Jeg så på nyhetene om scientology.
Jeg synes det er skummelt at slike sekter kan holde på som de vil. Og om akkurat den har noe med det eller ikke vet jeg ikke.
Jeg har jo selv vært veldig interessert i ufo fenomenet. og har selv sett ting.
Og synes at det hele er utrolig merkelig selv om det kanskje ligger noe i det.
Men vi burde no alle ha holde bakke kontakt. viktig å kunne stoppe opp og stille oss selv spørsmålet "hvem går det ann å stole på? hva virker troverdig.
Har jo sett f.eks scientology reklamering her inne. uten at jeg skal kommentere det. Det er iallfall bra at alt som blir skrevet her i tekst kan spores opp dersom det skulle være noe.
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Scientology osv
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Asker
L. Ron Hubbard (grunnleggeren av Scientologikirken og forfatteren av boka "Dianetikk") sa en gang at den enkleste måten å skaffe seg en formue på, var å starte sin egen religion. Og så gjorde han nettopp det. Rik ble han også.
Den som leser en smule om bakgrunnen for scientologi, kan rive seg i håret over at folk faktisk tror på slikt svada.
Den som leser en smule om bakgrunnen for scientologi, kan rive seg i håret over at folk faktisk tror på slikt svada.
Antall ord: 62
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Det kan sikkert være mye interessant i noe av det scientologien snakker om. Men det virkelige farlige er vel heller hvordan de gjør det. Det handler mye om penger, men minst like mye om makt over andre. Bryte dem ned og gjøre dem avhengig. Men vi ser jo disse tendensene hele tiden. Det blir bare så åpenbart når det gjelder religion og penger. Hvor mye blir vi hjernevasket på en masse sannheter hele tiden. Enten det gjelder framstillinger av nyheter, kjøpe noe eller i mindre målestokk, gruppebevisstheter og hvordan vi så lett la oss påvirke til enhver tid. Det verste er vel det, at vi ikke ser det og tror at vi er så påvirkelige.
Her er en masse spennende om hjernevask
http://www.rickross.com/brainwashing.html
Her er en masse spennende om hjernevask
http://www.rickross.com/brainwashing.html
Antall ord: 136
I choose the easy button.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |