de trodde på før i tiden da. Der er en historie om ei tjeneste pike som så seg selv og en gutt hodeløse ved spisebordet... noen dager senere døde de... de sa det var dauda som var ute å gikk... men dette tror jeg ikke på:P Sikkert bare over tro.

Det kan nok hende du drømte... at du var våken på en måte... så syner... Ikke vet jeg
Antall ord: 115
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Hei, chakra. :)

Å gi et skikkelig svar på spørsmålet ditt til slutt er vanskelig. Føler liksom at du skriver bare en del av historien her, og så stopper du opp. Du husker ikke om det hendte noe spesielt en stund (noen dager eller så) etter denne kvelden?
Du er sikker på at du var skikkelig våken ved denne hendelsen? Spør ikke av ondsinne, men ting "opplevd" i halvåken tilstand kan virke meget ekte.

Det Toadii skriver kan nok ha noe for seg, selv om jeg vil være forsiktig med utbroderinger uten å vite mere om denne hendelsen din, chakra.

Dauda har flere navn i Norge, etter geografisk ståsted. Et annet navn på dette er vardøger. Det trenger ikke innebære død alle ganger, men er nærmest å betegne som et forvarsel..

Et eksempel på slikt er en som skulle til Marcello Haugen, fordi han var ille plaget. Da han nærmet seg huset til Marcello, sto denne nede ved grinden og ventet på ham: "Hvorfor kom du ikke i går? Jeg har ventet og ventet, og nå ble jeg litt urolig", sa Marcello.
Det som er det rare er at Marcello ikke kunne vite at mannen skulle dit, da han ikke hadde gitt noe bud om dette. I tillegg viste det seg at mannen hadde planlagt å gå dit dagen før, men ble forhindret slik at turen ble utsatt en dag..

Grunnen til at de fleste ting før hadde forskjellige navn er flere: Folk i lokal tilknyttning snakket med hverandre, og besøkte naboene sine. Man satt ikke og glodde på riksdekkende TV-kanaler der kun betegnelser på ting fra et lite geografisk område ble prakket inn på alle de andre i landet. Dermed hadde man det man kalte folkemunne, som ennå den dag i dag gir seg utslag i krumeluriske navn på enkelte ting i forskjellige områder av landet vårt..

Greier ikke mere tilnærming til historien din uten litt mere input fra deg, chakra. Å gi et bastant svar uten å vite at det holder vann, er meningsløst..
Antall ord: 352
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hei, chacra.

Siden dette var lenge siden, kan nok hukommelsen spille deg et puss. Opplevelsen var sterk den gangen, og sitter godt, og så har du, uten å mene det eller vite det, lagt til og trukket fra ting, slik at historien blir mer 'riktig', og sitter med en annen versjon av det som skjedde enn du gjorde den gangen.
Det du fortalte her var såpass kort og konsist om akkurat hendelsen, så den er nok omtrent som den var, men om du skal gå i detaljer om hva som hendte før og etter m.m. blir sikerheten mindre.

Du skriver at du akkurat hadde sovnet, og våknet av at faren din hostet. Jeg er nok enig med Toadii og Nostradamus2. Jeg heller også til oppfatningen at du kan ha drømt det.

At dette skulle bety at faren din kommer til å dø, er tvilsomt. Alle kommer til å dø, og dette skulle ikke ha noen innvirkning på det faktum.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links