UFO, Kornsirkler & fenomenCSETI/DISCLOSURE PROJECT

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

GJest

Innlegg av GJest »

Jeg blir kritisert for å komme med tips. Hvis jeg hadde sagt Søk på Cnn angående sak X på youtube så hadde det også vært useriøs'? youtube er jo bare et medium for å vise klipp. Det sendes mye seriøst igjennom dette mediumet.

BA: Sceti sier de har fått kontakt med Et's. Kan du bevise at de ikke har fått det?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB skrev:Jeg blir kritisert for å komme med tips. Hvis jeg hadde sagt Søk på Cnn angående sak X på youtube så hadde det også vært useriøs'? youtube er jo bare et medium for å vise klipp. Det sendes mye seriøst igjennom dette mediumet.

BA: Sceti sier de har fått kontakt med Et's. Kan du bevise at de ikke har fått det?
Nå må du gi deg med disse løgnene.

Du har gang på gang fått beskjed om hva som kritiseres, og det er ikke at du dokumenterer, oppgir kilder eller kommer med tips. Det er pepring av tråder med youtubelinker uten noen særlig forklaring og henvisning til hvor det er noe interessant.

Sceti? Er det en organisasjon som prøver å bruke SETI sitt gode rykte for sin uredelige virksomhet?

Jeg har ikke sett Cseti's påstand og kan heller ikke kommentere den, men om de har laget en falsifiserbar påstand om dokumentasjon av ET's, så kan jeg sannsynligvis motbevise det.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
KB skrev:søk på "disclosure project" på you tube.
YouTube er en fin side for underholdning, men det er ikke en pålitelig kilde til riktig dokumentasjon og info. Hadde vært fint om du kunne komme med noen andre kilder for en gangs skyld.
Nå tror jeg du har misforstått Kimbara.

YouTube viser da også klipp fra komersielle seriøse tv kanaler. Nyhetskanaler etc.
Det er jo ikke bare et nettsted for private klipp, bløff og tulll. ?

Kunne virkelig vært moro å høre hva du definerer som pålitelig kilde til riktig informasjon ?
(Tenker da på nettsteder og ikke minst TV kanaler)
Antall ord: 109
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

"KB"

Fint at du legger ut klipp fra YouTube. Mange artige klipp der.
Sil ut og finn noen fine.

Klippene får hver enkelt selv bedømme selvsagt, både på godt og vondt.

Gidder ikke folk å se de - er det bare å la være og klikke på de - er jo i kke verre enn det egentlig ;-)
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev:

YouTube viser da også klipp fra komersielle seriøse tv kanaler. Nyhetskanaler etc.

Kunne virkelig vært moro å høre hva du definerer som pålitelig kilde til riktig informasjon ?
Poenget er ikke så mye YouTube i seg selv, men at KB omtrent aldri gjør noe annet enn å legge ut linker til tallrike videoer der, og de videoene er ofte langt fra seriøse, uten å skrive noe særlig om klippet eller henvise til spesielle steder i klippet.
Dokumentarer på YouTube er forøvrig ingen kilde til noen svar på noe som helst, det er og blir underholdning som inneholder påstander og humbug.
Antall ord: 138
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Mange av disse klippene er jo klipp fra nyhets kanaler fra Cnn fox news og andre nyhets kanaler. Som "ufo" sier. hvis man ikke liker emnet eller klippene, bare ignorer det.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
ufo skrev:

Poenget er ikke så mye YouTube i seg selv, men at KB omtrent aldri gjør noe annet enn å legge ut linker til tallrike videoer der, og de videoene er ofte langt fra seriøse, uten å skrive noe særlig om klippet eller henvise til spesielle steder i klippet.
Dokumentarer på YouTube er forøvrig ingen kilde til noen svar på noe som helst, det er og blir underholdning som inneholder påstander og humbug.

Jo, det høres ut til at YouTube er den som sprer tull og useriøse innslag an mass.
Men du svarte ikke på spørsmålet mitt i forrige innlegget.

--
--
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ufo skrev: --
--
Du skjønner sikkert selv at dette er et spørsmål som det er umulig å gi svar på. Alt til sin tid, til sitt formål.
Antall ord: 55
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Kimbara skrev:
--
Du skjønner sikkert selv at dette er et spørsmål som det er umulig å gi svar på. Alt til sin tid, til sitt formål.
Nei, det gjør jeg så absolutt ikke.!!
(og sikkert andre med meg!)

Siden du hele tiden tiden rakker ned på YoTube, så vil jeg gjerne høre hva du har å beskrive som pålitelig kilde til informasjon.

Hva er en kilde til pålitelig kilde til iformasjon. TV/ nettsteder.
Det skal bli spennende å se /lese om.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Svaret er tvromerike
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ufo skrev:
Kimbara skrev:
--
Nei, det gjør jeg så absolutt ikke.!!
(og sikkert andre med meg!)

Siden du hele tiden tiden rakker ned på YoTube, så vil jeg gjerne høre hva du har å beskrive som pålitelig kilde til informasjon.

Hva er en kilde til pålitelig kilde til iformasjon. TV/ nettsteder.
Det skal bli spennende å se /lese om.
Hvis du vil ha pålitelig informasjon om Israels syn, kan du sjekke http://www.israel-miff.no/ mens hvis du heller vil ha palestinernes syn bør du sjekke http://www.palestina.no/

Du får neppe pålitelig informasjon hvis du leter omvendt. Ingen av disse er pålitelig informasjonskilde hvis du lurer på noe om norske myndigheters syn.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jeg synes det er på tide at noen finner ut om det er intelligent liv på denne planeten først. #-o
Antall ord: 20
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av UFO »

Astarte skrev:Jeg synes det er på tide at noen finner ut om det er intelligent liv på denne planeten først. #-o
Nei, det kan det neppe være tvil om at det IKKE er.
(Ihvertfall ikke om du tenker på oss mennesker)

Et utmerket eksempel må vel være at menneskene alltid, og sikkert alltid vil være i krig.
Det er lite intelligent etter min mening.

At vi ustletter oss selv, ja det gjør vi nok før eller siden om vi ikke snart får den tiltrengte hjelpen vi trenger for å unngå smellen. Den hjelpen kommer neppe fra jorden. :mozilla_wink:
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

BA: Har du andre linker enn wikipedia på disse to forskerne som du kritiserer?

Du som er opptatt av å være kilde kritisk, ser vel også muligheten for at wikipedia er en side der folk selv setter sammen informasjonen.

Og til du som mener at flygende objekter's stråler ikke kan sette ut atomvåpen. Det kan godt være. Det vet jeg ingen ting om.

Men nå har jeg selv merket at både mobilen min, og TV'en min har funnet på ting av seg uten at jeg har hatt noe med det og gjøre. Jeg har også hatt ufo observasjoner over Området jeg bor i. Og diskuterte dette med Tv'en min til andre, og fikk bare til svar at strålinger ikke kan påvirke Tv'en.

Nå har jeg SELV sett dette med egne øyne. Slik at stråle teorien blir for meg bare enda sterkere. Og angående RV. Dette har jo OGSÅ ingo shawn forsket på med Standford research insititut. som ble støtter av det amerikanske forsvaret.

Nå har jeg SELV sett tv'en mobilen gjøre ting uten min kontroll.
jeg har SELV sett ufo.
og jeg har SELV fått opp informasjon som viser seg å stemme i ettertid. Slik at RV er noe jeg tror på. Samme med astral reise.

Slik at alle disse argumentene her. overbevise meg ikke akkurat, med tanke til de punktene nettopp nevnt over.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:BA: Har du andre linker enn wikipedia på disse to forskerne som du kritiserer?

Du som er opptatt av å være kilde kritisk, ser vel også muligheten for at wikipedia er en side der folk selv setter sammen informasjonen.
Wikipedia er nettopp en slik side der folk selv setter sammen informasjon. Det gjør den til en usikker kilde til saker det er diskusjon rundt, som f.eks. paranormale fenomener, men det går an å undersøke sakene.
Skeptics Dictionary skrev:Targ and Puthoff, whom Randi refers to as the Laurel and Hardy of psi research, were not put off by the fact that Swann claimed he saw a 30,000 ft. mountain range on Jupiter on his astral voyage when there is no such thing. It is hard to imagine why anyone would have faith in such claims. If I told you that I had been to your home town and had seen a 30,000 ft. high mountain there, and you knew there was no such mountain, would you think I had really visited your town even if I correctly pointed out that there is a river nearby and it sometimes floods?
Du må gjerne undersøke selv, og om du finner at noe jeg linker til i Wikipedia eller andre steder er feil, ser jeg gjerne at du sier fra. Jeg ønsker ikke å gå rundt og stole på feilaktig informasjon.

Du kan f.eks. finne ut om det stemmer eller om det er feil at Thomas Bearden har en juksedoktorgrad ved Trinity College and University.
Og til du som mener at flygende objekter's stråler ikke kan sette ut atomvåpen. Det kan godt være. Det vet jeg ingen ting om.
Siden du ikke vet noe om det, så er kanskje denne tvilen som ble luftet berettiget? Kan du nok om det til å sette tvil om denne bemerkningen?
Men nå har jeg selv merket at både mobilen min, og TV'en min har funnet på ting av seg uten at jeg har hatt noe med det og gjøre. Jeg har også hatt ufo observasjoner over Området jeg bor i. Og diskuterte dette med Tv'en min til andre, og fikk bare til svar at strålinger ikke kan påvirke Tv'en.
Det gjorde den gamle mobilen min også, så jeg byttet den ut. TV'en også, selv om jeg ikke har sett UFO'er akkurat her.
Nå har jeg SELV sett dette med egne øyne. Slik at stråle teorien blir for meg bare enda sterkere. Og angående RV. Dette har jo OGSÅ ingo shawn forsket på med Standford research insititut. som ble støtter av det amerikanske forsvaret.
Ingo Swann, ja, som så et 9000m høyt fjell på Jupiter. :)
Nå har jeg SELV sett tv'en mobilen gjøre ting uten min kontroll.
jeg har SELV sett ufo.
og jeg har SELV fått opp informasjon som viser seg å stemme i ettertid. Slik at RV er noe jeg tror på. Samme med astral reise.
Alt dette har jeg også, men det har helt andre årsaker enn RV og astralreiser.Telefonen hadde fuktskade og begynte å ringe opp folk uten at jeg var nær hverken telefon eller handsfree. TV'en reagerte på lys. (fjernkontrollen bruker infrarødt lys), og av og til får jeg følelsen av ting, som regel stemmer de ikke, men det hender det slumper til å treffe. Jeg husker godt at det har vært mange bom, men det er ikke alle som husker slikt, de husker det bare når det treffer.
Slik at alle disse argumentene her. overbevise meg ikke akkurat, med tanke til de punktene nettopp nevnt over.
De punktene du har nevnt overbeviser iallefall ikke meg.
Antall ord: 627

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links