Bearchild skrev:Mulig det er reflekser på buksene.. er med på den. (Får ikke tak i innehaveren, så vet ikke helt sikkert!
)
Refleksen i vinduet kan kanskje komme innenifra,- ser ikke helt hvordan da det ikke er elektrisitet der oppe og ingen stearinlys er tent (siden alle var ute). Jeg tenkte mer at blitzen (dersom den var i bruk..?) kanskje ville speile seg i vinduet?
Ang. bilspeilet så trodde jeg også at det var en refleks i selve speilet, men det stemmer ikke med vinkelen. Speilet peker mer bakover?
Jenta har garantert ingenting reflekterende i håret. Som sagt 100% sikkert!
Den bak bilen er ihvertfall merkelig, har ingen forslag der..
Men siden folk kan kjenne energier fra bilder, som jo tråden opprinnelig dreide seg om.. noen som har noen formening om det bare er "lysrusk på linsa" eller om det dreier seg om.. energier?!
Problemet med dette bildet, er mengden lys på de bakre "refleksene".
Lysmengden bør halveres med kvadratet av avstanden, iflg. teori på mengde / avstand.
Dersom blitz er brukt, burde det og være lysere i forkant av bildet, og ikke jevn belysning over hele bildet.
Jeg ser at gutten har STØVLER på bena, Det KAN jovære refleks på støvle-slagene... ( oppe rundt kanten ) , men da burde "refleksene" være tilnærmet vannrette...
Speilet på bilen står ikke i riktig vinkel for å gi såpass skarp refleks, da må det være bøyd helt ut av stille, og faktisk peke med flaten mot fotografen.
Larsrolle var inne pådette med at bildet var grovkornet, dette kommer nok bla.a. av at den del av bildet som vises her er en del av ett større bilde.
Her er orginalbildet, Jeg har markert spesielle "gjenkjennende detaljer" med blå farge. ( Bildet er nesten 850 Kb stort ! )
http://www.aa-mot.no/pnb/lys_1c.jpg
Dette som er i orginal størrelse, burde vise mer hvor usannsynlig det er at blitz er årsaken til alle disse "lyse områdene".
Asbjørn