I denne YouTube videoen skal en forsøke å single ut psykopaten blant 10 personer. De står på rekke og rad, hvorav de besvarer spørsmål både fra produsenten og hverandre, og seerne, så vel som et panel på tre personer skal altså se om de klarer å avsløre hvem av de respektive kandidatene som har diagnosen psykopati (her til lands er vel ikke psykopati en egen diagnose i så måte, her sier man vel heller påvist eller noe, men non the less, altså).
- Og nærmest umiddelbart, bare VET jeg hvem det er. Samtidig gir det jo ingen mening intelektuelt sett, for jeg har jo nada konkret å backe det opp med! Men jo mer jeg forsøker å 'beordre' meg selv til å nøytralisere meg, og se etter bevis i svar og kroppsspråk, desto mer opphengt blir jeg i den respektive kandidaten. Hva bevis angår, skulle min kandidat vært blant de nederste på listen i hht sannsynlighet, men like forbannet altså..
Når så avsløringen kommer og det viser seg at jeg har rett, blir jeg fullstendig satt ut, for hvordan i granskauen kunne jeg vite det var denne uten en dritt konkret som forklarer hvorfor?? Både panelet og de øvrige kandidatene var sjokkert, da vedkommende overhodet ikke var i deres tanker en gang..
Den høyeste oddsen for å finne andre som også klarer å utpeke psykopaten igjennom en skjerm, må jo være her, så..
Klarer også DU å single ut psykopaten??
https://youtu.be/y2xcVBPLnk8]
Andre paranormale saker ⇒ Psycho-detector??
Moderator: Asbjørn
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Okt 2013 06:22
- 11
- Kjønn (valgfri): dame
- Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
- Har takket: 548 ganger
- Blitt takket: 579 ganger
Psycho-detector??
Antall ord: 254
Use your own mind. - Always!
~ Gry ~
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1437 ganger
- Blitt takket: 1730 ganger
- Kjønn:
Re: Psycho-detector??
Jeg tok feil
MEN ; Det kan jo faktisk være at flere av kandidatene har psykopatiske tendenser,
men ikke diagnostisert med "avvik" ?
A
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
Det er jo et spektrum dette her, hvor vi faktisk er nødt til å inneha en viss grad av de egenskapene som er typiske for dyssosiale personlighetsforstyrrelser for å kunne klare oss i verden. Ergo har vi alle vår individuelle plass på dette spekteret alt ettersom hvor mange av de respektive egenskaper vi innehar- og i hvilken grad. Dermed er det jo unektelig så at noen av de gjenværende scorer høyere enn andre, og dermed er nærmere psykopaten enn de øvrige. Men deres nivå får vi dessverre ikke vite, da det ville vært skikkelig interessant å få hele rangeringen.. Jeg syntes også det er særs interessant å finne ut av hva som skjuler seg i mitt eget sinn, og de mørke sidene kanskje mest av alt. Det er nemlig her en får de store a-ha -opplevelsene, hvorav en bla.a virkelig innser at det ikke er en ting i denne verden som kommer i sort/hvitt, men kun i ulike nyanser grått. At en f.eks innehar reinspikkede psykopatiske egenskaper/sider en ikke ville byttet ut for alt i verden, er jo f.eks ikke noe en forventer, for å si det sånn, da det slett ikke er gitt å gjøre deg til et dårlig menneske dersom det virker sammen med gode og sunne personlighetstrekk.
Betegnelsen psykopat/narsissist er jo 'kun' en betegnelse som benyttes ovenfor de som befinner seg over et fastsatt punkt på dette spekteret, hvilket innebærer at det også innenfor disse grupperingene er såpass individuelle forskjeller at det er svært vanskelig å skille de ut i den mengden av mennesker vi omgir oss med. Derfor er det også svært gledelig og ikke minst betryggende hver gang det kommer en bekreftelse på at jeg har noe i meg som iallefall reduserer sjansene for å bli et offer for et slikt menneske betraktelig.
Menneskesinnet er i det hele tatt et særs interessant fenomen å finne ut av
Antall ord: 375
~ Gry ~
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1437 ganger
- Blitt takket: 1730 ganger
- Kjønn:
Ego er jo en del av dette, jo sterkere ego jo ...
A
Antall ord: 54
Hide post links |
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1583 ganger
- Blitt takket: 1184 ganger
- Kjønn:
En interessant tanke må vel her være følgende:
Vil en narsissist/psykopat (egoist som det visst kalles i psykologien nu for tiden) kjenne igjen sin likemann/kvinne?
Eller vil også de la seg lure av en med samme diagnose?
Det er jo som kjent noe som heter at på seg selv kjenner man andre...
Vil en narsissist/psykopat (egoist som det visst kalles i psykologien nu for tiden) kjenne igjen sin likemann/kvinne?
Antall ord: 56
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 11
Terra skrev: ↑13 Des 2024 14:32 En interessant tanke må vel her være følgende:
Det der lurer jeg på også!
- Og som regel ender jeg tankerekken med Fred & Rosemary West, som iallefall gav verden innblikk hvor hinsides galt det kan gå NÅR de finner hverandre..
Hva to hetroseksuelle av samme kjønn angår, så har de jo ingen interesse av hverandre what so ever. Ikke noe seksuelt, samtidig som de heller ikke vil se noe poeng i å knytte noen platonisk relasjon til en de vet er kapabel til de samme tingene som de selv. Rent logisk vil jeg vel dermed tro de heller unngår å operere på samme arena, for å si det sånn.
Men når en mannlig og en kvinnelig dyssosial personlighet virkelig klikker, slik som Fred & Rose, så gikk det jo fullstendig av skaftet. Samtidig som det selvsagt er hinsides menneskelige tragedier med alle de som ble drept av disse to, kommer jeg bare ikke utenom at det er noen virkelig interessante aspekter ved denne relasjonen fra helvete..
Først og fremst fremgikk det klart av bøkene til både den eldste (overlevende) datteren, Anna Mari, og den yngre søsteren Mae, som utkom så sent som i 2018, at HUN befant seg merkbart høyere på spekteret enn ham.
Anna Mari var ikke Roses biologiske datter, så hun rakk å få med seg noen vage minner av faren før Rose. Og det er ingen tvil om at Fred ikke var blottet for evne til å føle på en viss kjærlighet ovenfor sine nærmeste. Dessuten fremgikk det tydelig at det var Rose som i bunn og grunn styrte. En annen ting verdt å merke seg, er at Freds adferd først gikk fullstendig av skaftet etter en alvorlig hodeskade som guttunge.
- Men det aller mest oppsiktsvekkende i dette her, er at ut i fra de få slike par som vi er kjent med, så syntes det som om det er HUN som hovedsakelig er den dominerende, og ikke ham, slik en skulle tro i utgangspunktet. Og dermed åpner det seg jo et spm. om hvorfor..
Kan det være noe sånt som at mens han opptrer som en typ 'brøleape' som ikke evner å skjule sine tilbøyeligheter i det lange løp, mens hun både er den smarte av de to, samt at hun er ham overlegen i hht å kunne holde masken løpet ut? - Og hvis ja, -i hvilken grad øker dette sannsynligheten for at det er et enda større mørketall kvinner med dyssosiale personlighetsforstyrrelser der ute enn hva det fryktes pr. i dag? Hvordan opererer hun da i hht narsissistisk forsyning og den slags, sånn generelt sett?
Det er altså så himla mange spørsmål der uhyggelig mange syntes å være ubesvat i større eller mindre grad.
Om jeg hadde hatt et tilsvarende virkelighetsbilde kombinert med det jeg frykter kan være tilfelle da jeg var ungdom/ung voksen, ville jeg aldri i verden våget meg inn i noe forhold som innebærer felles adresse, for å si det sånn, da det virker som om det vil være den reneste russiske ruletten.
Antall ord: 580
~ Gry ~
Hide post links |