UFO, Kornsirkler & fenomenFoto av lys-sirkler på Bislet stadium, tatt oktober 2007

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

tew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Des 2007 15:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 14 ganger

Foto av lys-sirkler på Bislet stadium, tatt oktober 2007

Innlegg av tew »

Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hva er det som er så spesielt med dette? Det er en stadion med flunka nye lyskastere som reflekterer sollyset på en vegg. Det er mulig det er noe spesielt, men jeg vil anta at det er såpass ordinært likevel at hver gang sola faller inn på lyskasterne i akkurat den vinkelen, så vil et slikt mønster oppstå.
Det eneste okkulte at de som har levert lyskasterne har postnummer 0666 Oslo.
Antall ord: 74
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hecate skrev: Det eneste okkulte at de som har levert lyskasterne har postnummer 0666 Oslo.
Hehe, jævli bra!! Lo høyt her nå ...

Mvh Dan
Antall ord: 26
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Jeg må så litt tvil om disse bildene http://shareno.net/lyssnorg.htm (videre på sida)

Noen av de er opplagt falske, det er forskjell på oppløsningen fra "lyssirklene" til resten av omgivelsene. På et par bilder er ikke hele lyset med, fordi den som har lagd de tydeligvis ikke klart å gjøre overgangene naturlige nok til at han har tatt de med, og derfor bare kappet bildet av.
Særlig på det bildet fra Bislet, det ser lidderlig ut som refleksjon.
Lys-sirkler kan særlig observeres når solen står lavt på himmelen.
Dette sier vel sitt...og at dette er hentet fra hjemmesiden til en "sekt" sier vel enda mer.

Fascinerende bilder, men må nok si meg veldig skeptisk. Noen som vet hvem som har tatt disse bildene forresten, eller blir de bare sendt inn anonymt?
Antall ord: 141
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Se nå her. Disse tok jeg på jobb i dag.

Bilde
Rett over veien

Bilde

Refleksjon av vindu på andre siden av veien. Hva i all verden er så unormalt med det? Den siden du oppga tew er flust i slike bilder. Å tro at dette er noe religiøst fenomen, er vel noe av det mest forskrudde jeg noen gang har hørt.
Og vet du hva? Sola stod lavt, så de viste ekstra godt :mozilla_cool: [/img]
Antall ord: 76
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1722 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Forklaringen her er enkel : Dette er TERMOvinduer - dvs vinduer som er fylt med en egen og varmeisolerende gass.

Dette gjør at vinduene vil bule litt inn eller ut, avhengig av det aktuelle luftrykk.

Men her er det artige : Siden det er MINST 2 glassflater i et slikt vindu, vil den ene være konkav, og den andre være konveks i forhold til lysets innfallsvinkel
Dermed fokuseres den ene refleksen, mens den andre blir mer spredd.
Pågrunn av at vindusopphenget er firkantet, får vi sden spesielle "signaturen" i refleksen, nemlig dette krysset, som "merkelig nok" faller sammen med refleksen fra vindu nr 2 i utkanten av "firkanten".

Dette har kun med lys, reflekser, lysbrytning, osv å gjøre, og er overhodet ikke noe paranormalt fenomen.

Dersom man ser en slik på kvelden, på et sted langt fra andre lyskilder, og vinduer, DA, kan man begynne å lure, men sålenge vi har lav sol, vinduer, og observante fotografer, så...

( Men skal innrømme at refleksene er stilige, da ;-) )

mvh Asbjørn
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hihihihihi det var litt moro det der det sier seg jo egentli sel at det er reflekser og som a :D
Antall ord: 20
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moirhan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Sep 2007 00:09
17
Lokalisering: Eks. trøndelag - nå bergen

Innlegg av Moirhan »

Forundrer meg at så mange såkalte alternative mennesker ikke har hørt om disse lyssirklene???
SHARE er IKKE en sekt. jeg har hatt kontakt med flere av de fra SHARE som har deltatt på messer og ingen kan vel være fjernere fra en sekt en denne gjengen der.
jeg synes denne harseleringen og den lettvinte bruken av skjellsord bare beviser den overfladiskheten som finnes hos mange "alternative".
Å kalle dette en sekt beviser bare at man ikke har LEST!!!! det som de faktisk forsøker å formidle. Er det rart vi har rasisme og fremmedfrykt når en etter å ha gløttet inn på en side i snaue 5 minutter kan henge andre ut på nettet på denne måten. Au Au. hvor tar dette oss hen i fremtiden.
De snakker om rettferdighet - at vi skal dele godene - de advarer oss mot å bli for selvtifredse. Hva annet er nå egentlig dette enn normal folkeskikk da???? Problemet er at folk har blitt nettopp dette : selvtifredse - slik at vi ser ikke våre medmennesker slik vi egentlig burde , nemlig med omtanke og respekt. HIPP HURRA for SHARE som forteller oss dette og som minner oss på det som egentlig burde falle oss helt naturlig.
Ang. lyssirkler så ER dette et fenomen. Jeg har sett disse ved flere anledninger + hatt flere merkelige opplevelser i denne forbindelsen. Jeg har blitt fortalt noe interessant av en ekspert på dette . Han sier: Refleksjonene kan oppstå i løpet av få sekunder. Noen ganger rammes kun 1 rute - noen ganger et helt kvartal. Glasset i den enkelte rute ser ut til å ha blitt microgrillet slik at det har oppstått brekkasjer i molekylene. Står du i skinnet av en av disse sirklene vil du faktisk oppleve lignende fenomener ang. blodansamling /hvite flekker i hender, svimmelhet osv. - AKKURAT som du gjør i en kornsirkel. Ta denne tanken og tygg litt på den: kan dette være "bybeboernes" type kornsirkler??? Så VÆR SÅ SNILL: Ikke ta så lett på det å slenge ut skjellsord så lett som det er gjort her. Klart vi skal være tenkende - til tider kritiske vesener. Det er bra det! MEN å ikke undersøke ting først vil virke "fordummende" på hjernen.Ikke utsett deg sjøl eller andre for dette.
Utforsk det du ser med et åpent sinn. Mange her inne ønsker å utvikle sine evner. DET gjør man i hvertfall ikke på denne måten.

TIPS!!!
Gå inn på siden dems og SE + LES. Det er utrolig mye spennede stoff der.Mirakler som Hvite Indianske bøffler( som i sagnet om white buffalo woman), gråtende madonnafigurer + mye mere. Har du en alternativmesse i nærheten i nærmeste fremtid???? Ta deg en tur - er du heldig finner du SHARE der. Jeg er sikker på at du vil finne ut at de IKKE er en sekt, men mennesker som ber oss om å tenke selv, "sloss" for den frie vilje OG rettferdig fordeling av godene. La oss stå opp og gjøre det samme folkens. LYKKE TIL!!! :)
Antall ord: 506
Husk at det er forskjell på et åpent sinn og hull i hodet..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Moirhan skrev:...
Det er mulig de ikke er en sekt, men når de lar seg lure av refleksjoner og albinobøfler så kan de ikke være fryktelig mye å satse på :D.
Antall ord: 32
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links