UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

KB skrev:Ps:

Det finnes falske bilder av ufo'er.
Det finnes menneske lagde Kornsirkler.
Det finnes falske ufo dokumenter
Det finnes folk som vil tjene penger på ufo-svindel.
Det finnes folk som hallusinerer
Det finnes folk som Tror de har sett ting, men så har de drømt
hjernen kan lure oss.
Øynene kan lure oss
Sansene kan lure oss

Jeg tror allikevel på UFO'er. Ut av kroppen opplevelser og ESP opplevelser.

selvmotisgende? - DE med litt nyansert bilder på ting vil skjønne hva jeg skriver her.
Klokt sagt. Alltid noen som skal svindle, det klarer vi ikke å unngå.
Dette gjelder alt dessverre. Sukk.

Har sjøl hatt en ufo opplevelse i pur ungdom, og det sammen med et familiemedlem.
Dette sitter i, og jeg/vi glemmer det aldri. Dette var meget nært og på lyse dagen.
Ingen skal rokke meg i troen på at dette er menneskeskapt!.
Antall ord: 152
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
First Day skrev:"kommer tid kommer råd",, men du har lång väg att vandra ännu.
Ja, det vil jeg tro. Helsa er fortsatt god, så jeg ser for meg fortsatt mange gode mil å vandre. ;)
Återkom, om du får någon sjukdom ,, skickar fjärr healing men bara om du själv önskar.
Det gjør jeg nok ikke. Jeg går nok heller til en lege, som heller gir meg behandling/medisin som virker. :)
Synd, det er større sjangs for at legen tar livet av deg en healingen... Jeg snakker av erfaring..
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB skrev:Jeg kommer her til å skrive en del. kanskje jeg skriver om flere temaer utover nå. hvis det for jeg klippe andre temaer ut senere og lime de inn der de hører hjemme.

Jeg synes det er ok å diskutere Så lenge det er saklig. Og at en diskuterer de sakene der en har noe å komme med. Å FEKS: utrykke skeptisk " mest sansynnelig så er ufo'er bare tull" etter hver post synes jeg blir for dårlig.
Hvis det ikke begrunnes så er jeg enig, men hvis det er begrunnet hvorfor det sannsynlig at UFO'er er bare tull, så synes jeg det er en grei konklusjon.
På den andre siden Når jeg for argumenter tilbake, med å vise til kilder osv som sier f.eks at det aktuelle youtube klippet ikke stemmer. Så er dette bra. Jeg er jo også interessert i å finne mer ut om ufo fenomenet og er veldig klar over at det finnes feilaktige kilder.

De som tror på ufo' er irriterer seg jo skakk over feilaktige kilder. De irriterer seg skakk over folk som er useriøse og legger ut falske bilder og filmer. Fordi dette svekker troverdigheten til hva de tror på.

Men jeg ønsker at de jeg diskuterer med i det minste i utgangspunkte kan være åpne for det. Altså en tilnærming som utrykker at -> de ikke tror, men at det kan være mulig så lenge de for bevis.
Javisst, en bastant avvisning av UFO'er er en klippefast tro, akkurat som en tro på at UFO'er er fremmede romskip.
Nå har jeg selv sett et par ufo'er og tror selv på ufo'er. Og skjønner veldig godt problematikken for hele fenomenet.
Jeg har selv sett ihvertfall en UFO, så vi stiller ganske likt her, men jeg tror ikke det handler om fremmede romskip.
Når det gjelder Disclosureproject så tror jeg de har mye å komme med. Mye handler om instillen, at dersom en har en instilling om at det er en uærlig gruppe. Eller luringer som har råttet seg sammen så tenker en tanker om prosjektet deretter. At det kan forekomme løgner også der er jeg åpen for. Men det er en forskjell på noen medlemmer og en hel organisasjon. Selv om organiasjonen ikke har sparket ut disse medlemmene så finnes det nok komplekse grunner til at dette ikke er gjort.
Jeg er veldig på jakt etter nyanser.
Når en organisasjon som DP, påstår de er non-profit, og samtidig tar penger for å la folk se på deres påstander, så er det en løgn. Når de bevisst bruker avslørte løgnere i sin vitneliste, så er det også en løgn.

En organisasjon som lyver så mye skal ikke ha særlig tillit. Vis heller tillit til f.eks. csicop.org, eller skepsis.no, for der har jeg ikke sett noen ennå som har avslørt en eneste løgn. Ikke engang en misforståelse er blitt avslørt på disse sidene, så med mindre noen klarer å finne feil hos disse sidene bør disse i motsetning til DP ha god kredibilitet.
Ufo troende mener jo også at flere kilder som er skeptiske er skeptiske for å dekke over hele fenomenet. Så hvis en har dette i bakhodet så blir jo mye av denne kritikken forståelig. folk som hevder at de er blitt hyssjet ned på for å vite noe om ufo fenomenet er mange. Veldig mange.
Hvis du mener disse sidene jeg henviser til er med på en slik konspirasjon, bør du da kunne finne feil eler løgner i deres argumenter.

Det er lett å misforstå hvordan ting blir sagt, og noen kan nok ha misforstått en uttalelse f.eks. som at dette sannsynligvis er helt naturlig, og at en kan bli latterliggjort om en går ut med det, og legge dette fram for andre som en trussel.
Personene kommer fra elle lag. Og mange av de er jo troverdige mennesker. Det er astronauter, forksere osv. Det at disse har samlet seg i et prosjekt for å fortelle verden disse "utrolige" tingene krever mye mot. Men hvis vi er åpne for at dette stemmer så ser vi jo at det er nødvendig. Pr dags dato har vi ikke en internasjonal annerkjennelse på at dette stemmer. Så du har to ulike kilder som motiser hverandre. Og det er fullt mulig at begge parter kan lyve, om ikke begge.
Javisst er det mange troverdige mennesker som kan fortelle ting, for mange av dem tror på det de sier. Det er mange forskjellige årsaker til at folk tror de ser fremmede romskip. F.eks. han som så et fyrtårn var overbevist om at han så noe helt annet. Han er troverdig, for han trodde på det han fortalte, men det gjør ikke fyrtårnet om til et romskip.
Det at disclosure project selger bøker. F.eks "hidden truth, forbidden knowledge" kommer av at gruppen må ha noe å leve av. Det blir som paranormal.no . Dette er ikke en "for profit" internett side. men de er likevell avhengig av reklame på siden for å drive den. På samme måte med disclosure project.
Når det gjelder the orion project. Så samler de nå inn penger for å støtte forskere som holder på å utvikle zero enrgy. De vet jo at det er mulig ettersom de vet at grupper i militæret har det. Derfor kan de også satse på dette. Dr greer sier at i løpet av 6-12 måneder regner de med å ha denne energien ferdig.
DP selger bøker, og du kan prøve å se på vitneutsagnene. Du havner på http://www.disclosureproject.org/access.htm .
I 2002 snakket the disclosure project om at det fantes en zero enegy (fri energi) som kunne løse energi krisa! Men som er holdt tilbake fra resten av verden.. Fordi.. dersom hvert land hadde hatt denne enegien så ville usa ikke vært noe verdens politi, de ville bare vært gjennomsnittlig. Andre land ville gått forbi dem økonomisk teknologisk og militært. De som er med i disclosure project er villige til å vitne under Ed på at det de sier er sant. Hvis du selv ser på de snakke så ser du det er vanlige mennesker som meg og deg som har hatt jobber hvor de har fått vite litt mer enn enkelte liker. De er urolige og fortvilte over at saken er slik som den er pr dags dato.
I en annen tråd spurte jeg om du trodde Kuwait, Irak eller andre av midtøstens land har slik makt. USA har det nemlig ikke, for de er nettoimportør av olje. De er selv avhengig av å importere olje og hadde tjent grovt på å lage gratis strøm.
Denne saken er kommet opp på CNN og andre store tv kanaler. Selv om vi ikke har sett det på Tv 2 nyhetene eller nrk så er den oppe i andre land, det kan vi se på you tube klipp pga det er mangfoldig og har mye internasjonalt.
Du skal nok ikke tro på alt du ser på youtube.
Jeg som har sett ufo. og som har studert fenomenet ser at det finnes få bevis tilgjengelig. Det finnes mange bevis joda, men i forhold til hva skeptikerne kreves så er det få. Enkelte spøker med at det kunne ha landet en ufo midt på torvet i enstorby og folk ville fremdeles ha bortforklart det. Det finnes haugeviss av observasjoner over hele kloden. Altså er det et internasjonalt fenomen. Også et fenomen som blir tatt seriøst. Det blir virkelig tatt seriøst av seriøse folk i en rekke land. Ufo fenomenet er ikke lenger noe som er for "ikke- normale" slik som media har utrykkt over lengre tid.
Før i tiden var det et stigma knyttet til å ha sett en ufo. Nå er det mer "populært" og inn. og skeptikere hevder også at dette kan være en grunn til økende observasjoner.
Det finnes overhodet ikke noen bevis. Det eneste man har er anekdoter, og vi vet at det er mange fenomener som kan trigge slike anekdoter.
Mange tror på en annen dimensjon. Noen mener at i denne dimensjonen (den andre siden) der havner bevisstheten til dem som har død her. Noen opplever ut av kroppen opplevelser og beskriver hvordan de har vært i denne parallele virkeligheten. Mange leger har mange mange rapporter om "nær døden opplevelser" som beskriver dette.
Skeptikerene vil da si at det er fordi de er ustabile osv som gjør at de tror på dette. pga epsioden.
Tja, det er nok litt forenklet. Det finnes så mange forskjellige mulige årsaker til slike opplevelser at man ikke legger alle slike opplevelser i en sekk og gir det en standardforklaring.
Hvis vi skal gjøre et lite tanke eksperiment. Og si at det finnes en parallell virkelighet. Som ikke er synlig for 90% av oss. (forresten så er det gjort statestikker på at 1/10 har opplevd ut av kroppen opplevelser). folk er fremdeles uenig i hva dette skyldes.
men tilbake til eksperimentet: Hvis vi sier det finnes en paralell virkelighet. Som er her samtidig med oss. Og for å bevise denne så måtte en ha fysiske bevis. Hvordan i huleste skulle man bevise dette? Derfor blir det vanskelig å si denne parallele virkeligheten finnes. pga mangel på bevis.
Jeg har selv hatt UKO, og er dermed fullt klar over at slike opplevelser kan være virkelighetstro.

Den paralelle virkeligheten må defineres bedre før man kan finne bevis for den.
Folk flest har en formening om hvordan virkeligheten er. Vi har denne. punktum. Dette er paradgime eller retningen vi kjører inn i. Og dette ville vært svært vanskelig å bryte med tanke på stigma osv.

I denne forbindlesen så kan vi spørre oss en del filosofiske spørsmål?
Hvorfor er vi her?
Fordi dine foreldre gjorde slik som gjør at mor blir mor og far blir far.
Hvordan ble universet til?
Sannsynligvis ved Big Bang.
Hvor stort er uinverset?
Uendelig
Hva eksisterer?
Alt.
Hva kom først, tanken eller det materielle.
Sannsynligvis det materielle.
Det en måtte ha gjort for å kunne bevise en parallel dimensjon som skulle være nøkkelen til å forklare alle disse overnaturlige tingene, iallefall veldig mange av dem som Ut av kroppen opplevelser/ nær døden opplevelser, enrgier, gjenferd og paranormale evner som ESP og sjette sans som få av oss kan oppleve og sanse.

Vel det en måtte ha gjort ville vært å reist ut av kroppen (noe som det finnes oppskrifter på hvordan en gjør) En bør kanskje helst ha hørt om en venn eller et familie medlemm som har gjort det før folk flest faktisk tror det er mulig selv, deretter kan en SE for seg selv virkeligheten av dette.
Nei, det en måtte gjort var å definere mer nøyaktig hva denne andre dimensjonen skulle hatt for egenskaper, slik at man kunne teste disse egenskapene.
Nå er det en forskere som har gjort dette. han og en annen gikk ut av kroppen i tolv år, for så å samle empiri for at denne parallele virkeligheten er fullt virkelig. Det finnes selvfølgelig ikke fysiske bevise FORDI en kan ikke ta "ting" fra en ikke-fysisk virkelighet inn i den fysiske. En trenger STRENG sakt et paradgime skifte.
Nå Tilbake til forksingen vel For å bevise dette "det er NOE der" så trenger en å forandre litt på sine egne holdninger og forhold til virkelighetsbilde. Gjør en det man alltid har gjort vil en alltid få de samme resultatene. det er vitkig å stoppe opp og stille spørsmål. er det noe med måten vi går frem på som gjør at vi ikke finner bevis? er det tilnærmingene, og grunntankene om hvordan vi må gjøre det. stille spørsmålet Kanskje en kan finne bevis dersom en har andre holdninger til hele vår eksistens?.
Det eneste han samlet var anekdoter.
Det disse forkserne gjode var de gikk til denne parallele virkeligheten. med ut av kroppen teknikker( de jeg skrev dere kunne prøve ut for dere selv - Søk på det på google og youtube.) Jeg kan komme med linker senere til plasser for de som vil lære hvordan gjøre dette kjappest mulig.
Det er ikke nødvendig, for det er ikke noe bevis, det er kun historier og oppleelser som kan forklares på annet vis.
Så var de to i ulike rom helt lydtette og seperate fra hverandre. Deretter gikk en tredje person ut for å skrive noe på en tavle, som personen som lå i sengen kunne rapportere gjennom høytaler og høretelefoner hva dette var). De som har studert og kanskje opplevd ut av kroppen opplevelse vet at persepsjonen vår er ute av nettopp kroppen, og en kan sanse omgivelsene våre på en annen måte. Hvis vi skal tenke oss hvordan dette er med våre vanlige 5 sanser, så har vi ikke forståelser for å skjønne det. De som har opplevd det skjønner dette.
Nei, det vi har sett er at fok som faktisk har testet sine UKOer har vist at det ikke er noen reise, men en opplevelse av en reise.

Et tidligere medlem her kunne fortelle om et forsøk der han var på besøk på kjøkkenet hos noen kjente, og kontrollerte så etterpå vedkommende for å høre om hans opplevelser på kjøkkenet stemte med virkeligheten. Det gjorde det ikke.
Jeg har hatt totalt 3 ut av kroppen opplevleser og det er like spennende hver gang.
Her er link til vitenskapelig tilnærming til ut av kroppen:
http://www.youtube.com/watch?v=BcLWTuwT7Kk
Jeg er fornøyd med linker til slike youtube-greier.
Skriv heller hva som er essensielt, og ta en diskusjon rundt det.
For å oppsummere litt angående paranormale ting. Så gir det paranomrale makt. Om det er en sjette sans, teknologi i ufo. En parallel virkelighet, ut av kroppen muligheter. -Alt dette gir makt. Hvordan er makt fordelt? Makt er ikke delt ut til alt og alle. Dere kan sikkert finne masse eksempler på hvordan makt er for noen få, at noen få sitter på noen goder /muligheter som resten ikke har.
Nei, det kanhende gir en følelse a makt, men det gir ingen makt overhodet. Snarere tvertom.
Verden er ikke så demokratisk og snill som vi vil ha det til alltid. Iallfall ikke når det er snakk om slike ting som det er her. som gir EKSTREM makt. En ufo som kommer fra annet liv langt uti universet. kan dere forestille dere teknologien bak dette. Og hvordan det kan brukes og ikke minst misbrukes til ulike formål.. Tenk på alt dette impliserer. Hvordan ting kunne vært annerledes. Vil man gi opp dette uten videre? "mekanismer" som makt er selvstyrende og også når det kommer til disse tingene.
Dette er noe du tror. Vi har ingen gode grunner til å tro noe av dette.
Jeg har også noen eksempler på hvordan ting kunne vært bedre i samfunnet. f.eks innenfor terapien. Hvor det årevis å bli kvitt en fobi igjennom vanlig samtaler. Mens med f.eks NLP for de som har hørt om det kan en kvitte seg med fobier på 15 min. Umulig? har en den riktige teknologien finnes det ingen grenser. Jeg har selv vært vitne til andre som har kvittet seg med fobier på svær kort tid. Hvorfor brukes ikke dette offentlig? vel for det første så kan det ikke "bevises". kanskje vil det kurer for mange folk? for effektivt?
Verden er ikke perfekt, hverken fysisk, med tanke på naturkatastrofer, eller teknologisk, med tanke på at vi fortsatt sliter med mange spørsmål som kan gjøre verden bedre. Det betyr ingenting i forhold til noe paranormalt.
Et annet eksempel på makt kan være hypnose. Er dere klar over hvor mye hypnose som blir brukt i amerikanske filmer og generellt i politikken, reklame? Dette er språk folk med makt snakker, bokstavelig talt, som folk flest ikke vet om. nå er dette bare for å trekke en parallell og er Småterrier i forhold til de andre store temaene.
Dette er en myte. Slik skjult reklame og propaganda har overhodet ingen virkning.
Hvorfor bruker man ikke speed reading i skolen? for kraftig, for mye læring?

Dette er kanskje dårlige eksempler. men det er iallfall for å vise til at det finnes mye mer og bedre løsninger som folk flest ikke er klar over.

Jeg har et forslag. Vi skulle hatt en egen tråd som heter Remote Viewing Testing. Hvor en eller annen stolbar person har bilde av Eske f.eks så skal folk finne ut hva som er inne i eksen ved hjelp av Remote viewing og intuisjon. Hvis det kommer opp en ny ting hver uke. Så ser vi jo etter en stund hvem som bare tipper noe og hvem som for treff gang etter gang. Det kunne vært interessant å sett. Hvis samme personen treffer riktig gang etter gang, på ulike objekter (hvor esken kan inneholde HVA som helst) så ligger det noe i en sjette sans. noe selv skeptikerne burde se.
Det har vært gjort flere slike forsøk her. Jovian hadde en test en gang, ingen klarte å gjette helt hva som var i boksen, men det var en som var ganske nærme. Wiz hadde også en slik test, der man skulle gjette fem vanlige spillkort. Ingen klarte det heller, men der var det ingen i nærheten engang.
Antall ord: 2961

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Akasha memoria skrev:
BA. skrev:
Ja, det vil jeg tro. Helsa er fortsatt god, så jeg ser for meg fortsatt mange gode mil å vandre. ;)
Återkom, om du får någon sjukdom ,, skickar fjärr healing men bara om du själv önskar.
Det gjør jeg nok ikke. Jeg går nok heller til en lege, som heller gir meg behandling/medisin som virker. :)
Synd, det er større sjangs for at legen tar livet av deg en healingen... Jeg snakker av erfaring..
Har en lege tat livet av deg?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

ba :D Du kunne nok ha irritert en stein hvis du ville :mozilla_cool:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

KB skrev:ba :D Du kunne nok ha irritert en stein hvis du ville :mozilla_cool:
Ja, det kunne jeg nok, men det er ikke meningen å irritere, bare ta en diskusjon på fenomenet. Du ser ut til å være interessert i UFO-fenomenet, kan du ikke ta opp diskusjonen?

Linker og videoer er interessante som innlegg i en diskusjon, men å pepres med bilder og videoer, uten at de kan diskuteres synes ihvertfall ikke jeg er spesielt spennende.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 17:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge

Innlegg av Verbatim »

BA. skrev:
KB skrev:ba :D Du kunne nok ha irritert en stein hvis du ville :mozilla_cool:
Ja, det kunne jeg nok, men det er ikke meningen å irritere, bare ta en diskusjon på fenomenet. Du ser ut til å være interessert i UFO-fenomenet, kan du ikke ta opp diskusjonen?

Linker og videoer er interessante som innlegg i en diskusjon, men å pepres med bilder og videoer, uten at de kan diskuteres synes ihvertfall ikke jeg er spesielt spennende.
Du er jo ekspert, trenger jo ikke å diskutere med uvitene folk da :mozilla_wink:
Er helt enig med BA., ting man ikke er 100 % sikre er ekte, skal man ikke slenge ut som bevis.

Go girl!, ingen kan slå deg i en debatt :D
Antall ord: 121
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

Treo skrev:
Fant enn liten snutt til av Goblin, som jeg synes sier det meste: "Personlig synes jeg nok at dersom utenomjordisk intelligens stod bak, burde de vel knapt reise gjennom verdensrommet - for så å ikke finne annen måte å meddele seg på enn å skamfere åkrene til folk?"
Vedkommende har så rett, så rett... Hvorfor i helsike må det gå utover maten til folk...
Tja, de har vel ikke så mange muligheter hvis de har lyst til å unngå panikk og samtidig gjøre folk oppmerksom på at de er her, hvis man antar at det er utenomjordiske som står bak. Har du noe bedre forslag til noe de kunne gjort?
Kanskje tatt kontakt via radio :mozilla_wink:
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Akasha memoria skrev:
BA. skrev:
Det kjem ann på healeren det, nok av di som jaller på såpass at di overanstrenger seg og kan med det ramle over den som vert heala.

Er healeren av litt omfangsrik størrelse kan det oppstå mange stygge brudd som ein må til lege for å få fiksa.

Har sjølv sett korleis ein healer greidde å snuble idet h*n sku gå rundt benken offeret låg på. Healeren var dog ikkje liten og så fort som dette skjedde burde ein brukt kvantemekanikk for å forklare det matematiske hendelsesforløpet. Kort og greit var healerens masse i ein slik akselerasjon at i det benken ble truffet kunne man knapt med egne auger registrere farten offeret beveget seg med mot vinduet.

Det må sies at offeret var svært uheldig da vinduet ble forsert uten nevneverdig reduksjon i farten, for hadde farten vore litt mindre ville offeret landa på haltanen. I stede strøk offeret over rekkverket i det vi hørte at det knakk i nokre tær. Healeren budde sjølvsagt i ei boligblokk og 3 etasjer burde egentlig medføre døden momentant for offeret. Problemet var at ein ikkje fant offeret att før nå og det i ei snøfonn det ikkje var leita i, obduksjonen viste at personen frøs ihjel samt at eit slag mot skallen mest sannsynleg hadde slått offeret bevisstløs. Det viser seg då i ettertid at offeret har truffe ein lyktestolpe og forandra retning. Om livssynet dermed oxo forandra retning er usikkert. Klart at verken healeren eller sjølverklærte medium hadde beregna inn denne retningsforandringa da di skulle hjelpe til i leitinga når leitemannskap hadde gitt opp.

Så enten ein ska til lege eller healer, vurder risikoen!
Antall ord: 392
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

sirkler som er observert i snø og sand da? de kan man ikke bortforklare :mozilla_tongue:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Verbatim skrev:sirkler som er observert i snø og sand da? de kan man ikke bortforklare :mozilla_tongue:
Det er kun de troende som har behov for bortforklaringer. Vi som stiller kritiske spørsmål til troen har ingen behov for å bortforklare noe som helst.
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

BA. skrev:
Verbatim skrev:sirkler som er observert i snø og sand da? de kan man ikke bortforklare :mozilla_tongue:
Det er kun de troende som har behov for bortforklaringer. Vi som stiller kritiske spørsmål til troen har ingen behov for å bortforklare noe som helst.
Det er jo det du hele tiden gjør. Du argumneterer for at det ikke kan være "det og det", altså bortforklarer ( du forklarer det via en annen løsning, som er borte/annerledes i fra den opprinnelige "løsningen til troende").
Du stiller ikke heller bare kritiske spørsmål, men refererer også til "bevis" og tydelig viser at du selv tror bastant på en teori.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Verbatim skrev:
BA. skrev:
Det er jo det du hele tiden gjør. Du argumneterer for at det ikke kan være "det og det", altså bortforklarer ( du forklarer det via en annen løsning, som er borte/annerledes i fra den opprinnelige "løsningen til troende").
Du stiller ikke heller bare kritiske spørsmål, men refererer også til "bevis" og tydelig viser at du selv tror bastant på en teori.
Jeg stiller med mulige forklaringer, ikke bortforklaringer. Vis meg et eneste innlegg der jeg har hatt behov for å bortforklare noe som helst.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Verbatim
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Verbatim »

BA. skrev:
Verbatim skrev:
BA. skrev:
Jeg stiller med mulige forklaringer, ikke bortforklaringer. Vis meg et eneste innlegg der jeg har hatt behov for å bortforklare noe som helst.
Ved å presisere for eksempel at kornsirklene er menneskelagde, bortforklarer du torien om Aliens lagde sirkler. ( gidder ikke å lete gjennom mange innlegg, vil ha funnet tusen eksempler :mozilla_laughing: )
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Verbatim: Der ble/blir det pekt på sannsynligheter. En ofte brukt påstand fra UFO-tilhengere er at sirklene er for avanserte til at mennesker kan ha laget dem. Dette tilbakevises ved at det finnes en rekke både kunstnere og andre som lager slike sirkler både for reklamebransjen, organisasjoner og for kunstens skyld.
Det UFO-tilhengeren da gjør, er å si at "jamen DE sirklene er jo ikke så avanserte", selv om det var akkurat de sirklene som ble brukt som eksempler på avansert romvesenarbeid før det ble kjent at de var menneskelagd. DET er bortforklaring.
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links