UFO, Kornsirkler & fenomenUFO - hva er det?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev: Med uttrykket "de høye herrer" så tenker jeg blant annet på de som vet sannheten om hva ufo fenomenet egentlig er. Er overbevist om at noen VET. Og, det plager meg.
Tror imidlertid at sannhetens øyeblikk er nær. Tror verdens befolkning nå vil ha et svar av "de høye herrer"

Synes at det er mere naturlig at vi har besøk av "aliens" enn av vi ikke skulle ha det.
Hva er argumentet for at vi (de) IKKE ER i kontakt ?
Problemet blir gjentagende, det finnes ikke skikkelige bevis i hverken FOR eller IMOT at det er slik, og det er jo enda mere frustrerende ;-) Men, int. er det uansett.
Det som er interessant er at du snakker om at du vil ha svar fra en gruppe mennesker du faktisk ikke engang vet om eksisterer.

Jeg prøver ikke å bevise at vesener fra det ytre rom ikke har tatt kontakt, men jeg tar for meg enkelthistorier og den forholdsvis nye trenden i verden; konspirasjonsteorier. Så langt har tilhengere av disse teoriene og UFO-fans kun lagt fram "dokumentasjon" som i beste fall er tvetydig og uklart.

Hjelp meg å forstå logikken her; hva legger du til grunn for at det skal eksistere en gruppe menn som aktivt søker å skjule at romvesener har vært/er på jorden? Hva overbeviser deg, og hvorfor?
Antall ord: 227
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Flere ufo' er fanget på film:

http://www.youtube.com/watch?v=RHfbDzAUUts
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

KB skrev:Flere ufo' er fanget på film:

http://www.youtube.com/watch?v=RHfbDzAUUts
Jeg mener å ha lest at noen mener disse opptakene er fra et mikroskop ?
Antall ord: 28
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Det har jeg ikke hørt om. godt mulig. De andre klippene lengre uti, med skinnende objekter er spennende. jeg har sett flere slike på youtube. helt likt fra ulike land.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
ufo skrev: Med uttrykket "de høye herrer" så tenker jeg blant annet på de som vet sannheten om hva ufo fenomenet egentlig er. Er overbevist om at noen VET. Og, det plager meg.
Tror imidlertid at sannhetens øyeblikk er nær. Tror verdens befolkning nå vil ha et svar av "de høye herrer"

Synes at det er mere naturlig at vi har besøk av "aliens" enn av vi ikke skulle ha det.
Hva er argumentet for at vi (de) IKKE ER i kontakt ?
Problemet blir gjentagende, det finnes ikke skikkelige bevis i hverken FOR eller IMOT at det er slik, og det er jo enda mere frustrerende ;-) Men, int. er det uansett.
Det som er interessant er at du snakker om at du vil ha svar fra en gruppe mennesker du faktisk ikke engang vet om eksisterer.

Jeg prøver ikke å bevise at vesener fra det ytre rom ikke har tatt kontakt, men jeg tar for meg enkelthistorier og den forholdsvis nye trenden i verden; konspirasjonsteorier. Så langt har tilhengere av disse teoriene og UFO-fans kun lagt fram "dokumentasjon" som i beste fall er tvetydig og uklart.

Hjelp meg å forstå logikken her; hva legger du til grunn for at det skal eksistere en gruppe menn som aktivt søker å skjule at romvesener har vært/er på jorden? Hva overbeviser deg, og hvorfor?
Nei bevares, jeg vet ikke om disse "menn" eller for den sak skyld "kvinner" eksisterer.
Det er bare noe jeg tror selvsagt. Men troen er sterk. Føler at noen skjuler sannheten.
Om de skjuler den frivillig eller ikke vet jeg ikke. Kan jo hende de ikke har anledning til å fortelle hva som skjer. Dette er folk som kanskje ikke landenes overhode vet om engang.
Ett eller annet er det. Det blir jo opp til hver enkelt å dra sin slutning om dette

Grunnen til at "de" vil skjule det kan jo være mange. Mange teorier om hvorfor, så det er det vel ikke nødvendig å uttrykke på nytt.

Konspirasjonsteorier har det vel vært mye av i tidligere tider også, så det er vel ikke noe nytt. Med dagens teknologi, nettet, video, film etc. og mange eldre personers større åpenhet om hendelser tilbake i tid gjør nok masse til at sannheten tvinger seg fram fortere enn vi tror.

Jeg aksepterer absolutt din tvil bevares. Skulle bare mangle.
Konklusjonen blir vel alltid at man må vente å se.
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev:....
Tror du at du hadde trodd på denne hemmelige organisasjonen om det ikke hadde vært laget filmer og bøker om det?
Antall ord: 25
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
ufo skrev:....
Tror du at du hadde trodd på denne hemmelige organisasjonen om det ikke hadde vært laget filmer og bøker om det?
Jeg forstår hva du tenker. At det på en måte blir en masse-hypnose det hele. At folk lar seg lure, at konspirasjonsteoriene får en skikkelig grobunn :mozilla_wink:

For mange gjelder nok dette, og det igjen gjør sitt til at noen ALLTID må lage "fakede" bilder, videoer, intervjuer etc. etc. Det ødelegger masse. Samtidig gir dette vann på mølla for skeptikerne. Skeptikerne igjen vil kanskje være glad for at fenomenet blir latterligjort på denne måten.

Noen skeptikere er veldig seriøse og ser åpent på det. Tar det helt objektivt.
Det har jeg sansen for. Føler at jeg ser helt objektivt på det. At så mange vanlige menneskers opplevelser av ufo-fenomenet bare skal latterliggjøres av bortforklaringer av alt mulig fra ballonger til planeter fly etc blir for dumt. Men, jeg er som sagt helt enig at det ikke finnes skikkelige bevis. Men, det gjelder for alle parter.

Mht. spørsmålet ditt så synes jeg det blir litt rart. Med et slikt fenomen som ufo fenomenet er, er det vel helt umulig å tenke seg at det IKKE ville bli skrevet bøker og laget filmer om det. Jeg baserer min tro på valige menneskers observasjoner gjennom mange mange tiår, og merker meg myndighetenes slappe og avvisende holdning til dette som påfallende rart.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev:
Jeg forstår hva du tenker. At det på en måte blir en masse-hypnose det hele. At folk lar seg lure, at konspirasjonsteoriene får en skikkelig grobunn :mozilla_wink:

For mange gjelder nok dette, og det igjen gjør sitt til at noen ALLTID må lage "fakede" bilder, videoer, intervjuer etc. etc. Det ødelegger masse. Samtidig gir dette vann på mølla for skeptikerne. Skeptikerne igjen vil kanskje være glad for at fenomenet blir latterligjort på denne måten.
Personlig finner jeg ikke noen spesiell grunn til å fryde meg over falske bilder og filmer. De underbygger en hype blant folk som rett og slett er litt slitsom ofte.
Noen skeptikere er veldig seriøse og ser åpent på det. Tar det helt objektivt.
Det har jeg sansen for. Føler at jeg ser helt objektivt på det. At så mange vanlige menneskers opplevelser av ufo-fenomenet bare skal latterliggjøres av bortforklaringer av alt mulig fra ballonger til planeter fly etc blir for dumt. Men, jeg er som sagt helt enig at det ikke finnes skikkelige bevis. Men, det gjelder for alle parter.

Det er synd at forklaringer/mulige forklaringer skal sees på som latterliggjøring. Dette er absolutt ikke meningen. Jeg tror denne følelsen av å bli latterliggjort bunner ut i at man VIL tro, at man ønsker at det man tror på er sant.

Der det ikke finnes skikkelige bevis (og skikkelige bevis er vanskelig, om ikke umulig, å skaffe til veie når det gjelder individuelle opplevelser som blir gjenfortalt), må man nesten ty til sannsynlighet.
Det man har å gå ut ifra er for det meste helt diffust, og det er mange lurendreiere som fremstår ganske overbevisende. Da gjelder det å ikke være for åpen, men heller undersøke på kritisk vis. Som med andre teorier, er den beste måten å gå fram på å prøve å motbevise påstanden. Det å hele tiden søke å finne bevis FOR utenomjordiske på denne måten innebærer at man faktisk har en langt mer subjektiv holdning enn de som prøver å forklare med mer "dagligdagse" årsaker.
Mht. spørsmålet ditt så synes jeg det blir litt rart. Med et slikt fenomen som ufo fenomenet er, er det vel helt umulig å tenke seg at det IKKE ville bli skrevet bøker og laget filmer om det. Jeg baserer min tro på valige menneskers observasjoner gjennom mange mange tiår, og merker meg myndighetenes slappe og avvisende holdning til dette som påfallende rart.
Det jeg mente var at slike ting raskt ble/blir snappet opp av underholdningsindustrien, og når det gjelder konspirasjonsteorier av dette slaget, mistenker jeg at det faktisk ble startet av underholdningsindustrien.
Nå har ikke jeg så god kjennskap til dette, men jeg vil tro X-Files er en viktig bidragsyter til denne troen.

Har man en slik tro (og det er jo spennende tankespinn, det er jeg enig i), så har man gjerne lett for å overtolke og å se "tegn" på at det man tror på stemmer.
Bare tenk på å være forelsket, hvor mange "tegn" man får fra den man er forelsket i, og hvor lett det er å mistolke selv den enkleste ting.
Antall ord: 534
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Man kan sikkert diskutere til man får krampe av det hele.

Jeg godtar dine synspunkter som sagt, men er nok dypt uenig.

Hvem skal liksom bære bevisbyrden. De som mener dette er noe utenomjordisk, eller de som mener det motsatte. Det er et problem. Jeg synes overhode ikke sannsynligheten for at dette er tull og ønsketenkning er tilstede. Synes man burde ta dette på aller største alvor.
Men, dette er jo min mening, tro, samt teori ikke minst.

Som jeg har ment tidligere så har heller ikke du noen bevis for at dette IKKE er tilfelle det jeg mener skjer.

Man kan vel brodere dette ut i det uendelige - og vi er vel like langt.
For min del vil jeg si at jeg har vært engasjert i dette i hele mitt "bevisste" liv.
Lenge før det ble "populært" å være opptatt av dette. Når jeg i tillegg sammen med andre har gjort "nærkontakt" obsevasjoner av dette på høylys dag, da blir man litt satt ut over hva en har med å gjøre.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB skrev:Hvorfor siterer du det jeg skriver. Det har jo ingen ting med det jeg sier å gjøre.

Ting henger sammen. les om igjen så ser du kanskje kompleksiteten i det større bilde.

Hvis du vil kommentere denne linken:
http://www.youtube.com/watch?v=1kjNrT3v ... re=related

så kan du gjøre det, hvis du har bevis på noe.
Jeg venter egentlig på svar på disse spørsmålene.

Hittil har du stort sett bare slengt rundt deg med påstander og youtubelinker. Ethvert forsøk på å diskutere disse påstandene har du motstått, og heller slengt ut nye linker.

Skal vi ha en debatt er det mer interessant å bruke argumenter enn anekdoter.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Jeg kommer til å fortsette å legge ut you tube linker hvor du kan se ting. Hvor du for tydelig og klare bilder.

Jeg har svart mye disclosure project og hva jeg mener i ulike poster.

Noen ganger gidder jeg ikke å svare på ting alle spør om. Jeg svarer ikke automatisk på hver post og hvert spørsmål. Dette kan du vri og vrenge på så mye du vil.

Jeg har hørt flere som snakker om at de ønsker å se klare bilder og filmer av ufo'er. Skeptikerene kan jo fortelle hva de synes. Og de som tror kan jo fortelle om sine egne erfaringer og observasjoner. Mange observasjoner som folk har hatt her på forumet er ofte like de som blir visst på klippene. Det er interessant.

Jeg kan ikke Bevise til deg her at ufo'er eksisterer. Det blir en umulig oppgave spesiellt når du er skeptisk uansett "bevis". Vi er uenige om hva bevis er. Så derfor blir det litt meningsløst og diskutere det. Jeg viser til disclsoure project og mange av dokumentene der. Disse mener vel skeptikerne er falske. Så jeg ser ikke noe grunn til å fortsette til å vise til nye dokumenter.

Vi for være enige om å være uenige.

Til alle dere andre så er det innteressant hvis folk fortelle om sine egne observasjoner. Det er alltids interessant å høre om. Fortell om situasjonen og de ulike detlajene for de som ønsker.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Du må så gjerne legge ut YouTube-linker, men det hadde vært fint om du kunne skrevet hvorfor du legger den ut, hva du mener om innholdet, og hvorfor du mener innholdet viser ekte vare. For eksempel. Da blir det litt mer interessant å ta en diskusjon rundt det.
Antall ord: 49
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB skrev:Jeg kommer til å fortsette å legge ut you tube linker hvor du kan se ting. Hvor du for tydelig og klare bilder.

Jeg har svart mye disclosure project og hva jeg mener i ulike poster.

Noen ganger gidder jeg ikke å svare på ting alle spør om. Jeg svarer ikke automatisk på hver post og hvert spørsmål. Dette kan du vri og vrenge på så mye du vil.

Jeg har hørt flere som snakker om at de ønsker å se klare bilder og filmer av ufo'er. Skeptikerene kan jo fortelle hva de synes. Og de som tror kan jo fortelle om sine egne erfaringer og observasjoner. Mange observasjoner som folk har hatt her på forumet er ofte like de som blir visst på klippene. Det er interessant.

Jeg kan ikke Bevise til deg her at ufo'er eksisterer. Det blir en umulig oppgave spesiellt når du er skeptisk uansett "bevis". Vi er uenige om hva bevis er. Så derfor blir det litt meningsløst og diskutere det. Jeg viser til disclsoure project og mange av dokumentene der. Disse mener vel skeptikerne er falske. Så jeg ser ikke noe grunn til å fortsette til å vise til nye dokumenter.

Vi for være enige om å være uenige.

Til alle dere andre så er det innteressant hvis folk fortelle om sine egne observasjoner. Det er alltids interessant å høre om. Fortell om situasjonen og de ulike detlajene for de som ønsker.
Jada, fortsett gjerne å legg ut youtubevideoer, men kan du ikke også følge opp diskusjonene rundt disse videoene?

Jeg stilte deg noen sprøsmål, men du svarer ikke på dem, du bare legger ut andre videoer.

Det er ikke nødvendig å bli enige, men det er interessant å få avklart en del misforståelser, uansett om det er dine eller mine misforståelser.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

For å svare på trådens overskrift. Så finnes det mange gode statestikker og undersøkelser om "ufo" fenomenet på denne siden:

http://www.ufoevidence.org/
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links