Enig med siste poster...bevis er et vanskelig begrep er det ikke? det er jo bare en forståelse av EN hendelse på ET tidspunkt under helt spesifike forhold DER og DA målt opp imot et forståelsesgrunnlag i konstant bevegelse, etter mitt skjønn.
Det at myndiheter og organer underlagt statlig kontroll(er de det?) hemmeligholder så mye av den informasjon de sitter på når det gjelder MANGE saker, ikke bare UFO spørsmålet, forteller meg noe om hvor alvorlig vi kanskje burde ta de få dråpene av informasjon som faktisk drypper på oss.
Mange gjør en kjempejobb for å få ut informasjon men desverre er det også mange som finner at disse temaene gir dem et nettverk og en vis anerkjennelse og verdi, noe som kan føre til informasjon noe farget av egne behov og følelser. Det større problem er nok falsk informasjon som uten tvil blir plantet av forskjellige grupperinger.
Igjen, det er mange mange gode grunner for UFO til ikke å gi seg tilkjenne, menneskenaturen er en.
(Mitt syn: UFO eksisterer, de er styrt av en form for levende energi/vesen, alle teorier om hvor de kommer fra er like plausible...andre dimensjoner, andre planeter, oss selv i tidsreise...det spiller egentlig ingen rolle, feil blir det først når en "religion" blir skapt rundt fenomenet og mennesklige "ledere" og mellommenn/kvinner legger under seg andre for tilbedelse og dyrking, dette blir jo ikke alltid gjordt ut av egoistiske motiver, noen vil åpenbart hjelpe og redde sine medmennesker, men prinsippet er fortsatt det samme, min mening: mennesker farger sine opplevelser utfra hva enhver trenger for å føle seg vel, bortsett fra meg selv da :mozilla_wink: )
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Hvis de finnes, hvorfor viser de seg aldri?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2008 00:23
- 16
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Jeg vet at myndigheter i forskjellige land holder en del hemmelig, da spesielt på militærfronten. Dette av åpenbare årsaker ("fienden" må jo ikke få greie på ethvert ess man har i ermet).KB skrev:Ikke glem at et finnes en rekke med folk, som har fine yrker, godt familie liv OSV. inntill...-
De finner noe urovekkende. Også sier de at myndighetene har slettet informasjon om dem, gjort det vanskelig for dem. TROR du ikke at myndighetene driver med slik? At hensyn til sivilie borgere blir prioritert høyere enn militære hemmeligheter som gjør landet til super makt her i verden?
Selvfølgelig er ikke alle "snille" i den forstand, men det er ikke noen indikasjon på at det eksisterer hverken romvesener eller fremmed teknologi blant oss. Det mønsteret jeg ser er at de som forteller om disse romvesenene og teknologien, bruker myndighetenes hemmelighetskremmeri som en måte å argumentere for manglende argumenter. Unnaluring, kaller man det.Tror du seriøst at at er helt rent? og alle er snille?
Sett videoer av vold gjort av politimenn? tenkt på guatamo bay? irak krigen.
listen er jo veldig veldig lang. Legg merke til et mønster. At det er DE som forteller ut om disse tingene som mister troverdighet(blir slettet informasjon om).
Typisk X-files-historie.
Det er mange som vil ha sine 15 minutter berømmelse, og i så henseende er det lett å stå frem med fantastisk informasjon, for så å påstå at man er "slettet" av myndighetene. Da er man liksom sikret, og de som ønsker å tro dette, ser på en som en helgen omtrent.en kan jo forklare det med at DE som snakker ut om slike ting ALLE lyver. selvfølgelig fordi det er mest behagelig å tenke oss. Jeg tviler på at det er slik.
jeg så en dokumentar at siden 1947 så har UN registrert 150 millioner observasjoner.
Folk flest som ser noe uvanlig, rapporter ikke dette dersom det ikke er grunn til å tro at det er noe VELDIG uvanlig.
Du blander sammen UFO-observasjoner og mennesker som påstår å sitte på informasjon om myndighetenes hemmeligholdelse av "fremmede". Såklart er det mange som har observert UFO. UFO er jo tross alt Uidentifisert Flygende Objekt. Uidentifisert er ikke ensbetydende med vesener fra rommet.
Man skal ikke sluke alle historier rått. Historien om at man var skeptiker før er en velbrukt mal for å vinne tillit.Det finnes masse skeptikere som har vært skeptikere før men så dukker de dypere inn i dette og blir troende. Enten pga bevis for dem selv, opplevelser de har hatt eller fortellinger fra folk de kjenner.
Hvordan finner de ut det? Antakeligvis gjennom mennesker som påstår dette. De tar dem på ordet, og lar seg overbevise. Ikke veldig skeptisk holdning spør du meg.De finner ut av at myndighetene skjuler noe. Har du hørt om han som hacket seg inn på nasa sin sider og fant informasjon om ufo'er. - Som risikerte livstid. Hvorfor gjorde han dette? - For å finne svar.
Har du noe mer info om denne hackeren? Tror du virkelig man ville skrevet om "UFO" hvis det var snakk om hemmeligholdt informasjon som ville avslørt hemmeligheten knyttet til UFO? Hvis nøtten er knekket så er det ikke lengre UFO.
Er det Disclosure Project du sikter til nå?Listen over folk som hevder cover up er veldig lang. OG denne coverup'en er jo ofte den informasjonen dere skeptikere referer til. For så glemme hele saken. Tenk litt over det..
Jeg henger ikke med her nå. Hva vil du fram til?Snakker man om hemmelighet så vil en jo gjerne at det skal fortsette slik.. hvordan gjør man det. Finnes det eksempler på andre land hvor myndighetene driver med cover up? Dette kommer ut? Vel de er ikke usa. Hvilken rolle har usa? Verdens makt? verdens politi?
Så myndighetene skulle oppsøke alle som er i besittelse av årbøkene fra de kullene Bob Lazar gikk i, og fjerne bildene og teksten, for så å levere tilbake bøkene uten at noen merket det? Hva, har de en snasen minnesletteinnretning alla Men In Black?Det er jo fullt mulig at myndighetene i usa har resurrser til å dekke dette over. spesiellt hvis de som har vært med har vært i prosjekter som er i grå sonen i utgangspunktet. = at det er ikke så alt så mange som har hørt om dem. Det finnes jo også mange personer som har tatt løgn detektor test og består.
Løgndetektor er upålitelig, og det er derfor det ikke er gyldig bevis i en rettsak. Med litt trening kan man lett klare å lure løgndetektoren.
Antall ord: 788
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Om nokon påstår di er vitenskapsmenn/forskere og samtidig ikkje kan vise til nødvendig skulegang eller innlevert forskningsresultat som er tilgjengelig for andre vitenskapsmenn/forskere, da kan man ganske enkelt sjå på di som tvilsomme fordi det ikkje eksisterer grunnlag som bygger oppunder deres påstander eller "forskning".ufo skrev:Sitat UFO:
Mht. ufo mysteriet så kommer det nok flere og flere med i gruppen av vitenskapsmenn/forskere som tror og mener at vi har å gjøre med noe intelligent/aliens (kall det hva du vil) her på jorden.
Sitat Kimbara:
Hvorfor tror du dette? De eneste "vitenskapsmennene" jeg har hørt om hittil som mener dette, er heller tvilsomme typer.
---------
Er de tvilsomme typer fordi de mener noe annet. Skjønner ikke at man skal være "RAR" fordi man har andre meninger. Dette du mener her minner meg om middelalderen, bortsett fra da ble man mest sannsynelig brent på bålet for å mene noe annet.
Og slik desse tvilsomme "vitenskapsmenn"/"forskere" legger fram sine påstander, må ein helst tilbake til middelalderen for å finne så mykje kunnskapsløshet at det faktisk er nokon som lar seg villede til å tro på desse påstandane.
At mange lar seg fasinere av det mystiske og ukjente, samt konspirasjonsteorier er ganske normalt, men di fleste har da såpass jordnær kontakt med virkeligheten at di ikkje lar seg hjernevaske til å tro på alt dette tullet...
Antall ord: 237
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
Jeg er enig i alt du sier. og enig i psykologien bak noe.
F.eks så kan si at skeptikere nå er troende for å vinne tillit. Absolutt fullt mulig. For å overbevise. Men på den andre siden, hva om det er sant?
Mer informasjon om hackeren: (Han fant ut om disse tingene, nettopp fordi han hacket seg inn på nasa) Hvis ikke hadde det jo ikkekommet frem.
http://www.youtube.com/watch?v=B4PkNPCEnJM
F.eks så kan si at skeptikere nå er troende for å vinne tillit. Absolutt fullt mulig. For å overbevise. Men på den andre siden, hva om det er sant?
Mer informasjon om hackeren: (Han fant ut om disse tingene, nettopp fordi han hacket seg inn på nasa) Hvis ikke hadde det jo ikkekommet frem.
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Nov 2006 01:15
- 18
- Har takket: 603 ganger
- Blitt takket: 389 ganger
madjava skrev:Om nokon påstår di er vitenskapsmenn/forskere og samtidig ikkje kan vise til nødvendig skulegang eller innlevert forskningsresultat som er tilgjengelig for andre vitenskapsmenn/forskere, da kan man ganske enkelt sjå på di som tvilsomme fordi det ikkje eksisterer grunnlag som bygger oppunder deres påstander eller "forskning".ufo skrev:Sitat UFO:
Mht. ufo mysteriet så kommer det nok flere og flere med i gruppen av vitenskapsmenn/forskere som tror og mener at vi har å gjøre med noe intelligent/aliens (kall det hva du vil) her på jorden.
Sitat Kimbara:
Hvorfor tror du dette? De eneste "vitenskapsmennene" jeg har hørt om hittil som mener dette, er heller tvilsomme typer.
---------
Er de tvilsomme typer fordi de mener noe annet. Skjønner ikke at man skal være "RAR" fordi man har andre meninger. Dette du mener her minner meg om middelalderen, bortsett fra da ble man mest sannsynelig brent på bålet for å mene noe annet.
Og slik desse tvilsomme "vitenskapsmenn"/"forskere" legger fram sine påstander, må ein helst tilbake til middelalderen for å finne så mykje kunnskapsløshet at det faktisk er nokon som lar seg villede til å tro på desse påstandane.
At mange lar seg fasinere av det mystiske og ukjente, samt konspirasjonsteorier er ganske normalt, men di fleste har da såpass jordnær kontakt med virkeligheten at di ikkje lar seg hjernevaske til å tro på alt dette tullet...
Hvilket tull ? Forklar.
Antall ord: 242
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Han nevner i flere intervjuer at han på forhånd var veldig opptatt av UFO'er og den påståtte teknologien.KB skrev:Jeg er enig i alt du sier. og enig i psykologien bak noe.
På spørsmål om han fant noen bevis på sin tro, svarer han med bildehistorien sin - at han fant et bilde av en UFO, men tilfeldigvis ble "cut off" når han kikket på det (merkelig at han ikke brukte "print screen"-knappen forresten, som en hacker burde han visst om den). Han snakker om lister over navngitte utenomjordiske offiserer, men disse har han heller ikke tatt noe print screen av tydeligvis.
Jeg tviler ikke på at han snakker sant, men jeg tror ikke det er så sikkert at han vet hva han snakker om. Jeg syns det virker som om hans tro har ført til at han har misforstått ting han har funnet, fått det til å passe med sin tro. Dette er snakk om diverse Windows-pc'er, og informasjonen man finner der kan være alt fra personlig lek og moro, til "hva om"-strategier, tankekart, teorier, osv.
Jeg er ikke overrasket om han faktisk fant noe om "free energy" og antigravitasjon. Dette er tross alt ting som forskes på daglig. Det er det utenomjordiske aspektet ved det hele jeg stiller meg svært kritisk til.
Også nevner han selvfølgelig Disclosure Project. Nok en gang. Denne "pålitelige kilden". Han bruker dem faktisk som bevis for mye av det han sier.
Antall ord: 315
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Men at han står i fare for å bli dømt til 70 år i et amerikansk fengsel, er bare sykt. Det er tydelig at USA tar ibruk skremselspropaganda her, og at de har fått en knekk i stoltheten.
Antall ord: 40
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Jepp enig med deg der. så mange år i fengsel er velidg drøyt.
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 20:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Night Princess
- Lokalisering: Sandnes
Man har jo implanter. Hvor legene som har sett objektet, kan si noe om det: http://www.youtube.com/watch?v=cJLkJfolcS8
Leger som ikke har hatt noe med det kan nok ikke si noe....[/quote]
De må alltid gjøre det så skummelt, med skummel musikk og sånt! dumt syns jeg..
Men jeg vet ikke helt, jeg tror ikke det er romvesener som står bak dette.
Leger som ikke har hatt noe med det kan nok ikke si noe....[/quote]
De må alltid gjøre det så skummelt, med skummel musikk og sånt! dumt syns jeg..
Men jeg vet ikke helt, jeg tror ikke det er romvesener som står bak dette.
Antall ord: 69
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Hide post links |
Kan godt tenkes at det er mennesker som står bak.
At det finnes utenomjordisk liv.
At det finnes utenomjordiske kjøretøy.
At det finnes utenomjordisk tekonologi
at det finnes mennesker som vet om dette
at det finnes mennesker som har kopiert opp kjøretøy
at det finnes mennesker som har kopiert opp teknologi.
Hvis vi skal se på hvordan siviliasjoner utvikler seg, så er det mest tenkelig at ET's er VENNLIGE. Høyt utviklet sosialt, teknologisk og spirituellt sett.
Her kreves det refleksjon. Forskere i japan har jo allerede laget AI. altså roboter som ser ut som mennesker som kan snakke og bevege seg. Teknologien blir bare mer og mer avansert. Når man i tillegg tenker på at vi deler universet med andre så vil jo også dette kunne gi enorme teknologiske fremskritt.
Jeg leste i den forbindelsen en gang en sosiolog som mente at dem som derimot er ute etter krig er oss, mennesker. Vi derimot er en mer primitiv rase.
Splitt og hersk er en vanlig teknikk for å vinne penger, teknologi og politisk inflytelse.
At det finnes utenomjordisk liv.
At det finnes utenomjordiske kjøretøy.
At det finnes utenomjordisk tekonologi
at det finnes mennesker som vet om dette
at det finnes mennesker som har kopiert opp kjøretøy
at det finnes mennesker som har kopiert opp teknologi.
Hvis vi skal se på hvordan siviliasjoner utvikler seg, så er det mest tenkelig at ET's er VENNLIGE. Høyt utviklet sosialt, teknologisk og spirituellt sett.
Her kreves det refleksjon. Forskere i japan har jo allerede laget AI. altså roboter som ser ut som mennesker som kan snakke og bevege seg. Teknologien blir bare mer og mer avansert. Når man i tillegg tenker på at vi deler universet med andre så vil jo også dette kunne gi enorme teknologiske fremskritt.
Jeg leste i den forbindelsen en gang en sosiolog som mente at dem som derimot er ute etter krig er oss, mennesker. Vi derimot er en mer primitiv rase.
Splitt og hersk er en vanlig teknikk for å vinne penger, teknologi og politisk inflytelse.
Antall ord: 181
Hide post links |