Vi vet at organisasjoner rundt om i verden mottar rapporter om unormale fenomener på himmelen, mer eller mindre regelmessig, hvert eneste år.
De fleste av disse rapportene blir identifisert, dvs man greier å finne ut hva som egentlig er blitt observert - altså mistolket på en eller annen måte.
Med andre ord blir det igjen en liten rest av rapporter/observasjoner som, på tross av etterforskning, forblir uoppklarte - det vi kaller UFO-rapporter.
Så, er det noen som har gjort seg opp en mening om hva som kan gjøres videre med det materialet som UFO-rapportene utgjør?
Hvordan skal man forske på og finne ut hva UFO-rapportene faktisk beskriver?
Hvordan skal vi kunne klare å finne løsningen/løsningene?
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ UFO-forskning?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2008 19:05
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
UFO-forskning?
Antall ord: 121
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2008 00:23
- 16
Stemmer virkelig dette? har ofte inntrykk av at hvis det KAN ha vært en naturlig forklaring så som billys reflektert i skylag, venus, månen...sumpgass osv så MÅ det ha vært dette som forårsaket observasjonen...De fleste av disse rapportene blir identifisert, dvs man greier å finne ut hva som egentlig er blitt observert - altså mistolket på en eller annen måte.
Jeg tror ikke" MAN" kan gjøre stort, ikke før det er for sent og sannheten slår oss brutalt i ansiktet..."DE" derimot har nok allerede løsningen, og styrer etter min mening det meste...også mange såkalte UFO forskere...Så, er det noen som har gjort seg opp en mening om hva som kan gjøres videre med det materialet som UFO-rapportene utgjør?
Hvordan skal man forske på og finne ut hva UFO-rapportene faktisk beskriver?
Hvordan skal vi kunne klare å finne løsningen/løsningene?
Ja, jeg tror på en konspirasjon.
Antall ord: 163
Hide post links |
Jeg tror vi blir nødt til å ha en ufo landing. hvor villt enn det høres ut. Men med en offisiell landing så ville verdens media'er blitt tatt seriøse. Og filmer og bilder ville da blitt godtatt som "bevis".
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hva er status nå etter at Hessdalenfenomenet er avklart? Det er vel mange UFO-rapporter som kan arkiveres som "identifisert" ut fra denne nye kunnskapen også.
Det som burde gjøres med de resterende rapportene uten identifikasjon er vel kategorisering. Ved å legge alle rapportene i en database, kan man trekke ut hvilke som beskriver enkeltlys, hvilke som beskriver to lys, bevegelser, hvilke som beskriver landing, mannskap osv. Da har man plutselig mulighet til å se fellesnevnere som kanskje kan gi svar på noen av rapportene.
Databasen må gjerne være allment tilgjengelig på nett, men innleggelse av data må gjøres av sertifisert personell.
Det som burde gjøres med de resterende rapportene uten identifikasjon er vel kategorisering. Ved å legge alle rapportene i en database, kan man trekke ut hvilke som beskriver enkeltlys, hvilke som beskriver to lys, bevegelser, hvilke som beskriver landing, mannskap osv. Da har man plutselig mulighet til å se fellesnevnere som kanskje kan gi svar på noen av rapportene.
Databasen må gjerne være allment tilgjengelig på nett, men innleggelse av data må gjøres av sertifisert personell.
Antall ord: 103
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Jul 2006 20:33
- 18
- Kjønn (valgfri): @HAN@
- Lokalisering: ~ MAGONIA ~
Alle ufo rapporter de siste 60 årene har blitt studert retrospektivt,åltså i ettertid.
Jeg mener den eneste muligheten til å komme et steg videre i forskningen er å forsøke å studere fenomenet direkte ute i felten mens observasjonen fortsatt pågår.
Hva med å organisere små lokale grupper rundt om i landet som kunne motta rapporter per telefon("Ufo 911") og så fort som mulig dra dit med kamera og annet utstyr for å dokumentere hendelsen.
Så vidt jeg vet er det en gruppe i Mexico som heter Los Vigilantes som har forsøkt noe lignende.
Jeg mener den eneste muligheten til å komme et steg videre i forskningen er å forsøke å studere fenomenet direkte ute i felten mens observasjonen fortsatt pågår.
Hva med å organisere små lokale grupper rundt om i landet som kunne motta rapporter per telefon("Ufo 911") og så fort som mulig dra dit med kamera og annet utstyr for å dokumentere hendelsen.
Så vidt jeg vet er det en gruppe i Mexico som heter Los Vigilantes som har forsøkt noe lignende.
Antall ord: 94
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Har ikkje tro på utrykkningspatruljer rundt om i landet. Kjem og ann på kor seriøst ei utrykkningspatrulje vert sett på av samfunnet generellt, eventuellt om hysteri/skremsel/latterkramper skaper unødige ringverknader i samfunnet.
Det er stor sannsynlighet for at alle UFO'er har ei naturlig jordisk forklaring.
Dernest vil eg støtte forslaget til BA, ein nettbasert database som alle kan søke i er ein grei plass å starte.
Det er stor sannsynlighet for at alle UFO'er har ei naturlig jordisk forklaring.
Dernest vil eg støtte forslaget til BA, ein nettbasert database som alle kan søke i er ein grei plass å starte.
Antall ord: 71
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |